Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
5 maart 2015
Als NS en ProRail willen overschakelen naar het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) neemt dat vier uur in beslag. Daardoor wordt het OCCR alleen bij grote calamiteiten ingeschakeld als back-up. Dat zegt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld in antwoorden op vragen van Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie. Het OCCR is het landelijke controlecentrum voor het Nederlandse spoor dat bij calamiteiten andere verkeersleidingsposten kan overnemen.
De parlementariër stelde haar vragen naar aanleiding van een sein- en wisselstoring bij station Utrecht Centraal die op 2 februari plaatsvond. Vooral in de ochtenduren ondervonden treinreizigers veel hinder van de storing. Een overschakeling naar het OCCR vond echter niet plaats, terwijl het wél hiervoor ingeschakeld kan worden. Lees verder
5 maart 2015
Als NS en ProRail willen overschakelen naar het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) neemt dat vier uur in beslag. Daardoor wordt het OCCR alleen bij grote calamiteiten ingeschakeld als back-up. Dat zegt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld in antwoorden op vragen van Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie. Het OCCR is het landelijke controlecentrum voor het Nederlandse spoor dat bij calamiteiten andere verkeersleidingsposten kan overnemen.
De parlementariër stelde haar vragen naar aanleiding van een sein- en wisselstoring bij station Utrecht Centraal die op 2 februari plaatsvond. Vooral in de ochtenduren ondervonden treinreizigers veel hinder van de storing. Een overschakeling naar het OCCR vond echter niet plaats, terwijl het wél hiervoor ingeschakeld kan worden. Lees verder
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Kuch, iemand snapt het niet. Toevallig zijn de backup verkeersleiderspost en het OCCR in hetzelfde kantoorgebouw in Utrecht, maar daar houdt het ook op. OCCR is van alle vervoerders/partijen op het spoor, de backup post is van Prorail. Het OCCR is de operationele landelijke controle centrum, ongeacht of er wel of niet crisis is.
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Waarom moet die omschakeling zolang duren?
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Dat staat in het artikel, het uitschakelen van de computers van het ene bedieningscentrum en het opstarten van het uitwijkcentrum duurt zo lang, o.a. vanwege veiligheidsprocedures.
Daar komt zeker met de afgelegen seinhuizen nog bij dat de medewerkers per luxe touringcar naar de uitwijklocatie vervoerd moeten worden, dat kost ook tijd
Daar komt zeker met de afgelegen seinhuizen nog bij dat de medewerkers per luxe touringcar naar de uitwijklocatie vervoerd moeten worden, dat kost ook tijd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Er zijn oplossingen die dat patsboem kunnen zonder veiligheidsrisico's en dat kost niet bijzonder veel geld. En veiligheid gaat 95% over monitoring, dat kan absoluut non invasief redundant uitgevoerd worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Vergeet niet dat we het hier hebben over veel legacy systemen... Overigens is Prorail kei in het maken van systemen die 99,99% werken maar vervolgens zeer beperkte failover hebben waar je wat aan hebt
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Als dat zo zou zijn zou er max 30 minuten per jaar een storing zijn in iets...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Sorry, ik bedoelde "ontworpen voor 99,99%"
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Ik heb ook wel eens iets ontworpen wat 99,99% betrouwbaar moest zijn. Bleek uiteindelijk maar 90% haalbaar. Dan heb je dus een fout in het ontwerp gemaakt of is de doelstelling onrealistisch.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
webguy schreef:Vergeet niet dat we het hier hebben over veel legacy systemen... Overigens is Prorail kei in het maken van systemen die 99,99% werken maar vervolgens zeer beperkte failover hebben waar je wat aan hebt
Ik heb even wat woorden onderstreept die voor 95% van de Nederlanders niet zonder woordenboek te begrijpen zijn ;)deadlock schreef:Er zijn oplossingen die dat patsboem kunnen zonder veiligheidsrisico's en dat kost niet bijzonder veel geld. En veiligheid gaat 95% over monitoring, dat kan absoluut non invasief redundant uitgevoerd worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Dan moeten ze maar VWO gaan doen of een woordenboek kopen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Met www.google.nl kun je anders ook een heel eind komen.
🍉
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Of schrijven richting je doelgroep...
Het is een spectrum.
Re: Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur
Non=nietKarl schreef:Of schrijven richting je doelgroep...
invasief=dat het ergens een merkbaar effect op heeft
redundant=meerdere keren
Dit zijn toch echt termen die ik al wist voordat ik de IT inrolde...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten