Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik hoop dat die keten met fakkels Europa wordt uitgedreven, schandalig rip-off concept is dat.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 24 dec 2014, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat is toch die mislukte nepwok-to-go? Eén keer in Rotterdam wat gehaald, je mag aanwijzen wat je wilt en dan warmen ze gewoon de boel op in de magnetron :X
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat klopt Geert.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vraag me trouwens af wat ze met de mini AH2go gaan doen - maar mogelijk gaat dat blok winkels binnenkort alweer weg om dat stuk te verbouwen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Inmiddels al gedurende een week verdwijnt aan de Jaarbeurszijde stukje bij beetje de tijdelijke wand tussen het deel van de hal dat al klaar was en het deel in aanbouw. Geeft al een aardige indruk hoe immens groot de nieuwe hal gaat worden, zeker als je vanaf busstation Jaarbeurszijde de hal in komt lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Foto's van het nieuwe deel van de hal, het gaat dus eind juli open, je ziet nog beter hoe groot het wel niet wordt!
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-22/groot-stuk-nieuwe-hal-utrecht-centraal-open-op-31-juli
Tegelijkertijd zal ook de 'interwijkverbinding' open gaan, de looproute buitenom maar nog wel onder het grote dak van de stationshal.
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-21/langs-stationshal-over-het-spoor-31-juli-open
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-22/groot-stuk-nieuwe-hal-utrecht-centraal-open-op-31-juli
Tegelijkertijd zal ook de 'interwijkverbinding' open gaan, de looproute buitenom maar nog wel onder het grote dak van de stationshal.
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-21/langs-stationshal-over-het-spoor-31-juli-open
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Gaan ze dan ook meteen in het station poortjes plaatsen of wachten ze daarmee tot ze klaar zijn?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
En dat ziet er dan ongeveer zo uit:Daniel schreef:Inmiddels al gedurende een week verdwijnt aan de Jaarbeurszijde stukje bij beetje de tijdelijke wand tussen het deel van de hal dat al klaar was en het deel in aanbouw. Geeft al een aardige indruk hoe immens groot de nieuwe hal gaat worden, zeker als je vanaf busstation Jaarbeurszijde de hal in komt lopen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het grote bord zal iig niet meer terugkeren omdat ze ophoping onder het bord niet willen hebben, en ondertussen wordt er steen en been geklaagd over de TB21..
Komt wel goed schatje.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ach, zo lijkt het groot maar als straks alle cashcows in de stationshal zijn genesteld is het vast weer te klein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mwoh, die kan je al zien op de foto's he want al die winkelunits zijn al gebouwd. Nou zaten die altijd al aan de rand en zitten ze dat straks nogsteeds, maar ik denk dat vooral de aanzienlijke extra breedte richting de uitgangen wel aardig zal schelen. En de extra trap naar elk perron helpt natuurlijk ook wel.
Ben trouwens wel benieuwd wat voor formaat OV-servicewinkel er in Utrecht gaat komen. Op de stations waar die al zitten zijn ze naar mijn idee relatief klein, dat kan nog leuk worden dan (Zo ongeveer eens per maand staat er bij de huidige U-OV balie een rij die naar buiten doorloopt tot de volgende winkelunit aan toe, zo te zien vooral scholieren die een nieuwe maandkaart moeten opladen)
Ben trouwens wel benieuwd wat voor formaat OV-servicewinkel er in Utrecht gaat komen. Op de stations waar die al zitten zijn ze naar mijn idee relatief klein, dat kan nog leuk worden dan (Zo ongeveer eens per maand staat er bij de huidige U-OV balie een rij die naar buiten doorloopt tot de volgende winkelunit aan toe, zo te zien vooral scholieren die een nieuwe maandkaart moeten opladen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Spoorvernieuwing Utrecht: tijdelijke wijzigingen in de dienstregeling 2015
19 februari 2015
ProRail vernieuwt het spoor rond Utrecht zodat er in de toekomst meer treinen kunnen rijden. De spoorvernieuwing is in 2014 van start gegaan en ligt op schema. In 2015 wordt onder meer gewerkt aan nieuwe sporen en een volledig nieuw perron. Utrecht Centraal blijft altijd bereikbaar, op een aantal trajecten is het helaas onvermijdelijk dat reizigers tijdelijk hinder zullen ondervinden van de werkzaamheden.
Nieuw perron en nieuwe sporen
Utrecht Centraal is hèt spoorhart van Nederland, dagelijks maken zo'n 285.000 reizigers gebruik van het station. Dit aantal neemt toe tot zo'n 360.000 reizigers per dag in 2030. Om in de toekomst meer treinen te kunnen laten rijden breidt ProRail het aantal sporen uit. Aan de Jaarbeurskant van Utrecht Centraal legt ProRail in 2015 twee nieuwe sporen (20/21) aan en een nieuw perron, het achtste perron. De sporen 14/15 en 18/19 worden eveneens vernieuwd. Door deze werkzaamheden is er tijdelijk minder ruimte voor alle treinen die Utrecht passeren. NS en ProRail zetten zich maximaal in om zoveel mogelijk treinen te laten rijden en de hinder zoveel als mogelijk te beperken. Lees verder
Hier is ook onder meer te lezen dat de 9800 tussen 23 maart 2015 tot 10 april 2015 vanuit Gvc naar Ut in Wd 15 minuten blijven staan om vervolgens verder richting Ut te rijden.
19 februari 2015
ProRail vernieuwt het spoor rond Utrecht zodat er in de toekomst meer treinen kunnen rijden. De spoorvernieuwing is in 2014 van start gegaan en ligt op schema. In 2015 wordt onder meer gewerkt aan nieuwe sporen en een volledig nieuw perron. Utrecht Centraal blijft altijd bereikbaar, op een aantal trajecten is het helaas onvermijdelijk dat reizigers tijdelijk hinder zullen ondervinden van de werkzaamheden.
Nieuw perron en nieuwe sporen
Utrecht Centraal is hèt spoorhart van Nederland, dagelijks maken zo'n 285.000 reizigers gebruik van het station. Dit aantal neemt toe tot zo'n 360.000 reizigers per dag in 2030. Om in de toekomst meer treinen te kunnen laten rijden breidt ProRail het aantal sporen uit. Aan de Jaarbeurskant van Utrecht Centraal legt ProRail in 2015 twee nieuwe sporen (20/21) aan en een nieuw perron, het achtste perron. De sporen 14/15 en 18/19 worden eveneens vernieuwd. Door deze werkzaamheden is er tijdelijk minder ruimte voor alle treinen die Utrecht passeren. NS en ProRail zetten zich maximaal in om zoveel mogelijk treinen te laten rijden en de hinder zoveel als mogelijk te beperken. Lees verder
Hier is ook onder meer te lezen dat de 9800 tussen 23 maart 2015 tot 10 april 2015 vanuit Gvc naar Ut in Wd 15 minuten blijven staan om vervolgens verder richting Ut te rijden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Is het geen optie die dan helemaal in het pad van de s19800 te laten rijden? En wat gebeurt er dan met de s6100? Bijzonder
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Benieuwd hoe ze die "vaste reizigers" er uit gaan filteren, of ze dat adhv chipgegevens doen, of dat ze gewoon op bepaalde tijdstippen die treinen af gaan...Als goedmakertje wil de NS vaste reizigers benaderen en een cadeautje geven, liet Luiten gisteren weten. Ze kunnen kiezen uit onder meer een ontbijtje, of een telefoonhoesje.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Een brief sturen aan abonneehouders die een trajectkaart hebben dat geldig is op de betreffende trajecten?
Net zoals NS nu al af en toe "streepje voordeel"-brieven stuurt naar bepaalde groepen abonneehouders met waardebonnen voor het een en ander.
Net zoals NS nu al af en toe "streepje voordeel"-brieven stuurt naar bepaalde groepen abonneehouders met waardebonnen voor het een en ander.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Er rijden minder treinen tussen Utrecht en Woerden staat in het volledige bericht, dus de s6100 zal opgeheven zijn. Waarschijnlijk zal op het andere kwartier tussen Gouda en Woerden een goederenpad liggen, dat lijkt me eigenlijk de enige logische plek daarvoor. Andere hindernissen zie ik zogauw niet, de dienstregeling is immers elk kwartier nagenoeg hetzelfde.Zugführer schreef:Is het geen optie die dan helemaal in het pad van de s19800 te laten rijden? En wat gebeurt er dan met de s6100? Bijzonder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
In de reisplanner is al te zien welke aanpassingen er vanaf 23 maart gedaan worden. De 9800 die in het pad van de 6100 gaat rijden staat richting Utrecht CS en richting Den Haag CS in Woerden resp. 15 minuten en 13 minuten stil om zijn weg daarna te vervolgen. Overdag lijken er verder in het spoorgebruik op Utrecht CS nog niks te gaan gebeuren. Alleen in de avonduren gaat de indeling wel op de schop. De indeling word dan zo (series die niet worden genoemd veranderen ook niet)
- De IC's richting Amersfoort vertrekken vanaf spoor 9 i.p.v. 11
- De IC's richting Leiden vertrekken vanaf spoor 11b i.p.v. 18a
- De IC's richting Arnhem vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 14 (de IC's met vertrek om .23 en .53 vertrekken wel gewoon van spoor 14
- De IC's richting Eindhoven vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 15
- De Sprinters richting Woerden vertrekken vanaf spoor 11a i.p.v. 19a
- De Sprinters richting Geldermalsen vertrekken vanaf spoor 15 i.p.v. 19b
- De IC's richting Amersfoort vertrekken vanaf spoor 9 i.p.v. 11
- De IC's richting Leiden vertrekken vanaf spoor 11b i.p.v. 18a
- De IC's richting Arnhem vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 14 (de IC's met vertrek om .23 en .53 vertrekken wel gewoon van spoor 14
- De IC's richting Eindhoven vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 15
- De Sprinters richting Woerden vertrekken vanaf spoor 11a i.p.v. 19a
- De Sprinters richting Geldermalsen vertrekken vanaf spoor 15 i.p.v. 19b
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hoe kunnen de IC's naar Eindhoven en Arnhem nu tegelijk vanaf spoor 12b vertrekken? :?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De een zal wel op 12a staan en de 12b, maar het probleem blijft dat je niet kan "uitvoegen" en dat de treinen dus met verschillende tijden achter elkaar zullen moeten vertrekken. Het gebruik van spoor 12 heeft trouwens ook als gevolg dat de intercity's vanaf Maarssen richting Utrecht over het sprinterspoor moeten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De s3100 rijdt dan niet meer, de s3500 dan alleen nog maar Shl-Ut. Er staan dan te Ut geen twee IC's achter elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.
Als de 3100 niet rijdt (vertrekt .08/.38 uit Utrecht) en alleen de 3000 (vertrekt .23/.53), blijven de treinen naar Arnhem volgens hem dus gewoon van spoor 14 vertrekken, maar wordt alleen de dienst uitgedund.
Dan snap ik dus ook niet waarom de IC naar Eindhoven van spoor 12b zou moeten vertrekken, want als de 3100 niet rijdt, kan de 800 prima ook op 14 terecht en hoeft dan niet over de sprintersporen.
Als de 3100 niet rijdt (vertrekt .08/.38 uit Utrecht) en alleen de 3000 (vertrekt .23/.53), blijven de treinen naar Arnhem volgens hem dus gewoon van spoor 14 vertrekken, maar wordt alleen de dienst uitgedund.
Dan snap ik dus ook niet waarom de IC naar Eindhoven van spoor 12b zou moeten vertrekken, want als de 3100 niet rijdt, kan de 800 prima ook op 14 terecht en hoeft dan niet over de sprintersporen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik weet het beter. Kunnen we niet de treinen uit het noorden keren in bijvoorbeeld Breukelen, uit het noord-oosten in Bilthoven en Hollandsche Rading, vanuit het oosten in Driebergen, vanuit het zuiden in Houten en vanuit het westen in Woerden? Voor Utrecht gewoon de komende 3 jaar treinvervangend busvervoer. Dan kan je lekker bezig, en loopt niet de hele tijd de boel in de puinpoeier als er eens het verkeerde draadje is doorgeknipt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Bij de AH to Go aan de busstationzijde was vanochtend een hoek afgesloten met bouwhekken, zonder dat er werkzaamheden plaatsvinden. Het bevordert de looproute ook niet echt...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik zie ook geen gewijzigde vertreksporen in de reisplanner op 23 maart en verder in de avonduren. Gewoon de normale vertreksporen lijken er nu in te staan.SuperGhost schreef:Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanmiddag nogsteeds en er stond ook een bouwvakker bij (vanmorgen nog twee zelfs). Niet de eerste keer dat die hoek tijdelijk is afgesloten trouwens, maar net als jou geen idee wat daartoe nu de aanleiding is steeds.Etienne schreef:Bij de AH to Go aan de busstationzijde was vanochtend een hoek afgesloten met bouwhekken, zonder dat er werkzaamheden plaatsvinden. Het bevordert de looproute ook niet echt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten