Mag ik even kwijt #174

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Mag ik even kwijt #174

Bericht door Ennes »

JWM schreef:
Fles schreef:Welkom in de echte wereld. Waar gemankeerd volk als Obus blijkbaar gewoon plaatjes van onthoofde mensen "moeten kunnen posten" omdat jullie vinden "dat het beheer wel wat beters te doen heeft dan scheidsrechtertje spelen"
Met scheidsrechter spelen doel ik meer op het feit dat het wat mij betreft niet nodig is alles volledig af te bakenen in forumregels en die vervolgens consequent te gaan handhaven. Elk forumlid dient gewoon zelf een beetje fatsoen te hebben en respectvol zijn naar elkaar. Als dat duidelijk niet het geval is dan gooi je zo iemand er natuurlijk uit.

(Hopelijk wordt Ronaldussen nooit beheerder, die kan forumleden namelijk moeilijk uit elkaar houden :twisted: :mrgreen: )
Dat krijg je ervan als je het zwarte schaap van het forum bent :roll: :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Hendrik »

Als iedereen 10 seconden langer na zou denken alvorens een bericht te plaatsen, zou er al véél minder vaak reden zijn om iemand postrechten te ontnemen of hem te bannen... (A)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Fles »

JWM schreef:
Fles schreef:Welkom in de echte wereld. Waar gemankeerd volk als Obus blijkbaar gewoon plaatjes van onthoofde mensen "moeten kunnen posten" omdat jullie vinden "dat het beheer wel wat beters te doen heeft dan scheidsrechtertje spelen"
Met scheidsrechter spelen doel ik meer op het feit dat het wat mij betreft niet nodig is alles volledig af te bakenen in forumregels en die vervolgens consequent te gaan handhaven. Elk forumlid dient gewoon zelf een beetje fatsoen te hebben en respectvol zijn naar elkaar. Als dat duidelijk niet het geval is dan gooi je zo iemand er natuurlijk uit.
ja, zo zou het in het echte leven ook moeten zijn. Waarom bestaat de politie denk je?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Fles »

Hendrik schreef:om iemand postrechten te ontnemen of hem te bannen... (A)
Los van elles, ik wil nu weleens horen wat hier het verschil tussen is en waarom
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:Verder ben ik vrij tevreden over het huidige beleid, al mag het forumbeheer in sommige gevallen wel iets eerder ingrijpen en is het voor mij niet nodig dat het hele beheerteam eerst hun mening moet geven alvorens tot actie wordt overgegaan. Je bent een beheerder en daar mag vanuit gegaan worden dat je op redelijke wijze autonome beslissingen kunt nemen. Daar hoort wat mij betreft ook "postrechten" ontnemen bij. Dat kun je later (als goede beheerder) ook prima verantwoorden naar de rest van je team.
Dát vind ik ook, als een beheerder ziet dat het uit de klauwen loopt meteen ingrijpen en niet eerst nog een week overleggen, dan is iedereen allang weer vergeten wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Hendrik »

Dat is toch al gezegd? Het verschil is alleen niet zo heel groot. Het lijkt sterk op tijdelijke ban vs. permanente ban.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door AppleMoose »

Dat antwoord is al lang gegeven. Bij postrechten ontnemen kun je niets posten, maar het forum wel lezen en kun je per PB nog communiceren met het beheer. Bij een ban kun je het forum niet op, dus ook niet lezen en ook geen PB-contact onderhouden met het beheer.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door JWM »

Fles schreef:ja, zo zou het in het echte leven ook moeten zijn. Waarom bestaat de politie denk je?
Mensen die zich niet weten te gedragen die kan je er simpelweg uit gooien. In 'het echte leven' ligt dat veel complexer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Fles »

Ik slaag er blijkbaar niet in om ook maar IEMAND duidelijk te maken dat het echt van vitaal belang is dat zij die de leiding hebben, ook echt de leiding nemen. Droevig. De mensen die zich "het beheer" noemen, zijn gewoon TOTAAL maar dan ook TOTAAL ongeschikt voor hun rol. Allemaal eruit. Jullie snappen er gewoon echt helemaal niets van.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Hainje »

Gast, het is een forum. Niet een of andere justitiële inrichting. Ze mogen wel wat sneller reageren, dat ben ik met je eens. Maar totaal ongeschikt vind ik wel wat ver gaan. En als je het allemaal zo goed weet, start dan een eigen forum. Want met de taal die je nu uitslaat zul je sowieso niets bereiken.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door JWM »

Forumverkiezingen *bus*
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Hendrik »

Fles schreef:Ik slaag er blijkbaar niet in om ook maar IEMAND duidelijk te maken dat [...]
Jullie snappen er gewoon echt helemaal niets van.
Ligt het nu aan jou of aan iedereen minus jou? :wink:

Zonder gekheid: het gaat wel erg ver om te roepen dat het beheer in het geheel niet deugt. Waar ik het, voor zover ik het kan bekijken, wel mee eens ben, is dat het beheer daadkrachtiger zou mogen zijn en zo nodig adequater zou mogen optreden.
Edit: oh, dat zegt Hainje dus ook al...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Fles »

Ik heb mijn punt duidelijk genoeg gemaakt. Wie het oppikt pikt het op, wie niet, die niet.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door chemie »

Fles schreef:
chemie schreef:Ik heb er alleen niet genoeg over gehoord (A)
Waarover niet schat? Over de ban van deadlock? Zal ik je gewoon alles vertellen? Ga maar zitten. Heb je brood meegenomen? Mooi :)
Ik heb brood en popcorn ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Ennes »

Het voordeel van een forum als dit is dat het je vrij staat op het kruisje te klikken of zelfs af te melden wanneer de zaken je dusdanig tegenstaan dat je van mening bent dat het beheer totaal ongeschikt is.

Om even die gewraakte foto als voorbeeld te nemen, de bewuste foto is heel snel van het forum verwijderd, wat ik een prima zaak vind. En hoe het beheer dat verder met een poster afhandelt is niet aan mij.

Voor wat betreft het ontnemen van postrechten, vind ik dat een goede stap waarbij communicatie tussen het beheer en forumlid mogelijk blijft, en er vlot gehandeld kan worden, en er achteraf alsnog tot een ban kan worden besloten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Jef400 »

Afbeelding
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Daniel »

En nu is het wel genoeg geweest Fles. Oneens zijn is uiteraard niet verboden, maar doordrammen van steeds hetzelfde werkt eerder tegen je dan dat het positief uitwerkt.
Vooral als ik hier zie dat er een meerderheid is die gewoon constructief dingen aangeeft, dat zie ik graag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door chemie »

Ronaldussen schreef:Verder ben ik vrij tevreden over het huidige beleid, al mag het forumbeheer in sommige gevallen wel iets eerder ingrijpen en is het voor mij niet nodig dat het hele beheerteam eerst hun mening moet geven alvorens tot actie wordt overgegaan. Je bent een beheerder en daar mag vanuit gegaan worden dat je op redelijke wijze autonome beslissingen kunt nemen. Daar hoort wat mij betreft ook "postrechten" ontnemen bij. Dat kun je later (als goede beheerder) ook prima verantwoorden naar de rest van je team.
Stem ik volledig mee in.
Fles schreef:Ik slaag er [...] niets van.
Ik neem aan dat het beheer er voor hun plezier en lol is, dat ze niet echt een riante vergoeding hebben. Zo niet, verbeter me dan... Dat zei niet overal bovenop kunnen zitten is niet meer dan logisch. Mijn volledige vrije tijd is nou eenmaal iets wat ik niet geheel aan een forum zou willen en kunnen besteden. Ik kan best begrijpen dat ze er niet bovenop zitten, maar binnen een zeg 6 uur heeft iemand het vast gezien.
Al met al klinkt het als een leermoment voor het beheer. Ik denk dat ze hier zeker van hebben geleerd en het in de toekomst vast anders aan zullen pakken, tenminste dat hoop ik. Een beheer zou, naar mijn mening, ongeschikt zijn indien hieruit geen lessen geleerd worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Suus »

Ik heb het betreffende plaatje gezien en toen onmiddellijk de meldknop ingedrukt. Daarna heeft het nog even gestaan, maar weet je, zoiets is net als een ambulance bellen. Eigenlijk gaat zoiets supersnel maar op het moment dat je die ambulance nodig hebt, heb je het idee dat het uren duurt voordat het er is.

Wat er verder is gebeurt interesseert mij totaal niet. Ik kom hier al bijna zeven jaar voor mijn plezier, niet voor geouwehoer over hoe je een forum beheert, want dan ging ik wel naar admin-talk.com
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Meltrain »

chemie schreef: Al met al klinkt het als een leermoment voor het beheer. Ik denk dat ze hier zeker van hebben geleerd en het in de toekomst vast anders aan zullen pakken, tenminste dat hoop ik. Een beheer zou, naar mijn mening, ongeschikt zijn indien hieruit geen lessen geleerd worden.
Ik zie eigenlijk niet wat er geleerd moet zijn: misschien een betere communicatie naar de buitenwacht en duidelijkere regels?
Of dat het huidige beheerdersteam te klein is (3 forumbeheerders, 3 technisch beheerders, 2 wiki-beheerders en 1 oud-beheerder die af en toe nog wat doet)?
In de zomer van 2013 waren er vacatures voor nieuwe beheerders, maar dat heeft maar één forumbeheerder (en driekwart jaar later nog twee wiki-beheerders) opgeleverd.

Verder ben ik het met Bee eens dat ik hier al 7 jaar met veel plezier kom. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Ardan »

Ik denk dat er bedoeld wordt dat het beheer niet per se eerst met zijn allen hoeft te vergaderen maar dat een directe ingreep van één beheerder ook heel goed moet kunnen. Elke beheerder weet wat er wel en niet kan, en wanneer een ingreep noodzakelijk is.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door waldo79 »

Ik heb niet veel toe te voegen. Afgezien van het wat trage optreden in mijn ogen zie ik dat er in elk geval gehandeld wordt en dat meldingen effect sorteren. Als ik er geen lol in had gehad was ik al vertrokken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Eigenlijk zijn alle bans (of eigenlijk ontnomen postrechten, da's wat anders dan een ban) voor onbeperkte tijd.
Nee het is niet anders dan een ban.
We hebben dat zo doorgevoerd omdat het nogal van de gebruiker afhangt hoe ze erop reageren en we liefst één consistente maatregel wilden hebben.
Ik snap hier echt helemaal niets van.
Zolang iemands postrechten ontnomen zijn kan hij/zij op elk moment contact opnemen met het beheer
Want dat is onmogelijk als iemand geband is?
Het verschil met een ban is dat die altijd definitief is en niet ongedaan gemaakt wordt.
Dat kan je eenvoudig wijzigen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Precies wat Ardan zegt dus.

En over je vraag A Fles: een gebruiker waarvan de postrechten zijn ontnomen kan alles nog op het forum met uitzondering van het plaatsen van berichten. Die kan dus nog gewoon mee blijven lezen als hij dat wil. Wanneer je verbannen bent kun je het hele forum niet meer op.
Met een ban kon ik gewoon meelezen. Met een IP-ban kan ik ook gewoon meelezen. We leven niet meer in de jaren '90.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #173

Bericht door Ennes »

Sjeez wat wordt er moeilijk gedaan over het verschil tussen ontnomen postrechten en een ban.

Ikzelf zie het probleem niet zo, maar als ik zo lees lijkt er toch onduidelijkheid over de verschillen.

Als de term ontnomen postrechten nu eens veranderd wordt in "het (tijdelijk) bevriezen van postrecht". Klinkt dan ook gelijk weer wat vriendelijker bij wat lastiger zaken.

Dan kan duidelijk gesteld worden dat dit geldt als een periode van afkoelen/beterschap tonen door de gebruiker v.s. wachten op een definitief besluit door het forumbeheer.
Hier kan je dan ook heel goed zaken onder stellen waarbij een forumbeheerder snel en adequaat kan handelen, en er achteraf overleg tussen beheerders onderling, en eventueel met gebruiker kan plaatsvinden, over vervolgstappen en of een definitieve beslissing.

Daarna kan dan een besluit vallen tussen een ban voor (on)bepaalde tijd, of het opheffen van de bevriezing.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten