Hannover Hbf en omgeving

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Hannover Hbf en omgeving

Bericht door M57 »

Over een paar weken heb ik op de late avond een overstap van 3,5 uur op Hannover Hbf.

Is iemand bekend met het station daar en of je je daar kan vermaken?
Weet iemand toevallig iets leuks / bijzonders / vermakelijks / moois / gezelligs dat je 's avonds kunt bezoeken in Hannover?

Vielen Dank :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door Geert »

Ik had daar op 31 december een 10-minutenoverstap :P Ben niet zo bekend daar, maar het station ligt wel redelijk dicht bij het centrum. Geen idee of daar 's avonds nog wat leuks te doen is ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door Suus »

Misschien dat op het op dat tijdstip nog mogelijk is om de toren van het nieuwe raadhuis uit 1913 te beklimmen. Via een lift met een liftschaft waar een knik in zit (zeer uniek!) heb je bovenin een mooi uitzicht op de stad. Het gebouw zelf staat ook nog in een mooi park.

Het station staat aan de noordkant van het centrum, en het stadhuis aan de zuidkant, 't is twee haltes met de stadtbahn of een kwartiertje lopen, maar is maar tot zes uur 's avonds geopend. Andere leuke dingen zijn de laatste stukken van de oude stad die niet ten prooi zijn gevallen aan de bombardementen van de geallieerden in de jaren veertig en de mooi verlichte Opera, die ook in het centrum te vinden is. Die Opera is na een grote brand in 1943 volledig verwoest en opnieuw opgebouwd. Er zijn ook veel leuke eettentjes toen ik er was drie jaar geleden, maar daar vind natuurlijk wel eens een reshuffeling plaats. Vanaf Kröpcke (groot plein met een klok middenin het centrum) ben je zo overal in het centrum. Onder dat plein zit overigens ook een van de grootste "metrostations" van Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door M57 »

Bee, mag ik je hartelijk danken?! Enkele van je tips kwamen goed van pas om de 3,5 uur in Hannover te doden.

Nadat ik met mijn reservering een forens van z'n plaats had gegooid, onderweg met PE t241. Naar...?
Afbeelding

Gelukkig werd verderop duidelijk dat de eindbestemming toch gewoon was:
Afbeelding

Erg veel mensen bleken niet gebruik te maken van de grensovergang Bad Bentheim:
Afbeelding

Bij stilstand op Bad Bentheim maakte een buitengewoon charmante vrouwelijke douanier een praatje met me. Ook hebben we gezellig samen mijn tas uit- en weer ingepakt. Met drie minuten vertraging kwamen we uiteindelijk aan in:
Afbeelding

Op het station waren nog heel erg veel winkels open. De lokale koopgoot leidde me naar Kröpcke. Eenmaal bovengkomen in de binnenstad was er zeer veel regen en heel weinig mens aanwezig. Al snel vond ik de opera:
Afbeelding

De stad leek bijna spookachtig.
Afbeelding

Om het OV-gehalte hoog te houden, hier een foto van een excentrieke tramhalte:
Afbeelding

En het statige Hauptbahnhof:
Afbeelding

Na nog twee bakken thee genomen te hebben, was het welterusten in CNL 1289, uitgevoerd met Talgo-materieel.
Afbeelding

Het duurde even, maar toen had ik ook wat:
Afbeelding
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door Jurjen »

Wat voor accomodatie had je in de CNL en hoe beviel het? =)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door Caspar »

Rijdt die over de NBS daar via Kassel?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door M57 »

Jurjen schreef:Wat voor accomodatie had je in de CNL en hoe beviel het? =)
Een Ruhesessel. De stoel was flink verstelbaar en ik had een lekker zacht kussentje, dus ik heb geslapen van net na Hannover tot het stationnement op Augsburg. :pos: Dat kwam vooral doordat ik bekaf was, normaal word ik steeds opnieuw wakker in een ruststoel.

Op de terugweg naar Nederland kreeg ik overigens een ligplaats omdat het ruststoelrijtuig kapot was. Sindsdien weet ik het zeker: als het even kan boek ik een bedje. Dat slaapt toch stukken-stukken beter.
Caspar schreef:Rijdt die over de NBS daar via Kassel?
Geen idee, ik sliep :p
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door BR628 »

M57 schreef:Bij stilstand op Bad Bentheim maakte een buitengewoon charmante vrouwelijke douanier een praatje met me. Ook hebben we gezellig samen mijn tas uit- en weer ingepakt.
Leuk verslag! Ik neem dat dit stukje sarcastisch was, zal wel weer op de gestapo-wijze gebeurd zijn of niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door Suus »

M57 schreef:Bee, mag ik je hartelijk danken?! Enkele van je tips kwamen goed van pas om de 3,5 uur in Hannover te doden.
Geen dank, Hannover is een van mijn favoriete Duitse steden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hannover Hbf en omgeving

Bericht door M57 »

BR628 schreef:Leuk verslag! Ik neem dat dit stukje sarcastisch was, zal wel weer op de gestapo-wijze gebeurd zijn of niet?
Dat m'n tas dan weer helemaal leeg moest was jammer, maar verder was ze écht heel vriendelijk :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten