OVer je reiservaringen in maart 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Maar vast in Gouda overgestapt uit de t2877 op de t11775. Stel 4213 in de 2877 had nog het meest weg van een vuilstort en stonk gewoon naar te lang liggende etensresten.
Nu toch een wat prettiger atmosfeer.
Dit gebeurd vaker in de s2800 serie vorig jaar december ook al twee keer meegemaakt.

Deze serie vermijd ik tegenwoordig. Dan maar beter 15 minuten extra wachten dan het risico te lopen om ziek te worden :? .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 08 mar 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Milco »

Want in andere series kan zoiets niet gebeuren... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Jawel dat ontken ik niet. Maar de laatste drie keer dat ik met de s2800 van Utrecht naar Rotterdam reisde was het wel heel erg :? . Het was net of de trein een aantal dagen (zo niet een week) niet was schoon gemaakt. En ik overdrijf niet.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 08 mar 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

De s2800 heeft zowel in Rotterdam als Utrecht een relatief korte kering (resp. 10 en 4 minuten) dus eigenlijk is er nooit tijd om die treinen goed schoon te maken. En dat merk je dus wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Ja dat heb ik de laatste drie keer wel gemerkt. En de laatste twee keer dat ik met deze serie gereisd (van Ut naar Rta) heb ben ik ook nog kort daarna ziek geworden (ik weet niet of dit toeval geweest is).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Milco »

Ik zat in lijn 160 vanaf Almere en deze werd gereden met een grotere bus dan normaal, die de draai bij de Eemhof niet kan maken. Nadat we uiteindelijk vertraagd vertrokken vanaf de Eemhof, zag ik even later bij de Nijkerkersluis (met lijn 160 hadden we +6) lijn 142 twee minuten te vroeg langsrijden, gemist dus! :(

Ik ben met lijn 160 doorgereisd naar Amersfoort Vathorst en reis nu vanaf Hooglanderveen met lijn 103 naar Ermelo.

Achteraf bedenk ik me dat ik dacht de 142 met een Volvo 8700 te zien, maar dat weet ik niet meer zeker en ovzoeker geeft 'm met een Citea aan. 9292 zegt dat de 142 juist met +1 bij de Nijkerkersluis was, maar ik vind de informatie van 9292 ook niet altijd kloppen.

Heb ik nou toch een blunder begaan en was die bus bij de Nijkerkersluis niet toevallig buiten dienst? (Wel toevallig dat ie dan op nagenoeg hetzelfde tijdstip reed als lijn 142 en in Nijkerk rijdt geen andere lijn van die vervoerder.) :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Vertraging kun je natuurlijk zelf ook laten oplopen.
Vanmiddag reed mijn t3360 weer eens met een SLT4. Op Schiphol levert dat feest op, aangezien de trein dan heel erg ver naar voren rijdt (in ieder geval voorbij de eerste twee trappen), waardoor het halve perron door de achterste twee deuren moeten.
Misschien is langer materieel, of het herpositioneren van de bakbordjes, een handig idee?
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Hendrik schreef:Vanmiddag, op de terugweg van Den Haag naar Rotterdam, kwamen we kort na Rijswijk al stil te staan. Volgens de machinist was er een storing bij een overweg. Daardoor stond er een rijtje treinen te wachten vóór Delft. Uiteindelijk konden we (met inmiddels +15) de overweg passeren en Delft binnenrijden. Op de schermen stond bij een aantal treinen dat ze niet reden "i.v.m. seinstoring". Blijkbaar was het snel weer opgelost, want er heeft niets over in het storingenoverzicht op NS.nl gestaan.
Uiteindelijk (door het missen van aansluitingen) 30 minuten later dan gepland thuisgekomen. Ach, het is weekend! :P
Dezelfde overweg was vandaag weer in storing... :roll: Blijkbaar wat hardnekkiger dan vrijdag. Misschien kan-ie nu goed gerepareerd worden? (A)
In Delft stond overigens bij beide sporen een totaal verkeerde trein op de TBP's...

Edit: tijdstip dat de storing naar verwachting verholpen is, is verschoven van 20.00 uur naar 2.00 uur vannacht...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Wisselstoring tussen Dt en Gv.
Alle Intercity's rijden gewoon, maar er worden wel twee opeenvolgende Sprinters opgeheven (14:46 en 15:01 vanaf Dtz). (n) Die van 15:16 rijdt ook maar met een SLT-VI, dus ik vrees voor de drukte....
Kan er dan niet een IC een extra stop maken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Nee joh, niet te creatief denken!
Eerder was al aangekondigd dat er aldaar vannacht herstelwerkzaamheden zijn. Hopelijk lost dat de problemen op!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Gekko123 »

De herstelwerkzaamheden vannacht hebben geen betrekking op wissels die niet helemaal correct werken, maar juist op het niet correct functioneren van een overweg.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Dat wist ik wel, maar dat staat niet zo duidelijk in mijn bericht... ;) Ik bedoelde meer in het algemeen dat ik hoop dat het na vandaag gedaan is met de vrijwel dagelijkse problemen rond Delft.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Nou, ik reis weer eens op het juiste moment. :roll:
De enige treinen die nu rond Rotterdam niet rijden, zijn twee opeenvolgende sprinters richting Dordrecht (t5159 en t5061) en de complete serie s14100.
Waarom worden toch altijd voornamelijk Sprinters getroffen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Omdat daar de minste mensen in vervoerd worden..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Maar die verbinden wel alle stations. Voor reizigers met de Intercity is de Sprinter wel een alternatief, maar andersom niet....
Overigens is nu ook de s2800 van 16:20 opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Tsja, jij hebt er het meeste last van en zal dus ook de grootste mond opzetten hoe hatelijk je het wel niet vindt..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Nou zeg... :roll: Meltrain heeft toch een punt dat hij zegt dat reizigers op een 'Sprinterstation' geen alternatief hebben bij uitval van een of meer Sprinters, terwijl reizigers op een 'Intercitystation' altijd nog de Sprinter kunnen nemen bij uitval van een of meer Intercity's?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Er is personeel dat de treinen rijdt, en sommigen daarvan hebben een werkoverleg. Dat dat net degene zijn die de sprinterseries moeten rijden kan NS bar weinig aan doen. Om het personeel van een IC af te trekken en op een sprinter te zetten doet in zo'n gevoel meer kwaad dan goed doordat meer effect heeft door het land heen.

En zoals gezegd, als jij er het meeste last van hebt zal je ongetwijfeld dat redelijk redeneren kunnen vergeten..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Personeel van andere treinen afhalen zou inderdaad nogal gek zijn.
Er kan echter wel voor gekozen worden om de IC's extra te laten stoppen. In dit geval bedoel ik dan uitsluitend de s2200 aangezien die niet verder gaat dan Dordrecht.
Als de s2200 vanaf Gv in het pad van de s5000 zou rijden, zou het leed voor veel reizigers minder zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Thom91 schreef:En zoals gezegd, als jij er het meeste last van hebt zal je ongetwijfeld dat redelijk redeneren kunnen vergeten..
Tuurlijk... :N
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Personeel van andere treinen afhalen zou inderdaad nogal gek zijn.
Er kan echter wel voor gekozen worden om de IC's extra te laten stoppen. In dit geval bedoel ik dan uitsluitend de s2200 aangezien die niet verder gaat dan Dordrecht.
Als de s2200 vanaf Gv in het pad van de s5000 zou rijden, zou het leed voor veel reizigers minder zijn.
Om vervolgens de keringen in Dordrecht niet te halen en de reizigers vanuit Dordrecht weer verder duperen. Pauzes die in rook opgaan en honderden andere klanten die gedupeerd worden..
Hendrik schreef:
Thom91 schreef:En zoals gezegd, als jij er het meeste last van hebt zal je ongetwijfeld dat redelijk redeneren kunnen vergeten..
Tuurlijk... :N
Bedankt voor je goede weerlegging :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:
Meltrain schreef:Personeel van andere treinen afhalen zou inderdaad nogal gek zijn.
Er kan echter wel voor gekozen worden om de IC's extra te laten stoppen. In dit geval bedoel ik dan uitsluitend de s2200 aangezien die niet verder gaat dan Dordrecht.
Als de s2200 vanaf Gv in het pad van de s5000 zou rijden, zou het leed voor veel reizigers minder zijn.
Om vervolgens de keringen in Dordrecht niet te halen en de reizigers vanuit Dordrecht weer verder duperen. Pauzes die in rook opgaan en honderden andere klanten die gedupeerd worden..
Met een beetje creativiteit is dat ook weer op te lossen.
Dat er één trein uitvalt, kan wel eens voorkomen, maar als er twee opeenvolgende treinen uitvallen, moet er toch wat aan gedaan worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Suus »

Als de treindienst wordt opgestart na een verstoring hebben over het algemeen sprinters ook prioriteit boven intercity's. Als er een aansluitende verzameling opgeheven sprinters is maar de intercity's blijven wel constant doorkomen dan is dat uiterst frustrerend voor reizigers, die zich minderwaardig voelen maar uiteindelijk wél net zo belangrijk zijn. De ene klant mag niet belangrijker zijn dan de ander.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Daar ben ik het helemaal mee eens. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door wouter15 »

Weet iemand waarom de 6100 opgeheven is terwijl die niet eens in de buurt van Gdg komt?

Over de reisinformatie op Utrecht Centraal over de storing Woerden-Gouda Goverwelle was ik erg tevreden. Er werd in de 10 minuten dat ik er was 2x opgeroepen dat er geen treinen Woerden - Gouda v.v. reden en dat reizigers met de bestemming Den Haag CS/Rotterdam CS om konden reizen via Schiphol.

Ook de reisinformatie van de 9800 (vertrek 14:05 uit Utrecht CS) was ik zeer tevreden. Normaal zie ik namelijk dat een stremming en een SLT niet echt samengaan (koersdisplay buiten geeft oorspronkelijke bestemming aan en de schermen binnen zijn leeg) maar nu stond er netjes op de koersdisplays de eindbestemming Woerden en op de schermen binnenin stond ook netjes de route van de trein tot aan Woerden. Zelfs de extra stop op Utrecht Leidsche Rijn stond ertussen! Dat is echt helemaal top vind ik zelf.

Bij nadering van Woerden riep de machinist duidelijk om wat er tussen Woerden en Gouda Goverwelle aan de hand was en dat we daarom niet verder reden dat Woerden. Ook riep hij om dat er bussen klaar stonden voor reizigers richting Gouda. Erg uitgebreide informatie dus!

Op station Woerden was zelfs de koffie en thee bij de kiosk gratis vanwege de stremming!

Er worden dus vaak wel gezegd dat de reisinfo bij NS niet goed is maar ik heb vandaag ervaren dat dat ook wel goed kan zijn.

Er was wel 1 minpunt: Waarom heeft de NS de s6100 tussen Woerden en Utrecht CS opgeheven terwijl die niet eens bij Gouda Goverwelle komt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten