Korte vragen #14
Re: Korte vragen #13
Spoor 5 is geen perronspoor, dus dat stapt sowieso wat lastig over. Spoor 6 en 7 geven een cross-platformoverstap. Waarschijnlijk ben je in de war met Utrecht Centraal, waar 5 en 7 wel cross-platform zijn en spoor 6 er niet meer is.
Re: Korte vragen #14
Ik ben van plan met een Interrail Oost-Europa in te gaan
en wil terugkomen met EN 476 uit Bratislava naar Belijn.
Volgens Deutsche Bahn kan ik hiervoor een bed reserveren
in "Deluxe Dreier Abteil" als 2e klas kaartje?
Klopt dit wel? Ik dacht dat Deluxe alleen 1e klas was.... :?
en wil terugkomen met EN 476 uit Bratislava naar Belijn.
Volgens Deutsche Bahn kan ik hiervoor een bed reserveren
in "Deluxe Dreier Abteil" als 2e klas kaartje?
Klopt dit wel? Ik dacht dat Deluxe alleen 1e klas was.... :?
Re: Korte vragen #14
Vagonweb bevestigd dat er slaaprijtuigen met zowel eerste als tweede klas zijn: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 15&lang=de
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Dat snap ik, maar is een Deluxe coupé per definitie 1e klas?Bee schreef:Vagonweb bevestigd dat er slaaprijtuigen met zowel eerste als tweede klas zijn: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 15&lang=de
Re: Korte vragen #14
Weet iemand of er treinseries zijn die standaard geheel met NID worden uitgevoerd? Bij voorkeur IC series.
🍉
Re: Korte vragen #14
Als ik deze lijst bekijk, zie ik dat de series s2000, s3400, s5400 en s8800 (bijna) volledig met DDZ gepland zijn.
Re: Korte vragen #14
Nice, thanks.
Ik neem aan dat deze lijst op regelmatige basis word geüpdatet?
Ik neem aan dat deze lijst op regelmatige basis word geüpdatet?
🍉
Re: Korte vragen #14
Over het algemeen is er wijzigingsblad een nieuwe lijst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Niet deze specifieke lijst. Op deze pagina komt er dan een vermelding bij.Hainje schreef:Ik neem aan dat deze lijst op regelmatige basis word geüpdatet?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen #14
Overigens zie ik in de 5600 nog best redelijk wat DDZ.
Re: Korte vragen #14
Dat heeft eerder te maken met de belabberde kwaliteit van het DDAR dan met de onjuistheid van de lijst. (A)
Re: Korte vragen #14
Je kunt beter hier kijken; zo 1 keer per dag komt ook nog wel eens een SLT, ICM of VIRM in actie in de stoptreinserie tussen Zwolle en Utrecht.
Nunspeet
24/2: 5632 10.11 +5m28s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 ICM-3
24/2: 5637 12.17 NSR Sprinter Zwolle 1 ICM-3
24/2: 5661 18.17 NSR Sprinter Zwolle 1 VIRM-4
22/2: 5624 08.11 NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SLT-4 (en verder de hele dag)
21/2: 5617 07.17 NSR Sprinter Zwolle 1 SGMM-3
21/2: 5660 17.11 +1m56s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SGMW-3 + SGMM-3
Volgens mij rijdt er echt alles.
Nunspeet
24/2: 5632 10.11 +5m28s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 ICM-3
24/2: 5637 12.17 NSR Sprinter Zwolle 1 ICM-3
24/2: 5661 18.17 NSR Sprinter Zwolle 1 VIRM-4
22/2: 5624 08.11 NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SLT-4 (en verder de hele dag)
21/2: 5617 07.17 NSR Sprinter Zwolle 1 SGMM-3
21/2: 5660 17.11 +1m56s NSR Sprinter Utrecht Centraal 2 SGMW-3 + SGMM-3
Volgens mij rijdt er echt alles.
Re: Korte vragen #14
Lijkt een beetje op de s9600 dan. Normaal hoort er alleen DD-AR en Plan-V rond te rijden,beide treinen zijn van povere kwaliteit waardoor er regelmatig ander materieel te zien is. SGMm,SLT,DDZ en zelfs mijn lievelingssprinter VIRM-6 rijden regelmatig rond.groningen schreef:Je kunt beter hier kijken; zo 1 keer per dag komt ook nog wel eens een SLT, ICM of VIRM in actie in de stoptreinserie tussen Zwolle en Utrecht.
Volgens mij rijdt er echt alles.
Heeft iemand toevallig een lijstje van alle personeelsstandplaatsen in (Zuid) Nederland ?
Re: Korte vragen #14
NS-standplaatsen onder de grote rivieren zijn Vlissingen, Roosendaal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Nijmegen, Maastricht en Heerlen. Van Venlo weet ik het niet zeker, maar ik dacht het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Ik neem gemakshalve aan dat de lijsten hier overeenkomen met standplaatsen.
Re: Korte vragen #14
Dat moet wel, omdat op de standplaatsen personeel wordt gekoppeld aan de diensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Is er hier, of kent er hier, een machinist? Voor school ben ik namelijk bezig met een project in opdracht van ProRail en graag zou ik dit probleem uit het aspect van een machinist willen aanhoren.
Re: Korte vragen #14
Ik ken wel een paar in opleiding, maar die zijn nog niet op de bok geweest dus kunnen je niet voldoende helpen.
Re: Korte vragen #14
Wat wil je precies weten? Ken dr wel een paar, maar weet niet of die mee willen werken :')
Re: Korte vragen #14
We moeten zoeken naar een oplossing van de slechte zichtbaarheid van lichtseinen in tunnels.
Re: Korte vragen #14
Ik zou zeggen, overige tunnelverlichting tot een minimum beperken. Metrobestuurders in Amsterdam klaagden ook steen en been toen in 1999 de tunnelverlichting permanent aanging n.a.v een brand op Weesperplein; de seinen vielen ineens niet meer op tussen al die andere lampjes.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #14
Cabinevideos kijken :)Niek schreef:We moeten zoeken naar een oplossing van de slechte zichtbaarheid van lichtseinen in tunnels.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Daar zie je echt niet op hoe de machinist het allemaal ziet
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #14
Grotendeels wel, het zal waarschijnlijk er om gaan dat het sein slechts kort van te voren zichtbaar is door bochten of hellingen..
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Het viel me net op dat de bergland rijtuigen niet meer naast de htmu in Utrecht staan... Iemand die weet waar ze heen zijn?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten