Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwerpen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwerpen

Bericht door Etienne »

Op 26 februari gingen ik en Michael met de bus door de provincie Antwerpen en bezochten o.a. Merksem, Wijnegem, Turnhout en Hoogstraten.

Om 08:01 kwamen we met de t2610 aan in Bergen op Zoom, dit als gevolg van de werkzaamheden bij Delft, waardoor de s2600 pas in Rotterdam begon. De volgende trein leek mij een iets te krappe aansluiting (11 minuten), maar achteraf was de t2612 ook gewoon op tijd. In het schemerduister hebben we enkele plaatjes gemaakt, voor dat we met lijn 105 zouden vertrekken naar Putte.
Afbeelding

Afbeelding

Om 09:26 kwamen met lijn 105 aan op de Moretuslei, waar 7 minuten overstaptijd was op lijn 720 naar Kapellen. Aldaar was nog even de tijd om de bus van lijn 105 en die van lijn 720 op de foto te zetten. In de bus kochten we een Dagpas, om daarmee de rest van de dag te kunnen reizen.
Afbeelding

Afbeelding

Wij zouden slechts meegaan tot Kapellen, om aldaar over te stappen op lijn 650. Dit, omdat lijn 720 niet in Merksem komt, maar juist via Ekeren naar Antwerpen rijdt. Vanaf Kapellen hadden we een oudere Van Hool A600 tot Merksem P+R Fortsteenweg. Het overstappunt tussen de bussen en de tram naar het Centrum van Antwerpen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een uurtje gingen wij met tram 2 naar de Schijnpoort, om vanaf daar met tram 5 naar het Shopping Center van Wijnegem te gaan. bij het Shopping Center komen diverse lijnen voorbij en hebben de lijnen 140, 141, 780 en 781 hun eindpunt. Op de trambaan konden we de 5201 op weg naar Turnhout fotograferen...
Afbeelding

...en bij de eindhalte fotografeerden we de 119980 van Autobus De Schelde die juist vertrokken is en de 112226 van Autocars De Polder.
Afbeelding

Afbeelding

Na een korte sanitaire stop in het Winkelcentrum gingen wij met lijn 410 verder naar de stelplaats in Oostmalle, eveneens een Van Hool New AG300.
Afbeelding

Na een aantal foto's gingen wij een half uur later verder met de 417 naar Turnhout, waar wederom een uur aan fototijd ingeroosterd was. De grote hoeveelheid gelede bussen blijft toch iets opvallends in deze hoek, nieuwe Irisbussen zijn hierdoor nauwelijks te vinden in Turnhout.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 14:51 gingen we verder met lijn 430 naar Hoogstraten 't Spijker. Op deze rit troffen we wel een nieuwe Irisbus, maar bij elke halte waar mensen uit moesten stappen gingen de achterdeuren zeer traag open. Een ander punt is dat telkens als de voordeuren open gaan er een signaal bij de bestuurder klinkt. Ook niet echt een pretje. Tot aan Wortel waren er zelfs staanplaatsen in de bus. Tussen 15:40 en 16:30 vertrekken vanaf 't Spijker, waar zelfs een busstation aangelegd is, een groot aantal schoolbussen richting plaatsen in de omgeving.

Als eerste bus om 15:40 vertrok deze 101911 van Ch. Mattheessen, die zelfs nog met een papierfilm is uitgerust.
Afbeelding

Vervolgens kwamen vanaf 16:00 vele gelede bussen aanrijden, om de hoeveelheid scholieren weg te krijgen. Alleen op de rit van lijn 457 zat een Jonckheere Communo, de scholieren stonden hier flink op elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 16:34 (+7 minuten) kwam ook onze gelede bus voor Meersel-Dreef aanrijden, waar wij dan 23 minuten overstaptijd op lijn 145 naar Breda hadden. In Breda heb ik in het Centrum een Subway gehaald, om deze in de s1900 op te kunnen eten. En na een kort ritje met de metro, was ik om 19:45 weer thuis.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door Daniel »

Mooie plaatjes, maar wel erg saaie. En sommige ook wat aan de donkere kant maar dat zal deels ook aan het weer gelegen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door Mr-W »

Daniel schreef:Mooie plaatjes, maar wel erg saaie.
Sluit me bij Daniel aan. Ik mis een stukje omgeving.
@CXX 9169 en 8874 in Bergen op Zoom wat doen die daar ? Net klaar van schoolvervoerritten ?
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door Michael »

Afbeelding

De 8874 kwam inderdaad net van een scholierenlijn af.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef: Na een korte sanitaire stop in het Winkelcentrum gingen wij met lijn 410 verder naar de stelplaats in Oostmalle, eveneens een Van Hool New AG300.
http://i57.tinypic.com/2u9h5l0.jpg
Hier klopt iets niet helemaal.

De foto's zijn wel aardig, maar wel vrijwel allemaal bij een (bus)station gemaakt.
Verder mis ik wat tramfoto's in Wijnegem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door huibf »

leuke fotos. In de buurt altijd even Baarle Hertog (B) -Nassau (NL) aandoen en landje hoppen! Je had er zo heen kunnen gaan, aangezien ik de streekbus en spitsbus op je fotos voorbij zag komen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:
Etienne schreef: Na een korte sanitaire stop in het Winkelcentrum gingen wij met lijn 410 verder naar de stelplaats in Oostmalle, eveneens een Van Hool New AG300.
http://i57.tinypic.com/2u9h5l0.jpg
Hier klopt iets niet helemaal.

De foto's zijn wel aardig, maar wel vrijwel allemaal bij een (bus)station gemaakt.
Verder mis ik wat tramfoto's in Wijnegem.
Ven Etienne hoef je geen rail voertuig te verwachten denk ik. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Etienne en Michael on tour #1: Door (de provincie) Antwe

Bericht door Michael »

Etienne en ik fotograferen inderdaad vrijwel alleen maar bussen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten