OVer Missers in de Reisinformatie #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door waldo79 »

Stop in Wd hangt samen met een gebrek aan perroncapaciteit in Ut.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

En dat gebrek aan capaciteit komt weer doordat de s8800 en s2000 niet op elkaar keren maar los van elkaar rijden, dit om langere treinen in te kunnen zetten. (Maar volgens berichten op Somda waren sommige treinen juist aanzienlijk korter dan normaal)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Wubbo »

En dat komt doordat ze om de een of andere reden de s2000 op zichzelf willen laten keren ipv op de s8800. Ik vraag me alleen af waarom: ik heb geen langere treinen gezien. Zeker niet langer dan 8 bakken (de max voor de perrons richting Leiden).

Edit dat dus.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daelea »

Prachtige verwarring-zaaiende omroep net op Leiden Centraal: "Dames en heren, de Intercity naar Den Haag Centraal van 9 uur 5 rijdt niet." (s2100 is idd opgeheven door wzh, deze s2600 reed met +17 wel naar Gvc). Op de schermen in de stationshal voor spoor 9 stond "9:05 IC Den Haag C. rijdt niet", op die voor spoor 8 " Volgende trein 9:05 IC Den Haag C. +17".
Een (handmatige) omroep later gaf iets meer duidelijkheid: "Dames en heren, de Intercity naar Den Haag Laan van NOI en Vlissingen vertrekt over ongeveer een kwartier. Deze Intercity rijdt in verband met werkzaamheden naar Den Haag Centraal en niet naar Vlissingen."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Geert »

Het toont maar weer eens aan waarom de combinatie treinsoort+eindbestemming niet handig is om treinen te onderscheiden, en dat lijnnummers/serienummers veel handiger zouden zijn...

(Zal op de Flevolijn ook wel handig zijn nu: een IC naar Den Haag Centraal via Amsterdam C en een IC naar Den Haag Centraal via Amsterdam Z...)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Uhm had al gebitched over dit dingetje op twitter ja. Op Lelystad en Almere heb je dus nu twee Intercity's naar Den Haag Centraal die 3 minuten achter elkaar rijden. Dit in combinatie met het Huishoudbeurspubliek en je heb genoeg verwarde mensen die het niet meer snappen :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door JWM »

Ach, er hebben op Amsterdam Sloterdijk ook wel eens twee sprinters op hetzelfde tijdstip naar Uitgeest op de borden gestaan. Momenteel gaat er daarvan weer eentje naar Beverwijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Geert »

Somoht schreef:Uhm had al gebitched over dit dingetje op twitter ja. Op Lelystad en Almere heb je dus nu twee Intercity's naar Den Haag Centraal die 3 minuten achter elkaar rijden. Dit in combinatie met het Huishoudbeurspubliek en je heb genoeg verwarde mensen die het niet meer snappen :P
Oh ja, nu je het zegt, had ik gezien ja. In Lelystad vast dezelfde onhandige uitwerking met een andere bestemming op de TBP dan op de T7? (Zie foto's in hierrr)
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door dennistd »

Daar heb ik nou altijd al eens heen gewild, de mooie plaats 899:
Afbeelding

Het is trouwens niet erg als je hem mist, elk uur gaat er een bus naar 899:
Afbeelding

De bestemming hoort iets als 'Borne door als 51 Almelo' te zijn, dat zal wel te lang zijn maar iets als 'Borne -> Almelo' moet toch passen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Om precies te zijn :P

Code: Selecteer alles

dataownercode | destinationcode |    destinationname50     |    destinationname30     |    destinationname24     | destinationname19 | destinationname16 | destinationdetail24 | destinationdetail19 | destinationdetail16 | destinationdisplay16              ---------------+-----------------+--------------------------+--------------------------+--------------------------+-------------------+-------------------+---------------------+---------------------+---------------------+----------------------              SYNTUS        | 899             | Borne verder als lijn 51 | Borne verder als lijn 51 | Borne verder als lijn 51 | Borne verder      | Borne verder      |                     | als lijn 51         | als lijn 51         |                                   (1 row)
Moeilijk te zien hierboven maar met 50 letters zou er "Borne verder als lijn 51" gestaan hebben. Met 16/19 karakters zou een DRIS met GOVI data "Borne verder" hebben getoond.
En als het een GOVI gebied was vermoed ik dat ze de bestemming zouden redacteren naar "Borne". Maar goed Keypoint in Twente he

Zal morgen eens kijken of ik een foto op LLS van een tbp kan schieten ;)
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door dennistd »

In Almelo werd de terugrit trouwens aangegeven als '51 Borne verder', dus dat pakt ie blijkbaar wel.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

Wubbo schreef:Dan heb je nog maar de helft van de missende informatie. Dat de s2100 niet naar Den Haag Centraal rijdt staat nergens, dat de s2600 dat wel rijdt staat ook nergens, dat de s6300 extra rijdt tussen Leiden en Den Haag Centraal mag je ook opmaken uit de actuele vertrektijden. De door de HTM extra ingezette trams komen niet uit het reisadvies. En de bediening van HS met de trein is ook om te huilen: om 22.28 gaat de laatste trein van vandaag, totdat het nachtnet begint.

Dit had zo veel beter gekund (en gemoeten wat mij betreft).
Er staat ook nergens dat de s4300 deze week in de spits niet doorrijdt naar Den Haag Centraal, maar altijd eindigt in Hoofddorp... De lijst met missende info is inmiddels wel héél lang! :roll:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Geert schreef:
Somoht schreef:Uhm had al gebitched over dit dingetje op twitter ja. Op Lelystad en Almere heb je dus nu twee Intercity's naar Den Haag Centraal die 3 minuten achter elkaar rijden. Dit in combinatie met het Huishoudbeurspubliek en je heb genoeg verwarde mensen die het niet meer snappen :P
Oh ja, nu je het zegt, had ik gezien ja. In Lelystad vast dezelfde onhandige uitwerking met een andere bestemming op de TBP dan op de T7? (Zie foto's in hierrr)
Jup, TBP wijkt af van TB7, TBP meldt niets over dat ie normaal naar Vlissingen rijdt... Erg handig allemaal op Den Haag CS, Leiden, Schiphol, Almere, Lelystad
https://twitter.com/somoht/status/57054 ... 40/photo/1
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

In lijn daarmee: de actuele vertrektijden op NS.nl zijn ook anders dan anders: vervallen treinen worden niet weergegeven, afwijkende bestemmingen zijn niet als zodanig herkenbaar, e.d.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Somoht »

Afwijkende bestemming tussen NS reisplanner (in verlengde daarvan de actuele vertrektijden), InfoPlus borden in het station en koersborden op en in de trein, zijn structureel afwijkend ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Meltrain »

JWM schreef:Ach, er hebben op Amsterdam Sloterdijk ook wel eens twee sprinters op hetzelfde tijdstip naar Uitgeest op de borden gestaan. Momenteel gaat er daarvan weer eentje naar Beverwijk.
Op de vertrekstaten van Ass wordt de s4800 aangegeven als "Beverwijk Sprinter, rijdt verder naar Heemskerk".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Etienne »

Dat zal er natuurlijk mee te maken hebben dat de s4000 en s4700 vanaf Sloterdijk eerder in Uitgeest zijn. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Z2N »

Momenteel hangen op bijna alle haltes in Alphen a/d Rijn 'halte vervallen'-zakken vanwege de 20 van Alphen komende zondag, waardoor het grootste deel van de dag zo goed als al het busverkeer in Alphen stil komt te liggen. Bij de Ridderhof is Arriva alleen enkele haltes vergeten, en dat terwijl drie van de vier wegen bij dat kruispunt komende zondag looproute zijn... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Thom91 »

Misschien maken ze het morgen af? ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Z2N »

Zou raar zijn, de rest van de haltes is al sinds dinsdag voorzien.

Verder verdient de lijst van vervallen haltes komende zondag ook een pluim, de haltes in het dorp zijn afgesloten tot 27 uur! :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

Z2N schreef:Verder verdient de lijst van vervallen haltes komende zondag ook een pluim, de haltes in het dorp zijn afgesloten tot 27 uur! :lol:
Die tijden gebruikt Arriva intern (o.a. in Albatros). Het is niet de eerste keer dat ze echter ook in uitingen naar reizigers terechtkomen... :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef:Dat zal er natuurlijk mee te maken hebben dat de s4000 en s4700 vanaf Sloterdijk eerder in Uitgeest zijn. :wink:
Dat snap ik, maar "Heemskerk - Beverwijk Sprinter" was dan een beter optie in mijn ogen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Je bedoelt neem ik aan "Beverwijk - Heemskerk", anders moet die trein zo'n stukje onhandig heen en weer rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Meltrain »

Ehm, ja. :oops: Dat bedoelde ik. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

De RET meldt al sinds ongeveer 8.10 uur dat er op lijn E een 'eerdere verstoring' is. Nou, die verstoring was er een half uurtje geleden in elk geval ook nog... Voor elk sein tussen Nootdorp en Leidschendam-Voorburg stonden we zo'n 5 minuten stil, wat resulteerde in 30 minuten extra reistijd.
Toen ik op Zuidplein aankwam, zag ik nog net op de DRIM voorbijkomen dat een overstap op lijn 3/4 van HTM noodzakelijk was. Twee minuten later verscheen het bericht dat wegens een eerdere verstoring niet volgens dienstregeling werd gereden en dat rekening moest worden gehouden met 20 minuten extra reistijd. Uiteindelijk reden we wel naar Den Haag Centraal, met dus nog steeds een verstoring en 30 minuten extra reistijd. Maar op de website staat (nog steeds?) dat er maar tot Leidschenveen wordt gereden...
Erg duidelijk dus! :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten