Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
1 maart 2015
De treinen zullen voorlopig bij station Delft maximaal 80 kilometer per uur rijden, in plaats van 140 kilometer per uur. Als treinen harder rijden ontstaat er een te hoge luchtdruk, waardoor de automatische draaideuren in de stationshal te snel draaien. Dat bevestigt een woordvoerder van ProRail naar aanleiding van een bericht van RTV West.
Inmiddels zijn de draaideuren strakker ingesteld zodat de luchtdruk er minder invloed op heeft. De tunnel is ontworpen om er met snelheden van 140 km per uur doorheen te rijden. "Als een trein met hoge snelheid door het station rijdt, is er veel luchtdruk. Die gaat het station in en zoekt een weg naar boven, naar buiten. De snelste weg blijkt nu via die draaideuren bij de ingang te zijn.'' Lees verder
1 maart 2015
De treinen zullen voorlopig bij station Delft maximaal 80 kilometer per uur rijden, in plaats van 140 kilometer per uur. Als treinen harder rijden ontstaat er een te hoge luchtdruk, waardoor de automatische draaideuren in de stationshal te snel draaien. Dat bevestigt een woordvoerder van ProRail naar aanleiding van een bericht van RTV West.
Inmiddels zijn de draaideuren strakker ingesteld zodat de luchtdruk er minder invloed op heeft. De tunnel is ontworpen om er met snelheden van 140 km per uur doorheen te rijden. "Als een trein met hoge snelheid door het station rijdt, is er veel luchtdruk. Die gaat het station in en zoekt een weg naar boven, naar buiten. De snelste weg blijkt nu via die draaideuren bij de ingang te zijn.'' Lees verder
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Volgens Mansveld is er NIETS aan de hand in de drontermeerdelftse spoortunnel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De beneluxtrein stopt niet in Delft. Dus dat is een draaideur die 32x per dag in storing gaat.zone5324bericht... schreef:maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
En hoe is het opgelost, de deur stukje stroever afstellen.
Kom op jongens, dit is gewoon een kinderziekte, dit is toch geen groot nieuws. We moeten in Nederland ook niet van een mug een olifant maken.
Kom op jongens, dit is gewoon een kinderziekte, dit is toch geen groot nieuws. We moeten in Nederland ook niet van een mug een olifant maken.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dat betreft een tijdelijke oplossing die vooralsnog alleen werkt in combinatie met treinen die slechts 80 km/u door de tunnel rijden. Definitieve oplossing behelst wat meer dan wat deurtjes stroever maken
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ik was sowieso verbaasd dat het nieuwe station alleen draaideuren heeft, zo krijg je toch nooit vlot grote hoeveelheden mensen in of uit het station?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Namelijk de tunnel sluiten en een luchtspoor aanleggen? Schijnt dat er nog wel een leuke brug lijkt te liggenRonaldussen schreef:Dat betreft een tijdelijke oplossing die vooralsnog alleen werkt in combinatie met treinen die slechts 80 km/u door de tunnel rijden. Definitieve oplossing behelst wat meer dan wat deurtjes stroever maken
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
In de nieuwe Rail Magazine staat trouwens een aardig artikel over de aanleg van het luchtspoor en hoe blij men daarmee destijds was.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Volgens mij is dit topic een beetje overdaad:
viewtopic.php?f=34&t=8759&start=450#p373219
viewtopic.php?f=34&t=8759&start=450#p373219
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De Beneluxtrein rijdt ook geen 140.verfmeer schreef:De beneluxtrein stopt niet in Delft. Dus dat is een draaideur die 32x per dag in storing gaat.zone5324bericht... schreef:maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Die snelheidsbeperking zit er al in vanaf zaterdagochtend, door de slinger die het spoor maakt vanaf Rijswijk. Werd zelfs omgeroepen in de trein..
Komt wel goed schatje.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Gelukkig gaat constant het brandalarm af in de spoortunnel van Delft vanaf 18 uur tot 20.10 totaal geen treinverkeer, dus zo vaak rijden ze niet vandaag (en in de toekomst?!).
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Klopt. Ik maakte er bij mijn studentenvereniging gisteravond nog maar een grapje over dat het schipholtunnel 2.0 is met paar keer maand plat door het afgaan van het brandalarm.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Wat is dat toch met brandalarmen en lekkages bij nieuwe stations tegenwoordig?
🍉
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De draaideuren werken überhaupt niet, je moet er zelf tegen duwen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Pfff, ben je draaideurcrimineel, moet je er nog zelf voor werken ook. :?
🍉
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dit belooft nog wat voor de Noord/Zuidlijn straks. We lijken in NL geen enkel tunnelproject meer fatsoenlijk te kunnen opleveren.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 01:52
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De Noord/Zuidlijn heeft geen draaideuren, dus dat komt helemaal goed ;)
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De tunnel tussen Melanchthonweg en Rotterdam Centraal heeft toch niet echt problemen opgeleverd, of heb ik dat mis?Alargule schreef:Dit belooft nog wat voor de Noord/Zuidlijn straks. We lijken in NL geen enkel tunnelproject meer fatsoenlijk te kunnen opleveren.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Voor zover ik weet niet nee.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Volgens www.ns.nl is het nu weer raak in de tunnel van Delft... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dit keer is het niet de tunnel bij Delft. Maar de tunnel bij Rijswijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten