OVer je reiservaringen in februari 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door VIRM »

Afgelopen dinsdag reed de s2600 met vertrek 08:05 van Sloterdijk naar Den Haag nog met VIRM12, vandaag reed hij met VIRM4. Vanaf Sloterdijk dus flink gangpakwerk. Wat een ontzettende faalhazen. -o-

Eerder vanavond had ik de s700 van 19:48 vanuit Leiden naar Schiphol. Vlak voor Schiphol maakten we een noodremming en werd er omgeroepen dat er iets in de tunnel was. Even later reden we verder, maar het werd niet duidelijk wat er aan de hand was. Hierdoor liep ik wel mijn aansluiting op de s3300 mis.
Dan maar de s2600, die met +6 reed. Op de TBP stond echter de ICD (met daarop de melding dat er tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag verplicht was, wat dus erg onzinnig is op dat station), maar er kwam ineens VIRM voorrijden. Hie rwerd op Schiphol zelf niks over omgeroepen. Op Lelylaan liep de vertraging nog iets meer op doordat een deur even weigerde dienst te doen.
Op Sloterdijk had de aansluitende s3000 +7, waardoor de s4000 eerder vertrok. Die werd overigens vlak voor vertrektijd gewijzigd naar spoor 3.

Op Sloterdijk was vanochtend overigens de roltrap van spoor 5/6 afgesloten met lint. Vanavond zag ik dat deze helemaal was afgesloten met houten schouten, iets wat niet al te lang geleden ook al gebeurde met alle benedenroltrappen op Sloterdijk. Vreemd.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Etienne »

Gisterenmiddag hadden wij lijn 430 vanaf Hoogstraten naar Meersel-Dreef. Een dienstregeling wordt in de spits-/schooluren ook niet echt onderhouden. De rit van 16:18 uit Hoogstraten kwam met +8 langs en de daaropvolgende rit van 16:34 had ook al +5, en na Hoogstraten +7.

De HC van de t1962 was in erg jolige bui, dit tot lachwekking van de overige passagiers. Eerst stonden we bij Bdpb voor een rood sein en voor Zlw reden we vrij langzaam, omdat een goederentrein voor ons zat. Die gelukkig aldaar aan de kant om onze trein en de s2600 te laten passeren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Milco »

Ik zit in de intercity van Zwolle naar Almere. Deze rijdt met VIRM6 voorop en VIRM4 achterop en te Lelystad vertrokken we nu met +4. De conductrice riep om dat we nog even moesten wachten om het achterste treinstel geschikt te maken voor reizigers. Weet iemand wat er bedoeld werd? Reed het viertje dan tot Lelystad leeg mee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Thom91 »

Het zou inderdaad kunnen dat het dood mee ging vanwege een gebrek aan conducteur bijvoorbeeld.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Suus »

Vandaag een bezoek gebracht aan het station van Delft. Ik heb er niets bijzonder veel gezien, het zag letterlijk zwart van de mensen maar het viel mij op dat het perron zeer leeg is en het plafond van de stationshal prachtig is. Het oriënteren zal bij de eerste paar bezoeken wel even wennen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door gliderfighter »

Vrijdag voor werk in Neerpelt(B) moeten zijn. 30km van Eindhoven met de auto, maar een flinke omreis met het OV. Gelukkig met dezelfde auto naar Achel gebracht, waar de buurtbus(476) zou langskomen richting Valkenswaard. Busje kwam met +10 aanzetten en reed bijna de bushalte voorbij.(terwijl de deur al openging)
Toen met 70 hebben we alle belgische drempels gerond, het was geen pretje. Daarna ging de chauffeur flink tegen zichzelf praten(of was het tegen ons?!). Na een tirade omdat een auto in Valkenswaard op de busbaan stond, kon ik uitstappen *O*
Met 3 man bij Kerk Achel ingestapt en niemand die nog instapte tot ik uitstapte!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Mooi om te zien in Delft is dat je de andere tunnelbak goed ziet liggen. Afgeschermd met zwarte platen maar aan de onderkant met een hekje, je ziet het bouwmateriaal mooi liggen. Nog een jaar of vijf, dan rijden ook hier treinen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Ardan »

Zo'n prachtig station is er uit de grond gestampt en dan kom jij met alleen déze foto :cry:
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Thom91 »

Ik heb er nog veel meer maar dan is mobiel typen een beetje veel werk, morgen misschien
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Michael »

Nog een reiservaring van afgelopen zaterdag:

Afgelopen zaterdag een dag naar Frankfurt geweest. De heenreis verliep zonder problemen maar de terugreis verliep niet zonder problemen:

Wij zouden met een ICE van Frankfurt HBF naar Frankfurt Flughafen reizen om daar over te stappen op ICE t104. Alleen de ICE naar Flughafen had zoveel vertraging dat wij de 104 niet meer zouden kunnen halen. Dus met de S9 naar Flughafen. Alleen was het een grote chaos bij de S bahn door een storing. Onze S9 had +20 en zat stampensvol vanwege een voetbalwedstrijd en de S9 komt dus langs het stadion. Eenmaal op Flughafen aangekomen bleek de t104 +20 te hebben doordat er eerder op de route een ambulance bij de trein moest komen. Eenmaal in de trein ging het goed tot we bij Montabaur kwamen. Er liepen personen in het spoor verderop de route. Uiteindelijk mochten we weer verder en kwamen we met 40 minuten vertraging aan in Arnhem. Daar heb ik vervolgens t3681 naar Breda genomen.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Obus »

Enne... Wat was de reden om helemaal naar Frankfurt te reizen, om daar in de trein terug te stappen? Hebben jullie ook nog wat van de stad gezien? Of zijn jullie alleen in de rosse buurt bij het station geweest... ;)
De mortuis nil nisi bene
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Michael »

Beetje door de stad gelopen en uiteraard een schnitzel gegeten en in een café wat gedronken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten