Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Snapt iemand deze "omleiding" trouwens? Hij lijkt me sowieso niet echt relevant voor reizigers, maar ook de combi van Smakkelaarsveld en lijn 23 is wat apart (want die komt niet op het Smakkelaarsveld)...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
De verkeerssituatie rondom het Smakkelaarsveld is enigszins veranderd. De bussen vanaf het CS richting Centrum rijden nu rechtdoor over de nieuwe brug die er ligt en de bussen richting de Amsterdamsestraatweg slaan links af en voegen dan in op de rijbaan. De S-bocht is dus feitelijk verdwenen, scheelt toch weer ietsje in de rijtijd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Ik zag hem ook langs komen, heel raar. De situatie is inderdaad veranderd op de manier die Etienne beschrijft, maar daar hoeft geen omleidingsbericht voor te verschijnen. Bovendien zou dat dan niet alleen voor lijn 28 maar voor veel meer andere lijnen gelden.
Ik vroeg me wel af of lijn 23 de bocht Vredenburg > Catharijnesingel nog kon maken, want die ziet er wat krap uit in de nieuwe situatie. Maar zal in de praktijk wel geen probleem zijn.
Ik vroeg me wel af of lijn 23 de bocht Vredenburg > Catharijnesingel nog kon maken, want die ziet er wat krap uit in de nieuwe situatie. Maar zal in de praktijk wel geen probleem zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Volgens de Utrechtse internet courant is de brug op de vredenburgknoop aan de smalle kant, mogelijk veroorzaakt dat (wat) vertraging doordat er bussen moeten wachten...
http://www.duic.nl/nieuws/nieuwe-brug-b ... appe-kant/
http://www.duic.nl/nieuws/nieuwe-brug-b ... appe-kant/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Maar dat heeft invloed op alle lijnen, niet alleen op lijn 3, 23 en 28 Hoe vaak zou het trouwens voorkomen dat er hier twee DGBs elkaar tegenkomen wat volgens het artikel een probleem is. Zoveel rijden er immers ook niet tegelijk op lijn 28 en de MAT-ritten voor lijn 12 gaan maar één kant op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Maar dat maakt niet uit, het lijkt me toch echt een weg met 2x2 rijstroken, waarvan twee alleen door de lijnbus gebruikt mogen worden. Bovendien, als het een aparte weg was geweest, stonden er geen haaientanden en borden, en had de fietser, als deze van rechts kwam, voorrang gehad.Jonkervoort schreef:Er ligt wel een scheiding tussen de busbaan en de autoweg (hoewel die ongeveer even groot is als een stoeprand).SuperGhost schreef:De busbaan ligt tegen de weg aan en telt dus niet als eigen weg.
Een kruispunt is een plek waar verschillende wegen kruisen. Of elke verkeersdeelnemer alle wegen in mag, maakt maar weinig uit.Jonkervoort schreef:Volgens mij is dit geen kruispunt voor de bus, als deze hier linksaf zou willen (wat ws niet het geval is), zou ie over de oversteekplaats heen moeten rijden, en hier (in deze richting) dus eigenlijk op dezelfde manier gebruik van maken als een voetganger fietser, denk niet dat dat mag.SuperGhost schreef:De buschauffeur zou dan ingehaald hebben bij een kruispunt en dat mag niet.
Dat is niet echt een geschikte bron voor je punt. De fietsers rijden daar niet door 'als het maar even kan', ze rijden door omdat er anders onnodige files ontstaan. Verkeerslichten werken voor fietsers alleen, als duidelijk is waarom ze er zijn en fietsers er niet lang voor hoeven te wachten.Jonkervoort schreef:Wat betreft de discussie of er meer stoplichten moeten komen kan ik heel simpel zijn: heeft geen enkele zin. Zie je ook verderop op de busbaan bij bv. Kop van Lombok. Stoplicht of niet, fietsers rijden gewoon door zodra er even ruimte voor is/lijkt te zijn, een probleem dat ook voor de rest van Utrecht geldt: http://www.duic.nl/nieuws/weer-tientall ... rslichten/.
Als het altijd nog tientallen seconden duurt voordat de bus daadwerkelijk passeert, dan heeft een licht inderdaad weinig nut.
En in tegenstelling tot het gedrag van de fietser, kan je daar veel effectiever wat aan doen. Zet een flitspaal neer o.i.d., laat de gepakte chauffeurs zelf betalen en leg ze uit dat ze de volgende keer ander werk kunnen gaan zoeken. Of ga eens kijken hoe vaak chauffeurs tijdens het rijden met hun mobiel bezig zijn - ik schrik van hoe vaak ik dat zie.Jonkervoort schreef:Overigens denk ik (uit ervaring) dat ook de snelheid van de bus invloed had, bussen rijden op busbanen sws vaak te hard, en soms ook door rood als ze denken even niemand te zien.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Het hoeft natuurlijk maar 1 keer te gebeuren dat er wel twee dubbelgeledes rijden en er spiegelcontact, of erger, is. Dan heb je natuurlijk iedereen boos en komen de redenen als overzichtelijkheid, breedte van de weg, gevolgen voor de verkeersveiligheid, enzovoort al snel om de hoek kijken. Ook deze ene keer wil je daarom voorkomen.Daniel schreef:Maar dat heeft invloed op alle lijnen, niet alleen op lijn 3, 23 en 28 Hoe vaak zou het trouwens voorkomen dat er hier twee DGBs elkaar tegenkomen wat volgens het artikel een probleem is. Zoveel rijden er immers ook niet tegelijk op lijn 28 en de MAT-ritten voor lijn 12 gaan maar één kant op.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Tot nader order worden er geen dubbelgeledes op lijn 28 ingezet, vanwege deze verkeerssituatie.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Waar komt het vervangende materieel vandaan? Heb de indruk dat er gelijktijdig wel eens 3 dubbelgeledes op de 27/28/128 zitten.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Rijden er twee volgens mij. Eentje loopt rond 18.30 uit op de Meern Oost als 27. De ander rijd de hele avond nog door in de 28.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Voor mij als automobilist c.q. buschauffeur geldt dat net zo goed. Als ik in Utrecht nergens meer voor rood stop kan de rijtijd ook met minstens vijf minuten naar beneden.matti93 schreef:Dat is niet echt een geschikte bron voor je punt. De fietsers rijden daar niet door 'als het maar even kan', ze rijden door omdat er anders onnodige files ontstaan. Verkeerslichten werken voor fietsers alleen, als duidelijk is waarom ze er zijn en fietsers er niet lang voor hoeven te wachten.
Fietsers rijden door rood omdat ze geen zin hebben om te wachten. Gezien de afstelling van het gemiddelde Utrechtse stoplicht kan ik me dat levendig indenken, maar dan is het niet meer dan logisch dat er eens in de zoveel tijd eentje onder een bus belandt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
De verkeerslichten van Utrecht zijn wereldwijd berucht om hun slechte afstelling. Ja, zo erg is het
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Grootste stoplichttrauma heb ik overgehouden aan Antwerpen, waar ze van detectielussen nog nooit gehoord hebben. Sta je middernacht in een nauw straatje 10 min te wachten tot alle lichten hun cyclus hebben doorlopen. Niet. Te. Doen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Vandaag zag ik al weer een dbg op lijn 28 rijden. Was voor korte duur dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Sta er nu in zelfs tevens rijdt voor ons een gelede met CXX bekleding en Syntus frontje met "Testrit infrabeheer" oid op het koersdisplay.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Da's vast weer de Twentse Duvedec die al eerder in Utrecht is waargenomen. Ze maken er echt werk van bij Syntus dan zeg om de provincie-concessie binnen te slepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Nu ik inderdaad een foto van een Duvedec gezien heb, inderdaad klopt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Het viel mij zojuist op in de 4103 (gelede) dat er bij de chauffeur een scherm hing waarmee hij de achterste deur via een camera in de gaten kan houden... Heb ik nog niet eerder gezien geloof ik (zelfs niet bij de DGB's)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Hangt in de DGB's ook, alleen niet echt in het zicht van de chauffeur In geledes nooit gezien eigenlijk. Proef met instappen door 3 deuren misschien?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Ja, of een extra camera omdat de achterdeuren na een paar seconden dichtgaan als er geen passagier meer wordt gedetecteerd, terwijl er nog wel iemand uit wil.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Deze wagen kwam ik twee weken geleden in Havana, Cuba, tegen. De voormalige GVU 4906. Ze vinden de wagen geweldig. Elke chauffeur in het hele (grote) land kent m en de wagen is ook op de nationale TV geweest.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Zo, daar is werk van gemaakt! Ziet er (van buiten in ieder geval) netjes uit zeg! :oBusfoto.nl schreef:Deze wagen kwam ik twee weken geleden in Havana, Cuba, tegen. De voormalige GVU 4906. Ze vinden de wagen geweldig. Elke chauffeur in het hele (grote) land kent m en de wagen is ook op de nationale TV geweest.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Ziet er inderdaad netjes uit. Nou heb ik in het verleden echter wel verhalen gehoord dat men het op Cuba niet zo had op moderne bussen, daar kan je immers minder makkelijk wat aan sleutelen. Het wordt al snel afstellen van elektronica wat je moet gaan doen.
Dat doet wel afvragen hoe dat voor deze bus gaat uitpakken, want eerdere modernere bustypes hebben het er bij mijn weten niet zo lang volgehouden.
Dat doet wel afvragen hoe dat voor deze bus gaat uitpakken, want eerdere modernere bustypes hebben het er bij mijn weten niet zo lang volgehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Mja, op den duur zijn alle MB200's enzo ook wel tot op de draad toe versleten, dus moeten ze wel.
Overigens wel grappig dat er het logo van DAF kei groot op staat.
Overigens wel grappig dat er het logo van DAF kei groot op staat.
🍉
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Van Hool is daar een totaal onbekend, DAF wordt letterlijk aanbeden. Keuze door Womy snel gemaakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten