Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Mr-W schreef: Hulst
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Ik heb begrepen dat er ook een aantal Ambassadors naar Limburg gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Mr-W schreef: Middelburg
Procity van de servicebus verdwijnt
Servicebus blijft behouden.Mogelijk blijft de Procity anders komt er een ander midibusje.
Een bron hiervoor is http://www.pzc.nl/regio/walcheren/servi ... -1.4775865

Blijft lijn 395 trouwens door Van Oeveren gereden worden?
En worden de lijnen 132, 133 en 134 (en 834) ook (deels) door Van Oeveren gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Die 395 blijft inderdaad een aangelegenheid van Van Oeveren, hiervoor komen nieuwe bussen ter vervanging van de 75 - 77. Ook de Citaro LE's zijn in de nieuwe witte kleuren gespoten en er komen ook nog nieuwe bussen naar Van Oeveren, dus ik vermoed dat hun werkterrein flink uitgebreid gaat worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan

TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.

Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.

Lees verder
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 23 feb 2015, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort en bron toegevoegd
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Etienne schreef:Die 395 blijft inderdaad een aangelegenheid van Van Oeveren, hiervoor komen nieuwe bussen ter vervanging van de 75 - 77. Ook de Citaro LE's zijn in de nieuwe witte kleuren gespoten en er komen ook nog nieuwe bussen naar Van Oeveren, dus ik vermoed dat hun werkterrein flink uitgebreid gaat worden.
Van Oeveren gaat ook zo'n 20% terug in DRU's. Ze houden wat ze hebben qua lijnen, alleen een onsje minder dus.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Etienne schreef:Die 395 blijft inderdaad een aangelegenheid van Van Oeveren, hiervoor komen nieuwe bussen ter vervanging van de 75 - 77.
Is al bekend welke bussen dat worden?
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan

TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.

Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.

Smeerlap.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Vrijdag.
Laatst gewijzigd door datm op zo 01 mar 2015, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Ik begin ook de positieve kanten van he haltetaxi te zien. Veel dorpen krijgen er reimogelijkheden in het weekend bij
https://www.zeeland.nl/sites/zl-zeeland ... sie_12.pdf
Ik heb geen onderschrift
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

custermans schreef:
datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan

TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.

Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.

Smeerlap.
heb je duidelijk bewijs van deze nogal grove beschuldiging?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

sirvinniei schreef:Ik begin ook de positieve kanten van he haltetaxi te zien. Veel dorpen krijgen er reimogelijkheden in het weekend bij
https://www.zeeland.nl/sites/zl-zeeland ... sie_12.pdf
En ze zijn ook nog provincie overschrijdend :pos:
Oude Tonge-Tholen of vanuit Maldegem naar Sluis lijkt me leuk om te doen met z'n busje. Jammer dat er geen verbinding Tholen-Rilland is Nu kan ik de Oesterdam niet in de zomer doen met het OV :( (maar wel te begrijpen gezien de geringe vraag)
Hoe gaan we er trouwens mee om voor de wiki ?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SLToilet »

huibf schreef:
Mr-W schreef:(12 a 15 reizigers per rit)
Ik vind dit altijd een gevaarlijke uitspraak.
denk dat je nooit een gemiddelde mag nemen van alle ritten over een werkdag.
immers in de spits kan een rit tjokvol zitten en in de dal leeg in de 'rustige richting'
In SRE zijn van die streeklijnen waaronder de 23 en mn de 26.
Het gemiddelde over de hele dag is bijv. 16 personen per rit.
pak ik een retourrit zit je op 9.
maar pak ik de rit om 7.45 dan zit je tussen de 60 tot 110. Ook die varieert ontzettend.

Tis maar hoe je eerlijk telt en de provincie kijkt naar de cijfers en hieruit klakkeloos complete lijnen schrapt.
Dat blijkt ook in Oost-Brabant met de bezuinigingen die daar zijn doorgevoerd: ze hebben lijnen geschrapt waar er per busrit toch zeker tien reizigers inzaten maar omdat de bus zo weinig reed kwam het uurgemiddelde op vijf uit en werd het geschrapt. Nu is in Brabant nog gelukkig per dagdeel gerekend (ochtendspits, dal, avondspits, vroege avond, late avond, zaterdag en zondag (apart)-dag/vroege avond/late avond), maar het neemt niet weg dat er soms net een paar drukke ritten geschrapt worden en piekmomenten in grotere tijdvensters worden genegeerd (zoals op zaterdag waarbij stadinwaarts 's-ochtends/begin 's-middags drukker is en staduitwaarts later in de middag pas echt reizigers krijgt).

Niks is zo erg als de regiotaxi voor de lijnen in Brabant, dat is in feite geen alternatief maar een zoek-het-maar-zelf-uit-taxi. Dan is de haltetaxi al iets beter maar nog steeds niks omdat het ook op lijnen en tijdstippen rijdt wanneer er weldegelijk soms op uurbasis zat reizigers waren en vooral omdat het de scholieren geld kost omdat de OV-chipkaart er niet geldig is en ze rijden niet erg vroeg in de ochtend waardoor studenten die in bijvoorbeeld Amsterdam studeren zondagavond al moeten vertrekken, op het tijdstip dat er het minste OV rijdt! :')
Maar zelfs het studeren in Breda waarvoor sommigen niet op kamers willen gaan en de afstand vrij kort is, is het onmogelijk om om 8:30 te arriveren voor sommige reizigers (ze reizen hier graag twee uurtjes om naar de beste hogeschool van Nederland te gaan, ja :Y ). Maar bovenal het ergst is een gebruikerspas :N , dan moet je die eerst aanvragen voordat je kan reizen met de haltetaxi? En die toeristen en dagjesmensen bestellen dadelijk zo'n ding en komen erachter dat ze niet meemogen en het een dagenlang geregel is om die pas te krijgen voor één simpel weekeindje?

Bij maatwerk stel ik me toch heel andere dingen voor, evenals bij het woord innovatie waarmee we doodgegooid worden. Een leuk elektrisch zelfrijdend miniflexbusje door de polder bijvoorbeeld is wat ik noem innovatie.
Laatst gewijzigd door SLToilet op wo 25 feb 2015, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Halte voor Ellemeet, bussen voor Calandweg Zierikzee
Ellemeet behoudt haar bushalte en de Calandweg in Zierikzee wordt niet busvrij. Connexxion heeft het college van burgemeester en wethouders de keuze voorgelegd om over de Calandweg te blijven rijden, en de tijd die ze hiermee besparen in te zetten voor het behoud van de bushaltes in Ellemeet.
Lees verder...
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Michael 1988 schreef:
custermans schreef:
datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan

TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.

Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.

Smeerlap.
heb je duidelijk bewijs van deze nogal grove beschuldiging?
Ja hoor, vraag maar aan de chauffeurs van TCR.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Wat betreft de wiki.
Eens goed informeren bij Zeeland wat de halten precies zijn.
En exact het lijnnummer.

Ik wil dat wel eens proberen.


Als er een pasje nodig is, is het geen ov. En hoeft het wat mij betreft niet op de wiki. Het is dan dus geen ov.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

De routes zijn wel duidelijk. De haltes ook wel, Op het ziekenhuis van Goes na worden alleen kernen aangedaan.

Hmm, okee, ik zag het het op hetzelfde niveau als de opstapper en texelhopper, de pasjes zijn vrij verkrijgbaar net als de ov-chipkaart ;)
Ik heb geen onderschrift
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

sirvinniei schreef:De routes zijn wel duidelijk. De haltes ook wel, Op het ziekenhuis van Goes na worden alleen kernen aangedaan.

Hmm, okee, ik zag het het op hetzelfde niveau als de opstapper en texelhopper, de pasjes zijn vrij verkrijgbaar net als de ov-chipkaart ;)
Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595 :wink:
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef:De routes zijn wel duidelijk. De haltes ook wel, Op het ziekenhuis van Goes na worden alleen kernen aangedaan.
Wat zijn dan de halten ? Dat is niet helemaal duidelijk
sirvinniei schreef: Hmm, okee, ik zag het het op hetzelfde niveau als de opstapper en texelhopper, de pasjes zijn vrij verkrijgbaar net als de ov-chipkaart ;)
De Texelhopper hoef je geen pasje te hebben, zo ook voor de Opstapper.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 25 feb 2015, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.

Tsja, het heeft een beetje te maken van je definitie van openbaar vervoer. Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
BusFreakRotterdam schreef: Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595 :wink:
http://www.zeeland.nl/verkeer-en-openba ... -haltetaxi

"De haltetaxi biedt geen vervoer binnen een kern.
Uitzondering: buiten de bedieningsperioden van het spitsnet en de buurtbus, kunnen bezoekers van het ziekenhuis in Goes per haltetaxi van en naar het NS-station in Goes reizen."
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.
Ik heb zonet een directe mail gestuurd naar de beleidsmedewerker aldaar. Wellicht dat ze ons van meer info kunnen voorzien als de exacte routen etc....
Ik zou dus voorlopig nog niet alle pagina's verder invullen, totdat de haltenamen bekend zijn. (re-namen later is jammer)
sirvinniei schreef:Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.
Daarbij kan je ook gewoon een los kaartje kopen ! En dan kan bij de Haltetaxi niet, bij de Texelhopper wel op de grote bus of vooraf bij de werderverkopers in meedere aantallen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.

Tsja, het heeft een beetje te maken van je definitie van openbaar vervoer. Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
BusFreakRotterdam schreef: Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595 :wink:
http://www.zeeland.nl/verkeer-en-openba ... -haltetaxi

"De haltetaxi biedt geen vervoer binnen een kern.
Uitzondering: buiten de bedieningsperioden van het spitsnet en de buurtbus, kunnen bezoekers van het ziekenhuis in Goes per haltetaxi van en naar het NS-station in Goes reizen."
Hierbij de link van connexxion lijn 225 halte "Goes Ziekenhuis". http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... &Tijd=1936

Hierbij de link van connexxion lijn 595 halte "Goes Ziekenhuis" http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... &Tijd=1936

Goes Ziekenhuis wordt in de spits ontsloten met spitslijn 225 en daarbuiten met buurtbuslijn 595 :pos: :) . Savonds-Zaterdag-Zondag alleen met de halte taxi's. :neg:
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

huibf schreef: Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.
Daarbij kan je ook gewoon een los kaartje kopen ! En dan kan bij de Haltetaxi niet, bij de Texelhopper wel op de grote bus of vooraf bij de werderverkopers in meedere aantallen.
In de trein wouden ze ook oorspronkelijk alleen de ov-chipkaart invoeren. Natuurlijk heb je veel minder aan zo'n haltetaxi pas, dat snap ik ook wel. Maar zo'n kaart is voor een ieder verkrijgbaar, het enige wat ik moet doen is een formulier invullen.
Bij de trein is het dan wel mogelijk om anoniem te reizen, als dat je definitie van openbaar is.
Ik heb geen onderschrift
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.
Ik heb zonet een directe mail gestuurd naar de beleidsmedewerker aldaar. Wellicht dat ze ons van meer info kunnen voorzien als de exacte routen etc....
Ik zou dus voorlopig nog niet alle pagina's verder invullen, totdat de haltenamen bekend zijn. (re-namen later is jammer)
Lijkt me handig om op het antwoord van de beleidsmedewerker te wachten. Hoe gaan we om met overstappunten op reguliere buslijnen? Maken we daar een busstation van ? Vermelden we op de pagina van een reguliere buslijn dat ze haltetaxi xxx als alternatief hebben enz.
huibf schreef:
sirvinniei schreef:Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.
Daarbij kan je ook gewoon een los kaartje kopen !
In de haltetaxi kun je op rekening reizen wat ik doe en contant betalen. Doe dat laatste niet omdat ik dan contant geld mee moet nemen en vanwege het risico op fraude. Het gebruikerspasje op naam is om fake reservereningen te voorkomen,wat bij 552 wel eens voorkomt en de flexlus dus voor niets wordt gereden.
Verder wordt het kilometer tarief gebaseerd op de kortste route betaal je niet voor lussen die niet worden gereden/de normale bus wel rijdt :D *O* :pos:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Oplossing voor busreizigers Nieuw Vossenmeer-Bergen op Zoom
Vanaf komende maandag 2 maart tot aan de zomervakantie rijden er toch bussen tussen Nieuw Vossemeer en Bergen op Zoom. De huidige ‘Schoolliner 614’ rijdt in de ochtend en de middag extra ritten voor met name de schoolgaande jeugd die gebruik maakt van het OV om in Bergen op Zoom te komen.

De provincies Noord-Brabant en Zeeland zijn tot deze tijdelijke oplossing gekomen na onrust die ontstond over het wegvallen van de halte Nieuw Vossemeer in de Connexxion buslijn 102 tussen Oude Tonge en Bergen op Zoom.

De komende maanden tot aan de zomervakantie gebruiken de provincies om te komen tot een structurele oplossing na het vervallen van de halte Nieuw Vossemeer in buslijn 102. Gedeputeerde Van Heugten van provincie Noord-Brabant: “We hebben begrip voor de keuze van provincie Zeeland om enkele dun bezette lijnen te laten vervallen in de Zeeuwse dienstregeling. Buslijn 102 is echter ook voor onze Brabantse reizigers van groot belang. Daarom zijn we in goed overleg gekomen tot een oplossing waarmee we de OV-reizigers en met name de schoolgaande jeugd in de ochtend en de middag toch vervoer garanderen. In de tussentijd zoeken we naar een oplossing die structureel geboden kan worden na de zomervakantie.” Gedeputeerde Heukelom van provincie Zeeland: “Gelukkig zijn we net op tijd met deze oplossing. Goed dat we als buren zo kunnen samenwerken”.

Dienstregeling
Vanaf maandag 2 maart 2015 rijdt busvervoerder Arriva extra ritten op lijn 614, die ‘s ochtends om 7:29 en 7:59 uur vertrekken uit Anna Jacobapolder en rijden via Philipsland en Nieuw Vossenmeer naar Bergen op Zoom. De rit van 7:29 uur gaat direct van Nieuw Vossemeer naar Bergen op Zoom; de rit van 7:59 uur gaat via Steenbergen naar Bergen op Zoom. In de middag rijden de bussen in de tegengestelde richting vanuit Bergen op Zoom. Direct naar Nieuw Vossemeer – St Philipsland vertrekt de bus om 14:40 uur en via Steenbergen naar Nieuw Vossemeer - St Philipsland – Anna Jacobapolder vertrekt de bus om 15:40 uur vanaf het NS station Bergen op Zoom. Ook rijdt er nog een extra bus om 17:07 uur tussen Steenbergen en St- Philpisland – Anna Jacobapolder, die aansluiting geeft in Steenbergen (halte Ravelijnstraat) op de lijn 310 (vertrek 16:41 uur uit om Bergen op Zoom). Hierdoor ontstaat een extra reismogelijkheid met een overstap in Steenbergen. In de tussenliggende uren op werkdagen en in het weekeinde kunnen reizigers uit Nieuw-Vossenmeer gebruik maken van de Haltetaxi Zeeland.

Bron: http://www.brabant.nl/Dossiers/Dossiers ... -Zoom.aspx

(Ik weet dat Nieuw-Vossemeer net in Brabant ligt, maar omdat dit artikel vooral ook gaat over de a.s. dienstregelingswijzigingen in Zeeland, heb ik het toch maar in dit topic geplaatst...)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Vraagje: heeft Connexxion nu genoeg bussen om per zondag de dienstregeling in Zeeuws-Vlaanderen uit te voeren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten