Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Zolang de bus rijdt en geen mankementen heeft heb ik persoonlijk geen problemen met deze bussen. In o.a. Duitsland en België rijden er nog zat bussen rond uit de jaren '90 en de meeste rijden nog prima. Waarom zou dat hier ddan niet kunnen?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Maurice Hooikammer schreef:Er rijdt ook een paarse gelede o405. Dat is een ex-De Lijn die TCR onlangs overnam en overspoot.
De Lijn heeft nooit O405 bussen in dienst gehad. Die 3 "nieuwe" gelede O405 bussen zijn afkomstig van pachters die voor De Lijn reden/rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Pachter of niet zijn details wat maar weinig mensen ook maar iets kan boeien. Zeker in gevallen als deze.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Het valt reizigers echt wel op or. De ene keer zit je in een spik splinter nieuwe bus met allerlei technische snufjes, wifi, usb oplaadpunten en prachtige informatieschermen en de andere keer zit je in een bus van voor de oorlog.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:Pachter of niet zijn details wat maar weinig mensen ook maar iets kan boeien. Zeker in gevallen als deze.
Misschien dat die details jou niet boeien, maar het is hetzelfde als wanneer je zegt dat je in een Volkswagen Golf rijdt, terwijl je maar een Up! hebt.

De persoon die ermee kwam weet dus niet wat het verschil is tussen een bus van de Lijn / TEC of van een pachter. Terwijl dat heel simpel is. Pachters dragen een 6 cijferig wagenpark. De Lijn en TEC drie tot vier cijfers.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Met de meeste mensen bedoel ik de doorsnee reiziger, niet de systeemautist die zich op dit forum ophoudt. Die eerste groep ziet vooral een bus, het merk zegt ze 9 van de 10 keer weinig. Details als wagenparknummers ontgaat niet-hobbyisten echt hoor. :p
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Karl »

Michael 1988 schreef:Misschien dat die details jou niet boeien, maar het is hetzelfde als wanneer je zegt dat je in een Volkswagen Golf rijdt, terwijl je maar een Up! hebt.

De persoon die ermee kwam weet dus niet wat het verschil is tussen een bus van de Lijn / TEC of van een pachter. Terwijl dat heel simpel is. Pachters dragen een 6 cijferig wagenpark. De Lijn en TEC drie tot vier cijfers.
Dude. :') Normale mensen boeit het niet eens of een bus rood of wit is, als 'ie maar rijdt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Hendrik en datm,

Het zal inderdaad de TCR 86 zijn.

In het AD stond een verslagje over de informatieavond afgelopen woensdag in Nieuwendijk. Er komen extra ritten voor de 402 bij en Arriva legt een lijntje met Avans om beter te kunnen sturen op drukte (voor de inzet van de versterkingsbussen).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Welke Avans vestiging?

Ps @hainje en karl. Ik richtte mij in dit geval op de hobbyisten. Niet op de doorsnee reizigers ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Omdat er twee treinen elkaar in Tilburg een kusje hebben gegeven rijden de lijnen 300, 301 en 302 kennelijk via de Spoorlaan en Ringbaan Oost naar Loon op Zand. Wat lijn 1 en 327 doen weet ik niet.

Edit: Lijn 2, 4 en 131 rijden nu via de Bredaseweg en Academielaan naar de Cobbenhagenlaan.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Misschien rijden de lijnen 1 en 327 via station Tilburg universiteit nu. Dezelfde route als de lijnen 2, 4 en 131
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Michael 1988 schreef:Welke Avans vestiging?
Breda. Het artikel (en die informatieavond) had specifiek betrekking op het ov in Heusden/Altena.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Misschien rijden de lijnen 1 en 327 via station Tilburg universiteit nu. Dezelfde route als de lijnen 2, 4 en 131
Dat lijkt mij wel de meest voor de hand liggende inderdaad. Immers de route van lijn 6 is nu niet mogelijk, daar de kruising Waterhoefstraat/Kwaadeindstraat open ligt. Speaking of which, lijn 6 moet dan ook een omgeleide omleidingsroute rijden.

Ik zit nu even op OVRadar te kijken en het rijdt echt flink anders. Ga het zo wel even uittekenen in een kaartje.

Dat kaartje ga ik niet maken, want dan moet ik twee uur gaan zitten kijken hoe alles rijdt om daar een correct kaartje van te maken. Nu lijkt het een beetje of de chauffeurs maar wat doen (al zal dat wel meevallen). Maar ik heb niet zo'n zin om daarvoor twee uur naar OVRadar te gaan zitten turen. :@
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb daar ook nu geen zin in om 2 uur te staren naar ovradar. Niemand zelfs.
nvdw schreef:
Michael 1988 schreef:Welke Avans vestiging?
Breda. Het artikel (en die informatieavond) had specifiek betrekking op het ov in Heusden/Altena.
Dan zou je eerder denken aan den bosch of tilburg gezien dat gebied meer daarop gericht is.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Michael 1988 schreef: De persoon die ermee kwam weet dus niet wat het verschil is tussen een bus van de Lijn / TEC of van een pachter.
Weet ik wel. Ben niet van een andere planeet hoor. Het lijkt mij veel onlogischer als ik 'pachters' had genoemd. Niet alleen België heeft pachters. Zo'n niet boeiend feitje is puur overbodig in dit verband.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Is er ergens misschien een lijst beschikbaar met het volledige wagenpark van TCR?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Bij het Wagenparkje misschien? :)
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Michael 1988 schreef:Dan zou je eerder denken aan den bosch of tilburg gezien dat gebied meer daarop gericht is.
Denk wat je wilt. De avond was georganiseerd door o.a. de Werkendamse CDA en in die hoek is nogal veel geklaagd over de Brabantliners. Logisch dat het dan over de Avans in Breda gaat. En het gros van de reizigers op de 402 moet toch op de Bijster zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Ezra schreef:Is er ergens misschien een lijst beschikbaar met het volledige wagenpark van TCR?
Geen idee... Maar hoe dan ook is het erg lastig om een dergelijke lijst bij te houden. TCR is kampioen in het schuiven met materieel tussen regio's en tussen (dochter)ondernemingen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Springer »

Karl schreef:
Michael 1988 schreef:Misschien dat die details jou niet boeien, maar het is hetzelfde als wanneer je zegt dat je in een Volkswagen Golf rijdt, terwijl je maar een Up! hebt.

De persoon die ermee kwam weet dus niet wat het verschil is tussen een bus van de Lijn / TEC of van een pachter. Terwijl dat heel simpel is. Pachters dragen een 6 cijferig wagenpark. De Lijn en TEC drie tot vier cijfers.
Dude. :') Normale mensen boeit het niet eens of een bus rood of wit is, als 'ie maar rijdt.
Idd, een leek ziet niet eens het verschil tussen een Citaro of een Amba. Een bus is een bus...

Ik zit elke dag in Belgie en als je een bus van de Lijn ziet rijen is het enkel maar van dichtbij te zien of het een pachter is of niet.

<off topic> Persoonlijk vind ik het ook grote onzin dat vervoerders gedwongen worden om met een compleet nieuw wagenpark moeten gaan rijden. Niet alleen is het pure kapitaal verplichting, maar dan heb je als stad super moderne en "schone" bussen rondrijden terwijl jan modaal met zijn 20 jaar oude golf op wordt gehouden door schooljeugd op hun stinkende rokende brommertjes...

Nu weer on topic
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Voor de geïnteresseerden. Stalling Breda gaat een flinke uitbreiding krijgen in hun lijnenpakket binnenkort:
- Ze gaan ritten rijden op lijn 311, 312 en 316
- Ze gaan ritten rijden op lijn 103 van tussen Willemstad en Roosendaal
- Ze gaan ritten rijden op lijn 111 tussen Steenbergen en Oud Gastel. (zijn maar 2 ritten betreft spitsritten)
- En ze gaan de ritten rijden van lijn 326 tussen Breda station en Breda Bijster die nu door TCR gereden wordt.
- En Breda gaat ook de spitsritten van lijn 400 tussen Oosterhout en Utrecht rijden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Betekent dat TCR de 326 niet meer gaat ondersteunen en dus grotendeels weg gaat uit Breda?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

TCR blijft nog wel rijden in Breda. Onder andere de lijnen 617 en 618 en ze rijden nog wat versterking op lijn 119.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ah oké. En rijden zij nou ook de lijn 19 vanuit Breda op vrijdagmiddag?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Toen Veolia nog reed wel. Maar nu niet meer geloof ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten