Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Daniel »

Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd
Geplaatst op: dinsdag 3 maart 2009 om 23:22
Laatst bijgewerkt: dinsdag 3 maart 2009 om 23:22

Een nog onbekende man heeft maandagmiddag op de Spuiboulevard in Dordrecht een buschauffeur in zijn gezicht gespuugd.
De buschauffeur stopte voor het zebrapad op de Spuiboulevard om voetgangers vrije doorgang te verlenen. Een voetganger vond het nodig om beledigingen te uiten in de richting van de buschauffeur.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door bassie92 »

Moet hier nou echt politie voor worden bijgehaald? Gaat dat niet een beetje erg ver?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Jurjen »

bassie92 schreef:Moet hier nou echt politie voor worden bijgehaald? Gaat dat niet een beetje erg ver?
Ja, spugen in het gezicht is erg onfris. Jij poetst misschien je tanden elke dag nog, maar die man? Doet die dat ook? En dan weet je nog niet eens wat voor bacterieën en ziektes zo'n man met zich meedraagt. Het is een uiterst denigrerende daad.

En wat stel jij dan voor? Geen politie, dus maar laten gebeuren? Sorry, maar ik laat me absoluut niet bespugen zonder dat daar voor geboet gaat worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Geert »

Sowieso is degene die gespuugd heeft niet helemaal lekker: de bus stopt voor hem, dus dan ga je de chauffeur maar beledigen? :?
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door bassie92 »

Ja natuurlijk is het onfris maar om nou gelijk de politie erbij te halen. 'ja hallo politie, ik ben in mijn gezicht gespuugd omdat ik netjes was gestopt voor deze meneer, of u even wilt komen?'. En dan? Dan krijgt die een man een boete. Zal vast niet veel indruk maken.
Het is wel een scheve situatie, de chauffeur stopt netjes en dan wordt ie boos. Hij had hem moeilijk over kunnen rijden :S
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Geert »

bassie92 schreef:Ja natuurlijk is het onfris maar om nou gelijk de politie erbij te halen. 'ja hallo politie, ik ben in mijn gezicht gespuugd omdat ik netjes was gestopt voor deze meneer, of u even wilt komen?'. En dan? Dan krijgt die een man een boete. Zal vast niet veel indruk maken.
Wil je het dan gewoon laten gebeuren zonder er iets van te zeggen of iets? Nee, dat maakt lekker indruk!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Ennes »

bassie92 schreef:Moet hier nou echt politie voor worden bijgehaald? Gaat dat niet een beetje erg ver?
"JA" daar moet idd politie bij gehaald worden. Weet je wat een impact het op iemand heeft om bespuugd te worden?
Vraag maar eens een willekeurige medewerkers uit het OV of aan andere dienstverleners, zeer waarschijnlijk zullen ze je allemaal vertellen dat ze liever nog een klap op hun bek zouden krijgen als dat ze bespuugd zouden worden.

Daarnaast is gewoon de maat vol wat agressie tegen dienstverleners betreft, dit moet gewoon keihard aangepakt worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door AppleMoose »

Ik ben het volledig eens met Ennes!
Dat tuig moet gewoon eens keihard aangepakt worden! Niet alleen met een boete maar bijvoorbeeld ook met fikse taakstraffen. Paar honderd uur OV voertuigen van onder tot boven schrobben bijvoorbeeld...
Desnoods bergen we dat tuig tijdje op in een cel. En niet zoals de huidige Nederlandse cel (voor elke gevangene een eigen tv etc.) maar in cellen van een paar decennia terug. Op water en brood, hooguit 1 uur per dag luchten en voorderest je "vermaken" in een lege cel op een beetje stroo en een poepemmer naast je :evil: :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door bassie92 »

Ronzol schreef: Dat tuig moet gewoon eens keihard aangepakt worden! Niet alleen met een boete maar bijvoorbeeld ook met fikse taakstraffen. Paar honderd uur OV voertuigen van onder tot boven schrobben bijvoorbeeld...
Kijk, als dit nou inderdaad zou gebeuren dan is het nuttig zijn de politie in te schakelen maar dit gebeurd dus nooit! Daarom heb ik steeds vaker van 'ja, wat heeft het voor nut, er gebeurd toch niks'.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Suus »

Als je het niet aanpakt wordt het alleen maar erger. Er moet ook een signaal van uitgaan dat het gewoon niet getolereerd wordt. Pak je het niet aan, dat zijn sommige mensen geneigd het toe te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door bassie92 »

Ik hopp wel dat die gast gestraft wordt want je kan het absoluut niet tolereren. Eigenlijk is het wel triest dat je je als volwassene niet volwassen kan gedragen..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Wubbo »

Ik mis iets denk ik? Je hoopt dat die gast gestraft wordt, maar vindt dat de buschauffeur niet de politie mag bellen? Hoe moet die dader dan ooit gestraft worden? :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Daan »

bassie92 schreef:Eigenlijk is het wel triest dat je je als volwassene niet volwassen kan gedragen..
Welkom in deze wereld...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Fles »

bassie92 schreef:Moet hier nou echt politie voor worden bijgehaald? Gaat dat niet een beetje erg ver?
Mja, dat idee bekruipt mij dus ook. Moet je voor DIT soort zaken het toch al zwaar overbelaste politie-apparaat gaan lastigvallen? Dan kan je wel aan de gang blijven :( Alle droefenis op een stokje hoor, maar er gebeuren wel ergere dingen in dit land. Veel vaker ook.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Geert »

Als je de politie belt kun je aangifte doen en worden zulke dingen verwerkt in de statistieken. Dezelfde statistieken waar nogal wat beleid op gemaakt wordt. Zo gek is het niet om aangifte te doen hoor...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Jurjen »

Fles schreef: Mja, dat idee bekruipt mij dus ook. Moet je voor DIT soort zaken het toch al zwaar overbelaste politie-apparaat gaan lastigvallen? Dan kan je wel aan de gang blijven :( Alle droefenis op een stokje hoor, maar er gebeuren wel ergere dingen in dit land. Veel vaker ook.
Als de politie geen tijd meer heeft voor mishandeling (mentaal!), dan moeten we er misschien maar eens meer geld in gaan steken. Hebben ze wel aangiftes nodig om hun werkdruk te kunnen onderbouwen. En bovendien, liever dat ze hierom komen dan om blikschade bij een knullig aanrijdinkje. Ik verwacht ook dat de politie komt als een 13-jarig jochie een zakje snoep jat in mijn winkel.

MAAR, moet dit nu in de media komen? Is het nieuwswaardig? Neuh.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Als je de politie belt kun je aangifte doen en worden zulke dingen verwerkt in de statistieken. Dezelfde statistieken waar nogal wat beleid op gemaakt wordt. Zo gek is het niet om aangifte te doen hoor...
Er zit echter wel een verschil in direct de politie ter plaatse laten komen en aangifte doen. Dat laatste kan immers ook achteraf of in bv. een pauze gebeuren.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Ennes »

Chauf21 schreef:
Geert schreef:Als je de politie belt kun je aangifte doen en worden zulke dingen verwerkt in de statistieken. Dezelfde statistieken waar nogal wat beleid op gemaakt wordt. Zo gek is het niet om aangifte te doen hoor...
Er zit echter wel een verschil in direct de politie ter plaatse laten komen en aangifte doen. Dat laatste kan immers ook achteraf of in bv. een pauze gebeuren.
Volgens mij zijn pauzes gecreeerd om te rusten en niet op het politiebureau te zitten om een aangifte te doen.
En waarom ik dat zo zeg... Zolang alles dus gewoon door blijft gaan, er geen bussen, trams, treinen etc. stil blijven staan omdat er dingen gebeuren die gewoon niet getolereerd kunnen en mogen worden, zal het wergevers, overheden en burger een zorg zijn dat de medewerkers bespuugd, geschopt en geslagen worden.
Hoe vervelend ook dat er vertragingen optreden, ik denk dat dit het enige signaal is dat het gewoon niet meer gepikt wordt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door AppleMoose »

Het valt me op, zodra er (museum)treinstellen worden vernield, dat iedereen dat abnormaal vind en dat tuig levenslang wil opsluiten en met van alles en nog wat wil straffen, maar zodra het om aanvallen gaat op menselijke personen wordt er doorgaans nogal luchtig op gereageert en dat het eigenlijk niet (meer) in het nieuws hoeft.

Wat mij betreft is het menselijk welzijn vele male belangrijker dan materiële schade, hoe vervelend die materiële dan ook kan zijn.
Ik vind dat iedere vorm van mishandeling flink bestraft moet worden. Ook het bespugen van iemand is een vorm van mishandeling. Als slachtoffer krijg je op dat moment een flinke mentale dreun, je voelt je vernedert en vies. En dan brengt het spugen ook nog andere gevaarlijke risico's mee zoals infecties en ziektes.

@Jurjen: Ik denk niet dat de problemen met het politieapparaat alleen maar zijn op te lossen met een extra zak geld. Het probleem zit voornamelijk in het feit dat de agenten voorden geconfronteerd met een enorme hoeveelheid papieren rompslomp. Bij een aangifte ben je al gemiddeld 2 uur bezig met alleen maar papiertjes invullen... (over arrestaties nog maar te zwijgen) Maargoed, dat is een andere discussie.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Vinny »

En dan brengt het spugen ook nog andere gevaarlijke risico's mee zoals infecties en ziektes.
Zonder dit te willen bagataliseren: een hand geven brengt ongeveer een vergelijkbaar risico qua besmetting met zich mee. En dan heb ik het nog niet eens over de tongzoen (met onbekenden) waar hele volksstammen zich op uitgaansavonden aan overgeven. Dat levert zelfs nog meer risico voor infecties en ziekte met zich mee, maar dat 'vergeet' men natuurlijk liever.

Nogmaals: ik wil een dergelijke actie niet goedpraten, maar het is niet zo dat je er ineens aids van krijgt ofzo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door AppleMoose »

Maar de risico's zijn er wel.
Je vergeet trouwens dat je voor handen schudden en tongzoenen met wildvreemden er zelf voor kiest, je laten bespugen kies je niet zelf en daarmee ook niet de risico's die het meebrengt. (ook al zijn die klein)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
En dan brengt het spugen ook nog andere gevaarlijke risico's mee zoals infecties en ziektes.
Zonder dit te willen bagataliseren: een hand geven brengt ongeveer een vergelijkbaar risico qua besmetting met zich mee. En dan heb ik het nog niet eens over de tongzoen (met onbekenden) waar hele volksstammen zich op uitgaansavonden aan overgeven. Dat levert zelfs nog meer risico voor infecties en ziekte met zich mee, maar dat 'vergeet' men natuurlijk liever.

Nogmaals: ik wil een dergelijke actie niet goedpraten, maar het is niet zo dat je er ineens aids van krijgt ofzo.
Aids niet nee, maar de spugende mensen zijn doorgaans ook niet het meest frisse soort mens die er zijn. Zelfs als het risico er niet daadwerkelijk is, kan ik me voorstellen dat iemand die bij de uitvoering van zijn werk bespuugd wordt zich wel onprettig, vies en besmet zal voelen.

En dan is er inderdaad nog het verschil tussen er zelf voor kiezen en niet. Gelukkig voel ik me zelf ook niet aangesproken door jouw commentaar, want ik zoen enkel met mijn vaste vriendinnen en eventueel mensen die ik al wat langer ken. Daar is bij mij wel meer dan een biertje voor nodig. Er zijn ook zoveel leukere dingen die je met meisjes kan doen. ;-)
Ronzol schreef:@Jurjen: Ik denk niet dat de problemen met het politieapparaat alleen maar zijn op te lossen met een extra zak geld. Het probleem zit voornamelijk in het feit dat de agenten voorden geconfronteerd met een enorme hoeveelheid papieren rompslomp. Bij een aangifte ben je al gemiddeld 2 uur bezig met alleen maar papiertjes invullen... (over arrestaties nog maar te zwijgen) Maargoed, dat is een andere discussie.
Ja, maar hoe wil je het anders oplossen? Papierwerk zal wellicht deels te verminderen zijn, maar we doen het natuurlijk ook niet voor niks. Met een zak geld zou je eventueel een typmiep kunnen inhuren die het typwerk deels van agenten over kan nemen, zodat zij het alleen nog maar hoeven te controleren en tekenen. De overgebleven tijd kunnen ze dan ingezet worden. Werkt dat niet (ik ben niet zo into de politie) kan je met meer geld natuurlijk ook agenten opleiden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Vinny »

Het salarisverschil tussen een politieagent en een administratief medewerker is echter niet zo groot dat het echt veel geld bespaart. Daarnaast moet een aangifte volgens mij ook door een beëdigd politieambtenaar worden opgenomen. Gelukkig dat je soms ook aangifte online kan doen. Ik zie meer in dit soort technische mogelijkheden. Bovendien ben je dan ook niet afhankelijk van openingstijden van politiebureau's.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Wubbo »

Wat is het verschil tussen aangifte doen bij een niet-beedigd persoon en online? Even puur gekeken vanuit het feit dat aangifte kennelijk in de meeste gevallen bij een beedigd persoon gedaan moet worden, zie ik niet hoe online aangifte doen daarbij helpt. Dat computersysteem zal namelijk nooit een beedigd agent zijn.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door tsov »

"Wil agent M.S. Windows zich melden?" :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten