Korte vragen #14

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #14

Bericht door Thom91 »

Friesland om verbouwd en vernieuwd te worden en vervolgens zouden ze bij een studentenflat nabij Lelylaan komen, of er dan mensen in gaan wonen is mij onbekend.
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #14

Bericht door dennistd »

gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen #14

Bericht door gliderfighter »

*Ik kwam hier om hetzelfde te vragen* *O*
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Korte vragen #14

Bericht door timtrein »

Ze komen als hotel bij Sloterdijk. http://www.ttconline.nl/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #14

Bericht door VIRM »

Als abonnementhouder bij NS kreeg ik vandaag voor het eerst Spoor-magazine binnen. Iemand enig idee of ze dit ook digitaal kunnen verstrekken? In mijn geval is een papieren exemplaar ook een beetje tamelijk zinloos... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Tochjo »

Nee, digitaal is niet mogelijk. Je kunt je wel afmelden voor het papieren exemplaar, maar dan krijg je dus niets meer.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #14

Bericht door VIRM »

Best vreemd dan voor een ebdrijf dat pretendeert heel erg op de groene toer bezig te zijn: wel groene stroom, zuinige roltrappen en (niet kloppende) CO2-vergelijkers op de website, maar dan niet mogelijk maken dat je ook een digitale versie van het tijdschrift kunt krijgen? Scheelt best wel wat papier lijkt mij... Of denk ik nu te logisch na? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hainje »

Ja dat is veel te logisch. Je moet nu niet allemaal gekke dingen gaan zeggen hoor! :wink:
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #14

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Laatste pagina ;)
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hendrik »

Maar een blinde of slechtziende kan dat berichtje over de mogelijkheid om een gesproken versie van Spoor aan te vragen natuurlijk niet zelf lezen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hainje »

Voor VIRM dan even de tekst dat op de afbeelding staat:

Wilt u een gesproken versie van Spoor aanvragen? Bel dan met de NS Klantenservice. Telefoonnummer 030 7 51 51 55.

Ik neem voor het gemak aan dat VIRM deze website vooral leest met een programmatje dat geschreven tekst voorleest en dat word een stuk moeilijker met een plaatje. ;)
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #14

Bericht door Thom91 »

Hendrik schreef:Maar een blinde of slechtziende kan dat berichtje over de mogelijkheid om een gesproken versie van Spoor aan te vragen natuurlijk niet zelf lezen...
Als een slechtziende het forum kan lezen kan hij/zij dit ook wel lezen..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Suus »

Nee. Want op platte tekst kan je inzoomen met je browser, maar op tekst in afbeeldingen niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #14

Bericht door Thom91 »

Ik heb hem ook nog wel in veel hogere resolutie, als VIRM dat wilt :P
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #14

Bericht door VIRM »

Ah,d us ze hebben 't toch. :D

Bwah, 't forum lees ik nog met het blote oog (lettertjes groter maken met control+scroll), totdat ik echt een speciaal softwareprogramma erop gooi die het voorleest (zoiets heb ik al op mijn werkcomputer, best handig als je de hele dag achter de computer zit :P). Maar voor langere teksten (zoals tijdschriften) wordt het een moeizaam gedoe om iets met het blote oog te lezen. Da's ook de reden dat ik voor bijvoorbeeld boeken die ik voor mijn plezier lees ook al een aantal jaar geleden ben overgestapt naar luisterboeken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Milco »

Veel winkelketens doen mee met goedkope treindagkaarten: Kruidvat, Blokker, Hema, AH.
Bij Kruidvat en Blokker moet je telkens in- en uitchecken, maar bij AH en Hema krijg je (dacht ik) een bonnetje waarmee je de dagkaart uit moet printen. Maar hoe kom je dan door de poortjes op de perrons? Hier op Almere Centrum zijn alle poortjes dicht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #14

Bericht door Visgraatmodel »

Milco schreef:Veel winkelketens doen mee met goedkope treindagkaarten: Kruidvat, Blokker, Hema, AH.
Bij Kruidvat en Blokker moet je telkens in- en uitchecken, maar bij AH en Hema krijg je (dacht ik) een bonnetje waarmee je de dagkaart uit moet printen. Maar hoe kom je dan door de poortjes op de perrons? Hier op Almere Centrum zijn alle poortjes dicht.
Misschien wordt er een QR-code meegeleverd bij het bonnetje. Ieder station heeft naast de gewone poorten een enkel poortje (eentje per perron) die QR-code's kan lezen. De QR-Code wordt vaak toegepast bij ICE-boekingen
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Mikos »

Op ieder e-ticket is een code aanwezig waarmee je, zoals gezegd, het poortje met een barcodelezer kunt openen. Dat is in de meeste gevallen het brede poortje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #14

Bericht door ODRAIL »

En als ik me niet vergis zijn de desbetreffende poortjes voorzien van een speciaal QR-code logo.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hendrik »

De doorzichtige 'scanner' valt misschien nog wel meer op (zie bijv. hier).
(Het is trouwens een Aztec-code i.p.v. een QR-code, maar dat maakt verder weinig uit.)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hainje »

Begrijp ik het goed dat ik i.c.m. mijn Voordeelurenabonnement geen Dagkaart kan kopen met 40% korting, maar altijd het volle pond moet betalen als ik een NS Dagkaart wil kopen? Ik had namelijk de indruk dat de medewerker bij de klantenservice mijn vraag niet helemaal begreep.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Michael »

Dat klopt. Er bestaan geen dagkaarten met korting meer.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Tochjo »

Overigens zou je volgens mij wel voordeel kunnen halen uit de lange-afstandskorting: door steeds binnen 35 minuten na uitchecken weer in te checken wordt je reis gezien als één lange reis en betaal je na 250 tariefeenheden niets extra's meer. Ik heb het nog niet in de praktijk getest, maar een dagje reizen voor 15,40 euro zou dan mogelijk worden.
Laatst gewijzigd door Tochjo op di 10 mar 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #14

Bericht door Hainje »

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dan moet ik wel met treinen van NS blijven reizen geloof ik? Die lange afstandskorting geldt niet van NS -> Arriva -> NS als ik de discussie van laatst nog goed herinner.

Als iemand dat wil bevestigen of ontkrachten met argumenten heb ik wel een tip: leg het op een zo eenvoudig mogelijke manier uit, want ik heb de discussie niet echt gevolgd omdat het zo gruwelijk technisch was.
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Tochjo »

De lange-afstandskorting werkt wel over meerdere vervoerders, maar de berekening ervan is een hel omdat bij een overstap niet het al betaalde bedrag aan de nieuwe vervoerder wordt meegegeven, maar het tot dat moment aantal afgelegde tariefeenheden. Andere vervoerders hanteren vaak wel een andere manier om de ritprijs te berekenen, dus waarschijnlijk werkt deze methode inderdaad alleen als je bij NS blijft. Maar eigenlijk weet volgens mij niemand het.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten