Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De 8235 is inmiddels ook voorzien van airco. Vandaag deze bus gefotografeerd in Den Bosch.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

401 van 8:38 is tien minuten te laat vertrokken uit Bd. Mevrouw zat nog even het instructieboekje te lezen en liet nog geen reizigers binnen. Iedereen was inmiddels in de 402 gestapt.

Dit is niet de eerste keer met de Brabantliner en ik maak me er zorgen over: het kan toch niet zo zijn dat je de bus niet kent als je al direct in je eentje de dienst moet gaan uitvoeren?? En daardoor verdwijnt het goede imago van de Brabantliner door zulke stomme fouten die voorkomen hadden kunnen worden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag was de 8611 Arriva Frysk in Den Bosch te zien :pos:

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Is dat ook een bus die naar Brabant komt (en blijft)? Zou wederom een leuke aanvulling zijn op het materieelpark :-)
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ehhmmm, ik zit zometeen in lijn 96 van Oss richting Schaijk Europaplein. Ik zit in een Volans Volvo?!
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ja klopt soms zitten de volansen per ongeluk in een verkeerde omloop zo reed gisteren de 7222 op lijn 90-92-91.

Trouwens nog even over de 8611, deze rijdt op dit moment op lijn 156!!
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door zone2000 »

Dit is niet de eerste keer met de Brabantliner en ik maak me er zorgen over: het kan toch niet zo zijn dat je de bus niet kent als je al direct in je eentje de dienst moet gaan uitvoeren?? En daardoor verdwijnt het goede imago van de Brabantliner door zulke stomme fouten die voorkomen hadden kunnen worden
een bus is een bus, 9 van de 10 knoppen hebben dezelfde symbolen.
Is dat ook een bus die naar Brabant komt (en blijft)? Zou wederom een leuke aanvulling zijn op het materieelpark :-)
bij ons was dat de bus die als allerlaatste werd meegenomen. ouderwetse chauffeurstoel (niet geveerd), koersfilm handmatig, geen radio, geen cruise. wel een fijnere automaatbak.

bij een demobus stelde ik me toch wat anders voor.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ik denk dat het komt doordat de bus van Hermes af komt, Hermes reed ermee onder voertuignummer 3001 als proefbus euro 6 voor het SRE, daar hebben namelijk alle bussen een oude stoel, geen cruise control en geen chauffeurs radio.

Arriva heeft dit kennelijk niet aangepast toen ze de bus overnamen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Die Citea uit Fryslân ziet er wel strak uit, maar als ik zo hoor heeft hij ook wat problemen. Is dit een type voor in de streek of voor in de stad?

gliderfighter schreef:Ehhmmm, ik zit zometeen in lijn 96 van Oss richting Schaijk Europaplein. Ik zit in een Volans Volvo?!
Lekker comfortabel :D , mooie streekbus die wel prettig zit voor als je naar Schaijk of zelfs naar Zeeland moet. Beter dan een verwisseling met een Stad-Citea.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik moest er helaas na 2 haltes alweer uit -o-
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

SLToilet schreef:Die Citea uit Fryslân ziet er wel strak uit, maar als ik zo hoor heeft hij ook wat problemen. Is dit een type voor in de streek of voor in de stad?

gliderfighter schreef:Ehhmmm, ik zit zometeen in lijn 96 van Oss richting Schaijk Europaplein. Ik zit in een Volans Volvo?!
Lekker comfortabel :D , mooie streekbus die wel prettig zit voor als je naar Schaijk of zelfs naar Zeeland moet. Beter dan een verwisseling met een Stad-Citea.
De Citea uit Fryslân is hier omdat we wat bussen te kort komen?
Of deze in Brabant kleur wordt gemaakt ik denk het niet @ jwalk1.
Deze 8611 VDL is een demo bus, en kan dus bij elke bedrijf in dienst komen om hem te testen enzo.
Zowel in NL als in buitenland zoals Belgie of Duitsland dus ik ga er van uit dat ie geen Brabants jasje krijgt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Waarom zag ik 2 Tilburgse Citaro's richting Utrecht rijden op de A2?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Inbouw airco waarschijnlijk.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Voor zover ik weet krijgen de Tilburgse Citaro's geen airco. Aangezien airco niet verplicht is op de stadsdiensten. De stads Citea's hebben wel airco.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Voor wie interesse heeft: informatieavond OV op woensdag 4 maart a.s., inloop 19.30 uur in Xinix Nieuwendijk. Arriva is aanwezig, het Reizigersoverleg Brabant ook.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

Vandaag van Den Bosch naar Sint-Michielsgestel gereisd in de 8611. Het routescherm werkte niet (gaf "Veghel via Heeswijk" aan) dus de chauffeur moest bij elke halte waar mensen stonden te wachten de deur openen om mede te delen dat de bus lijn 156 naar Eindhoven reed.

Afbeelding

Op Den Bosch centraal gezien dat ook de 8206 nieuwe belettering en airco heeft gekregen. Ook zag ik dat het dakpaneel boven het routescherm van een nieuw likje verf was voorzien. Iets wat ik stiekem wel hoopte dat Arriva dat zou doen aangezien die panelen eerder roze dan rood waren door de verwering :'). Ook zijn de "Provincie Noord Brabant" stickers boven de achterdeuren verwijderd.

Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:Voor zover ik weet krijgen de Tilburgse Citaro's geen airco. Aangezien airco niet verplicht is op de stadsdiensten. De stads Citea's hebben wel airco.
Dat zou wat mij betreft wel mogen, anders is het best oneerlijk ten opzichte van de andere stadsdiensten van Arriva Brabant. Mogelijk zullen reizigers daar in de loop der tijd wel over gaan klagen denk ik. Althans dat zou ik tenminste wel gaan doen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Het lijkt mij voor de hand liggen dat ze de Citaro's pas aan het eind doen, de streekwagens dienen immers verplicht met airco uitgerust te zijn. De stadswagens kunnen altijd nog als de streekwagens allemaal gedaan zijn.
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb trouwens het idee dat de Citea standaard met airco geleverd wordt aangezien ik nog nooit een Citea heb gezien zonder airco. Dat zou dus kunnen verklaren dat de stads Citea's airco hebben.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Ik heb trouwens het idee dat de Citea standaard met airco geleverd wordt aangezien ik nog nooit een Citea heb gezien zonder airco. Dat zou dus kunnen verklaren dat de stads Citea's airco hebben.
De stads Citea's hebben idd airco full-airco zelfs :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Voor zover ik weet krijgen de Tilburgse Citaro's geen airco. Aangezien airco niet verplicht is op de stadsdiensten. De stads Citea's hebben wel airco.

De Tilburgse Citaro's krijgen 100% airco !!
Ik heb dat gehoord van een monteur bij Arriva zelf en ook van me vader.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Maar dat ze gelijk 2 Citaro's meenemen richting Utrecht? Zit daar ergens een airco inbouwer? Ken wel eentje in de buurt van Oud-Gastel. Langs de A17.. We zullen zien wanneer deze Mercedessen airco ingebouwd hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Richting Utrecht is vanuit Tilburg wel heel aardig in de richting om die bussen naar Evobus Nijkerk te krijgen. Best logische plek om je bussen bij de importeur van Mercedes in Nederland te laten "upgraden".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Het valt mij echt vies tegen dat met een nieuwe concessie blijkbaar zoveel Euro 4-bussen en zelfs een paar Euro 3-bussen mogen blijven rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

De provincie kan wel nieuwe bussen eisen, maar de kosten voor die bussen worden door de vervoerders in het eindbod meegenomen. Toestaan dat de nieuwe vervoerder ook iets oudere bussen mag inzetten scheelt aanzienlijk in de kosten. Dat is toch wel aantrekkelijk als je als aanbestedende overheid minder wilt betalen voor je busvervoer en toch het voorzieningenniveau zo veel mogelijk in stand wilt houden.

Daarbij komt dat het eisenpakket voor wat betreft versterkingsbussen ook de nodige ruimte openlaat...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten