Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Dan nog is het ding aardig uit de richting...
waldo79
Berichten: 7633
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door waldo79 »

Omdat de parallel langs de A2 dicht zat richting noorden moest verkeer doorrijden naar Breukelen. En in de richting zuiden stond een kijkersfile...vandaar de keuze om via de Straatweg te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De Brabantliner zag ik vanmiddag gewoon over de Europalaan rijden, da's een stukken logischer route. Blijkbaar kon vanuit Vianen dan nog wel de A12 (of in elk geval Nieuwegein) bereikt worden (of die bus moet Vianen Lekbrug overgeslagen hebben en via A27 - A12 gereden zijn)

@Jurre: Kan maar hoeft niet, 55 zat toch in een lijnbundel waar o.a. ook 16 en 6 in zitten waardoor er bv. ook weleens geleed op komt? In elk geval is die tweede LE ergens tussen 7.40 uur en 8.30 uur begonnen dan, want toen ik langs de stalling kwam stond de tweede LE nog tegen het hek geparkeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Ik heb ook veel Brabantliners over de Europalaan zien rijden, evenals de 85, 181 en 387. Viel me overigens wel op dat de 81 naar CS Jaarbeurszijde de halte Anne Frankplein met -8 passeerde. Maakt op zich niet uit, maar de DRIP's tonen blijkbaar enkel de geplande vertrektijden van de Arriva-lijn, want daar stond 'ie nog op met een vertrek over 8 minuten. Opvallend trouwens dat de 181 wel stopte bij de halte Anne Frankplein maar de 81, die er 2 seconden achterzat, langs de halte reed. Ik moest de achteroplopende 77 hebben, dus de 181 kon weer doorrijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

81 is waarschijnlijk niet meer zo gewend om instappers te hebben daar, hooguit voor studenten en saldoreizigers is die lijn immers nog echt bruikbaar (een Utrechts abonnement is er immers niet op geldig).
Dat de 181 op 't Anne Frankplein stopte is wel apart want meestal stopt Arriva bij omrijden door Utrecht heen alleen op Kanaleneiland Zuid om zo een aansluiting op de tram voor reizigers naar de Graadt van Roggenweg te bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Jurre schreef:Dat zou de 3291 moeten zijn. De 3161 zit namelijk op de 55 deze ochtend. Toen ik om 8.30 langs de Europalaan kwam stond daar geen LE meer. Het lijkt erop dat ze op elke lijn worden ingezet behalve de 71/72. Gisteren zag ik overigens nog een Citaro G van de streek met 'scholierenvervoer' op het display de stalling Europalaan binnenrijden.
Zijn er meer defecten dan normaal bij de 'gewone' wagens dat de LE's nu opeens op de stad zitten?
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Er worden nu geloof ik stadscitaro's ingezet op lijn 287. Daarnaast valt het me op dat enkele ritten van lijn 9 nu met een standaard Citaro worden gereden, terwijl ik op lijn 7 na lange tijd een, niet zo heel nodige, Citaro G zag. Ook lijn 16 lijkt nu standaard gereden te worden met geledes.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Gisteravond om kwart over zeven stond er een LE te bufferen bij het Moreelsepark.Alles stond uitgeschakeld, dus geen idee voor welke lijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Vanochtend een bus op lijn 312 met blauwe lijnkleur op station Maarssen?!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

wouter15 schreef:Weet iemand wanneer het definitieve PvE van de nieuwe concessie Provincie Utrecht word vastgesteld? Ik dacht dat dat vandaag zou zijn maar ik kan nog nergens iets vinden.
Op ovpro is het hele bestek te vinden: http://www.ovpro.nl/wp-content/uploads/ ... 6-2023.pdf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Jonkervoort schreef:Er worden nu geloof ik stadscitaro's ingezet op lijn 287.
Dat is al de hele concessie het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Oh, heb in het begin alleen Amba´s gezien op die lijn. Ook de 283 laatst gezien met een stadscitaro trouwens, dacht dat die vastzat aan de korte ritjes van lijn 41 naar de Galgenwaard, of is dat alleen 's ochtends?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Tja, in het begin van de concessie hebben er nog wat Amba's vanaf de Europalaan gereden dus toen was het soms wat minder goed te zien, maar de stad had dus heel de tijd al omlopen op de 287 (overigens niet alle omlopen volgens mij).

Wat 283 betreft: dat sluit elkaar niet uit want mij is ooit verteld dat er ook enkele korte ritten van 41 door de stad gereden worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Connexxion-lijn 50 uit Wageningen kwam rond 8.00 met Citaro G 9262 aan op Utrecht CS. Hoort dit geen Ambassador te zijn?
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Jurre schreef:Connexxion-lijn 50 uit Wageningen kwam rond 8.00 met Citaro G 9262 aan op Utrecht CS. Hoort dit geen Ambassador te zijn?
Nee hoeft niet kan ook Citaro zijn

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... Busstation
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Ik zag vanochtend even na half tien de GVU 4901 op de Europalaan rijden in zuidelijke richting.

Zag net op de RDW-site dat de kentekens van de 4901-4907 vandaag (25-02) zijn overgeschreven en hoorde dat de 4901/2/4/5 naar Litouwen gaan en de 4903 naar Womy.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De LEs (of in ieder geval de ene die aanwezig was vanmiddag) hebben inmiddels hun plekje tegen het hek aan de Europalaan verruild voor een plekje in de normale stalling. Lijkt er dus wel op dat we die dingen wat meer op de normale lijndienst zullen gaan zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De 4509 viel vanmorgen op door het ontbreken van het symbool op het bestemmingsdisplay aan de zijkant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Hoe staat het er eigenlijk voor met R-NET in de provincie Utrecht? Volgens de website van R-NET zou de eerste R-NET lijn in Utrecht in 2017 moeten komen. De Uithoflijn zou vanaf de start R-NET worden volgens de wiki, maar dat was aan de impressies van de bestelde trams niet echt af te lezen, die hadden gewoon de U-OV huisstijl. Als het aan mij ligt blijft dat ook lekker zo. De snelbussen (150, 387, 388, 400 en 401) zie ik graag ver-R-NET worden, maar houdt U-OV gewoon U-OV voor de hele provincie dat is wel zo duidelijk. Volgens de wikipagina over Randstadnet zullen echter alle belangrijke lijnen van de huidige concessie Regio Utrecht R-NET worden (zo ook bv. de corridors CS-Overvecht en CS-Lunetten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Je houdt, zeker in de huidige BRU-concessie, denk ik niet echt veel lijnen over die niet voor R-net in aanmerking komen. De vraag is dan wat een aparte huisstijl nog voor toegevoegde waarde heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

De provincie Utrecht heeft geen zin in deelname ondanks vriendelijk protest van de Stadsregio Amsterdam. In de regio Mijdrecht wilde de Stadsregio dat eigenlijk wel namelijk, omdat een van de lijnen daar (142) door Connexxion Amstelland wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Iemand de LE's deze week op dienst gezien?
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door matti93 »

Vandaag met de treinstremming liep het busstation van Db helemaal vol met touringcars voor treinvervangend vervoer. Als ik het snel opzoeken, zijn het op zich wel lijnbussen in de zin dat ze het busstation op mogen rijden, maar dat lijkt me nog geen reden om minutenlang een 'echte' lijnbus klem te zetten. Ik heb meerdere 'echte' lijnbussen met +5 of meer zien vertrekken omdat een touringcarchauffeur zijn bus dubbel geparkeerd had.
Dat de NS hun zaakjes niet op orde heeft, zou nog geen reden moeten zijn om ook het regionale busvervoer met vertraging te laten rijden :x
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Nog een bijna vergeten opvallendheidje van gisteren: rond 16.30 uur rukte een Optare uit richting Lunetten om lijn 10 te gaan rijden (hij had althans al "10" op de koersdisplays staan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

matti93 schreef:Vandaag met de treinstremming liep het busstation van Db helemaal vol met touringcars voor treinvervangend vervoer. Als ik het snel opzoeken, zijn het op zich wel lijnbussen in de zin dat ze het busstation op mogen rijden, maar dat lijkt me nog geen reden om minutenlang een 'echte' lijnbus klem te zetten. Ik heb meerdere 'echte' lijnbussen met +5 of meer zien vertrekken omdat een touringcarchauffeur zijn bus dubbel geparkeerd had.
Dat de NS hun zaakjes niet op orde heeft, zou nog geen reden moeten zijn om ook het regionale busvervoer met vertraging te laten rijden :x
Nog sterker, op Driebergen-Zeist mogen er helemaal geen touringcars of iets komen op het busstation. Er staat duidelijk een bord alleen toegestaan voor lijndiensten. Dat zijn die treinvervangende bussen ook niet.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten