Het is weer half maart!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

Dat betekent voor de niet-OV-Studentenkaartbezitters een dagje zeer goedkoop sporen, zoals iedereen weet :)

Boekenweekgeschenk
Het Boekenweekgeschenk is gratis bij aankoop van ten minste
€ 11,50 aan Nederlandstalige boeken in een aan de Boekenweek deelnemende boekwinkel. Het betreft boeken met een vastgestelde prijs (geen afgeprijsde titels), die algemeen verkrijgbaar zijn. Het aanbod geldt ‘zolang de voorraad strekt’.

Indien de aan de Boekenweek deelnemende boekwinkel geen exemplaren van het Boekenweekgeschenk 2009 meer in voorraad heeft, kan de klant aan het niet voorradig zijn geen rechten ontlenen. Na het einde van de Boekenweek, vanaf 22 maart 2009, is het Boekenweekgeschenk te koop voor € 7,50.

Gratis reizen met NS
Het Boekenweekgeschenk Een Tafel vol Vlinders is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 15 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen. U kunt geen supplement eerste klas bijkopen.

Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Het boek geeft geen recht op samenreiskorting, u kunt wel een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie).

Bron

Wie gaat er die zondag een rondje maken met het Boekenweekgeschenk? En waar ga je heen? Deel hier alles! :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

TS trapt af:
Het Boekenweekgeschenk Een Tafel vol Vlinders is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 15 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen.
Oh niet? Reken maar dat ik ermee naar Glanerbrug en Eygelshoven Markt kom. En de Pimpel gaat ook lukken. En al is de 2-1 overgang expliciet uitgesloten, de ICE-toeslag is dat niet. Nou, dan is het programma dus meteen zo'n beetje klaar :D
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Het is weer half maart!

Bericht door M57 »

En je mag dan weer wél een reiziger met een Meereiskaartje meenemen. Maar een overgangsbewijs kopen, nee hoor :?:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het is weer half maart!

Bericht door BR628 »

Kwak kwak kwaaaaaak/ Beter houden ze de 1e klas gewoon voor diegene die daar echt voor betalen ipv al het dagjestuig daar toe te laten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

M57 schreef:En je mag dan weer wél een reiziger met een Meereiskaartje meenemen.
Mja, dat wordt niet expliciet uitgesloten idd :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Het is weer half maart!

Bericht door M57 »

Ik had gelezen dat het expliciet is toegestaan, vandaar.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Kwak kwak kwaaaaaak/ Beter houden ze de 1e klas gewoon voor diegene die daar echt voor betalen ipv al het dagjestuig daar toe te laten.

Och gut, kijk hem schreeuwen met zn gratis netkaart van de baas :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Ruben »

BR628 schreef:Kwak kwak kwaaaaaak/ Beter houden ze de 1e klas gewoon voor diegene die daar echt voor betalen ipv al het dagjestuig daar toe te laten.
Hoezo? Kans op vrouwen i.p.v. de mannen in strakke pakken. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Daantje »

Ik heb die dag nog niets gepland maar wie weet :) Heb wel nog een boek wat ik graag wil hebben dus dat schept mogelijkheden :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Geert »

BR628 schreef:Kwak kwak kwaaaaaak/ Beter houden ze de 1e klas gewoon voor diegene die daar echt voor betalen ipv al het dagjestuig daar toe te laten.
Lekker boeiend, op een zondag. :P
NS-Reiziger schreef:Hoezo? Kans op vrouwen i.p.v. de mannen in strakke pakken. :pos:
Who cares :lol: ;)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door JeePee »

Fles schreef:Och gut, kijk hem schreeuwen met zn gratis netkaart van de baas :lol:
Let wel 2e klas he :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Ruben »

Geert schreef:
NS-Reiziger schreef:Hoezo? Kans op vrouwen i.p.v. de mannen in strakke pakken. :pos:
Who cares :lol: ;)
JeePee schreef:
Fles schreef:Och gut, kijk hem schreeuwen met zn gratis netkaart van de baas :lol:
Let wel 2e klas he :)
Nu niemand meer. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Suus »

De eerste klas is voor als ik rust zoek, en dat zoek ik maar zelden, dus zit ik er ook zelden :P (en omdat al die overgangskaartjes wat duur zijn). De gierige Nederlander kennende zal hij/zij ook niet nog een kaartje kopen als ze al gratis reizen met een boek hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

ontopic nu ja
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het is weer half maart!

Bericht door BR628 »

JeePee schreef:
Fles schreef:Och gut, kijk hem schreeuwen met zn gratis netkaart van de baas :lol:
Let wel 2e klas he :)
Och gut. We gaan moddergooien doe ik ook ff mee hoor.. Zegt meneer die in juli 2008 aangaf 1e klas jaarkaart te krijgen, maar nog altijd met 2e klas netkaart, ook van de baas, door het leven gaat...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Ruben »

Sinds wanneer is het hebben van een bepaald soort jaarkaart een statussymbool geworden. :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Meltrain »

Ik ben vooral benieuwd hoe veer het begrip 'Internationale treinen' gaat. :?
In de s9200 en s140/s240 zal hij wel geldig zijn, maar bij de rest?
Hoogstwaarschijnlijk ga ik trouwens niet touren, omdat ik de weekenden erna ook al op pad ben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Vinny »

Fles schreef:TS trapt af:
Het Boekenweekgeschenk Een Tafel vol Vlinders is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 15 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen.
Oh niet? Reken maar dat ik ermee naar Glanerbrug en Eygelshoven Markt kom. En de Pimpel gaat ook lukken. En al is de 2-1 overgang expliciet uitgesloten, de ICE-toeslag is dat niet. Nou, dan is het programma dus meteen zo'n beetje klaar :D
Tijd om die voorwaarde eens echt te gaan handhaven en dit soort tuig gewoon uit de Benelux mietert en in de intercity die van drie minuten later poeiert :twisted:


:mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Meltrain »

Dat noem ik nou niet bepaald een alternatief als je naar Zeeland moet. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Jurjen »

meltrain schreef:Dat noem ik nou niet bepaald een alternatief als je naar Zeeland moet. :roll:
Zeeland mag blij zijn met 1x per uur!

Maar dat wordt 3 boeken kopen en ergens tussen Alkmaar en Sittard een dagje spenderen met m'n vriendinnen, om vervolgens de ene weer mee naar huis te nemen en de ander op de trein naar haar huis te zetten! Is nog altijd goedkoper dan een enkeltje Alkmaar-Sittard. ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Zegt meneer die in juli 2008 aangaf 1e klas jaarkaart te krijgen, maar nog altijd met 2e klas netkaart, ook van de baas, door het leven gaat...
Que?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Suus »

Jurjen schreef:
meltrain schreef:Dat noem ik nou niet bepaald een alternatief als je naar Zeeland moet. :roll:
Zeeland mag blij zijn met 1x per uur!

Maar dat wordt 3 boeken kopen en ergens tussen Alkmaar en Sittard een dagje spenderen met m'n vriendinnen, om vervolgens de ene weer mee naar huis te nemen en de ander op de trein naar haar huis te zetten! Is nog altijd goedkoper dan een enkeltje Alkmaar-Sittard. ;-)
Zo, je hebt een hele harem :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

Morgen is het zo ver boys n girls! :mrgreen:

Iedereen zit klaar met z'n Krabbeetje? :pos: Ik moet nog even een plannetje maken voor morgen.

:idea: Goed om te weten: :idea:
Zowel vandaag als morgen wolkenvelden, ook wat zon en een enkele bui. Maximumtemperatuur rond 10 graden. Eerst stevige zuidwestenwind, morgen afnemend.
klik
Roosendaal<->Vlissingen, 14 en 15 maart
Op zaterdag en zondag rijden er tussen Vlissingen en Goes geen treinen maar bussen.
Extra reistijd: ongeveer 30 minuten.
*Intercity's rijden tussen Roosendaal en Goes als stoptrein (in een aangepaste dienstregeling).
*Reizigers van en naar Arnemuiden reizen via Middelburg.

Hoorn<->Schiphol, 14 en 15 maart
Op zaterdag en zondag rijden er tussen Hoorn en Hoofddorp minder treinen.
Extra reistijd: ongeveer 15 minuten.
*Reizigers tussen Hoorn en Hoofddorp stappen over in Amsterdam Sloterdijk.

Amsterdam<->Haarlem, nacht 14 op 15 maart
In de nacht van zaterdag op zondag van 01:30 tot 06:30 uur rijdt de laatste stoptrein van Amsterdam Centraal naar Haarlem en de eerste stoptrein van Haarlem naar Amsterdam Centraal niet.
Tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem rijden bussen.
Extra reistijd: 15 tot 30 minuten.

Maastricht<->Luik, 15 maart

Op zondag gedurende de hele dag rijden er tussen Maastricht en Vise geen treinen maar bussen.
Extra reistijd: 15 tot 30 minuten.
klik

Veel plezier en veel succes vast allemaal!! :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Meltrain »

Uiteindelijk heb ik toch een boekenweekgeschenk weten te bemachtigen, dus ik ben morgen ook op pad.
Ik ga echter geen al te groot rondje maken: waarschijnlijk ga ik naar Gelderland/Overijssel, maar verder niet echt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer half maart!

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Ik ga echter geen al te groot rondje maken
Mwoa, 773 km is ook niet achterlijk veel, maar ik ben toch erg tevreden :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 53 gasten