Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Gekko123 »

In ieder geval de stalling in Zeist wordt als ik het goed heb onthouden momenteel gedeeld door Connexxion en QBuzz.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

ik vraag me af wat ze trouwens onder klien materieel rekenen.
Alleen 8 personen busjes of ook midi busjes? Want op het moment is er in mijn ogen een veel te grotekloof tussen de grootte van het materieel, het is op een enkele uitzondering na of mercedes sprinter of ambassador.
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Misschien is het een idee dat er Mercedes-Benz Sprinter City bussen komen? Dan heb je tenminste niet dat je moet kiezen tussen een bus waar tegen de 100 personen in kunnen en een bus waar maar 8 personen in kunnen. Het kan namelijk zijn dat een lijn voor een Amba weer net te rustig is, maar voor een Sprinter weer net te druk. Dan heb je tenminste iets wat er tussenin zit.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik vraag me dus af of die sprinter city's onder 'klein materieel' valleen en dus maar een halve DRU waard zijn
Ik heb geen onderschrift
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

De sluitingstermijn voor het indienen van de inschrijving wordt verschoven naar 1 juni 2015, 12.00 uur. Aldus de provincie.

Dit naar aanleiding van de 2 opmerkingen van de potentiële inschrijvers.
De inleverdatum van de inschrijvingen staat gepland op de maandag na Hemelvaart. In verband met nationale vrije dagen en de meivakantie precies voorafgaand aan de inleverdatum ontstaan risico’s, ook in verband met de technische uitdagingen die het digitaal aanleveren met zich meebrengt. Bent u bereid de inleverdatum naar vrijdag 22 mei te verplaatsen?
Na lezing van het Bestek en de bijbehorende documenten blijkt dat een inschrijving vergezeld dient te gaan van een uitgebreid vervoerplan waarvoor gedetailleerde gebiedskennis vereist is. Het verkrijgen van deze gebiedskennis is complex en tijdrovend als nieuwe toetreder tot dit gebied. Voor de zittende vervoerder speelt dit niet of in ieder geval in mindere mate. Alle overige partijen moeten onevenredig veel werk verzetten om tot een goed aanbod te komen. Wij verzoeken u om die reden om het inlevermoment te verdagen naar 15 juni 2015 12:00. Dit biedt ons de gelegenheid om op een professionele wijze in te gaan op uw uitnodiging tot inschrijving. Indien u niet de bereidheid heeft om de inlevertermijn te verdagen moeten wij deelname aan uw uitnodiging tot inschrijving heroverwegen
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Heb een donkerbruin vermoeden dat die onderste sowieso van Syntus is, lijkt erop dat zij aardig zitten te azen op deze concessie.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

microshit schreef:Heb een donkerbruin vermoeden dat die onderste sowieso van Syntus is, lijkt erop dat zij aardig zitten te azen op deze concessie.
Als dit Syntus is mag ik hopen dat de datuk niet verschoven word, ik zie ze echt liever niet winnen.
Ik snap ook wel dat ze lopen te azen op deze concessie, als ze ook deze niet inpakken kunnen ze zowat inpakken(Wat ik toejuich *O* ).
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Syntus is al te incompetent om de Veluwe te rijden, laat staan wat voor bagger ze er van zouden maken in Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Wat is er mis in de Veluwe? Ik vind ze juist een geweldige dienstregeling leveren, met veel vervoer op maat. Ze hebben wel te goedkoop ingeschreven maar dat is een ander verhaal.
Ik heb geen onderschrift
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

Ieder zijn eigen persoonlijke mening/ervaring. Persoonlijk vind ik Syntus nog niet zo erg vergeleken met Arriva..

Ben het wel eens met 'Carlos', als ze deze ook niet binnenslepen....
4 verloren biedingen op rij (Ijsselmond, Oost-Brabant, Zeeland en Haarlem-IJmond) en een aandeelhouder die resultaat wil zien.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Het is nog niet zeker dat Syntus Haarlem-Ijmond verliest.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

OP TenderNed is een Nota Van Inlichtingen verschenen. Hierin lees ik dat onderstaand stuk uit het Bestek komt te vervallen:
Indien de Concessieverlener tijdens de implementatie besluit tot een uitrol van de productformule U-OV van Provincie Utrecht (voorheen BRU) in de concessie dan dient de Concessiehouder hieraan mee te werken. De Concessiehouder houdt hier in zijn implementatieplan rekening mee
Betekent het dan dat U-OV niet in de concessie Provincie Utrecht komt te rijden vanaf 2016? Het leek me eigenlijk wel een goed idee dat alle bussen in de provincie 1 kleur kregen met bijbehorende reisinformatie e.d.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Er staat dat de provincie er nog niet over uit is of de nieuwe concessie ook U-OV wordt, maar dat er wel rekening mee moet worden gehouden doordevervoerder.
Ik acht de kans dus vrij groot dat de nieuwe concessie straks ook onder U-OV valt ;)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Als ik het goed begrijp, maakt het dan echter niet uit welke vervoerder erachter zit, zolang het maar onder merknaam U-OV wordt uitgevoerd :?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Doet me denken aan het SAN.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door SuperGhost »

Twente was de SAN zelfs nog voor.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Wat mij opvalt is dat alle scholierenlijnen gehandhaafd moeten worden terwijl er veel over lange stukken dezelfde route als andere streekbussen (4 lijnen woerden mijdrecht, 2 lijnen rhenen - Amersfoort)
Ik heb geen onderschrift
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Die scholierenlijnen kennen echter maar wel 1 of 2 ritten per dag, ik zie de 621 nog wel eens rijden in Utrecht en dat is dan een goedgevulde gelede wagen. Ergens kan ik wel snappen dat je zo'n piekbelasting niet in de reguliere ritten wilt hebben.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Als ik de NVS-tellingen bekijk zijn juist die lijnen die jij noemt druk bezet.

Er zitten echter ook ritten Veenendaal - Arnhem bij, die volgens de tellingen gemiddeld 3 reizigers hebben.
Juist bij dit dure vervoer zou ik kijken welke ritten wel goed gebruikt worden en welke ritten niet.

621 rijdt niet in Utrecht, 623 wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Die drukke gelede scholierenrit in Utrecht is lijn 681 overigens. Wat de twee lijnen van Rhenen naar Amersfoort betreft: die rijden deels toch net wat anders dan lijn 80 tussen deze steden doet. Daarnaast is het uiteraard een ontlasting van lijn 80 want je rijdt hier immers wel door de bible-belt dus vraag zal er genoeg zijn. En het zal iets sneller zijn doordat ze niet de hele omweg door Amersfoort maken maar vanaf Leusden-Zuid gewoon rechtstreeks via de Rondweg Zuid naar de Stichtse Rotonde gaan om zo bij de beide scholen uit te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

621 laat ik dan ook buiten beschouwing.
Heb je een linkje naar de nvs tellingen. Lijkt me heel interessant.
Het klopt dat de scholierenritten tussen Rhenen en Amersfoort redelijk druk zijn, maar volgens mij word het minder als je de hele dag door ritten laat rijden naar het van Lodenstijn en van hoorbeek. Immers begint niet iedereen het eerste uur en is niet iedereen het laatste uur klaar.
Een veel beter idee lijkt me om 680 en 690 op te heffen en de 656 door te trekken naar Woudenberg de poort (met het liefst meer ritten). Hiernaast als het nodig is wat extra ritten toevoegen op lijn 80/83 en/of met gelede bussen rijden. Dan moeten scholieren wel een keer overstappen, maar komen er veel meer ritten tussen woudenberg-Amersfoort die ook bruikbaar zijn voor mensen die geen scholier zijn en waarschijnlijk ook meer ritten tussen Rhenen en Amersfoort.
Ik heb echt een hekel aan lange scholieren ritten die door hun eindpunt niet gebruikt kunnen worden door niet scholieren.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Sirvinniei, De link verwijst naar de pagina op tenderned.

Anders kan je ook wel PB sturen naar me met je mailadres, krijg je de NVS-telling van afgelopen jaar + OVC-telling van afgelopen jaar. Ik kan helaas geen bijlage sturen, anders had ik die bestanden wel bijgevoegd.

telcijfers 2013 per schoollijn:
Lijn 641 Woerden - Uithoorn: ochtend heen 53, middag terug 30
Lijn 642 Woerden - Mijdrecht: ochtend heen 58, middag terug 30
Lijn 646 Woerden - Mijdrecht: ochtend heen 51, middag terug 44 + leeg 66.
Lijn 647 Woerden - Gouda: ochtend heen 47 + leeg 82, middag terug 48 + leeg 62
Lijn 603 Eemdijk - Nijkerk: ochtend rit 1 = 11; rit 2 = 4, middag terug beide afzonderlijk 5
Lijn 621 Veenendaal - Arnhem CSG: ochtend heen 16, middag terug 13
Lijn 623 Utrecht - Amersfoort CSG: ochtend heen 19 en middag terug 17
Lijn 680 Rhenen - Amersfoort Hoornbach via Ederkerk: ochtend heen 58 en middag terug 17
Lijn 681 Utrecht - Amersfoort Lodewijk: ochtend heen 67 en middag terug 29
Lijn 682 Houten - Amersfoort Lodewijk: ochtend heen 56 en middag terug 41
Lijn 683 Rhenen - Amersfoort via Woudenberg: ochtend heen EN middag terug 27
Lijn 690 Rhenen - Amersfoort via Elst: ochtend heen 45 en middag terug 21
Lijn 691 Wijk bij Duurstede - Maarsbergen: ochtend heen 20, middag terug over 3 ritten: 60
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Berk-24 »

microshit schreef:Syntus is al te incompetent om de Veluwe te rijden, laat staan wat voor bagger ze er van zouden maken in Utrecht.
Je mag het wel beargumenteren?

Er zijn wel verbeteringen gekomen:
-Op de Valleilijn is er een 15/7,5/7,5/15/7,5/7,5-dienst gekomen ipv 10/10/10/10/10/10 om zo beter aan te sluiten op de treinen
-Op de Veluwelijn hebben de dorpen die ver weg liggen van Apeldoorn een snelle verbinding met Apeldoorn die deels over de snelweg gaat, dit geldt ook voor de dorpen die ver weg liggen van Zwolle, die ook een snelle verbinding met Zwolle hebben deels over de snelweg
-De bussen hebben een hoger comfort dan de bussen van naastliggende concessies (Rivierenland, SAN, Utrecht)
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Die vertakte verdeling van lijn 88 sluit helemaal niet beter aan op de treinen. het enige is dat ze nu in de spits en pendel naar de campus rijden wanneer er 15 min zitten tussen een rit. Maar als je niet naar de campus moet, mag je gewoon langer wachten, wat een service...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Ik wil er graag even jullie aandacht op vestigen dat dit topic over het streekvervoer in een andere provincie gaat.

Groetjes van Bee :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten