Verkiezingen 2015 (met poll!)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Op welke partij gaat u op 18 maart stemmen?

VVD
3
6%
PvdA
5
10%
SP
12
24%
PVV
8
16%
CDA
2
4%
D66
11
22%
CU
1
2%
GL
4
8%
SGP
2
4%
PvdD
1
2%
50+
0
Geen stemmen
Andere landelijke partij
1
2%
Regionale partij
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

SP wil bussen met een betaalde chauffeur ipv een vrijwilliger.
Dat is wat anders dan alleen "grote bussen".
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

D66 natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:SP wil bussen met een betaalde chauffeur ipv een vrijwilliger.
Dat is wat anders dan alleen "grote bussen".
Deel jij die mening?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:
Ronaldussen schreef:SP wil bussen met een betaalde chauffeur ipv een vrijwilliger.
Dat is wat anders dan alleen "grote bussen".
Deel jij die mening?
Als dit ten koste gaat van een reguliere (streek)verbinding en dus van betaalde chauffeurs ben ik deze mening wel toegedaan.
Als hiermee nieuwe verbindingen kunnen worden gerealiseerd die echt enkel een buurtfunctie hebben (zoals de buurtbus hier tussen Dieren en Spankeren) ben ik niet persé tegen vrijwilligers op de bus.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Karl »

Nuance en een stemwijzer...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: En ja, die nummer 1... dat was "Jezus Leeft" in de stemwijzer bij mij geloof ik, die wordt het dus sowieso niet :mrgreen:
Dat was bij mij nummer 2. :mrgreen:
Ik had verwacht dat D66 bij mij hoog zou eindigen, maar die staat precies tussen het CDA en de PVV. :|
De partij die bij mij het laagst scoort is eigenlijk altijd dezelfde, namelijk de VVD. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Geert »

Over de plezierjacht:
Afbeelding

Overigens ga ik denk ik voor het eerst in mijn leven verkiezingen overslaan, of ik moet nog op tijd de stempas krijgen en iemand weten te machtigen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Meltrain »

:lol: :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door iljitsch »

Hainje schreef:Strategisch stemmen helpt het land sowieso niet vooruit, stem gewoon op de partij die het beste bij jouw standpunten staat. Als iedereen dat nou eens deed, dan kregen we tenminste een correcte weerspiegeling van de samenleving.
En als partijen dan ook gewoon in het parlement zouden stemmen volgens hun eigen standpunten in plaats van vage deals te sluiten dan zou dat inderdaad een goed systeem zijn.

Ga maar na: alles waar een meerderheid voor is heb je geen deal voor nodig, dus die deals zijn per definitie ondemocratisch omdat ze zo de zin van een minderheid aan de meerderheid proberen op te leggen.

De partij waar ik het waarschijnlijk het meest mee eens ben is D66, maar die dreigen nogal naast hun schoenen te gaan lopen nu ze zo hoog staan. Ik wil ook zeker niet dat D66 en VVD samen een meerderheid halen, dan loop je dikke kans op een veel te rechts beleid. En PvdA mag dan de weg kwijt zijn, ze zijn wel belangrijk voor het evenwicht, ik heb liever de PvdA als belangrijkste partij op links dan de SP, die er helemaal geen been in zien om andermans geld uit te geven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik had verwacht dat D66 bij mij hoog zou eindigen, maar die staat precies tussen het CDA en de PVV. :|
De partij die bij mij het laagst scoort is eigenlijk altijd dezelfde, namelijk de VVD. :6
Achja, ik ben tijden trouw Groen Links-stemmer geweest maar die staat nu zo'n beetje het verst mogelijk van me vandaan. Bij de meeste recente verkiezingen kom ik steeds in de hoek "links conservatief" (hoewel nog behoorlijk naar het midden) terecht, maarja, daarin blijkt dus geenenkele partij te vallen dus vandaar die enorme lijst met partijen waarmee ik ongeveer voor de helft overeenkom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Ardan »

Nou zat ik sowieso al in die hoek, maar GL, SP, D66 en PvdA willen zich sterk maken voor spoorverdubbeling Deventer-Olst. Zal vast vlak-voor-verkiezingen-zieltjes-winnerij zijn maar toch :) Bronnetjen
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Anne »

Het lastige van de Statenverkiezingen vind ik dat je enerzijds moet kijken naar de belangen in de provincie maar dat het anderzijds ook van belang is voor de landelijke politiek. En de aandachtspunten bij de provincie liggen wel op een ander vlak dan landelijk.

En laten we ook die andere verkiezing niet vergeten waar deze tram reclame voor maakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Daniel »

Inderdaad een lastig geval ja... vooral gezien ik het dus juist het meest eens lijk te zijn met de enige regionale partij in Utrecht. Maar wat dat nu voor het landelijke plaatje betekend...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Obus »

Het wordt dit jaar toch de SP. Ik heb alle programma's van de linkse partijen gelezen en ik daaruit maak ik op de SP toch het meeste bij mij past, op dit moment.

Ik vind het overigens wel choquerend dat er hier drie PVV'ers rondlopen en daarmee 20% van de stemmen tot nu toe krijgen. De NSB heeft in Nederland er voor de oorlog nooit zoveel weten te krijgen. En ja, begrijp me goed, hiermee vergelijk ik de PVV openlijk met de NSB, want ik zie opvallend veel gelijkenissen tussen de twee partijen. Kunnen we deze mensen niet hun stemrecht ontnemen :wink:
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Thom91 »

Ik moet voor Overijssel gaan stemmen, krijg ik via de kieswijzer de vraag of ik vind dat de N35 van Zwolle naar Enschede 2 keer twee rijstroken moet worden over de gehele lengte. Of wat er met vliegveld Twente mag gebeuren.. Wat moet ik daar nou van vinden :'(
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Klaasje »

Vervelend hè, als je ergens nog maar kort woont. Heb ik ook last van. Gelukkig vind ik wel wat van het grootste issue in deze regio (gas en aardbevingen), al heeft de regionale politiek daar niet per se echt invloed op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Thom91 »

Niet dat ik veel vind van Noord-Holland overigens :P
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Freek »

Vliegveld Twente en de n35 zijn dan wel weer typische Overijsselse punten waar de provinciale politiek een grote rol in speelt. Lijkt me toch dat je daar wel iets van kan vinden zonder de details te kennen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

Ik weet eerlijk gezegd ook niet heel goed wat ik voor Noord-Holland moet stemmen. Ik weet alleen dat ik niet op de VVD zal stemmen want dat is een corrupte bende in deze provincie en dat ik ook tegen het verbod op windmolens ben dat de provincie heeft uitgevaardigd.

Maar voor OV en andere mobiliteitskwesties is nog altijd de stadsregio verantwoordelijk, waardoor ik een beetje het gevoel heb dat ik stem op iets waar vooral de burgers boven het kanaal en in het Gooi echt mee te maken hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Thom91 »

Freek schreef:Vliegveld Twente en de n35 zijn dan wel weer typische Overijsselse punten waar de provinciale politiek een grote rol in speelt. Lijkt me toch dat je daar wel iets van kan vinden zonder de details te kennen.
Ik woon hier een half jaar, en ben nog nooit met de auto van Enschede naar Zwolle gegaan... Verder ken ik vliegveld Twente alleen van De Slechtste Chauffeur :')
Komt wel goed schatje.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door gebruiker77 »

D66 Drenthe: denk dat deze partij het best is als het gaat om infrastructuur en openbaar vervoer. Progressieve standpunten op milieubeleid, duurzame groei, innovatie, ondernemend.
GroenLinks en de SP zijn me te links in deze provincie (gratis OV Enzo). De PvdA is een zinkend schip. De VVD heeft wel aardige punten, maar om die landelijk te steunen via de Eerste Kamer.
De PVV vind ik de minst oplossingsgerichte partij. Hopelijk worden deze niet het grootst. Dat zal een slecht signaal zijn.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door marvinkok »

Thom91 schreef:
Freek schreef:Vliegveld Twente en de n35 zijn dan wel weer typische Overijsselse punten waar de provinciale politiek een grote rol in speelt. Lijkt me toch dat je daar wel iets van kan vinden zonder de details te kennen.
Ik woon hier een half jaar, en ben nog nooit met de auto van Enschede naar Zwolle gegaan... Verder ken ik vliegveld Twente alleen van De Slechtste Chauffeur :')
Je kunt tegenwoordig een stuk dichter bij/op het vliegveld komen. Sowieso kun je daar een mooi rondje fietsen in die hoek.
Ik vind het nog steeds jammer dat er door allerlei vage regeltjes en moeilijkdoenerij het vliegveld niet weer is geopend voor commerciële burgerluchtvaart. Had een mooie impuls aan de regio kunnen geven.
Het 2x2 van de N35 weet ik niet. Het scheelt al een hoop reistijd nu de tunnel in Nijverdal klaar is. Denk dat je eerst eens moet kijken hoeveel dat al weer heeft opgeleverd. Dan zie ik meer prioriteit in de N18...

Oh, en ik ben ook pas nadat ik al 7 jaar in Enschede woonde een keer in de buurt van het vliegveld geweest (afgezien van het rijden over de Vliegveldstraat richting A1) :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

Obus schreef:Ik vind het overigens wel choquerend dat er hier drie PVV'ers rondlopen en daarmee 20% van de stemmen tot nu toe krijgen.
Vier inmiddels. Maar schokkend vind ik het niet dat deze partij/beweging (hoe ze zich ook noemen willen) hier ook "stemmen" krijgt. Dit forum is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij met als gemene deler dat wij allen een "bovengemiddelde" interesse hebben in het OV.
De NSB heeft in Nederland er voor de oorlog nooit zoveel weten te krijgen.
Dat doet niet ter zake.
En ja, begrijp me goed, hiermee vergelijk ik de PVV openlijk met de NSB, want ik zie opvallend veel gelijkenissen tussen de twee partijen.
Deze vergelijking gaat niet op. Hooguit in het afzetten tegen de elite, zichzelf een beweging noemen in plaats van een partij en zichzelf in een slachtoffer rol proberen te drukken *iedereen is tegen ons*. Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Inhoudelijk lijken ze totaal niet op elkaar. En nog een belangrijk verschil, de NSB stond voor een totalitair regime en wilde dus af van de parlementaire democratie die wij hier in Nederland kennen. "Andersdenkenden" beschouwde de NSB als minderwaardig en handelde daarnaar. NSB had ook knokploegen "in dienst" die confrontaties opzocht met die "anders denkenden". Dat zijn zaken die ik niet bij de PVV aantref.
Kunnen we deze mensen niet hun stemrecht ontnemen :wink:
In een democratie als de onze hebben mensen (gelukkig) de vrijheid om te kiezen op welke partij ze stemmen.
Als je mensen het stemrecht zou willen ontnemen omdat ze op een ,in jouw ogen, verwerpelijke partij stemmen, ga je rechtstreeks tegen dat democratisch principe in. Bovendien lijkt het er op dat je deze mensen als "minderwaardig" beschouwd en dát gaat al helemaal tegen alle democratische principes in. :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Obus »

Ronaldussen schreef:
Obus schreef:Kunnen we deze mensen niet hun stemrecht ontnemen ;-)
In een democratie als de onze hebben mensen (gelukkig) de vrijheid om te kiezen op welke partij ze stemmen.
Als je mensen het stemrecht zou willen ontnemen omdat ze op een ,in jouw ogen, verwerpelijke partij stemmen, ga je rechtstreeks tegen dat democratisch principe in. Bovendien lijkt het er op dat je deze mensen als "minderwaardig" beschouwd en dát gaat al helemaal tegen alle democratische principes in.
Ik meende het ook echt niet serieus :P
Ronaldussen schreef:
Obus schreef:En ja, begrijp me goed, hiermee vergelijk ik de PVV openlijk met de NSB, want ik zie opvallend veel gelijkenissen tussen de twee partijen.
Deze vergelijking gaat niet op. Hooguit in het afzetten tegen de elite, zichzelf een beweging noemen in plaats van een partij en zichzelf in een slachtoffer rol proberen te drukken *iedereen is tegen ons*. Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Ik zie nog meer gelijkenissen: het wegzetten van een bevolkingsgroep en het aanzetten tot haat jegens diezelfde minderheid, het hebben van een autoritaire partijstructuur (een select groepje / een man de dienst uit), het verheerlijken van de vaderlandsche en patriottische gevoelens en natuurlijk ook het 'opkomen' voor in de knel geraakte bevolkingsgroep (het Duitse volk / anno hodie het Joodse volk).
De mortuis nil nisi bene
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Klaasje »

marvinkok schreef:
Thom91 schreef:
Freek schreef:Vliegveld Twente en de n35 zijn dan wel weer typische Overijsselse punten waar de provinciale politiek een grote rol in speelt. Lijkt me toch dat je daar wel iets van kan vinden zonder de details te kennen.
Ik woon hier een half jaar, en ben nog nooit met de auto van Enschede naar Zwolle gegaan... Verder ken ik vliegveld Twente alleen van De Slechtste Chauffeur :')
Je kunt tegenwoordig een stuk dichter bij/op het vliegveld komen. Sowieso kun je daar een mooi rondje fietsen in die hoek.
Ik vind het nog steeds jammer dat er door allerlei vage regeltjes en moeilijkdoenerij het vliegveld niet weer is geopend voor commerciële burgerluchtvaart. Had een mooie impuls aan de regio kunnen geven.
Ik vind het altijd zo frappant dat een vliegveld wordt gekoppeld aan vooruitgang. Voordat je er wat kan kost het veel geld en voordat het de regio echt iets goeds kan brengen moet zo'n ding supergroot zijn uitgegroeid. Alleen het draagvlak in de vorm van vervoersvraag is er gewoon niet om met meerdere luchthavens net over de grens in Duitsland en met Schiphol, Eindhoven en Eelde relatief dichtbij zo groot te kunnen groeien. Dan kan je er bijna op wachten dat het een bodemloze put gaat worden als je er geld in investeert.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten