Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Tijd voor een spuitbeurt dan. Althans als deze bus(sen) voor vast blijft rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Alles op z'n tijd. ;)
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

De Veolia bussen op een parkeerplaats langs de A58 afgelopen zondag onderweg naar Limburg.

Afbeelding
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Het zijn zeeuwse bussen, gaan naar limburg, wat doen ze hier in dit topic?
Behalve dat ze via Brabant rijden..
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

gliderfighter schreef:Het zijn zeeuwse bussen, gaan naar limburg, wat doen ze hier in dit topic?
Behalve dat ze via Brabant rijden..
Veolia heeft ooit in Brabant gereden :')
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Joh,
Ze rijden ook in Den Haag.

Als de GVB ooit in Brabant heeft gereden, wordt dat hier toch ook niet gezegd?
Deze Veolia bussen reden in Zeeland, gaan nu rijden in Limburg.

Maargoed, ik ben al voor gek verklaard -o-
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

gliderfighter schreef:Het zijn zeeuwse bussen, gaan naar limburg, wat doen ze hier in dit topic?
Behalve dat ze via Brabant rijden..
Omdat wij het hier een paar dagen geleden over hadden. Vandaar dat ik de foto plaatste. Maar goed ik geef je gelijk ik zal er voortaan beter opletten voor ik iets plaats :wink:
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Ik kom steeds een zilvere demo bus tegen rond Etten-leur en Breda e.o. Kan iemand mij vertellen wie daar mee rijdt? Lijkt op een streekbus van een Chinees merk.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Vanmiddag rond 13:30 uur in Eindhoven een Volans 13 meter wagen op lijn 156 in Eindhoven. Aangezien ik zelf druk was met de 3474 behoedzaam over het station te besturen heb ik niet op het wagennummer gelet.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Het is niet vreemd dat Volansen rijden op streeklijnen.
Wat ze wel willen voorkomen is dat stad en streek verkeerd worden gebruikt. Echter bij vertraging kan zoiets kan gebeuren. (Bij Hermes gebeurd het sporadisch).
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

huibf schreef:Het is niet vreemd dat Volansen rijden op streeklijnen.
Wat ze wel willen voorkomen is dat stad en streek verkeerd worden gebruikt. Echter bij vertraging kan zoiets kan gebeuren. (Bij Hermes gebeurd het sporadisch).
Vreemd is het misschien niet, maar echt logisch is het niet natuurlijk. Die bussen zijn specifiek aangeschaft/bedoeld voor de Volans lijnen. Een van de redenen waarom ik een apathie heb tegen dit soort product formules! In principe is uitwisselbaarheid daarmee vele malen minder.

En Huib bij Hermes is het op het moment weer geregeld aan de orde. Zeker streekwagens op de stad. Afgelopen 3 dagen al gezien in elk geval. En vanmiddag zag ik ook een stadswagen als lijn 149 vertrekken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

huibf schreef:Wat ze wel willen voorkomen is dat stad en streek verkeerd worden gebruikt.
Dat lijkt me sterk aangezien in Breda planmatig stadsbussen op de streekdienst worden ingezet.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:
huibf schreef:Het is niet vreemd dat Volansen rijden op streeklijnen.
Wat ze wel willen voorkomen is dat stad en streek verkeerd worden gebruikt. Echter bij vertraging kan zoiets kan gebeuren. (Bij Hermes gebeurd het sporadisch).
Vreemd is het misschien niet, maar echt logisch is het niet natuurlijk. Die bussen zijn specifiek aangeschaft/bedoeld voor de Volans lijnen. Een van de redenen waarom ik een apathie heb tegen dit soort product formules! In principe is uitwisselbaarheid daarmee vele malen minder.
Vervoeders kunnen natuurlijk de omlopen zo plannen dat de bussen niet op andere lijnen worden ingezet. In principe hoeft dit geen problemen op te leveren. Het is bij Arriva Brabant wel op zijn zachts gezegd opvallend dat het materieel zeer vaak op verkeerde lijnen rijdt.
Hans schreef:En Huib bij Hermes is het op het moment weer geregeld aan de orde. Zeker streekwagens op de stad. Afgelopen 3 dagen al gezien in elk geval. En vanmiddag zag ik ook een stadswagen als lijn 149 vertrekken.
Zou het probleem in het Helmondse kunnen liggen. Daar rijden momenteel minstens 3 MAN Lion's City bussen op de stad *bus*
[wiki]Lijn 104 Ringlijn Eindhoven, Station - TU/e Science Park[/wiki] & Lijn 415 Eindhoven Station - Veldhoven ASML rijden erg vaak met een ambassador, heeft dit een reden ?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Vervoeders kunnen natuurlijk de omlopen zo plannen dat de bussen niet op andere lijnen worden ingezet. In principe hoeft dit geen problemen op te leveren. Het is bij Arriva Brabant wel op zijn zachts gezegd opvallend dat het materieel zeer vaak op verkeerde lijnen rijdt.
Je kunt de omlopen nog zo mooi laten voldoen aan de productformule, als er op de stalling dan de verkeerde bus meegenomen wordt (om wat voor reden dan ook), dan ga je alsnog nat. Het is ook maar net hoe strikt de leiding op de stalling op correcte inzet toeziet.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Vanmiddag op de A27 een rood-witte Mercedes O405, van TCR waarschijnlijk, als versterker voor de 401 (althans, er stond 401 op de film en verder niks). Hoe oud is dat ding?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Geen idee maar voor TCR kan het niet oud genoeg zijn
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Als het een O405NG van TCR uit de 'serie' 395-399 is: tussen de 18 (bijna 19) en 20 jaar.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Zo lang dat ding nog rijdt maakt TCR zich geen zorgen ook al kraakt dat ding aan alle kanten en valt het van ellende bijna uit elkaar
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

datm schreef:Zo lang dat ding nog rijdt maakt TCR zich geen zorgen ook al kraakt dat ding aan alle kanten en valt het van ellende bijna uit elkaar
Ach ja, zo gaat TCR met alle bussen om hè... (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Het is een O405 'zonder meer'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Hans schreef: En Huib bij Hermes is het op het moment weer geregeld aan de orde. Zeker streekwagens op de stad. Afgelopen 3 dagen al gezien in elk geval. En vanmiddag zag ik ook een stadswagen als lijn 149 vertrekken.
Ga op dit moment vreemd. Heb een maandabonnement van Arriva gewonnen en pak nu de 156,157.
bevalt goed en is met 5 minuten fietsen in totaal toch 10 min sneller.
maar een stadsdienst met streekbussen is niet echt handig.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Zo lang dat ding nog rijdt maakt TCR zich geen zorgen ook al kraakt dat ding aan alle kanten en valt het van ellende bijna uit elkaar
Ach, TCR heeft zijn bussen veel beter op orde dan Daimond Executive Travel uit Veghel. B88 bussen van minstens 25 jaar oud zonder verwarming en lekkages werden in de oude concessie dagelijks ingezet.

Neem aan dat de inzet van O405 een tijdelijke situatie betreft, Arriva kan met de inzet van zulk materieel uiteindelijk een boete verwachten van de provincie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

nvdw schreef:Het is een O405 'zonder meer'.
Dan is het wellicht de TCR 86. Maar die is ook al 20 jaar. :wink:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Deze?
Afbeelding
Zou wel mooi staan in een museum
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Er rijdt ook een paarse gelede o405. Dat is een ex-De Lijn die TCR onlangs overnam en overspoot.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten