Verkiezingen 2015 (met poll!)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Op welke partij gaat u op 18 maart stemmen?

VVD
3
6%
PvdA
5
10%
SP
12
24%
PVV
8
16%
CDA
2
4%
D66
11
22%
CU
1
2%
GL
4
8%
SGP
2
4%
PvdD
1
2%
50+
0
Geen stemmen
Andere landelijke partij
1
2%
Regionale partij
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 51

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

iljitsch schreef:Ja tuurlijk, de hoofdkantoren van de verzekeraars kosten 30 miljard per jaar. (-:
Waar heb ik dat gezegd?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Ik heb mijn mening veranderd en ga toch maar VVD stemmen. Wat een ongelofelijk fijne collectie mensen <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door webguy »

Verkiezingen zijn overigens best stom als je gaat verhuizen. Ik snap niet dat men nog niet een proces heeft bedacht dat je gewoon overal kan stemmen. Zou waarschijnlijk percentage stemmers omhoog halen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

Er zijn nu eenmaal regionale lijsten en de waterschapsverkiezingen maken het dit keer nog onhandiger. Amsterdam ligt bijvoorbeeld in drie waterschappen en in Utrecht liggen sommige woonboten in een ander waterschap dan de bebouwing op beide oevers...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door isadora »

webguy schreef:Verkiezingen zijn overigens best stom als je gaat verhuizen. Ik snap niet dat men nog niet een proces heeft bedacht dat je gewoon overal kan stemmen. Zou waarschijnlijk percentage stemmers omhoog halen.
Net als in Zwitserland bijvoorbeeld; elk referendum kan ik prima meedoen vanuit mijn luie stoel via een prachtig medium, genaamd "internet".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Verkiezingen zijn overigens best stom als je gaat verhuizen. Ik snap niet dat men nog niet een proces heeft bedacht dat je gewoon overal kan stemmen. Zou waarschijnlijk percentage stemmers omhoog halen.
Binnen dezelfde provincie kan je toch al overal stemmen (mits je je stempas in een kiezerspas omzet)? Het zullen wel vooral de waterschappen zijn die nu beperkend werken, want die wijken qua grenzen nogal af van de provincies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Ik vond het jammer dat men bij het RADIO 1 debat de waterschapsdiscussie niet door liet voeren. Daar zat een interessante CDA-PVDA confrontatie in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door JWM »

D66 wil af van een seksevermelding omdat dit voor transgenders ongemakkelijk is. Drie keer raden wat de eerste vraag is als je lid wil worden van deze parij

Anyway, vanavond het eerste grote debat met de partijleiders. Geert is ziek en de PVV stuurt geen vervanger.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Berk-24 »

deadlock schreef:Kinderopvang afschaffen is juist peperduur omdat het de arbeidsparticipatie van vrouwen en in mindere mate mannen voor de rest van hun leven in serieus gevaar brengt en dat brengt weer allemaal ongewenste sociale ontwikkelingen met zich mee zoals aanrechtrecht enzo.

Waarom is het zo moeilijk om hier af en toe een wetenschappelijk artikeltje over te lezen?
Kinderbijslag en subsidies die met zwangerschap en kinderen te maken hebben moeten juist omgekeerd inkomensafhankelijk gemaakt worden (hoger inkomen, meer subsidie) om mensen uit maatschappelijke hoge positie te stimuleren zich voort te planten en mensen uit maatschappelijke lage posities te ontmoedigen. Huidig beleid zet een braindrain op gang (mensen uit lage maatschappelijke posities planten zich eerder voor dan mensen uit hoge maatschappelijke posities en de laatste heeft ook meer te maken met inkomensderving bij voortplanting). Voortbehoedsmiddelen moeten gratis verstrekt worden. Kinderen krijgen moet geen recht maar een voorrecht worden.

Uiterst rechts standpunt voor een politiek links georiënteerd persoon.

Bij mijn stemwijzer (Gelderland) kwam er overtuigend GroenLinks uit. Erg kortzichtig is de PVV met het standpunt overde trein naar Kleve, volgens de PVV moet de NS eerst haar eigen pproblemen oplossen, terwijl de NS nooit naar Kleve gaat rijden.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Obus »

"Kinderen krijgen moet geen recht maar een voorrecht worden."

Besef je wel hoe fout deze opmerking is? In Nazi-Duitsland werden Joden om dezelfde reden gedwongen gesteriliseerd. Ingrijpen in de genetica om übermenschen te maken is een een vloek voor de mensheid.

Bovendien is het een misvatting dat rijke mensen slimmer en beter zijn dan de paupers. Een student filosofie met een iq van 150 zal minder verdienen dan een laaggeschoolde vakman.

Een tweede misvatting is dat wij als maatschappij behoefte hebben aan allemaal slimmeriken. Om goed te functioneren hebben we ook timmerlieden en schoonmakers nodig.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Hainje »

Toch vind ik het wel opvallend dat ik steeds meer hoog opgeleide meiden in mijn omgeving tegen kom die zeggen geen kinderen te willen om diverse redenen. Uiteraard zullen er altijd nog wel een paar zijn die rond hun 32e rammelende eierstokken krijgen en zich alsnog zullen voortplanten, maar dat zal misschien 20% zijn. De lageropgeleide planten zich daarentegen wel vrijwel zonder na te denken voort. En uiteraard moeten er ook lager opgeleide mensen zijn om de ambachten uit te voeren, maar ik zelf krijg ook wel de indruk dat er een scheefgroei aan het ontstaan is.

Wat ook kan zijn is dat het lijkt dat er een scheefgroei ontstaat omdat ik vooral met hoger opgeleiden omga en de lager opgeleiden simpelweg de kans niet krijgen om zich te ontwikkelen. Het huidige beleid eist min of meer dat iedereen in de boeken duikt en het handenarbeid (ambachten) worden verwaarloosd. Met als gevolg dat de mensen die veel beter zijn met hun handen in plaats van hun hoofd, niet de uitdaging krijgen die ze verdienen en daarom verveeld raken, waardoor ze allerlei ongein uit gaan halen die de maatschappij meer kwaad dan goed doet.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

De wekelijkse rubriek "Welke VVD'er wordt er nu van corruptie verdacht" gaat ook deze week weer door trouwens.

De vorige week gearresteerde VVD-fractievoorzitter in de gemeente Stichtse Vecht (Maarssen, Breukelen etc) en een oud-wethouder van die gemeente worden ervan verdacht pogingen hebben gedaan het voor Rob Bats eenvoudiger te maken burgemeester worden van die gemeente.

Hmm, waar kennen we die meneer Bats ook alweer van? Inderdaad, de faalburgemeester van Project X Haren en het boekhoudschandaal van de gemeente Terschelling...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door JWM »

Bats kennen we ook nog uit de tijd van de Hoogeveen-soap

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogeve ... eerde-bats
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door MdJ »

Berk-24 schreef:Kinderen krijgen moet geen recht maar een voorrecht worden.
Vandaag de column van Ebru gelezen in de Metro?
Bij twijfel: gebruik beton.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Berk-24 »

Ja heb ik gelezen.

Kijk, de VVD had in het verkiezingsprogramma staan dat studeren een voorrecht moet worden. Het wordt steeds meer realiteit dat zorg een voorrecht moet worden. Van goed onderwijs en goede gezondheidszorg wordt de mens beter. Goed onderwijs moet ook voor iedereen toegankelijk zijn zodat iedereen een goede startkwalificatie kan behalen (dat is in mijn ogen een afgeronde mbo, hbo of universitaire opleiding) en zich op de arbeidsmarkt kan profileren in een vakgebied wat hem/haar trekt en waar ook vraag naar is. Goede gezondheidszorg spreekt voor zich.

Van voortplanting wordt de mens niet beter, misschien wel gelukkiger, maar men kan geluk ook ergens anders zoeken. Bovendien is niet iedereen in staat kinderen op te voeden (kijk maar naar het RTL-programma Een dubbeltje op z'n kant). Een kind hoort in een veilige en stabiele omgeving op te groeien, daar zijn capabele ouders voor nodig. Ik vind dat mensen die te weinig bijdragen aan de maatschappij geen kinderen mogen krijgen, omdat die waarschijnlijk later ook weinig bijdragen aan de maatschappij. Dat gaat ten kosten van de mensen die zich wel willen profileren. Ik ben voorstander van zogenaamde duurzame bevolkingsontwikkeling.
Bovendien is het een misvatting dat rijke mensen slimmer en beter zijn dan de paupers. Een student filosofie met een iq van 150 zal minder verdienen dan een laaggeschoolde vakman.

Een tweede misvatting is dat wij als maatschappij behoefte hebben aan allemaal slimmeriken. Om goed te functioneren hebben we ook timmerlieden en schoonmakers nodig.
Echte vaklieden als lassers, timmerlieden worden ook naar prestatie beoordeeld (lees betaald), deze mensen zijn goud waard en mogen zich dan ook voortplanten. Voor ongeschoold werk kun je ook gastarbeiders inhuren. Ze zijn goedkoeper en fanatieker. Het gaat hier meer om mensen die te weinig toevoegen aan de maatschappij, die moeten op een humane manier geelimineerd worden uit de maatschappij.
Besef je wel hoe fout deze opmerking is? In Nazi-Duitsland werden Joden om dezelfde reden gedwongen gesteriliseerd. Ingrijpen in de genetica om übermenschen te maken is een een vloek voor de mensheid.
Als steriliseren op een pijnloze manier gebeurt heb ik geen enkel bezwaar, zo kun je incapabelen op een humane manier uit de maatschappij elimineren.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Obus »

Obus schreef:Besef je wel hoe fout deze opmerking is? In Nazi-Duitsland werden Joden om dezelfde reden gedwongen gesteriliseerd. Ingrijpen in de genetica om übermenschen te maken is een een vloek voor de mensheid.
Berk-24 schreef:Als steriliseren op een pijnloze manier gebeurt heb ik geen enkel bezwaar, zo kun je incapabelen op een humane manier uit de maatschappij elimineren.
Mon Dieu.
De mortuis nil nisi bene
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Jef400 »

Dus Berk-24 jij wilt gewoon het voortplantingsrecht van mensen beperken?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door AppleMoose »

Of iemand wel of niet iets bijdraagt aan de maatschappij is ook behoorlijk subjectief en totaal niet te meten.
Verder vind ik je gewoon een eng figuur met zieke ideeën en weiger er verder iets op te zeggen. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door MdJ »

Waar is de panda als je hem/haar nodig hebt... :x
Bij twijfel: gebruik beton.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door dylanwild94 »

Deze. :D
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Ardan »

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Obus schreef:"Kinderen krijgen moet geen recht maar een voorrecht worden."
Ik ben het niet eens met de stelling omdat ik persoonlijke vrijheid het hoogste acht van alles wat er bestaat maar ik snap de argumenten heel erg goed. Veel te veel mensen nemen kinderen zonder dat dat financieel haalbaar is.
Besef je wel hoe fout deze opmerking is? In Nazi-Duitsland werden Joden om dezelfde reden gedwongen gesteriliseerd. Ingrijpen in de genetica om übermenschen te maken is een een vloek voor de mensheid.
Nee, ingrijpen in genetica is de enige manier waarop we uiteindelijk de ruimte kunnen gaan koloniseren. Het is simpelweg een vereiste en een goede zaak.
Bovendien is het een misvatting dat rijke mensen slimmer en beter zijn dan de paupers. Een student filosofie met een iq van 150 zal minder verdienen dan een laaggeschoolde vakman.
Het gaat niet om rijk. En een filosofiestudent met een IQ van 150 is volledig nutteloos.
Een tweede misvatting is dat wij als maatschappij behoefte hebben aan allemaal slimmeriken. Om goed te functioneren hebben we ook timmerlieden en schoonmakers nodig.
Hebben we geen behoefte aan slimme timmerlieden en slimme schoonmakers?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Of iemand wel of niet iets bijdraagt aan de maatschappij is ook behoorlijk subjectief en totaal niet te meten.
Verder vind ik je gewoon een eng figuur met zieke ideeën en weiger er verder iets op te zeggen. :N
Het is zeker wel te meten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door Suus »

Ook filosofiestudenten zijn nodig omdat filosofen ons kunnen helpen onze eigen acties te reflecteren. Echter, we hebben geen behoefte aan meerdere gigantische collegezalen vol filosofiestudenten per jaar. Zie daar een beetje het probleem van de faculteiten Geesteswetenschappen, mensen doen het af als irrelevante studies met weinig rendement omdat ze zo klein zijn, maar het is ook niet dat we duizenden Scandinavisten of honderden filosofen per jaar nodig hebben. Anders gaan ze nog artikelen voor de krant schrijven dat dieren graag werken voor hun geld of oh wacht, dat stond vandaag al in de krant :P

En ik heb grote waardering voor loodgieters, anders zou ik elke dag in mijn huis een nabootsing van de watersnoodramp hebben. :P

Ik heb bij de waterschapsverkiezingen AGV overigens keuze uit 13 lijsten en bij de provinciale staten Noord-Holland uit 15 lijsten. Voor het waterschap ben ik er inmiddels wel uit, voor de provinciale staten ben ik nog een zwever tussen twee partijen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2015 (met poll!)

Bericht door deadlock »

Scandinavisten hebben we er precies 0 van nodig in Nederland.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten