Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Minder bekaf zijn en je eigen ideeën niet als ideaal bestempelen helpt wel om je argument over te laten komen, nu klink je als een driftig puberjongetje... :')

@Worteltje: Reizigers hebben geen zin in een rondje, zij willen van het dorp of de wijk waar zij wonen naar de grote stad. Vooral rond Dongen, Oosterhout en Waspik zie ik veel rondroutes, en weinig routes van plaats naar plaats. Ik zou meer focussen op routes van stations en grote plaatsen naar dorpen, dus bijvoorbeeld van Oudenbosch via Hoeven naar Etten-Leur, in plaats van eindigen vlak voor de plek waar mensen echt willen zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

@ Z2N dank je voor het advies, ik kom zelf van Dordt dus ik ben nog niet erg bekend met Brabant.
@ Wilburg22, deze kaart is meer bedoeld als iets voor latere tijd, wat inhoud: niemandsland = toekomstige wijk. zoals Ramskop, Vèra, Zuidpolder, de Mijl, Willemsdorp, Airport, Kijfhoek(Zwijndrecht) en Sophiapolder(H.I. Ambacht). wegen zullen daarom ook aangepast worden. en zoals Z2N al zei, je reageert wel een beetje als een raging pubertje wat pittig ironisch is want ik ben de kleine puber hier.
bon jour
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Die toekomstige wijken staan ook daadwerkelijk op de planning, of heb je die wijken zelf bedacht?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

SuperGhost schreef:Die toekomstige wijken staan ook daadwerkelijk op de planning, of heb je die wijken zelf bedacht?
Er staan geen wijken daar op de planning. en is ook grotendeels niet toegestaan op deze plekken, anders was dordt wel wat groter en hadden ze wilgenwende niet op die plek gepropt. Op andere plekken dan het natuurgebied zitten er een hoop belangrijkere boerderijen. Heel realistisch, het is niet logisch dat ramskop en vera binnen 50 jaar groter worden. (ik moest zelf nakijken of deze wel bestonden) De zuidpolder is niet onlogisch, Maargoed. Zelfs nieuwbouw wijken hebben over het algemeen niet meer dan 1 buslijn nodig, dus 3 buslijnen door stukken "nu nog niemandsland" is niet echt een vooruitzicht, meer een onrealistische droom zelfs al zou er een wijk komen. Er is geen Dordrecht airport en de kans dat dat gebeurd is HEEL klein. aangezien breda airport klaargemaakt word voor commercieel gebruik en we ook rotterdam airport hebben op minder dan 40KM afstand. Kijkfhoek heeft weinig kans. Er zijn al veel grotendeels leegstaande plekken in zwijndrecht en lege plekken daar die waarschijnlijk eerst opgevult worden. sophiapolder is al bebouwd, Daar staat al een tijdje een nieuwbouwwijk. Overal is de kans dat enig of dit rendabel uit zo vallen binnen 50-100 jaar dus nogal miniscuul. Ik hoop dat dit mijn nogal ruwe comment verduidelijkt.
Z2N schreef:Minder bekaf zijn en je eigen ideeën niet als ideaal bestempelen helpt wel om je argument over te laten komen, nu klink je als een driftig puberjongetje... :')

@Worteltje: Reizigers hebben geen zin in een rondje, zij willen van het dorp of de wijk waar zij wonen naar de grote stad. Vooral rond Dongen, Oosterhout en Waspik zie ik veel rondroutes, en weinig routes van plaats naar plaats. Ik zou meer focussen op routes van stations en grote plaatsen naar dorpen, dus bijvoorbeeld van Oudenbosch via Hoeven naar Etten-Leur, in plaats van eindigen vlak voor de plek waar mensen echt willen zijn.
Geen comment, ik ben ook wel eens oenig bezig :mrgreen:
Ik blub in het Drecht.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Breda Airport???? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Suus »

Breda heeft geen vliegveld en op vliegbasis Gilze-Rijen komt ook geen burgerluchtvaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Bee schreef:Breda heeft geen vliegveld en op vliegbasis Gilze-Rijen komt ook geen burgerluchtvaart.

1. Dat ging over seppe (oftewel, sinds 2014, Breda International Airport)
2. ik zie nu dat dat plan om het vliegveld klaar te maken voor burgerluchtvaart niet door gaat. (de bron was al een wat oude bericht)

Excuses
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Suus »

Jeetje, dat is zo klein dat je het op Google Maps niet eens kan zien zonder drie keer in te zoomen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

deze droom is inderdaad erg onrealistish, maar stel dat die wijken opeens uit het niets komen is er toch iemand voorbereid.
btw: ik denk niet dat je weet wat de Sophiapolder precies is, want ik weet dat de helft al bebouwd is maar ik had het over de oostelijke kant.

ps: er rijden 4 bussen en 1 parkshuttle door nu nog niemandsland. ff leren tellen hoor :mrgreen:
bon jour
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

W0rteltje schreef:deze droom is inderdaad erg onrealistish, maar stel dat die wijken opeens uit het niets komen is er toch iemand voorbereid.
btw: ik denk niet dat je weet wat de Sophiapolder precies is, want ik weet dat de helft al bebouwd is maar ik had het over de oostelijke kant.

ps: er rijden 4 bussen en 1 parkshuttle door nu nog niemandsland. ff leren tellen hoor :mrgreen:
De oostelijke sophiapolder word ook al gebouwd hoor :roll: Dat zal over een paar jaar wel al af zijn
Ik blub in het Drecht.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

ook het eiland? :roll:
bon jour
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Kan men hier een lijnennet posten met materieelkeuze erbij.

waar kan ik mij theorie over materieelkeuze en trendzetterij van Arriva kwijt, want ik weet niet bij welke van de honderden fora ik die kwijt kan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

W0rteltje schreef:ook het eiland? :roll:
Dat eiland is beschermde natuur, dat had je kunnen weten als je even wat research had gedaan.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SLToilet »

Slecht nieuws: vanaf april zijn de huidige kaarten in de bètaversie in transitmix.net niet meer te bewerken :cry:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Obus »

Je kunt je wel als "enthusiast" je opgeven voor Transitmix Pro. Formuliertje ingevuld, eens kijken of het gaat lukken. Fingers crossed.
De mortuis nil nisi bene
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Obus schreef:Je kunt je wel als "enthusiast" je opgeven voor Transitmix Pro. Formuliertje ingevuld, eens kijken of het gaat lukken. Fingers crossed.
Bij mij niet, had het een week eerder al gedaan maar nee, niks.
Ik blub in het Drecht.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

waarom gebruiken jullie niet gewoon Google Maps?
bon jour
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Waarom revive je een oud topic zonder goede reden?

Maargoed
Simpel idialistisch krabbeltje gemaakt, idee voor een metro in eindhoven? :roll:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Ik blub in het Drecht.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Gideon »

Hopelijk werkt mijn fantasie lijn die nooit uit gaat komen, maar het leek me wel leuk.
Deze lijn rijd vanaf Rotterdam Centraal via Oostplein, Gerdesiaweg, Voorschotelaan en Kralingse zoom naar Alexander.
Bijna zo als het vroeger al was gemaakt. Echter door geld te kort werd bus 36 verkort naar Kralinse zoom en Alexander.
http://app.transitmix.net/map/45749/line/231450.
Let op!: Deze lijn zit in Rotterdam. Hij staat als Amsterdam, want ik kon niet zien hoe ik van stad kan veranderen.
De tijden zijn een beetje random, want ik snap niet 100% hoe het werkt!
Al lijkt me een tramlijn ook wel leuk. Met als hoofdstation Alexander, Oosterflank, Lage Land(winkel centrum) en dan hoofdweg of een stop ten hertekamp en kralingse plas(stopt alleen in de zomer).

Foutje
Gemidelde snelheid was lager dan 50km/uur, hierdoor lijkt het duurtder, maar je rijd slechts met 4 bussen. Dan kost het slechts $2,5 million per jaar.
Verder kan er door de weg haltes aan de ander kant of een stukje verder/of terug zijn. Heb dit alleen kunnen maken als 1 richting.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Als ik op die link klik, dan krijg ik alleen 3 buslijntjes in Zeeland te zien :wink:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Gideon schreef:Hopelijk werkt mijn fantasie lijn die nooit uit gaat komen, maar het leek me wel leuk.
Deze lijn rijd vanaf Rotterdam Centraal via Oostplein, Gerdesiaweg, Voorschotelaan en Kralingse zoom naar Alexander.
Bijna zo als het vroeger al was gemaakt. Echter door geld te kort werd bus 36 verkort naar Kralinse zoom en Alexander.
http://app.transitmix.net/map/45749/line/231450.
Let op!: Deze lijn zit in Rotterdam. Hij staat als Amsterdam, want ik kon niet zien hoe ik van stad kan veranderen.
De tijden zijn een beetje random, want ik snap niet 100% hoe het werkt!
Al lijkt me een tramlijn ook wel leuk. Met als hoofdstation Alexander, Oosterflank, Lage Land(winkel centrum) en dan hoofdweg of een stop ten hertekamp en kralingse plas(stopt alleen in de zomer).

Foutje
Gemidelde snelheid was lager dan 50km/uur, hierdoor lijkt het duurtder, maar je rijd slechts met 4 bussen. Dan kost het slechts $2,5 million per jaar.
Verder kan er door de weg haltes aan de ander kant of een stukje verder/of terug zijn. Heb dit alleen kunnen maken als 1 richting.
De gemiddelde snelheid is vaak tussen de 15 en 25 KM/h... Hij stopt toch ook? of ben je dat echt vergeten? XD
Ik blub in het Drecht.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Gideon »

wilburg22 schreef:
Gideon schreef:Hopelijk werkt mijn fantasie lijn die nooit uit gaat komen, maar het leek me wel leuk.
Deze lijn rijd vanaf Rotterdam Centraal via Oostplein, Gerdesiaweg, Voorschotelaan en Kralingse zoom naar Alexander.
Bijna zo als het vroeger al was gemaakt. Echter door geld te kort werd bus 36 verkort naar Kralinse zoom en Alexander.
http://app.transitmix.net/map/45749/line/231450.
Let op!: Deze lijn zit in Rotterdam. Hij staat als Amsterdam, want ik kon niet zien hoe ik van stad kan veranderen.
De tijden zijn een beetje random, want ik snap niet 100% hoe het werkt!
Al lijkt me een tramlijn ook wel leuk. Met als hoofdstation Alexander, Oosterflank, Lage Land(winkel centrum) en dan hoofdweg of een stop ten hertekamp en kralingse plas(stopt alleen in de zomer).

Foutje
Gemidelde snelheid was lager dan 50km/uur, hierdoor lijkt het duurtder, maar je rijd slechts met 4 bussen. Dan kost het slechts $2,5 million per jaar.
Verder kan er door de weg haltes aan de ander kant of een stukje verder/of terug zijn. Heb dit alleen kunnen maken als 1 richting.
De gemiddelde snelheid is vaak tussen de 15 en 25 KM/h... Hij stopt toch ook? of ben je dat echt vergeten? XD
Ik ben amateur, van mij kan je geen universiteit werk verachten. Echter had ik mijn HW wel beter kunnen doen. Bedankt voor de tip.
Verder toch wel een leuk lijntje? *bus*
Met vriendelijke groet,

Gideon.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

je realiseerd je toch wel dat je naar een lege kaart hebt gelinkt.
Ik blub in het Drecht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Karl »

Kan iemand een taaltoets voor dit forum verplicht stellen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Karl schreef:Kan iemand een taaltoets voor dit forum verplicht stellen?
Gelinkt is toch goed gespeld? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten