Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Op dit moment zouden in Oostburg 8 Volvo's vanuit IJsselmond moeten zijn en drie ambassadors uit Almere. En dan zullen er wellicht nog wel een aantal gassers bijkomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Ben benieuwd... Vanaf zondag moet alle realtime reisinfo uit Connexxion bussen met Infoxx komen gezien er dan geen Veolia dienstregelingen meer zijn. Als er dan nog steeds Veolia bussen rijden dan komt er geen data.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Nieuwe dienstregeling OV Zeeland aangepast

Bericht door Mr-W »

Gedeputeerde George van Heukelom heeft goed geluisterd en stelt namens de Gedeputeerde Staten tijdelijk extra geld beschikbaar om tot de zomervakantie de grootste knelpunten in de nieuwe dienstregeling van het openbaar vervoer op te lossen. Daarna wordt gekeken naar eventuele vervolgmaatregelen.


Het gaat om aanvullingen op de nieuwe dienstregeling, daar waar de grootste problemen worden voorzien. De Provincie Zeeland en Connexxion hebben de afgelopen dagen onder grote tijdsdruk nog diverse aanpassingen doorgevoerd. De provincie en Connexxion zijn zich er overigens van bewust dat met deze aanpassingen niet iedereen tevreden kan worden gesteld. Dat gaat niet lukken, omdat er door bezuinigingen veel minder geld is voor het openbaar vervoer. Met deze keuzes komen provincie en Connexxion tegemoet aan veel opmerkingen. En deze keuzes zijn op korte termijn te realiseren.

Aanvulling op dienstregeling Connexxion Provincie Zeeland
Daar waar de bus weer rijdt, kan geen gebruik worden gemaakt van de haltetaxi.

Schouwen-Duiveland

Lijn 134 Zierikzee – Brouwershaven – Zierikzee
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 134 twee extra ritten in de ochtend; vertrek vanuit Zierikzee om 05:38 uur en 06:08 uur. In de middag rijdt één extra rit; vertrek 19:00 uur vanuit Zierikzee.

Lijn 634 Dreischor – Zierikzee
Lijn 634 rijdt in de ochtend twee ritten, vertrek 7:12 en 07:42 uit Dreischor. In de middag rijdt de lijn vier extra ritten, vertrek vanuit Zierikzee om 14:02, 15:06, 16:06 en 17:03 uur. Lijn 634 rijdt op maandag tot en met vrijdag, maar niet in de schoolvakanties.

Walcheren
Lijn 52 Middelburg - Domburg
Lijn 52 rijdt op vrijdagavond één extra rit vanuit Middelburg, vertrek om 19:17 uur. De rit rijdt in Domburg verder als lijn 53 naar Westkapelle/Middelburg.
Daarnaast blijft lijn 52 op zondagen rijden. De bus rijdt iedere twee uur.

Lijn 53 Middelburg – Domburg
Lijn 53 rijdt op vrijdagavond één extra rit vanuit Middelburg, vertrek om 20:49 uur. De rit rijdt in Domburg verder als lijn 52 naar Oostkapelle/Middelburg. Daarnaast blijft lijn 53 op zondagen rijden. De bus rijdt iedere twee uur.

Noord- en Zuid-Beveland
Lijn 23 ‘sHeerenhoek – Goes
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 23 twee extra ritten in de ochtend; vertrek om 06:30 en 07:00 uur vanuit ‘sHeerenhoek.

Lijn 31 Kamperland - Goes
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 31 in de ochtend één extra rit, vertrek om 6:50 uur vanuit Kamperland.
Daarnaast wordt op maandag tot en met vrijdag een pendeldienst ingezet voor reizigers die vanuit Noord-Beveland richting Middelburg reizen. De pendelbus rijdt in de ochtend twee ritten, vertrek om 06:19 en 07:06 uur vanuit Kortgene. In de middag rijdt de lijn drie ritten, vertrekt om 15:05, 16:05 en 17:05 uur vanuit de halte Kamperland, Tunnel N57. Bij de halte Tunnel N57 kunnen reizigers overstappen op lijn 133 en 633 naar Middelburg. De pendelbus rijdt niet in de schoolvakanties.

Lijn 185 pendelbus Goes station – ziekenhuis
Op maandag tot en met vrijdag wordt een pendelbus ingezet tussen Goes station en het ziekenhuis. De pendelbus rijdt ieder half uur; de eerste rit vertrekt om 08:37 uur en de laatste om 18:37 uur vanaf het station en sluit aan op de trein.

Zeeuws-Vlaanderen
Lijn 610 pendelbus Kloosterzande - Hulst
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 610 ieder uur een rit tussen Kloosterzande en Hulst. De lijn sluit in Kloosterzande aan op lijn 10 naar Terneuzen. De eerste rit vertrekt om 07:00 uur vanuit Kloosterzande en de laatste rit om 18:00 uur.

Lijn 612 Eede – Aardenbrug – Oostburg
Lijn 612 rijdt op maandag tot en met vrijdag in de ochtend één extra rit, vertrek uit Eede om 06:39 uur. In de middag rijdt de lijn twee extra ritten, vertrek om 16:00 en 17:00 uur vanuit Oostburg. Lijn 612 rijdt niet in de schoolvakanties.

Tholen
Lijn 614 Anna Jacobapolder – Nieuw Vossemeer – Bergen op Zoom
Lijn 614 rijdt op maandag tot en met vrijdag extra ritten in de ochtend. Vertrek vanuit Anna Jacobapolder om 7:29 en 7:59 uur. De rit van 7:29 uur gaat direct van Nieuw Vossemeer naar Bergen op Zoom. De rit van 7:59 uur gaat via Steenbergen naar Bergen op Zoom.

In de middag rijden de bussen in de tegengestelde richting vanuit Bergen op Zoom.
Direct naar Nieuw Vossemeer –St Philipsland vertrekt de bus om 14:40 uur.
Via Steenbergen naar Nieuw Vossemeer - St Philipsland –Anna Jacobapolder vertrekt de bus om 15:40 uur vanaf het NS station Bergen op Zoom.
Er rijdt een extra bus om 17:07 uur tussen Steenbergen en St- Philipsland –Anna Jacobapolder, die aansluiting geeft in Steenbergen (halte Ravelijnstraat) op de lijn 310 (vertrek 16:41 uur uit om Bergen op Zoom). Hierdoor ontstaat een extra reismogelijkheid met een overstap in Steenbergen. In de tussenliggende uren op werkdagen en in het weekeinde kunnen reizigers uit Nieuw-Vossemeer gebruik maken van de Haltetaxi Zeeland
Zeeland.nl
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Dat is mooi. Vooral de pendelbus naar Goes.
Ik heb geen onderschrift
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Flipje schreef:
Etienne schreef:Op dit moment zouden in Oostburg 8 Volvo's vanuit IJsselmond moeten zijn en drie ambassadors uit Almere. En dan zullen er wellicht nog wel een aantal gassers bijkomen.
8? Tot nu toe zijn de 5729 t/m 5734 en 5736 naar Zeeland verhuisd. De 5735 reed vorige week nog rond in Zwolle. Tenzij de 5735 deze week naar Zeeland is gegaan, tel ik er 7.
Ok, volgens OV Zoeker rijdt de 5735 nu op lijn 1 Oostburg, dus 8 ex-IJsselmond Volvo's in Zeeland :wink:
Laatst gewijzigd door flipje op zo 01 mar 2015, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Somoht schreef:Ben benieuwd... Vanaf zondag moet alle realtime reisinfo uit Connexxion bussen met Infoxx komen gezien er dan geen Veolia dienstregelingen meer zijn. Als er dan nog steeds Veolia bussen rijden dan komt er geen data.
Dat is geen probleem or. De boordcomputers kunnen worden aangemeld op een ander netwerk. Veolia maakt gebruik van software van Prodata en dat kan overweg met Infoxx. Dit moet wel handmatig per bus worden gedaan en het vergt tijd maar het gebeurd regelmatig wanneer er bussen worden uitbesteed onder vervoerders bijvoorbeeld bij TCR.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

flipje schreef:
Etienne schreef:Op dit moment zouden in Oostburg 8 Volvo's vanuit IJsselmond moeten zijn en drie ambassadors uit Almere. En dan zullen er wellicht nog wel een aantal gassers bijkomen.
8? Tot nu toe zijn de 5729 t/m 5734 en 5736 naar Zeeland verhuisd. De 5735 reed vorige week nog rond in Zwolle. Tenzij de 5735 deze week naar Zeeland is gegaan, tel ik er 7.
Er zijn deze week in Terneuzen 5 Ambassadors en 4 Volvo's aangekomen. Nummers weet ik niet, daar heb ik niet opgelet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

datm schreef:
Somoht schreef:Ben benieuwd... Vanaf zondag moet alle realtime reisinfo uit Connexxion bussen met Infoxx komen gezien er dan geen Veolia dienstregelingen meer zijn. Als er dan nog steeds Veolia bussen rijden dan komt er geen data.
Dat is geen probleem or. De boordcomputers kunnen worden aangemeld op een ander netwerk. Veolia maakt gebruik van software van Prodata en dat kan overweg met Infoxx. Dit moet wel handmatig per bus worden gedaan en het vergt tijd maar het gebeurd regelmatig wanneer er bussen worden uitbesteed onder vervoerders bijvoorbeeld bij TCR.
Ik moet bekennen dat het gedeelte tussen bus en vervoerder het enige gedeelde van de reisinfoketen is dat ik niet goed ken maar volgens mij is het niet zo makkelijk. Ik vermoed dat TCR een aparte interface heeft die met Veolia en Connexxion kan praten.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Somoht schreef:Ik moet bekennen dat het gedeelte tussen bus en vervoerder het enige gedeelde van de reisinfoketen is dat ik niet goed ken maar volgens mij is het niet zo makkelijk. Ik vermoed dat TCR een aparte interface heeft die met Veolia en Connexxion kan praten.
Op iedere boordcomputer zit software. TCR en Veolia bijvoorbeeld gebruiken Prodata. Arriva gebruikt Albatros wat erg lijkt op Prodata en volgens mij ook door Prodata is ontwikkeld en Connexxion gebruikt Infoxx wat zij zelf hebben ontwikkeld.
Iedere software kan ov-chipkaart gegevens verwerken, maar ook de informatieschermen in de bus bedienen en de lichtkrant aan de buitenkant. Op iedere boordcomputer kan andere software geïnstalleerd worden of een update worden uitgevoerd. Ik heb wel eens n dagje meegelopen met het team Boordcomputerassistenten van Veolia Haaglanden in Zoetermeer. Erg leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

TCR gebruikt waarschijnlijk niet overal hetzelfde systeem. Hier in HWGO gebruikt TCR, net als opdrachtgever Arriva, Albatros. Maar als TCR voor Connexxion rijdt, gebruiken ze waarschijnlijk InfoXX. Maar volgens mij kun je niet zo maar even andere software op een boordcomputer zetten...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SLToilet »

En dan is het bijna de gevreesde zondag: George ligt lekker te slapen omdat zijn budget weer op orde is, morgen zal er voor weinig anderen pret zijn. Waar in Brabant nog best wat lijnen ook verbeteringen zagen en een redelijk deel in stand bleef, is er in Zeeland maar weinig over en het aantal extra ritten op lijnen tov vroeger is op één hand te tellen. Haltetaxi... :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

datm schreef:
Somoht schreef:Ik moet bekennen dat het gedeelte tussen bus en vervoerder het enige gedeelde van de reisinfoketen is dat ik niet goed ken maar volgens mij is het niet zo makkelijk. Ik vermoed dat TCR een aparte interface heeft die met Veolia en Connexxion kan praten.
Op iedere boordcomputer zit software. TCR en Veolia bijvoorbeeld gebruiken Prodata. Arriva gebruikt Albatros wat erg lijkt op Prodata en volgens mij ook door Prodata is ontwikkeld en Connexxion gebruikt Infoxx wat zij zelf hebben ontwikkeld.
Iedere software kan ov-chipkaart gegevens verwerken, maar ook de informatieschermen in de bus bedienen en de lichtkrant aan de buitenkant. Op iedere boordcomputer kan andere software geïnstalleerd worden of een update worden uitgevoerd. Ik heb wel eens n dagje meegelopen met het team Boordcomputerassistenten van Veolia Haaglanden in Zoetermeer. Erg leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken.

Zo bekend ben ik dan wel weer met die boordcomputers. Albatros is overigens 100% Prodata. EBS gebruikt ook Prodata
Syntus, HTM, RET gebruikt INIT systemen en GVB heeft iets zelf gemaakt.

Ding is dus dat een Prodata systeem (afaik) alleen kan praten met een prodata backoffice en een Infoxx systeem alleen met een infoxx backoffice. Maar je kan inderdaad niet zomaar geheel andere software op de boordcomputers zetten behalve als ongeveer dezelfde systemen zijn zoals indertijd bij Connexxion->U-OV, welke beide een Thales/Vialis systeem gebruiken wat bekend staat bij CXX als Infoxx en bij Qbuzz als Qbis
Ik denk dat TCR dan wellicht een prodata systeem heeft, maar een link heeft gebouwd met het backoffice van Connexxion. Of ze hebben idd per type bus de boordcomputer geïnstalleerd voor de vervoerder waar ze voor onder-aannemen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Ik zie op OV Zoeker dat er nu ook twee ex-Interliner Volvo's in Zeeland rijden (3536 en 3543).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Ja ik ook maar er mist een hoop. Lijkt er sterk op dat er effectief geen realtime reisinfo meer is voor Zeeuws-Vlaanderen, namelijk alleen als er een rit wordt uitgevoerd door een CXX bus.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

De haltetaxilijnen staan nu in het overzicht in de concessiepagina (maar niet in die van 2015).
Wellicht is het beter op de lijst van lijnen te verplaatsen naar de eigen pagina van HalteTaxi ?

De lijnen hebben ook nog geen specifieke pagina omdat we info missen over de halten die er allemaal worden aangedaan.

Kortweg: Zeeland wil zo min mogelijk personen vervoeren. Dat merk je aan alles, ten eerste vanwege het feit dat er al een pasje nodig is om mee te mogen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Somoht schreef:Ja ik ook maar er mist een hoop. Lijkt er sterk op dat er effectief geen realtime reisinfo meer is voor Zeeuws-Vlaanderen, namelijk alleen als er een rit wordt uitgevoerd door een CXX bus.
Logisch dat je een hoop mist want er zijn een hoop lijnen vervallen voor Zeeuws-Vlaanderen. Normaal gesproken zou vandaag de lijnen 3(Oostburg - Breskens), 4(Oostburg - Oostburg), 7(Terneuzen - Hulst), 10(Terneuzen - Kloosterzande - Hulst) 11(Terneuzen - Sas), 13(Sas - Axel), 15(Biervliet - Breskens), 16(Terneuzen - Ossenisse) en 89(Hulst - Walsoorden) rijden. Per vandaag rijden deze lijnen niet meer dus het is logisch dat je veel minder bus bewegingen ziet in Zeeuws Vlaanderen als voorheen.
Wat mij wel opvalt is dat ik de lijn 42 en de lijn 19 niet terug zie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Volgens OVRadar rijden momenteel twee gasbussen op lijn 133. Heb ik nog nooit op deze lijn gezien. Zal dit nu met de nieuwe dienstregeling vaker gebeuren?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ik ga aankomende vrijdag wel eens even een kijkje nemen in Zeeland. Dan zal ik eens kijken wat waar rijdt. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

datm schreef:
Somoht schreef:Ja ik ook maar er mist een hoop. Lijkt er sterk op dat er effectief geen realtime reisinfo meer is voor Zeeuws-Vlaanderen, namelijk alleen als er een rit wordt uitgevoerd door een CXX bus.
Logisch dat je een hoop mist want er zijn een hoop lijnen vervallen voor Zeeuws-Vlaanderen. Normaal gesproken zou vandaag de lijnen 3(Oostburg - Breskens), 4(Oostburg - Oostburg), 7(Terneuzen - Hulst), 10(Terneuzen - Kloosterzande - Hulst) 11(Terneuzen - Sas), 13(Sas - Axel), 15(Biervliet - Breskens), 16(Terneuzen - Ossenisse) en 89(Hulst - Walsoorden) rijden. Per vandaag rijden deze lijnen niet meer dus het is logisch dat je veel minder bus bewegingen ziet in Zeeuws Vlaanderen als voorheen.
Wat mij wel opvalt is dat ik de lijn 42 en de lijn 19 niet terug zie.
Keek ook naar aantal ritten waar geen voertuig aan is gekoppeld. Idd mist er dan meer dan verwacht op lijn 19 en 42. Ik kijk morgen wel wat het echt wordt.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Enkele Veolia Ambassadors zijn vandaag al onderweg naar Limburg.
fogeltje schreef:Ik zag zojuist op de A58 zes Veolia Ambassadors richting Best rijden. Ik kon nummers beginnend met 537x en 538x herkennen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Alle VDL's zijn weg. De cxx 1830 en de Veolia Volvo's staan nu allemaal in Hulst, waar ze binnenkort ook zullen verdwijnen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregeling OV Zeeland aangepast

Bericht door sirvinniei »

Mr-W schreef:Lijn 610 pendelbus Kloosterzande - Hulst
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 610 ieder uur een rit tussen Kloosterzande en Hulst. De lijn sluit in Kloosterzande aan op lijn 10 naar Terneuzen. De eerste rit vertrekt om 07:00 uur vanuit Kloosterzande en de laatste rit om 18:00 uur.
Zeeland.nl

Waaarom zit deze in de 600 serie als hij maandag tot en met vrijdag overdag elk uur rijdt?
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Oorspronkelijk zou dit traject helemaal vervallen, met alleen enkele ritten voor scholieren tussen de herfst- en meivakantie. Dus een schoolbus en een 6xx-lijnnummer. Maar bij de recentste toevoegingen kan zoiets natuurlijk niet 1-2-3 aan lijn 10 gekoppeld worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Wat mij nu opvalt is dat 's avonds en in het weekend de reistijd van waterlandkerkje naar oostburg, van terneuzen naar waterlandkerkje, van schoondijke naar terneuzen en van oostburg naar terneuzen 2x zo lang is :shock:
Ik heb geen onderschrift
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Die gasbussen op 133 horen niet, maar ze zullen in Middelburg nog wel te weinig diesels hebben. De driehoek Terneuzen - Oostburg - Kerkje was buiten ma-vr overdag altijd al zo geregeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten