Verkiezingen 2015 (met poll!)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Op welke partij gaat u op 18 maart stemmen?

VVD
3
6%
PvdA
5
10%
SP
12
24%
PVV
8
16%
CDA
2
4%
D66
11
22%
CU
1
2%
GL
4
8%
SGP
2
4%
PvdD
1
2%
50+
0
Geen stemmen
Andere landelijke partij
1
2%
Regionale partij
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Obus schreef:
Ronaldussen schreef:
Obus schreef:Kunnen we deze mensen niet hun stemrecht ontnemen ;-)
In een democratie als de onze hebben mensen (gelukkig) de vrijheid om te kiezen op welke partij ze stemmen.
Als je mensen het stemrecht zou willen ontnemen omdat ze op een ,in jouw ogen, verwerpelijke partij stemmen, ga je rechtstreeks tegen dat democratisch principe in. Bovendien lijkt het er op dat je deze mensen als "minderwaardig" beschouwd en dát gaat al helemaal tegen alle democratische principes in.
Ik meende het ook echt niet serieus :P
Ronaldussen schreef:
Obus schreef:En ja, begrijp me goed, hiermee vergelijk ik de PVV openlijk met de NSB, want ik zie opvallend veel gelijkenissen tussen de twee partijen.
Deze vergelijking gaat niet op. Hooguit in het afzetten tegen de elite, zichzelf een beweging noemen in plaats van een partij en zichzelf in een slachtoffer rol proberen te drukken *iedereen is tegen ons*. Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Ik zie nog meer gelijkenissen: het wegzetten van een bevolkingsgroep en het aanzetten tot haat jegens diezelfde minderheid, het hebben van een autoritaire partijstructuur (een select groepje / een man de dienst uit), het verheerlijken van de vaderlandsche en patriottische gevoelens en natuurlijk ook het 'opkomen' voor in de knel geraakte bevolkingsgroep (het Duitse volk / anno hodie het Joodse volk).
Dat soort vergelijkingen staan je niet Obus. Laat de mensen maar lekker stemmen wat ze willen stemmen.

Ontopic: De stemwijzer voor Noord-Holland is dit jaar weer bijzonder nuttig (not). Zelf zal ik een proteststem geven omdat ik fel tegenstander ben van het hier in Nederland gevoerde beleid. Als ik via de provinciale staten daar een stokje voor kan steken. Vind ik het goed. Ik heb eigenlijk liever dat mensen op de PVV dan op de VVD stemmen. Want vijf jaar VVD heeft ons land nou niet bepaald verder geholpen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Obus »

Ik laat de mensen lekker stemmen wat ze willen, hoor. Daarin ben je vrij en dat is maar goed ook - het ontnemen van het stemrecht mag nimmer gebeuren, zelfs PVV'ers :wink:

Geen grapje is het dat ik bij de PVV jaren '30-gevoelens krijg. Nee, ik heb de oorlog niet meegemaakt - waarschijnlijk had ik die überhaupt niet eens overleefd - maar ik vind het doodeng dat zo een grote meute zich laat verleiden door populistisch gebral gebaseerd op onderbuikgevoelens en vooroordelen, aangewakkerd door een partij die gestuurd door welgeteld één persoon. Waar is de PVV het grootst? In Volendam en Zuid-Limburg. Waar tref je naar verhouding de minste Nieuwe Nederlanders? In Volendam en Zuid-Limburg.
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Obus schreef:Ik laat de mensen lekker stemmen wat ze willen, hoor. Daarin ben je vrij en dat is maar goed ook - het ontnemen van het stemrecht mag nimmer gebeuren, zelfs PVV'ers :wink:
Vreemde uitspraak. Iemand die consequent op een fascistische of dicatoriale partij stemt mag van mij het passief kiesrecht ontnomen worden en zelfs vastgezet worden.
Geen grapje is het dat ik bij de PVV jaren '30-gevoelens krijg. Nee, ik heb de oorlog niet meegemaakt - waarschijnlijk had ik die überhaupt niet eens overleefd - maar ik vind het doodeng dat zo een grote meute zich laat verleiden door populistisch gebral gebaseerd op onderbuikgevoelens en vooroordelen, aangewakkerd door een partij die gestuurd door welgeteld één persoon. Waar is de PVV het grootst? In Volendam en Zuid-Limburg. Waar tref je naar verhouding de minste Nieuwe Nederlanders? In Volendam en Zuid-Limburg.
Soep. Niet zo heet gegeten als opgediend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Hainje »

JeffreyMeijer schreef: Want vijf jaar VVD heeft ons land nou niet bepaald verder geholpen.
Sterker nog, de VVD is al 35 jaar aan de macht in Nederland. Ze waren tijdens Paars misschien niet de grootste, maar zoals Bolkenstein destijds een keer tijdens een interview heeft gezegd: "De PvdA de Premier, de VVD het beleid."

Dus hoewel links vaak de schuld krijgt van alle ellende van tegenwoordig, is links alleen aan de macht geweest in de tijd van Den Uyl en dat is al even terug.
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Buiten dat gaat het helemaal niet slecht in Nederland en zeker beter dan toen Rutte ging regeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Ik heb toch andere ervaringen. En tussen het wereldbeeld en de vooruitgang van Nederland zit in mijn ogen nog wel een wezenlijk verschil.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Ik heb toch andere ervaringen. En tussen het wereldbeeld en de vooruitgang van Nederland zit in mijn ogen nog wel een wezenlijk verschil.
Persoonlijke ervaring is echt geen argument om te kunnen zeggen dat het niet goed gaat met een heel fucking land.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Dan doel ik dus bijvoorbeeld op de kaalslag in het speciaal onderwijs, problemen met zorgbudgetten. Frauduleuze handelingen van bewindslieden (niet alleen VVD overigens). De zorg die weer achteruit is gegaan en nog eens duurder is geworden. Lompe bezuinigingen op cultuur. Ik vind dat ons land nou niet bepaald goed uit de VVD periode is gekomen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Dan doel ik dus bijvoorbeeld op de kaalslag in het speciaal onderwijs,
Welke kaalslag in het speciaal onderwijs? Is het wel eens in je opgekomen dat kinderen veel beter presteren in het normale onderwijs omdat ze dan niet meer 'speciaal' zijn? Ik zeg niet dat het een makkelijke operatie is maar het is een gigantische verbetering en een zeer doeltreffende verandering. Meer kinderen gaan naar het reguliere onderwijs. Daar waar ze thuishoren.

Afgezien daarvan is het grootste gedeelte van het budget gewoon overgeheveld naar het reguliere voortgezet onderwijs.
problemen met zorgbudgetten.
Hebben vooral te maken met snelheid, niet met de maatregelen.
Frauduleuze handelingen van bewindslieden (niet alleen VVD overigens).
Is van alle tijden. Wim Kok die commissaris bij Shell werd. Wat een lachertje.
De zorg die weer achteruit is gegaan en nog eens duurder is geworden.
De levensverwachting is gestegen en de stijging van de uitgaven aan de zorg zijn even hoog als de inflatie. Nee dus.
Lompe bezuinigingen op cultuur.
Want IEDEREEN moet zijn eigen bedrijf zelf overeind kunnen houden maar als je een paar blikken verf over een hoop autobanden flikkert en ze daarna in de fik steekt dan moet de overheid bijbetalen? Laat me niet lachen man :D
Ik vind dat ons land nou niet bepaald goed uit de VVD periode is gekomen.
De beste VVD-periodes waren Paars I en Paars II. Geen enkel na-oorlogs kabinet heeft het zó goed gedaan. En twee kabinetten die de rit uitgezeten hebben (Paars II is gevallen ik weet het maar het telt niet echt).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:
JeffreyMeijer schreef:De zorg die weer achteruit is gegaan en nog eens duurder is geworden.
De levensverwachting is gestegen en de stijging van de uitgaven aan de zorg zijn even hoog als de inflatie. Nee dus.
Je weet hoeveel ellende er is in de zorg nu de boel is overgeheveld naar de gemeenten? En de verplichte eigen bijdrage die elk jaar zo erg stijgt dat er veel mensen zijn die dat niet eens meer kunnen betalen en dus maar geen gebruik maken van zorg die ze eigenlijk keihard nodig hebben?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Het probleem wat ik met de VVD heb is dat ze totalitaire trekjes hebben. In naam liberaal zijn maar wel zoveel mogelijk persoonlijke vrijheden inperken onder het mom van veiligheid. Flikker toch een end op en wel met Fred Teeven en Evil Opstelten bovenaan de lijst met mensen die als eerste tegen de muur moeten als de revolutie komt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

De kunstsector staat er nu wonderbaarlijk beter voor dan voor de bezuinigingen van Zijlstra begonnen. Door de zeer gulle en vrijblijvende overheidssubsidie was die sector gewoon ingekakt, nu wordt er weer buiten de doos gedacht wat echt een positieve verbetering is. Burgers voelen zich daardoor ook meer betrokken bij de culturele sector. Ze waren mij ook wel een beetje kwijt toen er in Amsterdam opeens sandwichborden werden geïnstalleerd die tegen de cultuurbezuinigingen betoogden, dat was gewoon lame. De toon van Zijlstra stond mij echter ook niet aan.

De zorg is nog wel enigszins zorgwekkend (...), maar ik denk niet dat de PS-verkiezingen daar nu echt iets aan gaan veranderen :wink:

Over het algemeen heeft het huidige kabinet wel een beleid ingezet wat al een flinke tijd nodig was en ik ben over het geheel ook niet ontevreden waar het nu heengaat. Ik merk bij het kabinet wel dat vooral de PvdA-minsters echt optimaal presteren terwijl de VVD soms onterecht de lof oogst. De VVD is echter als het om besturen aankomt de zwakke broeder van de twee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Je weet hoeveel ellende er is in de zorg nu de boel is overgeheveld naar de gemeenten?
Dat is niet DE zorg, dat gaat om jeugdzorg en de gevreesde problemen hier zijn grotendeels uitgebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn die opgelost moeten worden. Las gisteren iets in het NRC over procedurele vastlopers waar de DDR een puntje aan had kunnen zuigen.
En de verplichte eigen bijdrage die elk jaar zo erg stijgt dat er veel mensen zijn die dat niet eens meer kunnen betalen en dus maar geen gebruik maken van zorg die ze eigenlijk keihard nodig hebben?
Hij is van 350 naar 360 gegaan. Dat is 2,86%. Dus zó erg valt ook wel weer mee. Het grootste probleem wat ik met eigen bijdrage heb is dat hij inkomensafhankelijk had moeten zijn. Je pakt de mensen die het meest zorg nodig hebben, vaak gewoon vanuit hun beroep, het hardst.

Aan de andere kant denk ik dat het niet zo lastig is om te eisen dat al die tokkies maar eens stoppen met vijf pakken shag per week wegpaffen terwijl ze bergen zorgtoeslag krijgen en dan ook nog eens niet hun zorgverzekering betalen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:
Ardan schreef: En de verplichte eigen bijdrage die elk jaar zo erg stijgt dat er veel mensen zijn die dat niet eens meer kunnen betalen en dus maar geen gebruik maken van zorg die ze eigenlijk keihard nodig hebben?
Hij is van 350 naar 360 gegaan. Dat is 2,86%. Dus zó erg valt ook wel weer mee.
Dít jaar ja. Maar 7 jaar geleden wás er nog niet eens een verplichte eigen bijdrage, die ineens kwam en in sommige jaren met meer dan 50 euro steeg.
2009: € 155; 2010: € 165; 2011: € 170; 2012: € 220; 2013: € 350; 2014: € 360; 2015: € 375

Op wikipedia lees ik ook nog dit: 'Volgens het Regeerakkoord 2012 zou het eigen risico vanaf 2015 inkomensafhankelijk zijn: ongeveer € 180, € 350 of € 595 per jaar. Dit gaat niet door.' Dit wordt als bron gegeven.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Dít jaar ja. Maar 7 jaar geleden wás er nog niet eens een verplichte eigen bijdrage, die ineens kwam en in sommige jaren met meer dan 50 euro steeg.
2009: € 155; 2010: € 165; 2011: € 170; 2012: € 220; 2013: € 350; 2014: € 360; 2015: € 375
Als je met feiten gaat gooien zeg dan niet elk jaar.
Op wikipedia lees ik ook nog dit: 'Volgens het Regeerakkoord 2012 zou het eigen risico vanaf 2015 inkomensafhankelijk zijn: ongeveer € 180, € 350 of € 595 per jaar. Dit gaat niet door.' Dit wordt als bron gegeven.
Dat was in september 2012 al van tafel geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Daniel »

deadlock schreef:Hij is van 350 naar 360 gegaan. Dat is 2,86%. Dus zó erg valt ook wel weer mee. Het grootste probleem wat ik met eigen bijdrage heb is dat hij inkomensafhankelijk had moeten zijn. Je pakt de mensen die het meest zorg nodig hebben, vaak gewoon vanuit hun beroep, het hardst.
De echt harde stijging vond natuurlijk al veel eerder plaats. Maar ik krijg toch wel het idee dat de huidige hoogte van het eigen risico soort van averechts werkt. Ik heb nu toevallig weinig zorg nodig, maar betaal dus wel elk jaar een aardig bedrag aan premies en als ik dan een keer zorg nodig heb dan mag ik het zelf betalen. Dat prikkelt bij mij nou niet echt om minder zorg te gebruiken (het beoogde effect), maar eerder om meer zorg te gebruiken. Het systeem uit het begin van de basisverzekering, waarbij je aan het eind van het jaar het niet gebruikte eigen risico terug kreeg, vond ik eerlijk gezegd een betere prikkel om zuinig met zorggebruik te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ardan schreef:Je weet hoeveel ellende er is in de zorg nu de boel is overgeheveld naar de gemeenten?
Dat is niet DE zorg, dat gaat om jeugdzorg en de gevreesde problemen hier zijn grotendeels uitgebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn die opgelost moeten worden. Las gisteren iets in het NRC over procedurele vastlopers waar de DDR een puntje aan had kunnen zuigen.
De meeste problemen zijn nu uitgebleven omdat de meeste indicaties tot juni zijn verlengd omdat de gemeentes hun zaken nog niet op orde hadden. De problemen beperken zich nu vooral tot slechte communicatie (te laat, onvolledig of gewoon geen informatieverstrekking) en vertraging in aanmelden van nieuwe cliënten die zorg/begeleiding nodig hebben.
Aan de andere kant denk ik dat het niet zo lastig is om te eisen dat al die tokkies maar eens stoppen met vijf pakken shag per week wegpaffen terwijl ze bergen zorgtoeslag krijgen en dan ook nog eens niet hun zorgverzekering betalen.
Ook daar kan ik het wel mee eens zijn ja.

Ik ben er sowieso wel voor om al die toeslagen op te heffen en in plaats daarvan de eigen bijdrage, ziektekostenverzekering en de huren inkomensafhankelijk te maken. Ben je een hoop bureaucratie kwijt en hou je nog geld over ook.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

Het eigen risico is naar mijn mening ook te hoog, het fenomeen van zorgmijden begint ondertussen ook echt wel een probleem te worden hoor ik van familie die bij een huisartsenpraktijk werkt. Het idee dat er in de toekomst ook verzekeringen met lager eigen risico kunnen worden aangeboden spreekt mij wel aan, zeker omdat ik de komende jaren vrij hoge zorgkosten verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:De meeste problemen zijn nu uitgebleven omdat de meeste indicaties tot juni zijn verlengd omdat de gemeentes hun zaken nog niet op orde hadden. De problemen beperken zich nu vooral tot slechte communicatie (te laat, onvolledig of gewoon geen informatieverstrekking) en vertraging in aanmelden van nieuwe cliënten die zorg/begeleiding nodig hebben.
En dat terwijl de gemeentes het al ruim van tevoren wisten maar gewoon stil zijn blijven zitten.
Ook daar kan ik het wel mee eens zijn ja.

Ik ben er sowieso wel voor om al die toeslagen op te heffen en in plaats daarvan de eigen bijdrage, ziektekostenverzekering en de huren inkomensafhankelijk te maken. Ben je een hoop bureaucratie kwijt en hou je nog geld over ook.
Niet alles moet zomaar inkomensafhankelijk zijn. Kinderbijslag bijvoorbeeld niet. Dit ook niet zomaar. Ik vind alleen dat je mensen de keuze niet moet geven om zoiets basaals niet te hoeven betalen. Gewoon door middel van premies en korten op de uitkering. En dan is de korting natuurlijk de premie-toeslag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef: Welke kaalslag in het speciaal onderwijs? Is het wel eens in je opgekomen dat kinderen veel beter presteren in het normale onderwijs omdat ze dan niet meer 'speciaal' zijn? Ik zeg niet dat het een makkelijke operatie is maar het is een gigantische verbetering en een zeer doeltreffende verandering. Meer kinderen gaan naar het reguliere onderwijs. Daar waar ze thuishoren.
Dan spreek je over een zeer selecte groep. Ik ben blij hoor dat alle mensen die maar een beetje iets hebben weg zijn. Maar zelf als meervoudig gehandicapte durf ik wel te stellen dat de kaalslag niet alleen de lichte gevallen raakt. En dan noem ik dat de klassen sinds de bezuinigingen twee keer zo groot zijn geworden. Dat er personeelslieden moesten worden ontslagen terwijl er nauwelijks leerlingen verdwenen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Even off-topic. Ik ben blij dat deze discussie met argumenten en cijfers gevoerd wordt. En dat het niet zo'n soepzooitje is als in het Brabanttopic ten tijden van de bezuinigingen en overgang van vervoerder aldaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het eigen risico is naar mijn mening ook te hoog, het fenomeen van zorgmijden begint ondertussen ook echt wel een probleem te worden hoor ik van familie die bij een huisartsenpraktijk werkt. Het idee dat er in de toekomst ook verzekeringen met lager eigen risico kunnen worden aangeboden spreekt mij wel aan, zeker omdat ik de komende jaren vrij hoge zorgkosten verwacht.
Hij is te hoog omdat het geld kost in plaats van oplevert vanwege de effecten die zorgmijden met zich meebrengt inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:De meeste problemen zijn nu uitgebleven omdat de meeste indicaties tot juni zijn verlengd omdat de gemeentes hun zaken nog niet op orde hadden. De problemen beperken zich nu vooral tot slechte communicatie (te laat, onvolledig of gewoon geen informatieverstrekking) en vertraging in aanmelden van nieuwe cliënten die zorg/begeleiding nodig hebben.
En dat terwijl de gemeentes het al ruim van tevoren wisten maar gewoon stil zijn blijven zitten.
Er was lange tijd onduidelijkheid over budgetten e.d. Cruciaal voor de ontwikkeling van je visie, vaststellen van je begroting, het aangaan van contracten e.d. En dan hebben we het nog niets eens over het ontbreken van expertise die weer ingekocht/gehuurd/aangetrokken moest worden. Dat in combinatie met vele andere bezuinigingsoperaties die min of meer gelijktijdig uitgevoerd moe(s)ten worden zorgden er voor dat veel gemeenten het werk niet aankonden.

Ik vind het overigens wel prima dat de jeugdzorg nu naar de gemeenten is overgeheveld (al lange tijd ook de wens van de SP).
Niet alles moet zomaar inkomensafhankelijk zijn. Kinderbijslag bijvoorbeeld niet.
Waarom kinderbijslag niet? Als jij een ton of meer per jaar verdient, waarom zou je dan kinderbijslag moeten hebben?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

Ik durf de bewering wel aan dat de jeugdzorg eigenlijk niet naar gemeentes is overgedragen, maar naar ambtenarenorganisaties die in opdracht van meerdere gemeentes werken. Steeds meer gemeentes delen een ambtelijke organisatie die moeilijk te controleren zijn door gemeenteraden en waar maar weinig bij valt aan te sturen. Ik heb ook het idee dat lokale politici in de gemeenteraad geen zicht meer hebben op wat de gemeente doet, de dossiers zijn te complex aan het worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:Het grootste probleem wat ik met eigen bijdrage heb is dat hij inkomensafhankelijk had moeten zijn.
deadlock schreef:Niet alles moet zomaar inkomensafhankelijk zijn. Kinderbijslag bijvoorbeeld niet. Dit ook niet zomaar.
Wat bedoel je met 'dit'? Eigen bijdrage/zorgverzekering? Dan ben je jezelf wel nogal aan het tegenspreken?
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten