Fout Sjabloon LijnTabel

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Frank »

Duurt het trouwens soms even voordat alle pagina's in de juiste categorie staan? Bij mij is het op moment zo dat in [wiki]Categorie:Arnhem Gentiaanstraat[/wiki] geen pagina's staan terwijl Lijn 9 Schaarsbergen IPC - Velp Ziekenhuis dit wel zou moeten doen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Dat duurt even inderdaad. Als je hem direct in de categorie wilt zien: Bij lijn 9 op bewerken klikken, niets wijzigen en op pagina opslaan klikken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Suus »

Categorieën die via sjablonen grootschalig aan pagina's worden toegevoegd worden door de wikisoftware niet direct verwerkt maar als "taak" opgeslagen en in stukjes uitgevoerd zodat dergelijke bewerkingen de server niet overbelasten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Frank »

Heb inmiddels de concessie Arnhem - Nijmegen aangepast. De stations Arnhem, Elst en Nijmegen hebben nu ook een automatisch gegenereerd overzicht van buslijnen (de lijn van MeinFernBus in Arnhem niet meegerekend). Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door regenmaker »

Is het niet handig om die inschrijflijst van Roelof in gebruik te nemen, zodat duidelijk is welke concessies volledig gedaan zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

regenmaker schreef:Is het niet handig om die inschrijflijst van Roelof in gebruik te nemen, zodat duidelijk is welke concessies volledig gedaan zijn?
Zie hier
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Frank »

Waarom wordt lijn 662 (Lijn 662 Duiven Schapenweide - Arnhem Gelredome) niet in de tabel van Duiven opgenomen? Ik heb zitten zoeken naar allerlei kleine foutjes, maar kan het even niet vinden. Pagina is gisteravond aangepast en daarna nog diverse malen bewerkt.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Dat komt omdat in de LijnTabel plaats=Arnhem stond in plaats van plaats=Duiven :P
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door huibe »

Ik zie net bij Maastricht dat lijn 20a wordt geplaatst tussen lijn 2 en 3. Kan hier naar gekeken worden zodat deze netjes tussen 19 en 21 komt te staan?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Ik heb dat nu opgelost, maar de letter A valt dan wel weg in de tabel.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Het is mij net gelukt om ook de formule en de tweede concessie in de tabel te krijgen. Zie bijvoorbeeld: Arnhem en Amsterdam Centraal.

Op een één of andere manier gaat het nu mis bij lijnen die twee LijnInfoboxen op de pagina hebben staan (zie veerlijnen Amsterdam Centraal). Op dit moment geen idee hoe dit op te lossen is. Zijn er veel lijnen met twee LijnInfoboxen op één pagina (LijnInfo + VLijnInfo op één pagina maakt niet uit) en is het een probleem dat deze lijnen dan opgesplitst worden in twee pagina's?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is [wiki]Lijn 370 Alphen aan den Rijn Station - Schiphol Plaza/NS[/wiki] de enige andere lijn.
Opsplitsen lijkt me in dat geval niet handig vanwege hetzelfde lijnnummer (bij 901 en 907 kan dat natuurlijk wel), maar misschien kunnen de nachtfrequenties gewoon in de normale infobox gezet worden (ze zijn toch elke nacht hetzelfde, dus één regel is genoeg)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Lijn 190 Schiphol, Zuid P30 - Noord P40 is er ook eentje en er zijn ook nog wat Belgische lijnen. Twee infoboxen hebben bij deze twee lijnen inderdaad weinig nut. Dus een algemene nachtfrequentie (net zoals spits, dal, avond) zou hier een oplossing kunnen zijn.

Bij twee infoboxen en twee gelijke lijnnummers wordt overigens de hele lijn niet getoond in de LijnTabel. Edit: Dat kwam doordat de routestrip van lijn 190 nog niet was voorzien van de nieuwe routerijen.

Inmiddels heb ik aan de LijnInfobox een nachtfrequentie-regel toegevoegd:

Code: Selecteer alles

frequentie_nacht=
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Meltrain »

Top. :pos:
Dan is deze discussie ook gelijk beëindigd. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Zojuist alsnog het probleem met de dubbele infobox opgelost: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Test[/wiki]. De lijn wordt dan dubbel weergegeven in de LijnTabel (dit is dan handig voor de 15 Belgische lijnen die zowel overdag als 's nachts rijden, zoals lijn 5 en lijn 13). Dus je hebt nu de keuze: Of één infobox en de parameter frequentie_nacht= gebruiken of een tweede LijnInfobox gebruiken voor de nachtfrequenties.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door wouter15 »

Even een vraagje: Is er een mogelijkheid dat specifieke (tijdelijke) lijnen geweerd worden uit de overzichten op de pagina's over (bus)stations? Ik zie namelijk dat de lijnen in de 7xx serie in Utrecht worden weergeven in de overzichten terwijl ze alleen met Koningsdag rijden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Frank »

Het zou denk ik mogelijk moeten zijn dat tijdelijke lijnen niet meegenomen moeten worden met een stukje extra code (maar eerlijk gezegd weten andere mensen dit vast beter). Een alternatief is natuurlijk om de sjablonen RouteRijPlaats en RouteRijStation niet mee te nemen in de routestrips van die tijdelijke buslijnen, maar alles op de oude manier te doen. Dat zou betekenen dat je zelf kunt kiezen of je een tijdelijke lijn wel of niet wilt zien in het buslijnoverzicht op een stationspagina.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Roelof88 »

Ik zou kiezen voor dat laatste. Je kunt de categorie:Tijdelijke buslijnen wel uitsluiten in de LijnTabel, maar daarmee valt bijvoorbeeld ook Lijn 7 Enschede, Centraal - Van Heekplein weg.

Edit: Is het een idee om de Koningsdagbussen en Nijmeegse Vierdaagsebussen alleen de dagen dat ze daadwerkelijk rijden (en een paar dagen ervoor) als huidige lijn neer te zetten en de rest van het jaar "voormalig"? Eventueel kun je dit automatisch laten switchen. Dan verschijnen ze alleen die dagen in de LijnTabellen (in de LijnTabellen valt wel te verduidelijken dat het om tijdelijke lijnen gaat). In de inleiding van het artikel kun je er dan bijzetten dat de bus dit jaar / het volgende jaar ook weer rijdt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door regenmaker »

Zou je niet iets van siezoensbus of iets dergelijks van kunnen maken (apart type, die wordt dan wordt weergeven tijdens de periodes dat ze rijden). Dan kan je ook die Keukenhof bussen meenemen. Dat ze alleen een paar dagen/weken rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fout Sjabloon LijnTabel

Bericht door Daniel »

Die lijnen zouden nu eigenlijk überhaupt nog niet als actieve lijn op de wiki mogen staan, hooguit als voormalig tijdelijke lijn van 2014. Immers, de dienstregeling staat nog nieteens op de U-OV site dus het is helemaal niet bekend of die pagina's nog wel kloppen voor Koningsdag 2015!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten