OVer je reiservaringen in maart 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door wouter15 »

Ook in de maand maart kan je in dit topic al je reiservringn m.b.t. het OV weer kwijt.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Uit OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door dennistd »

In Almelo stonden vanavond alle DRIS'en op het station op zwart (alleen de tijd in beeld), en ook de schermen in de haltes waren leeg. Bij de IKEA werd de lijn gewoon aangegeven, maar met streepjes waar normaal de tijd staat en de bestemming afgewisseld met 'gepland 18:xx'. OVinfo gaf wel gewoon actuele info.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Daniel »

Bij Utrecht heeft een setje ICM met de 4230 achterop (zo te zien was het een s3500) de bovenleiding omlaag gehaald middenin de noordelijke wisselstraat. Als gevolg ligt zo´n beetje heel het middelste stuk van Utrecht Centraal eruit.
Met de t1718 hebben we zo´n 10-15 minuten stilgestaan net voor Overvecht om vervolgens via spoor 3 van Overvecht en daarna uiterst links rijdend op spoor 1 van Utrecht Centraal binnen te komen. Daarbij haalden we zelfs nog de t11716 in die aannemelijk dus gestrand was voor de inrijder.

Edit: de schuldige (blijkt trouwens een IC naar Amersfoort geweest te zijn, verkeerd spoortjes geteld...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2015

Bericht door Etienne »

Ik had vanaf Rotterdam zelf de t4022 die al met +xx binnengekomen was en met +14 weer vertrok, overigens een heleboel mensen achterlatend in Rotterdam. Deze t4022 reed maar tot Woerden, als gevolg van een defecte overweg tussen Woerden en Breukelen. Perron 5/6 stond bomvol met mensen die allemaal richting Utrecht moesten. Uiteindelijk kwam om 09:09 de t8829 met +15 aan en ging daar met +18 weer weg, tot de nok toe gevuld. Bij de Cartesiusweg gingen wij naar links, om eveneens met +18 aan te komen.

Uiteindelijk dus 45 minuten later aangekomen en in Utrecht en toch nog 10 minuten te laat in de les. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jurre »

Heb er 2,5 uur over gedaan om deze ochtend van Blauwenoord, Deventer naar Kanaleneiland, Utrecht te reizen. Allereerst lijn 1 gepakt welke onderweg 10 minuten vertraging opliep doordat heel Deventer vaststond. Dat kwam weer door file op de A1, dan pakt iedereen de ringwegen. Gelukkig had de buschauffeur inzicht en wist mooi door al het verkeer te slalommen. Onderweg nog enkele lijnen tegenkomen met vertragingen tot +20 (lijn 1, 56, 81). In Deventer de trein genomen naar Amersfoort waar geen treinen meer bleken te rijden naar Utrecht. Dan maar door naar Hilversum om daar de nog maar 2x per uur rijdende stoptrein naar Utrecht te nemen. Echter waren er met mij nog zo'n 1000 anderen die dat eveneens van plan waren. Dat ging hem dus niet worden en daardoor de 58 naar Maartensdijk genomen om daar direct over te stappen op de 55 naar Utrecht CS. Aldaar kwam de 77 voorrijden, mijn vierde bus van de ochtend.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door gliderfighter »

In de bus zat ik nog te denken; Er is al lang geen storing meer geweest.
Niet lang daarna besloot ik mijn 3G aan te zetten(Want WiFi in de brabantse bussen, nope) en kreeg ik een whatsappie dat er geen treinen reden.
Ik kon nog de bus de andere kant op pakken(net bij de halte) maar ik ken mezelf, dan ga ik ook niet leren voor mijn tentamen straks.
Veel plannen en denken, 10 minuten te vroeg aangekomen op Ht met Lijn 13, dus snel de IC naar Roosendaal. In Breda op de ICD, lekker staan, how lovely!
Omdat er nog steeds toeslag betaald moest worden en ik hier geen zin in had, maar snel de trein naar Lelystad gepakt vanaf spoor 9. Omdat de ICD -2 aankwam, kon ik een overstap van 1 minuut mooi maken naar 3.
Gelukkig geen werkzaamheden meer, tunneltje van Delft gezien, soort van noodremming na Leiden en met +7 in Amsterdam CS. Metro gepakt en mooi optijd voor de 2de les!
Nu wachten tot ik online mijn claim kan indienen *O*
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door SLToilet »

Vandaag maar weer eens naar een voor dezer dagen zeer verrassende bestemming geweest...

Drie keer raden waar (haha Delft natuurlijk) foto's komen nog

Nu in een afwijkende DD-AR op de sprinter die net iets te laat stopt in Gz in de richting Ht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Zelden de hal van Utrecht Centraal zo leeg gezien in de avondspits als vanmiddag, duidelijk merkbaar dat de nodige reizigers maar afgezien hebben van hun reis. Behoorlijk contrast uiteraard ook met hoe vol hij vanmorgen stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Op de terugweg had ik Arriva-bus 7736 op lijn 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland). Twee weken geleden reed die ook in HWGO, vorige week reed-ie weer in Zuid-Holland Noord, en nu is-ie weer hier. Wellicht is nu de 7703 of 7704 weg uit HWGO? Of er zijn momenteel 5 Volvo 8900's (7703, 7704, 7731, 7732 en 7736), dat zou ook kunnen.

Wat opviel, is dat de chauffeur werd afgelost bij de halte Provinciale Weg N215 bij Nieuwe-Tonge i.p.v. bij de eindhalte Ziekenhuis in Dirksland. Ik heb dit onlangs bij TCR gezien (op een rit R'dam Zuidplein > Middelharnis Gemeentehuis, die gelijk weer doorgaat naar Rotterdam), maar ik wist niet dat Arriva het ook deed. Niet echt een handige afloslocatie, eerlijk gezegd... Maar het zou ook kunnen dat het gewoon 'service' was van de aflosser, zodat de chauffeur wat eerder naar huis kon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Nieuwe-Tonge ligt in elk geval een stuk dichter bij de stalling in Oude-Tonge. Door daar al af te lossen bespaar je een rit van het aflosautotje naar Dirksland en weer terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef:Op de terugweg had ik Arriva-bus 7736 op lijn 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland). Twee weken geleden reed die ook in HWGO, vorige week reed-ie weer in Zuid-Holland Noord, en nu is-ie weer hier. Wellicht is nu de 7703 of 7704 weg uit HWGO? Of er zijn momenteel 5 Volvo 8900's (7703, 7704, 7731, 7732 en 7736), dat zou ook kunnen.

Wat opviel, is dat de chauffeur werd afgelost bij de halte Provinciale Weg N215 bij Nieuwe-Tonge i.p.v. bij de eindhalte Ziekenhuis in Dirksland. Ik heb dit onlangs bij TCR gezien (op een rit R'dam Zuidplein > Middelharnis Gemeentehuis, die gelijk weer doorgaat naar Rotterdam), maar ik wist niet dat Arriva het ook deed. Niet echt een handige afloslocatie, eerlijk gezegd... Maar het zou ook kunnen dat het gewoon 'service' was van de aflosser, zodat de chauffeur wat eerder naar huis kon.
Officieel moet er afgelost worden bij het ziekenhuis in Dirksland. Het is inderdaad gewoon een 'service' om je collega eerder naar huis te laten gaan.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef:Nieuwe-Tonge ligt in elk geval een stuk dichter bij de stalling in Oude-Tonge. Door daar al af te lossen bespaar je een rit van het aflosautotje naar Dirksland en weer terug.
Da's zeker waar! Maar in de zes jaren dat lijn 396 nu rijdt, heb ik het nog niet eerder meegemaakt.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend was het weer misere rond Schiphol met een seinstoring, dus met de s2200 over Haarlem gegaan richting Den Haag.
In Leiden kwam eerst de t5718 binnen op spoor 8b, waar ik ben ingestapt. Kort daarna kwam de t718 met +12 binnen op 9b, dus maar naar de andere kant van het perron gelopen. De NS-omroepers waren kennelijk tevreden met hun standaardbandjes en, want je moest het maar als reiziger zelf uitzoeken welke als eerste in Den Haag zou arriveren.
We moesten eerst nog even wachten op een passerende Benelux, waarna de t5718 doodleuk als eerste vertrok. We zijn er kennelijk langs gereden, want we hoefden pas vlak voor Den Haag Laan van NOI in de ankers wegens een Sprinter die met tractieproblemen vóór ons reed. Toen was het stapvoets reden en diverse malen stilstaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Goed ... in twee dagen tijd dat in maart met de Rotterdamse metro heb gereisd heb ik al zes keer controle gehad :shock: .
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Toe maar! Zag je er verdacht uit ofzo? :lol: Bij mij is het juist opvallend lang geleden dat ik in de metro controle had.
Vanmiddag had ik wel controle in de Haagse tram. Deze keer niet door twee niet-geüniformeerde brede kerels, maar door twee niet-geüniformeerde smalle dames. :wink:

En vanmorgen had ik 45 minuten vertraging door een ongeval op de A29, maar daar wil ik het niet meer over hebben...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Nee ik zie er niet verdacht uit hoor. Dit was puur toeval :wink: . Nu moet ik er wel bij vermelden dat het ook nog eens drie keer door hetzelfde team gebeurde, maar dan wel weer op verschillende metrolijnen en locatie's in de stad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Tunnelstoring te Delft, tot en met einde dienst. Mieters. :X
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Het doet me denken aan de fyra. Meer storingen dan dat er dagen voorbij gaan :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:Tunnelstoring te Delft, tot en met einde dienst. Mieters. :X
Wauw. Opgelost. Enzo. *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Suus »

Het was geen storing, maar het waren werkzaamheden om nieuwe borden op te handen voor de tijdelijke snelheidsbeperking. Dit duurde van 8:00 tot 12:00. Rover heeft al gereageerd met "belachelijk", eens kijken of er nog een natteblafbrief van de ander komt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hainje »

JeffreyMeijer schreef:Het doet me denken aan de fyra. Meer storingen dan dat er dagen voorbij gaan :X
Is dat niet een tikje te snelle conclusie? Die tunnel is net drie dagen open. :')
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het was geen storing, maar het waren werkzaamheden om nieuwe borden op te handen voor de tijdelijke snelheidsbeperking. Dit duurde van 8:00 tot 12:00. Rover heeft al gereageerd met "belachelijk", eens kijken of er nog een natteblafbrief van de ander komt :wink:
Dat is slechts de helft van de reden. Ik wacht even tot het op somda staat voor ik het hier online gooi.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Inderdaad. Bovendien zijn de storingen tot nu toe af en toe erg vervelend, maar niet van dramatische proporties. Natuurlijk, het liefst zie ik helemaal geen storingen. Maar ik heb nog wel goede hoop dat de 'kinderziektes' snel verholpen zullen zijn. Ga nu niet direct van het negatiefste scenario uit...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:
Bee schreef:Het was geen storing, maar het waren werkzaamheden om nieuwe borden op te handen voor de tijdelijke snelheidsbeperking. Dit duurde van 8:00 tot 12:00. Rover heeft al gereageerd met "belachelijk", eens kijken of er nog een natteblafbrief van de ander komt :wink:
Dat is slechts de helft van de reden. Ik wacht even tot het op somda staat voor ik het hier online gooi.
Staat al op Treinreiziger. http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... den-146822
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Karl »

Preventieve reiservaring: morgen moet ik van stroopwafel- naar koekstad, ofwel van Gouda naar Deventer, maar dat kan 's ochtends nog maar één keer per uur rechtstreeks. :| Dacht er nog aan via Rotterdam C. te reizen, maar dan moet je of twee keer overstappen of een kwartier wachten. Wat een ellende. :') Ben volgens mij weinig meer gewend.

Nouja, eigenlijk vind ik het vervelende eigenlijk dat je in Amersfoort midden in je reis zit (ben je net aan het werk, moet je er weer uit) of dat je in Gouda en Amersfoort moet overstappen.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten