OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Jurre »

Maurice Hooikammer schreef:Officieel is de 40xx serie stad en 41xx serie streek in Midden-Overijssel. Maar als je daar elke afwijking moet noteren ben je uren bezig...
Inderdaad, had vanmorgen een streekbus op de 1 in Deventer. Heb die lijn 4x per week, en zeker 1x daarvan is het wel een streekbus.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Jurre »

Omstreeks 5 over 12 reed een ex-Breng Amba (wit, zonder logo's, met blauw dak) onder lijnnummer 676 over het Anne Frankplein in Utrecht richting Jaarbeurs. Betreft treinvervangend vervoer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Ardan »

Jurre schreef:
Maurice Hooikammer schreef:Officieel is de 40xx serie stad en 41xx serie streek in Midden-Overijssel. Maar als je daar elke afwijking moet noteren ben je uren bezig...
Inderdaad, had vanmorgen een streekbus op de 1 in Deventer. Heb die lijn 4x per week, en zeker 1x daarvan is het wel een streekbus.
In dat geval kunnen we vier keer per week naar elkaar zwaaien, de halte Douwelerwetering ligt recht achter mijn huis :P
Maar inderdaad, een stads- of streekbus tegenkomen, die kans is ongeveer 50-50.
Ik doe ook maar wat
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door gliderfighter »

Er reed een ICM in de 3100 serie, vertrok om 1408 uit Ut.
Eindelijk gerechtigheid met de 3500 naar Heerlen!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Daniel »

Moest vanmiddag toch even m'n ogen uitwrijven om vervolgens vast te stellen dat ik het toch echt goed zag: op de Van Zijstweg in Utrecht kruiste mijn bus een gelede Duvedec van Syntus Twente die reed in de richting Anne Frankplein.
Lijkt er tot op heden op dat die gebruikt wordt om te verkennen voor de aanbesteding van de provincie Utrecht-concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Gekko123 »

Toen ik vanochtend naar school toe fietste kon ik ook even niet direct mijn ogen geloven. Op de A13 ter hoogte van Delft Noord in de richting van Den Haag reed de Connexxion 9131, een gelede Citaro bedoeld voor lijn 197
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Suus »

Trein t2212 is vanochtend in Dordrecht gestart met ICM3 (!), die is in Amsterdam zonder versterking gekeerd op de t2131 naar Den Haag en daar in de t12731 naar Leeuwarden terecht gekomen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door VIRM »

Vanochtend werd de gebruikelijke VIRM6 in mijn t2131 ineens vervangen door een... ICM3. Was lekker knus dus.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Etienne »

In de ochtendspits rijden enkele t2000 'en met 8 bakken DDZ, hier wordt dan in Den Haag een DDZ4 van gemaakt, die vervolgens de hele dag erin blijft rijden. Voor de middagspits is dit echter een beetje te weinig, de ritten van 16:14, 16:44 en 17:14 willen elke dag bijvoorbeeld wel eens met een DDZ4 rijden en dan zijn er knap staanplaatsen onderweg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Daniel »

Die van 16.44 uur heb ik overigens nog nooit met meer dan één DDZ gezien. Vaak een viertje, maar eens in de zoveel tijd wil er ook weleens een zesje in zitten.
Maarja, als die afgekoppelde stellen in Den Haag blijven zouden ze ook al wel erg vroeg weer bijgeplaatst moeten worden en zit je op een rit Den Haag - Utrecht - Leiden - Utrecht met flinke overcapaciteit (nog dal).

DDZ-8 zal het niet gauw meer worden trouwens want vanaf eind van de maand is er een lengtebeperking tot 6 bakken i.v.m. fasegebruik op spoor 9 omdat 18A/19A buiten dienst gaat t.b.v. inkorting en het aansluiten van spoor 20/21.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Trein t2212 is vanochtend in Dordrecht gestart met ICM3 (!), die is in Amsterdam zonder versterking gekeerd op de t2131 naar Den Haag en daar in de t12731 naar Leeuwarden terecht gekomen...
Lijkt me niet helemaal juist, in Amsterdam is er een viertje aangeplakt. Zie dat die ontbreekt op ovtijden..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Hendrik »

Maar VIRM bevestigde toch de juistheid van het bericht van Bee, of zie ik het niet goed?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door VIRM »

Ik ging er vanuit dat wat Bee vertelde klopte. Maar op Sloterdijk reed de t2131 wel iets voorbij het 4/6 bakbordje, dus er zou inderdaad ook wel ICM7 in kunnen hebben gezeten.
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Jurre »

Volgens de OVzoeker zit Ambassador 8280 op lijn 70 in Hilversum. Die bus hoorde vorige week nog bij Almere, alleen is nu dus blijkbaar verhuist naar de Provincie Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Daniel »

Bij de werkoverleg houdende personeelsleden in Rotterdam zullen ook wel rangeermachinisten gezeten hebben: de t559 miste vandaag het viertje dat deze er normaal in Rotterdam bij krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Hendrik »

Momenteel rijdt Arriva-bus 7740 op lijn 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland). Het type bus (Volvo 8900) is niet afwijkend, maar het nummertje wel. ;) Tot nu toe heb ik op deze lijn en dus in deze regio alleen de 7703, 7704, 7731, 7732 en 7736 gezien. Geen idee waarom er af en toe wat geschoven wordt. Wellicht dat het onderhoud niet hier gedaan wordt?!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Daniel »

Als we het dan toch over Volvo's hebben... rond 16.35 uur vertrok er eentje van Utrecht Centraal op lijn 81 naar Gorinchem.

En ik heb veel volle treinen gezien in de loop der jaren, maar de t1759 met +10 en een losse VIRM-IV was veruit het extreemste geval. Een heus blikje sardientjes waarin vrij letterlijk reizigers tegen de deuren geplet werden. Nouja, doordat die zo vol zat was mijn t559 5 minuutjes later een stuk rustiger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Meltrain »

Dan heb jij gelukkig nooit meegemaakt als de t5120 met een SLT-IV rijdt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door reisthijs »

Vervangend materieel vanochtend als IC van Utrecht naar Den Helder: DDAR.
Gelukkig is het vrijdag en waren deze drie bakken genoeg om iedereen mee te kunnen nemen. Zitplaatsen in de zogenaamde "1e klas" meegerekend.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Z2N »

Een van de omlopen on de 9500/19500 (oa de 9544) rijdt vandaag met SLT-IV 2423. De geluiden van de reizigers toen zij in Gd een SLT aan zagen komen maken weer eens duidelijk hoe gewend men op dit lijntje is aan SGM... (is dat de trein? Nee toch? Huh, is dat wél onze trein?) :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Maurice Hooikammer »

De sprinter 5600 deed zijn naam eer aan vandaag. De hele dag SLT en SGMM.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed de t2131 met VIRM4 in plaats van VIRM6. Vanaf Sloterdijk was het al serieus gangpadwerk. En daar kwam in Leiden nog een vrachtlading mensen bij. Beetje arme weer NS. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Een van de omlopen on de 9500/19500 (oa de 9544) rijdt vandaag met SLT-IV 2423. De geluiden van de reizigers toen zij in Gd een SLT aan zagen komen maken weer eens duidelijk hoe gewend men op dit lijntje is aan SGM... (is dat de trein? Nee toch? Huh, is dat wél onze trein?) :)
Afgelopen vrijdag (13 maart 2015) zater er ook een in. En dat heb ik in het reiservaringentopic gemeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Suus »

Jullie hebben hetzelfde treinstel op dezelfde dag gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Bericht door Hendrik »

Blijkbaar is er nog een (andere) bus uit Zuid-Holland Noord overgekomen naar Goeree-Overflakkee: ik zit nu in de 7737 op lijn 396 (Dirksland - Rotterdam Zuidplein). Lijkt me niet echt efficiënt om elke week een of meer bussen tussen die regio's te wisselen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten