Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Zijn er eigenlijk al Iveco's geleverd? ;)
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

Stoet veolia volvo bussen op de a27 bij breda en 1 groene connexxion amba :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Gino schreef:Zijn er eigenlijk al Iveco's geleverd? ;)
Nee er zijn nog geen Iveco's geleverd. Die komen later.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Halverwege maart zullen de eerste Crossway's gefaseerd binnen stromen t/m juli.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Zijn ze eigenlijk al klaar met het plakken van het nieuwe design op de gasbussen, of nog bezig mee?
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

Ik zit nu in de 2962 en deze is nog niet beplakt ;)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Wat mij opviel vandaag is dat in die MAN bussen al nieuwe informatieschermen hingen. En de DRIS panelen bij de haltes geven zonder problemen de nieuwe dienstregeling weer. Dat was in Breda op 14 december nog een flink probleem en in Tilburg doen die DRIS panelen het nog steeds niet.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Tilburg was een ander losstaand systeem.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nieuwe dienstregeling OV Zeeland aangepast

Bericht door Globetrotter »

sirvinniei schreef:
Mr-W schreef:Lijn 610 pendelbus Kloosterzande - Hulst
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 610 ieder uur een rit tussen Kloosterzande en Hulst. De lijn sluit in Kloosterzande aan op lijn 10 naar Terneuzen. De eerste rit vertrekt om 07:00 uur vanuit Kloosterzande en de laatste rit om 18:00 uur.
Zeeland.nl

Waaarom zit deze in de 600 serie als hij maandag tot en met vrijdag overdag elk uur rijdt?

Waarschijnlijk omdat hij niet de hele dag ieder uur rijdt, maar alleen maar een vertrek uit Kloosterzande om 14,50u; 15,50u en 16,40u heeft.
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... Code=12345
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

datm schreef:Wat mij opviel vandaag is dat in die MAN bussen al nieuwe informatieschermen hingen. En de DRIS panelen bij de haltes geven zonder problemen de nieuwe dienstregeling weer. Dat was in Breda op 14 december nog een flink probleem en in Tilburg doen die DRIS panelen het nog steeds niet.
Tilburg is geen GOVI systeem, maar een of ander proprietair Veolia meuk ding. En Brabant was een clusterfuck met zowel Veolia en Arriva die het net allemaal en stuk minder op orde hebben dan Connxxion.
En met een GOVI DRIS'sen maakt het geen donder uit welke vervoerder er rijdt als de dienstregelingen allemaal maar netjes aangeleverd zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Somoht schreef:Tilburg is geen GOVI systeem, maar een of ander proprietair Veolia meuk ding. En Brabant was een clusterfuck met zowel Veolia en Arriva die het net allemaal en stuk minder op orde hebben dan Connexxion.
En met een GOVI DRIS'sen maakt het geen donder uit welke vervoerder er rijdt als de dienstregelingen allemaal maar netjes aangeleverd zijn.
Heb jij er zicht op hoe ver ze al zijn met het fixen van die handel? Want het zou anderhalve maand duren om het te fixen, maar we zijn inmiddels al een maand verder van de verwachte datum. :P
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregeling OV Zeeland aangepast

Bericht door Meltrain »

Ezra schreef:
sirvinniei schreef:
Mr-W schreef:Lijn 610 pendelbus Kloosterzande - Hulst
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 610 ieder uur een rit tussen Kloosterzande en Hulst. De lijn sluit in Kloosterzande aan op lijn 10 naar Terneuzen. De eerste rit vertrekt om 07:00 uur vanuit Kloosterzande en de laatste rit om 18:00 uur.
Zeeland.nl

Waaarom zit deze in de 600 serie als hij maandag tot en met vrijdag overdag elk uur rijdt?

Waarschijnlijk omdat hij niet de hele dag ieder uur rijdt, maar alleen maar een vertrek uit Kloosterzande om 14,50u; 15,50u en 16,40u heeft.
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... Code=12345

Nee, last-minute is besloten dat lijn 610 op doordeweekse dagen toch elk uur rijdt. Deze ritten staan echter nog niet in de online dienstregeling.
In de dienstregelingfolder staan deze ritten overigens als lijn 10 aangegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Hainje schreef:
Somoht schreef:Tilburg is geen GOVI systeem, maar een of ander proprietair Veolia meuk ding. En Brabant was een clusterfuck met zowel Veolia en Arriva die het net allemaal en stuk minder op orde hebben dan Connexxion.
En met een GOVI DRIS'sen maakt het geen donder uit welke vervoerder er rijdt als de dienstregelingen allemaal maar netjes aangeleverd zijn.
Heb jij er zicht op hoe ver ze al zijn met het fixen van die handel? Want het zou anderhalve maand duren om het te fixen, maar we zijn inmiddels al een maand verder van de verwachte datum. :P
Nope, zit ook niet in echt het DRIS wereldje, weet meer over het de keten eruit ziet tussen vervoerders en de leverancier van de DRIS. Tussen de leverancier en de DRIS zelf is beetje mysterie.
Weet niet precies hoe dat systeem in Tilburg in elkaar zit, maar zou mij niet verbazen als het slimmer/goedkoper is/was geweest om die borden gewoon te vervangen door wel gestandaardiseerde borden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Somoht schreef:Weet niet precies hoe dat systeem in Tilburg in elkaar zit, maar zou mij niet verbazen als het slimmer/goedkoper is/was geweest om die borden gewoon te vervangen door wel gestandaardiseerde borden.
Ergens zou het mij niet verbazen dat het aanpassen zo lang duurt omdat ze er achter zijn gekomen dat het dan wellicht toch beter is om de handel te vervangen en in de tussentijd maar de huidige boodschap op de borden te laten staan.

Als ze die stomme T-bushokjes dan ook gelijk verwijderen dan ben ik ook tevreden. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

huibf schreef:De haltetaxilijnen staan nu in het overzicht in de concessiepagina (maar niet in die van 2015).
Wellicht is het beter op de lijst van lijnen te verplaatsen naar de eigen pagina van HalteTaxi ?

De lijnen hebben ook nog geen specifieke pagina omdat we info missen over de halten die er allemaal worden aangedaan.

Kortweg: Zeeland wil zo min mogelijk personen vervoeren. Dat merk je aan alles, ten eerste vanwege het feit dat er al een pasje nodig is om mee te mogen.
Ik heb zojuist een e-mail gehad van Prov. Zeeland. Er worden geen halten gecommuniceerd naar de gebruikers. Een halte wordt toegekend zodra je reserveert. Er wordt benadrukt dat het GEEN OV is.

Kortweg ik zou de lijnen uit het overzicht halen, i.i.g. niet weergeven als onderliggende lijn aanklikbaar.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
Somoht schreef:Weet niet precies hoe dat systeem in Tilburg in elkaar zit, maar zou mij niet verbazen als het slimmer/goedkoper is/was geweest om die borden gewoon te vervangen door wel gestandaardiseerde borden.
Ergens zou het mij niet verbazen dat het aanpassen zo lang duurt omdat ze er achter zijn gekomen dat het dan wellicht toch beter is om de handel te vervangen en in de tussentijd maar de huidige boodschap op de borden te laten staan.

Als ze die stomme T-bushokjes dan ook gelijk verwijderen dan ben ik ook tevreden. :P
Wat betreft de DRIS borden: Ik heb het even via Twitter aan Arriva gevraagd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
huibf schreef:De haltetaxilijnen staan nu in het overzicht in de concessiepagina (maar niet in die van 2015).
Wellicht is het beter op de lijst van lijnen te verplaatsen naar de eigen pagina van HalteTaxi ?

De lijnen hebben ook nog geen specifieke pagina omdat we info missen over de halten die er allemaal worden aangedaan.

Kortweg: Zeeland wil zo min mogelijk personen vervoeren. Dat merk je aan alles, ten eerste vanwege het feit dat er al een pasje nodig is om mee te mogen.
Ik heb zojuist een e-mail gehad van Prov. Zeeland. Er worden geen halten gecommuniceerd naar de gebruikers. Een halte wordt toegekend zodra je reserveert. Er wordt benadrukt dat het GEEN OV is.
Schijnbaar zijn de haltetaxi-haltes herkenbaar aan een sticker. Vandaag heb ik mijn haltetaxi pas binnen.
Afbeelding
Afbeelding
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

huibf schreef:
huibf schreef:De haltetaxilijnen staan nu in het overzicht in de concessiepagina (maar niet in die van 2015).
Wellicht is het beter op de lijst van lijnen te verplaatsen naar de eigen pagina van HalteTaxi ?

De lijnen hebben ook nog geen specifieke pagina omdat we info missen over de halten die er allemaal worden aangedaan.

Kortweg: Zeeland wil zo min mogelijk personen vervoeren. Dat merk je aan alles, ten eerste vanwege het feit dat er al een pasje nodig is om mee te mogen.
Ik heb zojuist een e-mail gehad van Prov. Zeeland. Er worden geen halten gecommuniceerd naar de gebruikers. Een halte wordt toegekend zodra je reserveert. Er wordt benadrukt dat het GEEN OV is.

Kortweg ik zou de lijnen uit het overzicht halen, i.i.g. niet weergeven als onderliggende lijn aanklikbaar.
Prima, ik heb ze verwijderd.
Ik vind het wel raar van de provincie Zeeland dat ze geen haltes willen vrijgeven, ze hadden de haltetaxis ook gewoon kunnen invoeren als belbussen. Maar ja, zoals al eerder genoemd is worden passagiers zo veel mogelijk gemijd, het kost ze toch alleen maar veel geld.
Ik vraag me ook af of haltetaxis te gebruiken zijn voor mensen die afhankelijk zijn van een buurtbus die op de vroege ochtend of zelfs helemaal niet in de ochtenspits (lijn 515) rijdt.
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nieuwe dienstregeling OV Zeeland aangepast

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:
Ezra schreef:
sirvinniei schreef:
Mr-W schreef:Lijn 610 pendelbus Kloosterzande - Hulst
Op maandag tot en met vrijdag rijdt lijn 610 ieder uur een rit tussen Kloosterzande en Hulst. De lijn sluit in Kloosterzande aan op lijn 10 naar Terneuzen. De eerste rit vertrekt om 07:00 uur vanuit Kloosterzande en de laatste rit om 18:00 uur.
Zeeland.nl

Waaarom zit deze in de 600 serie als hij maandag tot en met vrijdag overdag elk uur rijdt?

Waarschijnlijk omdat hij niet de hele dag ieder uur rijdt, maar alleen maar een vertrek uit Kloosterzande om 14,50u; 15,50u en 16,40u heeft.
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... Code=12345

Nee, last-minute is besloten dat lijn 610 op doordeweekse dagen toch elk uur rijdt. Deze ritten staan echter nog niet in de online dienstregeling.
In de dienstregelingfolder staan deze ritten overigens als lijn 10 aangegeven.

Idd: http://www.ovpro.nl/bus/2015/03/03/zeel ... -327799601
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef: Ik vind het wel raar van de provincie Zeeland dat ze geen haltes willen vrijgeven, ze hadden de haltetaxis ook gewoon kunnen invoeren als belbussen. Maar ja, zoals al eerder genoemd is worden passagiers zo veel mogelijk gemijd, het kost ze toch alleen maar veel geld.
Ik vraag me ook af of haltetaxis te gebruiken zijn voor mensen die afhankelijk zijn van een buurtbus die op de vroege ochtend of zelfs helemaal niet in de ochtenspits (lijn 515) rijdt.
Ik heb de lijst nu wel onder het kopje Haltetaxi geplaatst. Feitelijk geen OV en geen onderdeel van de concessie Zeeland.
Maar wel de moeite waard om het te documenteren.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

is het mogelijk om iets met kleurencoding te doen om aan te geven wanneer welke bus rijdt?
Ik heb geen onderschrift
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Ronald »

huibf schreef:Feitelijk geen OV en geen onderdeel van de concessie Zeeland.
Maar de brief is ondertekend door het "ov-team" en vragen kunnen gemaild worden naar het adres "ov-concessie"...
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Ronald schreef:
huibf schreef:Feitelijk geen OV en geen onderdeel van de concessie Zeeland.
Maar de brief is ondertekend door het "ov-team" en vragen kunnen gemaild worden naar het adres "ov-concessie"...
Of gewoon de beleidsmedewerker bellen op z'n 06-nummer :wink:
Volgens mij zit de haltetaxi tussen een belbus en vast routes + tijden(wel ov) en een regiotaxi van deur tot deur in (geen ov).
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Ronald schreef:
huibf schreef:Feitelijk geen OV en geen onderdeel van de concessie Zeeland.
Maar de brief is ondertekend door het "ov-team" en vragen kunnen gemaild worden naar het adres "ov-concessie"...
En er wordt gewoon betaald volgens het OV- tarief.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Mr-W schreef:
Ronald schreef:
huibf schreef:Feitelijk geen OV en geen onderdeel van de concessie Zeeland.
Maar de brief is ondertekend door het "ov-team" en vragen kunnen gemaild worden naar het adres "ov-concessie"...
Of gewoon de beleidsmedewerker bellen op z'n 06-nummer :wink:
Volgens mij zit de haltetaxi tussen een belbus en vast routes + tijden(wel ov) en een regiotaxi van deur tot deur in (geen ov).
In de praktijk rijdt een belbus ook niet een vaste route
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten