OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door dennistd »

De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah. De s7600 rijdt Nm-Zp, dus die zul je bedoelen
Laatst gewijzigd door Daniel op di 03 mar 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: s voor treinserie tbv mouse-over
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Frank »

Freek schreef:Volgens mij was er een sprintertje voor de s7500 kapot. Er heeft de hele dag eentje gestaan op het emplacement in Zp en een Olympische V-IRM IV reed in ieder geval de sprinter die om 8.25 in Zp aankomt.
Daar heb ik later die ochtend ook ingezeten naar Nijmegen toe. 's Middags zat ik van Nijmegen naar Elst in V-IRM IV nummer 9564, die kennelijk ook een Sprintertje in de s7600 moest vervangen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door reisthijs »

dennistd schreef:De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah.
De mouse-over loopt alleen een beetje achter, die toont nog Zutphen - Arnhem (- Ede-Wageningen). Vandaar misschien de verwarring?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Omroep Rtd meldt brand in trein te Dt. Zit nu in de t1965 die vanaf Rtd rijdt en me toch heerlijk rustig i.p.v. het gebruikelijke bomvol is. Elk nadeel heeft zo z'n voordelen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Uiteraard is er geheel geen treinverkeer Rtd - Gvc. :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:
dennistd schreef:De s7500 komt niet in Zp, die rijdt Ed-Ah.
De mouse-over loopt alleen een beetje achter, die toont nog Zutphen - Arnhem (- Ede-Wageningen). Vandaar misschien de verwarring?
En inmiddels aangepast ;)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Door koppelproblemen van trein t32056 reed trein t32152 vanaf Schin op Geul achter de stoptrein aan. Voor Valkenburg kwamen we bijna tot stilstand, begint de omroepmiep opeens: "Volgend station, Valkenburg. U kunt hier overstappen op de bus naar...". Het wordt alleen lastig om over te stappen op de bus, als er geen halte op het tennisveld ligt :mrgreen:...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

In IC t2830 (van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal rijdend met de 4204 en de 4047) werd in Gouda de achterop rijdende 4047 afgesloten en moesten alle reizigers naar de 4204 (waar ik zat) die van rustig naar goed gevuld ging. Ik heb geen idee waarom. Na aankomst in Rotterdam werd er naar een rangeerder gelijk geroepen dat de 4047 naar de tuin moest. Ik heb niet meer gekeken of er voor de 4047 nog wat in de plaats is gekomen vanuit de tuin.

Overigens heb ik niet echt geluk met het treffen van een SLT. Ik heb het vorige week woensdag, vorige week vrijdag en vandaag geprobeerd in de t9830, maar telkens kwam er wat anders voorrijden. Vandaag was het zelfs zo dat er vanmiddag wel een SLT in de t9840 en t9855 reed. Dan maar wachten op een nieuwe vrije dag of dat ze in het weekend gaan rijden.

En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn. Geen reden om te wachten dus. Tijdens het wachten komt echter IC t2129 naar Vlissingen rechts langs en die kruist mijn trein en gaat naar spoor 4 wat ook voor hem planmatig is. Na nog even wachten is spoor 4 weer vrij en gaat mijn trein naar spoor 5. Slaat helemaal nergens op, want het had gemakkelijk kruisingvrij gekund door de 2129 naar spoor 5 te sturen en mijn trein gewoon naar spoor 4. Dat die 2129 er nog voor gegooid wordt dat snap ik, maar +10 voor de 2229 was totaal onnodig. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:In IC t2830 (van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal rijdend met de 4204 en de 4047) werd in Gouda de achterop rijdende 4047 afgesloten en moesten alle reizigers naar de 4204 (waar ik zat) die van rustig naar goed gevuld ging. Ik heb geen idee waarom. Na aankomst in Rotterdam werd er naar een rangeerder gelijk geroepen dat de 4047 naar de tuin moest.
Ik zag vanmiddag rond 17.45 uur een ICMm in de tuin staan op een van de hoge sporen, om precies te zijn het spoortje waar aan weerszijden een kort schermpje met afdakje naast staat. Als ik me niet vergis was dat spoor bestemd om kleine reparaties aan treinen uit te kunnen voeren, dus er zal wel iets defect geweest zijn aan de 4047.
En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn. Geen reden om te wachten dus. Tijdens het wachten komt echter IC t2129 naar Vlissingen rechts langs en die kruist mijn trein en gaat naar spoor 4 wat ook voor hem planmatig is. Na nog even wachten is spoor 4 weer vrij en gaat mijn trein naar spoor 5. Slaat helemaal nergens op, want het had gemakkelijk kruisingvrij gekund door de 2129 naar spoor 5 te sturen en mijn trein gewoon naar spoor 4. Dat die 2129 er nog voor gegooid wordt dat snap ik, maar +10 voor de 2229 was totaal onnodig. :neg:
Heel eenvoudig: op post Rotterdam zijn ze allergisch voor het bedienen van wissels. Eigenlijk is de situatie die jij beschrijft allesbehalve bijzonder, heb 't al meerdere keren zien gebeuren.

Nog meer gevingerverf... de t5065 vertrok van spoor 7 op Rtd richting het binnenspoor van de Willemsspoortunnel terwijl tegelijkertijd een kolentrein doorkwam en over het buitenspoor de tunnel in dook. Daardoor kon de t1965 zowiezo nog niet vertrekken, maar desondanks heeft de t5058 een minuut of vijf voor het inrijsein staan wachten tot die t1965 voorlangs gekruist was :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Heel eenvoudig: op post Rotterdam zijn ze allergisch voor het bedienen van wissels. Eigenlijk is de situatie die jij beschrijft allesbehalve bijzonder, heb 't al meerdere keren zien gebeuren.
Wissel lag waarschijnlijk geklemd. Ik kan morgen even kijken of dat zo geweest is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vast, dan zal dat wissel al maandenlang geklemd liggen want het gaat hier echt niet om incidenten. Overigens kon de t1965 vanmiddag gewoon van het buitenspoor naar spoor 5 en was de t2265 vanaf het binnenspoor op 4 binnengekomen, dat spreekt jouw stelling dus weer tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend. Kortom, als het te voorkomen is dan zal hij dat - als andere werkzaamheden dat toelaten - dus doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend.
Dan zal post Amersfoort tegenwoordig wel een dependance van Don Corleone zijn geworden. :twisted:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Wat ik nog vergat te schrijven trouwens: de al eerder genoemde t1965 stopte met het voorste rijtuig naast de trap, da's nou nog eens service (want tja, ik zat helemaal voorin en had verwacht een stuk terug te moeten lopen :P ) Overigens vrees ik wel voor de reizigers achterin de trein... die zullen heel erg krap of net niet langs het perron uitgekomen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Vinny schreef:Dordrecht is niet mijn regio weetje. Ik doe dus slechts een eductated guess over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een vertraging van 0 naar +10 zal een treindienstleider niet leuk vinden. Daar wordt hij namelijk door zijn manager op afgerekend. Kortom, als het te voorkomen is dan zal hij dat - als andere werkzaamheden dat toelaten - dus doen.
Dit zie ik al helemaal voor me he:
Prutsrail opperhoofd: "waarom heb je die overstap verneukt en beide treinen vertraagd laten wegrijden"
Vingerverfer: "Dat deed ik niet, dat was ARI"
Prutsrail opperhoofd: "Ow dan ga ik die eens zoeken en aanschrijven"
Vingerverfer: "Ja, maar doe je ook meteen een uitgebreid onderzoek erbij"
Prutsrail opperhoofd "Tuurlijk dat mag met op het kantoor in Asd uitzoeken. Daar hebben ze wel iemand voor. Het moet wel gebeuren natuurlijk, de instanties kijken immers mee".

Nee dit wordt een succes :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Vanmorgen (iets over acht uur, Rt) zag ik een Benelux stam richting Amsterdam die wel erg was verlengd, maar het achterste gedeelte was wel afgesloten. Iemand enig idee wat hier de bedoeling van was?

Vanmiddag ellende met de t1900 in Delft, zie OV in de media.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Ik zat vanochtend in een t3400 vanuit Heiloo naar Hoorn. Vertrek 11.40 uit Heiloo. Er werd via de stationsomroep al vermeld dat de trein niet verder zou gaan dan Alkmaar, en dat daar overgestapt kon worden voor Hoorn.
Kwam binnen een Virm 6 vanuit Den Haag. In Alkmaar stond inderdaad op spoor 3 een (nieuw, geloof 9567) IRM 4tje klaar.
Waarom dat 6je niet door kon rijden naar Hoorn?

Overigens waren in de nieuwe IRM al enige lichtkappen verdwenen in de eerste klas, en hingen de tl buizen dus gewoon kaal boven de stoelen, wat nogal naar licht geeft.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

Is het perron in Obdam soms te kort? Tot en met Heerhugowaard moet geen probleem zijn en Hoorn lijkt me ook geen punt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

Deel tigduizend van Daantje met pech on tour vandaag.

Mijn bus reed door waardoor ik vroeg op het station in Delft was. De s1900 stond er nog zag ik vanuit de bus. Toen ik op het stationsplein aankwam stonden er twee brandweerwagens en het stonk er echt, naar verbrand rubber ofzo. Ik toch maar het perron op om te kijken wat er aan de hand was en of er nog wat reed. Daar stond de s1900 van 17.03 net buiten het perron met de deuren open en de mensen er naast. Brandweer was bezig. Er was brand bij de remmen van de achterste bak (stuurstandrijtuig). Alle mensen uit die trein stonden inmiddels op het perron. Ze vertelden dat er al bij Den Haag HS brand was (of het iig al zo stonk) en dat er echt rookwolken langs de ramen kwamen. Na een kwartiertje ofzo kwam de politie het perron op dat het perron ontruimd moest worden. Ben toen gaan kijken op het busstation maar bij bus 40 naar Rotterdam zag het al zwart van de mensen dus dat was kansloos. Toen maar gaan wachten in de stationshal, even boodschapjes gaan doen bij de AH to go en een broodje gescoord want ik ging er al vanuit dat ik niet snel thuis zou zijn. Er werd omgeroepen dat er op last van de brandweer geen treinverkeer mogelijk was en dat er geen alternatief reisadvies geadviseerd kon worden. Vlak daarna werd omgeroepen dat reizigers naar Den Haag gebruik mochten maken van HTM tramlijn 1 op vertoon van een geldig vervoerbewijs (voor de trein) maar daar had ik ook weinig aan. Na een uur ofzo kwam er een touringcar het busstation oprijden en kreeg ik hoop dat er misschien bussen ingezet zouden worden. Het bleek een versterkingsbus van de RET te zijn voor buslijn 40. Vlak daarna kwam ook een busje van NS met NS-personeel. Ben uiteindelijk maar gaan vragen wat er geadviseerd werd naar Rotterdam, dat was met tram 1 naar Den Haag Centraal en vervolgens via Gouda. Naja, ik stond al een uur op Delft en was het wel zat dus toen tram 1 gepakt waar ik kon zitten. Veertig minuten later was ik op Den Haag HS, daar tram 10 gepakt naar Den Haag Centraal. Daar kon ik de trein van 18.51 uur naar Gouda nog halen maar toen ik daar net inzat hoorde ik omroepen dat op spoor 3 nog de intercity naar Den Haag HS, Delft, Rotterdam Centraal en Venlo stond dus ging ik er vanuit dat er dan wel weer treinen zouden rijden en ben ik daar maar heen gegaan. Het duurde wel langer voor we gingen vertrekken omdat er nog heel veel mensen aankwamen maar uiteindelijk kon ik toch nog zitten. Twee uur later was ik dus weer precies op dezelfde plek, Delft (in de trein van twee uur later dan ik gepland had). Daar stonden we stil achter een defecte trein, idd nog steeds die trein die in de fik stond. Na een kwartier stilstaan op het viaduct konden we via spoor 3 verder. Toen reden we een seinstoring in en deden we er nog een kwartier langer over om op Rotterdam Centraal te komen. Daar kwam ik uiteindelijk om 19.45 uur aan. Ik was dus al vanaf 17.00 uur onderweg en heb twee en half uur (twee uur langer dan normaal) gedaan over een stukje van 18 km. Zelfs lopend ben je zowat nog net zo snel. :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

STF schreef:Is het perron in Obdam soms te kort? Tot en met Heerhugowaard moet geen probleem zijn en Hoorn lijkt me ook geen punt.
Obdam kan prima 6 bakken hebben. Ik kan me zo voorstellen dat een zesje meer tot z'n recht komt in de s800 dan in de s3400. Dan is Amr wel een aardige plek voor een ruil.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

JeePee schreef:Prutsrail opperhoofd "Tuurlijk dat mag met op het kantoor in Asd uitzoeken. Daar hebben ze wel iemand voor. Het moet wel gebeuren natuurlijk, de instanties kijken immers mee".

Nee dit wordt een succes :roll:
Ze hebben daar kennelijk toch niets beters te doen dan met vingertjes te wijzen. Als het al niet naar defecte wissels is dan is het wel naar elkaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Deel tigduizend van Daantje met pech on tour vandaag.
Je moet ook met die magische vingers van je zo ver mogelijk bij het station vandaan blijven. Je weet dat de treinen verhit van je raken :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

NS-Reiziger schreef:Ze hebben daar kennelijk toch niets beters te doen dan met vingertjes te wijzen. Als het al niet naar defecte wissels is dan is het wel naar elkaar.
Vingertjes hebben ze toch nodig om te verfen??
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Ik begrijp hier wel weer dat de macht van vingers oneindig is daar, als ze maar eens aan die knoppen gingen draaien. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

En wie kan mij deze vingerverf logica uitleggen? Ik kom vanmorgen met een kleine plus met Sneltrein t2229 aan in Dordrecht. Hier moeten we wachten voor een rood sein. Door de boog kan ik zien dat spoor 4 (het planmatige spoor) en spoor 5 leeg zijn
Wissel 1247 A éénmalig gestoord. Linksleidend niet in controle. 10.01 - 10.03.
Deze toevallig?

De storing is spontaan verholpen, en de monteurs hebben geen onderzoek ingesteld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten