(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Daan schreef:Veolivla?

Jep.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

Ik had vanmiddag ook al een lijn 3 die was uitgevallen. Irritant, omdat de volgende bus pas 18 minuten later komt: bussen lijnen 3 en 4 vormen een beetje kromme kwartiersdienst...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

ik loop standaard tegen +30 aan met dit soort gekut. En half juli vind ik dat desnoods niet eens zo'n punt, maar dt is echt niet grappig. En zeker niet als het zo vaak gebeurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Tja, ik vond 't ook niet echt grappig dat vanmiddag de lijn 81 van 16.38, lijn 77 van 16.41 en lijn 65 van 16.43 met z'n drieën tegelijk rond 16.38 (variërend van op tijd tot -5 dus) bij de Utrechtse halte Europalaan langs kwamen. Was er toen namelijk nog net niet :P
Normaal gaat er als ik de bus net mis erg snel een volgende zoals de tijden al wel laten zien maar nu mocht ik wachten op de lijn 74 van 16.43 die ook nog met vertraging reed (lijn 63 kwam nog langs, maarja die stopt niet bij die halte). Werd toch wel even krap om de trein nog te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:ik loop standaard tegen +30 aan met dit soort gekut. En half juli vind ik dat desnoods niet eens zo'n punt, maar dt is echt niet grappig. En zeker niet als het zo vaak gebeurt.
Steevast klagen, elke keer dat het gebeurd. Concessies werken vaak ook met een max. aantal klachten dat wordt 'toegestaan'.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Jurjen schreef:
Fles schreef:ik loop standaard tegen +30 aan met dit soort gekut. En half juli vind ik dat desnoods niet eens zo'n punt, maar dt is echt niet grappig. En zeker niet als het zo vaak gebeurt.
Steevast klagen, elke keer dat het gebeurd. Concessies werken vaak ook met een max. aantal klachten dat wordt 'toegestaan'.
Is me doorgaans te veel moeite :? Maar goed. Een grap is leuk, er zijn GRENZEN. de afgelopen 10 dagen had ik zo'n 67 % kans dat de bus die ik wilde nemen, überhaupt reed. Hebben we het nog lang niet over punctualiteit. Hier ga ik iig wel ff werk van maken dus.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

Ik ken het, heb het heel vaak gehad met de bus in Delft (die wel kwam maar zo vroeg dat ik hem niet kon halen). Klagen kan iets helpen maar verwacht er niet te veel van. Veel meer dan dat kan je alleen helaas niet doen. Is het geen optie om een fiets te regelen daar?

Ik heb inmiddels met m'n teamleider geregeld dat ik iets eerder weg mag om de bus te halen (omdat ik 's ochtends vaak ook vroeger ben) dus dat geeft me al meer kans de bus te halen :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik ken het, heb het heel vaak gehad met de bus in Delft (die wel kwam maar zo vroeg dat ik hem niet kon halen). Klagen kan iets helpen maar verwacht er niet te veel van. Veel meer dan dat kan je alleen helaas niet doen.
We beginnen met een brandbom in die koffiekantine

Dan gaan we bussen kapen

Dan de remise in de fik steken

en vervolgens chauffeurs executeren

net zolang tot men beseft dat het niet meer dan normaal is om je beloften na te komen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raymond »

Vanmorgen wachtte de chauffeur van jawel, Veolia in Breda wel erg lang met in z'n bus stappen. Dat is opvallend te noemen tegenwoordig aangezien de chauffeurs tegenwoordig de 126-127 sinds de nieuwe dienstregeling een pauze van 15 minuten hebben envaak wel enkele minuten voor vertrek voorrijden sinds de nieuwe dienstregeling zodat iedereen door de voorste deur naar binnen kan en dus langs de kaartverkoop van de chauffeur moet.
Vandaag ging het anders: na vertrektijd werd de bus voorgereden, alle deuren opengegooid zodat snel ingeladen kon worden. En vervolgens leek het erop als de chauffeur het wist en dus bewust te laat was en het op deze manier op loste. Bij de eerste halte stapte een 4-koppig controleteam de bus in en er zijn dan ook diverse procesverbalen uitgeschreven. Wel een succesvolle actie dus. En daarmee hebben we de jaarlijkse extra controle weer gehad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Echt, wat Veolia weet te presteren op de regionale vervoersconcessies.. daar lusten de RATTEN nog geen brood van :(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Mag ik dan nog wel zeggen dat ze het in Apd prima doen?

*duikt weg...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Mag ik dan nog wel zeggen dat ze het in Apd prima doen?

*duikt weg...

Ja hoor, dat mag. Het verbaast me wel natuurlijk. Misschien hebben er in Apd meer mensen geklaagd dan in Ede? Zou dat kunnen?
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Etienne »

En dan zit ik er vanaf augustus ook mee opgescheept :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:Mag ik dan nog wel zeggen dat ze het in Apd prima doen?

*duikt weg...
Volgens mij doen ze het in Zuid-Limburg ook goed. Frequente, snelle buslijnen met comfortabel materieel. Ook in het weekend zitten de bussen vol.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Ja hoor, dat mag. Het verbaast me wel natuurlijk. Misschien hebben er in Apd meer mensen geklaagd dan in Ede? Zou dat kunnen?
Ik heb daar nooit gemerkt dat het klachten zou kunnen opleveren. Toen ze er begonnen te rijden woonde ik er nog, maar was men enkel in de ochtendspits maximaal 5 minuten te laat, wat normaal is gezien het knullige stratenpatroon. Het enige waar klachten over zijn gekomen, is de verhoging van het eurokaartje naar 1,50. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat voor de verandering vandaag tot 3x toe in de Arriva 6301. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag op Rotterdam Lombardijen op de trein stond te wachten zag ik ineens een Alliance in Arriva-kleuren onder het station doorrijden. Zal er wel eentje van TCR geweest zijn, rijden die toevallig op de 163 in het weekend?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

De 163 rijdt alleen doordeweeks. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Cxx Alliance 2326 reed vandaag op een 8meter-bus omloop, rond 13:00 kwam ie aan als lijn 28 uit Heerenveen in Leeuwarden, Lijnfilm toonde toen al de volgende rit aan, Lijn 97 naar Franeker.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:De 163 rijdt alleen doordeweeks. ;)
Dan zal het wel een stukje groepsvervoer geweest zijn ofzo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Zojuist iets raars meegemaakt met de ov-chipkaart: ik stap in Rotterdam (Beukelsbrug) in en check netjes in (piep). Aangekomen bij CS wil ik uitchecken, maar nee (piep piep): Err 034 ongeldige kaart. Ik dus maar naar de RET-loketten, want anders heb ik tenslotte 4 euro betaalt voor een ritje met de bus en dat is wel erg gortig ;). Daar bleek dat ik bij de Beukelsbrug heb uitgecheckt. :?: Typisch, want ik was vandaag nog niet met de bus geweest en gisteren heb ik mijn chipkaart ook niet gebruikt.
Hoe dan ook, ik kreeg 4 euro bijgestort waardoor het uiteindelijk een gratis ritje was :mrgreen: :pos:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Herinnert u zich deze nog?
M57 schreef:Bij mij is bij Connexxion ook onterecht 4 euro afgeboekt. Na twee weken geen antwoord van de afdeling OV-Chipkaart is er vandaag weer een kopie naar de algemene Klantenservice gegaan.
Vandaag ik dus even een kort stukje met Connexxion, op de chipkaart. Bij het uitschecken verwachtte ik nog een kleine 3 euro te hebben. Nieuw saldo bleek meer dan 10 euro te zijn! Ik heb het nagekeken en nu is twee keer :lol: de onterechte afboeking ongedaan gemaakt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
Stefan schreef:De 163 rijdt alleen doordeweeks. ;)
Dan zal het wel een stukje groepsvervoer geweest zijn ofzo :wink:
Zaten er reizigers in?
Anders was het nisschien een testrit ofzo. Bij mij door de straat reed er ook een keer een TCR Alliance (de 85), terwijl er (behalve bij omleidingen) niet eens een RET-bus door mijn straat rijdt. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Dat kon ik niet zien vanaf het perron en door een geluidsscherm heen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Als de bus geen logo's had, zou het ook nog een Alliance van Milot geweest kunnen zijn. De heeft een Alliance rond rijden in Arriva-kleuren, maar zonder logo's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten