Gewoon wat treinpaden verlangzamen en je komt er ook welKlaasje schreef:Twee woorden: te sloom.
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
De verschillende soorten stoelen voor de nieuwe sprinters kunnen van 13 tot 19 maart uitgetest worden op Rotterdam Centraal. Het publiek kan dan stemmen op de stoel die ze het lekkerste vinden zitten. :)
Bron: https://twitter.com/NS_online/status/575612199722426369
Bron: https://twitter.com/NS_online/status/575612199722426369
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Ik zag ze gisteren al staan. Heb ze nog niet uitgeprobeerd, eerlijk gezegd. Ze hebben wel wat weg van de stoelen in SLT, maar zijn op het eerste gezicht wel wat comfortabeler. Wel leek de beenruimte nog steeds belabberd... Maar goed, een dezer dagen maar eens op gaan zitten voordat ik echt een oordeel geef!
Edit: zie op http://sprinternieuwegeneratie.nl/ dat er drie verschillende opstellingen (van drie verschillende leveranciers) staan. Dat was me in de gauwigheid niet opgevallen...
Edit: zie op http://sprinternieuwegeneratie.nl/ dat er drie verschillende opstellingen (van drie verschillende leveranciers) staan. Dat was me in de gauwigheid niet opgevallen...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Op de foto's op die site komen een aantal stoelen mij bekend voor.
De "puntige" blauwe stoelen zijn volgens mij van het model dat ook in de Talent 2 wordt geleverd, (zie hier)
De rode stoelen ernaast lijken op de stoelen die DB Regio in Oost-Duitsland laat retrofitten in treinstellen (zie hier een eigen foto)
De "puntige" blauwe stoelen zijn volgens mij van het model dat ook in de Talent 2 wordt geleverd, (zie hier)
De rode stoelen ernaast lijken op de stoelen die DB Regio in Oost-Duitsland laat retrofitten in treinstellen (zie hier een eigen foto)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Ik denk dat ik ook een omweg naar Rotterdam ga maken.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Voor de ICNG bedoel je dan, denk ik?Thom91 schreef:Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..
Op de website van CAF is inmiddels een materieelspecificatie te vinden voor de nieuwe sprinters. Er komen drie versies: drietjes (60 meter, 275 reizigers), viertjes (75 meter, 358 reizigers) en zesjes (108 meter, 536 reizigers).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Hier een directe link naar die website: http://www.caf.es/en/productos-servicio ... .php?p=273
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Diegene die de fotobewerking deed mag van mij naar huis. :')
http://www.duegieditrice.it/wp-content/ ... riceit.jpg
http://www.duegieditrice.it/wp-content/ ... riceit.jpg
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Dat zal deze rond een uur of 5 in de middag ook wel doen denk ik.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Aye!AlexNL schreef:Voor de ICNG bedoel je dan, denk ik?Thom91 schreef:Uit de vraagspecificatie van NS blijkt trouwens dat ze slechts enkeldeks materieel zoeken..
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Heb je toevallig ook een langere specificatie dan? In de synopsis kan ik het niet terugvinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Op zich is er tegenwoordig enkeldeks materieel beschikbaar met meer zitplaatsen per strekkende meter dan VIRM.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Talgo Avril is een prima voorbeeld daarvan. 2+3-opstellingen in een normaal UIC-profiel, zonder dat het krap aanvoelt. :)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Driezitters zijn een achterlijk concept, dat moet je gewoon niet willen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Vrijwel niemand wil tussen twee onbekende mensen zitten in de trein met als resultaat dat die middelste stoel vrij vaak leeg blijft.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.Ardan schreef:Beargumenteer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Ja die argumenten kon ik ook wel bedenken maar wilde het gewoon van Bee horen omdat dit alleen een one-liner was :)
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
*gaap* Onwaar en drogreden.Bee schreef:Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.Ardan schreef:Beargumenteer?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Het is wel weer handig voor de bekende tas op het zitje naast je.Bee schreef:Driezitters zijn een achterlijk concept, dat moet je gewoon niet willen.
Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijndeadlock schreef:*gaap* Onwaar en drogreden.Bee schreef:Als er drie pisbakken zijn in het herentoilet, bij de linker staat een man te pissen, bij welke ga jij dan staan? Juist, bij de rechter. Je gaat alleen bij de middelste pisbak staan als links en rechts al bezet zijn, maar je voelt je bekeken en hebt geen bewegingsruimte omdat je ingeklemd bent.Ardan schreef:Beargumenteer?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Waarom? Het komt in elk geval overeen met wat ik in de praktijk waarneem...deadlock schreef:*gaap* Onwaar en drogreden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Tjongejonge stelletje preutse gekken hier zeg :D In het buitenland hangt dat schot er bijna nooit en maakt het geen fuck uit of je naast elkaar staat of niet. Echt, grow up. En je kan ook gewoon NIET over dat schot kijken.Ennes schreef:Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijn
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
Heeft niets met preutsheid te maken! Ik heb het alleen niet zo op de spetters van de buurman op mijn schoenen.deadlock schreef:Tjongejonge stelletje preutse gekken hier zeg :D In het buitenland hangt dat schot er bijna nooit en maakt het geen fuck uit of je naast elkaar staat of niet. Echt, grow up. En je kan ook gewoon NIET over dat schot kijken.Ennes schreef:Zo onwaar is dat niet, tenzij je natuurlijk over het schotje wil gluren wat voor vlees de ander uit de broek heeft hangen. En bij de middelste bak, kan dat dan zelfs aan 2 kanten als die beide bezet zijn
Maar om even bij de zitplaatsen in bus en trein te blijven, zolang het mogelijk is zal je zien dat op ieder 2 of 4 zitje bij voorkeur 1 persoon zit, tenzij het samenreizende personen zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten