Met Ambassadors door het Syntusgebied (31 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Met Ambassadors door het Syntusgebied (31 foto's)

Bericht door Milco »

Op vrijdag 27 februari ben ik weer eens op pad geweest. Aangezien ik een gratis dagkaart had gekregen van Syntus, leek het me een uitstekend plan om door het Syntusgebied te reizen, zoals in de titel te zien is. De meeste busritten die ik had, werden uitgevoerd met Ambassadors en ook dat is in de titel te zien. :p

Als eerste ging ik met lijn 153 in Almere naar station Almere Poort, alwaar ik nog een fotootje van de bus kon maken:
Afbeelding

Hierna kwam lijn 151, die me via een erg leuke route door het Naarderbos en Naarden naar station Naarden-Bussum bracht. Aldaar maakte ik nog een foto van een Gooise Amba...:
Afbeelding

...waarna ik de Ambassador van lijn 151 op de foto zette, weer op weg naar Almere Haven:
Afbeelding

Hierna kwam de SLT aan die me naar Utrecht Centraal zou brengen:
Afbeelding

We vertrokken echter nog niet: we lieten een vertraagde intercity voorgaan en daarna vertrokken we met zes minuten vertraging. Ook was de trein erg druk in eerste instantie, maar bij Hilversum Media Park stroomde de halve trein leeg. :)

Nadat hij te Utrecht Overvecht al naast onze trein stond, kon hij bij Utrecht Centraal meteen na het uitstappen op de foto. Ik heb het over deze DDAR:
Afbeelding

Hierna ging ik alvast naar het perron voor de volgende trein, alwaar ik een DDZ-VI op de foto kon zetten. Mijn eerste foto van zo’n zesje! *O*
Afbeelding

Hierna kwam de s3000 waarmee ik eigenlijk naar Veenendaal-De Klomp wilde reizen om daar over te stappen op lijn 5. We liepen echter vier minuten vertraging op en dat is precies de overstaptijd in De Klomp. Hoewel de bus tegelijk aankwam als de trein, besloot ik toch te blijven zitten tot Ede-Wageningen. Aldaar kon ik mijn eerste foto maken van de ex-HTM(buzz) Lion’s City’s. *O*
Afbeelding

Ook mijn volgende bus kon alvast op de foto:
Afbeelding

Omdat ik toch nog tijd zat had, besloot ik nog even naar het perron te lopen alwaar iets leuks stond :D
Afbeelding

Hierna liep ik naar de Stationsweg zodat ik bij de halte Tolhuislaan in de 107 kon stappen. Voor dat ging gebeuren, kon lijn 108 nog op de plaat:
Afbeelding

Hierna kwam met +6 lijn 107, die me gelukkig op tijd op busstation Wittenberg afzette. Daar kon ik nog een foto maken van de volgende bus:
Afbeelding

Hiermee reisde ik naar het Marktplein in Apeldoorn. Even verderop kwam een Optare voorbij:
Afbeelding

Deze chauffeur bleef even staan toen hij mij zag met m’n camera :)
Afbeelding

Even een Brengertje, tussen al dat Syntus-geweld door :p
Afbeelding

Afbeelding

Weer een Optare, een blauwe dit keer:
Afbeelding

Iemand zijn fiets kwijt? :lol:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 3 naar De Eglantier, waar ik de bus nog op de foto kon zetten:
Afbeelding

Nadat ik daar nog lijn 231 naar Arnhem op de foto kon zetten...:
Afbeelding

...kwam lijn 506 die me in Klarenbeek bracht, na een chauffeurswissel in het dorp zelf. Hier een foto van de “bus” bij station Klarenbeek:
Afbeelding

Enkele minuutjes later kwam de trein binnen, waarmee ik naar Zutphen ging:
Afbeelding

In Zutphen was een wisselstoring gaande: spoor 3 werd spoor 2, spoor 2a werd 3b en 3a werd 2b. A fijn, ik stapte daar gelijk over op de Syntus-pruttel die me naar Delden bracht:
Afbeelding

Ook de tegentrein kon nog op de foto:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 66 naar Almelo Centrumplein. De rit werd uitgevoerd door een Ambassador met stadsinterieur. Bij het Centrumplein bleef de chauffeur nog staan, zodat ik een foto kon maken:
Afbeelding

Verderop kwam ik twee van de drie ex-Connexxion Ambassadors tegen. Dit was er één van:
Afbeelding

Nadat ik even kort op het station was, liep ik vrijwel meteen weer verder. Bij de Sluiskade maakte ik nog twee foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 80 naar station Hardenberg. Ook daar bleef de chauffeur nog even staan toen hij zag dat ik een foto wilde maken. Wel wat tegenlicht, maar zelf ik vind de foto er niet minder mooi om:
Afbeelding

Hierna maakte ik een foto van de Arriva-trein. Weet iemand trouwens waar je het stelnummer kan vinden? Ik heb lopen zoeken, maar heb ’t nog steeds niet gevonden... A fijn, de foto:
Afbeelding

Hierna kwam lijn 30 aan die ook met een stadswagen reed. De bus moest een best wel krappe bocht maken om bij de halte te komen en dat leek me wel leuk voor een foto:
Afbeelding

Ik reisde met lijn 30 naar Lutten, alwaar ik qua lijnnummer overstapte op een nummertje lager, maar qua bus op een nummertje hoger :p

In Zwolle at ik nog wat, waarna ik met de intercity naar Almere Centrum reisde. Het was inmiddels al donker, maar ik heb de trein toch nog op de foto gezet na aankomst:
Afbeelding

Hierna volgde nog een busritje en na een leuke dagje toeren was ik weer thuis. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Met Ambassadors door het Syntusgebied (31 foto's)

Bericht door Niek »

Hé, ik zie mijn school!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Met Ambassadors door het Syntusgebied (31 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuke, afwisselende foto's. :pos:
Die foto in Hardenberg is inderdaad best mooi.
(Alleen de foto's bij de Sluisweg in Almelo zijn nogal scheef. :X )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Met Ambassadors door het Syntusgebied (31 foto's)

Bericht door Milco »

Hm, ik zie dus niet dat die foto's scheef zijn... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten