France and Italy sign Lyon – Turin accord
FRENCH president Mr François Hollande, French secretary of state for transport Mr Alain Vidalies and Italian infrastructure and transport minister Mr Maurizio Lupi signed an agreement to go ahead with a new €26bn railway linking Lyon and Turin during an international summit in Paris on February 24.
"We can now say the Lyon – Turin railway is not just in the pipeline, but has been launched," Hollande says. "It will take time to come to fruition but there are, as of today, no brakes on the project and no obstacles lying in the way of its completion."
This agreement follows the approval of the project by the Italian Interministerial Committee for Economic Planning (CIPE) on February 20, paving the way for an application for TEN-T funding from the European Union (EU). The French and Italian governments hope to secure up to 40% of the funding required for the project from EU sources.
The 140km line will have 87km of tunnels including a 57km twin-bore base tunnel between St Jean de Maurienne, France, and Chiomonte in Italy. The cross-border section extends for 18.1km on the Italian side, 12.5km of which will be in the base tunnel. Beyond the Italian portal, there will be a 3km link to the existing line at Bussoleno, including a 2.1km tunnel and a new station at Susa.
The line is expected to open in 2028, reducing Lyon – Turin journey times from 3h 30min to 1h 47min.
Bron en meer
France and Italy sign Lyon – Turin accord
France and Italy sign Lyon – Turin accord
Komt wel goed schatje.
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Hollande is ook nog niet gestikt in zijn eerste leugen eah. Geen obstakels meer :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Mooi hoor. Zouden er ook treinen over gaan rijden? Dat is namelijk niet vanzelfsprekend in Italië. Volgens mij wordt de lijn naar Oostenrijk (Villach) ook nog steeds niet (of nauwelijks) gebruikt.
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Maar liefst 12 treinen per dag volgens de HAFAS!
Vier lokale stoptreinen, vier internationale stoptreinen en vier nachttreinen.
Vier lokale stoptreinen, vier internationale stoptreinen en vier nachttreinen.
De mortuis nil nisi bene
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Dat komt met deze lijn wel goed, de twee geëlektrificeerde spoorlijnen tussen Frankrijk en Italië (de route via Modane in de Alpen en de route langs de middellandse zeekust) zijn compleet overbelast.
Verder is het wel een goede ontwikkeling! :pos:
Verder is het wel een goede ontwikkeling! :pos:
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Yep, zeer goed ontwikkeling!
Op dit moment moet je tussen Modane en Bardonechia de...bus pakken. Het grens deel is alleen maar door dure TGV's in gebruik.
OVer spoor-verbindingen tussen Frankrijk en Italie zijn er ook voorlopig andere goed news:
- Straks nieuw doorgaand verbindingen tussen Nice en Milano met Thello
- Het lijkt erop dat het lijn tussen (Nice)-Breil-Cuneo gaat open blijven bij dienstregeling 2016. Het dienstregeling in Frankrijk wordt een beetje uitgebreid (Nice-Breil), helaas rijden nog steeds 2 treinen per dag op de Italiaans kant. (Ventimiglia-Breil-Cuneo). Ik raad idereen aan om deze lijn te bezoeken...
Op dit moment moet je tussen Modane en Bardonechia de...bus pakken. Het grens deel is alleen maar door dure TGV's in gebruik.
OVer spoor-verbindingen tussen Frankrijk en Italie zijn er ook voorlopig andere goed news:
- Straks nieuw doorgaand verbindingen tussen Nice en Milano met Thello
- Het lijkt erop dat het lijn tussen (Nice)-Breil-Cuneo gaat open blijven bij dienstregeling 2016. Het dienstregeling in Frankrijk wordt een beetje uitgebreid (Nice-Breil), helaas rijden nog steeds 2 treinen per dag op de Italiaans kant. (Ventimiglia-Breil-Cuneo). Ik raad idereen aan om deze lijn te bezoeken...
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
De spoorlijn Nice / Ventimiglia - Cuneo zou toch sowieso open blijven?
De mortuis nil nisi bene
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Het spoorlijn Nice-Breil-Tende blift open, dat is zeker. De meeste franse treinen stoppen te Breil; sommige rijden verder tot Tende.
Maar helaas wil fs geen treinen meer op het deel Ventimiglia-Breil-Tende-Cuneo. Dat zou helaas het einde voor het grensoverschrijnde trajecten tussen Tende en Cuneo betekenen. Maar er zijn wel een paar bewegingen sinds een paar maanden.
Zie een paar paginas:
https://www.facebook.com/SalviamoLaLine ... igliaCuneo
http://www.repubblica.it/ambiente/2014/ ... 2412/1/#15
Maar helaas wil fs geen treinen meer op het deel Ventimiglia-Breil-Tende-Cuneo. Dat zou helaas het einde voor het grensoverschrijnde trajecten tussen Tende en Cuneo betekenen. Maar er zijn wel een paar bewegingen sinds een paar maanden.
Zie een paar paginas:
https://www.facebook.com/SalviamoLaLine ... igliaCuneo
http://www.repubblica.it/ambiente/2014/ ... 2412/1/#15
Re: France and Italy sign Lyon – Turin accord
Heb dat mogen doen in 2012, echt een schitterend traject. :pos:benza schreef:......Ik raad idereen aan om deze lijn te bezoeken...
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten