(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Je had nog Speedy's (tóen de lekkerste ijsjes) voor 2 kwartkes. Good memories. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Ja, die verkochten ze in de sporthal (waar ik toen nog wel eens kwam ;-)).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Sinds vandaag is tramlijn 25 in Rotterdam tijdeijk in twee delen gesplitst. Deel 1 rijdt vanaf Schiebroek tot aan de Blijdorpzijde van CS met de serie 700/800 trams. Deel 2 rijdt vanaf de stadszijde van CS tot aan het normale eindpunt in Barendrecht. Dit alles is omdat de Schieweg/ Schiekade de komede drie weken (lees drie maanden) gereed worden gemaakt voor de TramPluslijn.
De mensen die vandaag met de omleidingstram meegingen en alleen een OV-Chipkaart hadden, hadden voordelige (lees gratis) rit. De OV-Chipkaartlezers op deze lijn waren in alle tram defect (software fout volgens een cotroleur). Scheelde mij weer 2x € 1,21. :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

In Amsterdam reden de trams ook weleens met een openstaande deur bij warm weer dwars door het centrum, en nog zie je het mondjesmaat gebeuren in de buitenwijken wanneer er toch niet tot nauwelijks passagiers in de tram zitten.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

tsov schreef:Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat het bij de Citaro's vrij eenvoudig is de deurvergrendeling uit te schakelen. Want officieel moet dat natuurlijk niet kunnen :wink:
Inderdaad. Bij O405jes enzo kan dat ook. Bij een O408 is het helemaal geweldig, zeker als je harder als 40 rijdt.. Dan verdomt die deur om dicht te gaan.. :roll: :lol:

Ja.. Dat hebben we geprobeerd zónder reizigers hoor! :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:Ja, die verkochten ze in de sporthal (waar ik toen nog wel eens kwam ;-)).
Precies waar ik ze altijd kocht, na de wedstrijd of training lekker aan de Speedy's. Nu hebben ze de vorm en smaak veranderd. Beiden waren perfect, dus lekker domme zet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Daarom hebben ze nu perenijsjes uitgevonden! ;-)

Maar laten we het maar weer over bussen ofzo hebben, dit is wat off-topic.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

:neg: En dat is 3. Meer zeg ik niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:In Amsterdam reden de trams ook weleens met een openstaande deur bij warm weer dwars door het centrum, en nog zie je het mondjesmaat gebeuren in de buitenwijken wanneer er toch niet tot nauwelijks passagiers in de tram zitten.
Dat heb je goed gezien ehhh... vanuit Luxemburg :shock:

Maarja, bij de Amba's zitten er toch niet voor niets dakluiken op het dak :D. Met die oude gele trams (bolkoppen?) heb ik nog wel meegemaakt dat die met de deuren open reden inderdaad 8-) (heb ook een aantal keer zo'n ding mogen besturen, handig als je destijd vlakbij eindpunt Sloterparkbad woonde :pos:, mocht ik vaak een stukje rijden van de bestuurder (op een zondagochtend (jawel, opweg naar artis) komt daar toch geen hond))! Bij de Combino's zie ik het niet zo veel eerlijk gezegd. Maar 't gebeurt...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

Logisch, de combino heeft een verzegelde deurlus maar de oudere tramseries hebben geen verzegeling op de deurlus dus dat knopje gaat bij warm weer of in de remise geregeld naar de stand "overbruggen" (Dan zie je opeens de bestuurder zijn hand naar het plafond grijpen, waar die knop gemonteerd zit ;) )
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond 15:35 uur stond de TCR 395 buitendienst te wachten op het Zuidplein in Rotterdam. Naast de TCR 398 is er dus nog een O405GN2 die het volhoudt in de Hoeksche Waard. Ik vermoed dat de 395 alvast klaar stond voor de rit op lijn 171 naar Oud Beijerland van 16:00 uur, want op die rit rijdt altijd een gelede bus. Net als overigens de rit van 16:30 uur.

Ook de combi van 2 RandstadRail-metro's (dit keer de 5509 en 5511) na even afwezig te zijn geweest weer eens actief op de gewone Erasmuslijn, namelijk weer in de gebruikelijke wagendienst 915. :) Dit was ook gelijk te merken bij de andere diensten, want ik zag nu geen diensten meer rijden die te heet gewassen waren.

Tot slot waren een RET Citaro en een Alliance van omloop gewisseld, want er reed een Citaro op Alliancelijn 72 en een Alliance (de 915) op Citarolijn 76.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Vanmiddag trof ik weer eens de 2305 op lijn 94 Amsterdam-Zaandam :pos: 't Was puur geluk dat ik 'm haalde, want hij had al drie minuten weg moeten zijn, maar de 107 stond er nog voor. Na wat woordenwisselingen met die beveiligingsmensjes ging die 107 dan maar wat eerder weg :? Eigenlijk had die 107 gewoon ff moeten wachten tot de 94 op de halte stond, want alleen buiten de spits vertrekken ze tegelijk: nu moest de 94 om 15.40 weg en de 107 pas om 15.47. Chauffeur was niet echt vrolijk door dit ge-emmer...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag de RSG3 combi ook rijden, vanuit de 'soort van defecte' 5321 (Geen idee welke 2 er nog achter zaten, niet naar gekeken).. We hebben na Wilhelminaplein, Rijnhaven én Maashaven een aantal keren stilgestaan. Dit gebeurde elke keer als er tractie gegeven werd, dan stopte alles er mee met een stevige schok.. Gevolg: Stoppen en metro resetten.

Daarna dacht ik de 174 naar Numansdorp van 16.48u eens te nemen, maar mevrouw kwam eens om 16.51u aan zetten.. Het was al druk, daardoor vertrokken we pas om 16.55u. En omdat ze zo laat was, zat het grootste deel voor de 174 van 16.58u ook in onze bus.. :roll: Het leukste is nog.. Ze stond al ruim 5 minuten boven, dus ze had op tijd kunnen zijn, jammer genoeg komt de combinatie 'op tijd' niet in haar woordenboek voor want ze is áltijd te laat.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanavond rond half zeven een de ex-E+R Opleidingen exex-Connexxion 1151 van Verkeersschool Nederveen gespot op de Burgemeester de Raadtsingel in Dordrecht. Een heuse Alliance met filmrol dus, die zie je ook niet vaak meer vandaag de dag :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raymond »

Het DRIS van Randstadrail werkt niet bepaald foutloos:

- Op Driemanspolder werd beweert dat de eerste tram richting Voorweg pas over een kwartier zou komen. Het zou dus betekenen dat er eentje was uitgevallen. Dus toen maar de tram richting Centrum-West gepakt en onderweg kwam er dus wel mooi een tram langs. Blijkbaar was die niet gedecteerd ofzo.
- De schermen op de Erasmuslijn hebben de rare gewoonte om al een trein weg te halen op het bord nog voordat deze gehalteerd heeft. Op Leidschendam-Voorburg stond dus eerst dat de eerst volgende mogelijkheid richting Hofplein over 1 minuut kwam. Daarna verdween deze van het scherm en pas daarna kwam het stel aanrijden. Onderweg zag ik hetzelfde op meer haltes gebeuren.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door math1985 »

Er was gisteren een verstoring op RR 3, ik zag ook twee trams met Niet Instappen rijden in Zoetermeer. Kan dus dat er een halverwege de rit is ingevallen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raymond »

Zoals ik al zei kwam die tram dus alsnog, dus hij was uiteindelijk niet uitgevallen ;)

Maar misschien verklaart je bericht wel waarom er op die Erasmuslijn op de haltes steeds stond vermeldt dat er volgens dienstregeling gereden werd.. Ook al zo'n leuke mededeling..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Op die dingen staat altijd wel wat te scrollen, waarvan ik de helft van de tijd mij afvraag of het nu nodig is, maar er wordt in ieder geval geinformeerd. Ik ken vervoersbedrijven die dat het liefste niet doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Wat ik ook heb gehoord is dat er over een paar weken zelfs een tijdelijke lijn 5 komt, met het eindpunt op CS aan de voorzijde, een route over een groot deel van de ongebruikte sporen in Noord en een tussenstop aan de achterzijde van CS. Er staat ook een dienstregeling van op de site van de RET.
Maar volgens die dienstregeling moet je alsnog over het stuk wat nu opengebroken ligt (tussen halte Weena en halte Walenburgerweg). Ik vind het slim dat er een halte achter centraal station gekozen is maar vind deze daar wel een beetje ongelukkig. Er zijn heel veel fietsenrekken weggehaald waardoor het echt zoeken is naar een plekje. Ook staan al die mensen die op de tram staan te wachten tussen de fietsenrekken te wachten waardoor je er ook niet echt makkelijk door kan met je fiets :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Zoals ook op die folder staat, is hij vanaf 23 maart geldig. :wink:
Blijkbaar wordt van 2 t/m 22 maart gereden met twee keer lijn 25, namelijk Carnisselande-CS en CS Noordzijde-Schiebroek.
Tussen 23 maart en 10 mei ligt een ander stuk van de Schieweg open en rijdt 25 Carnisselande-CS en een tijdelijke lijn 5 CS-rondje Blijdorp-Schiebroek.
Dat is tenminste wat ik eruit begrijp. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door math1985 »

Raymond schreef:Zoals ik al zei kwam die tram dus alsnog, dus hij was uiteindelijk niet uitgevallen ;)
Of hij is pas na Centrum West ingelegd en pas vanaf moment van inleggen op de borden verschenen. Ik zag gisterenavond in Centrum West inderdaad een lege tram uit Voorweg rechtsaf slaan (dus over de wissel die niet voor de dienst gebruikt wordt). Als het inderdaad gisterenavond was.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

tsov schreef:Vanmiddag trof ik weer eens de 2305 op lijn 94 Amsterdam-Zaandam :pos: 't Was puur geluk dat ik 'm haalde, want hij had al drie minuten weg moeten zijn, maar de 107 stond er nog voor. Na wat woordenwisselingen met die beveiligingsmensjes ging die 107 dan maar wat eerder weg :? Eigenlijk had die 107 gewoon ff moeten wachten tot de 94 op de halte stond, want alleen buiten de spits vertrekken ze tegelijk: nu moest de 94 om 15.40 weg en de 107 pas om 15.47. Chauffeur was niet echt vrolijk door dit ge-emmer...
En die 107 kon niet even een rondje rijden om vervolgens weer bij de halte te gaan staan? / De 94 kon niet via een andere halte wegrijden? Zeker met beveiligingsmannetjes erbij lijkt mij even achteruitsteken toch wel mogelijk (zelfs op het drukke Amsterdam streekbusplatform).
Raymond schreef:- De schermen op de Erasmuslijn hebben de rare gewoonte om al een trein weg te halen op het bord nog voordat deze gehalteerd heeft. Op Leidschendam-Voorburg stond dus eerst dat de eerst volgende mogelijkheid richting Hofplein over 1 minuut kwam. Daarna verdween deze van het scherm en pas daarna kwam het stel aanrijden. Onderweg zag ik hetzelfde op meer haltes gebeuren.
Die nieuwe voertuigen (ik weet niet of het in dit geval ook zo'n ding was) hebben vaker last van onjuiste weergaven. Geen idee of het nog een kinderziekte is.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Chauf21 schreef:En die 107 kon niet even een rondje rijden om vervolgens weer bij de halte te gaan staan? / De 94 kon niet via een andere halte wegrijden? Zeker met beveiligingsmannetjes erbij lijkt mij even achteruitsteken toch wel mogelijk (zelfs op het drukke Amsterdam streekbusplatform).
De 94 had alleen helemaal tot de inrit achteruit kunnen steken, alle andere haltes waren bezet. Ik had ook verwacht dat die 107 wel een rondje zou rijden, maar daar had hij zeker geen zin in, want hij vertrok gewoon met -3 :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Fles schreef::neg: En dat is 3. Meer zeg ik niet.
KWARTET!!

Van het weekend maar eens een brief schrijven waar die ellendelingen in godsnaam mee bezig denken te zijn :neg:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daan »

Veolivla?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten