Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

De buurtbusjes van Connexxion hebben een slecht ov-chipkaartsysteem zonder GPS. De haltes in de lijst die is ingelezen in de handheld moeten daarom ook handmatig worden overgeslagen totdat men bij de desbetreffende halte in de lijst is waar moet worden in- of uitgecheckt. Het feit dat deze handhelds geen GPS hebben is dan ook de reden dat de buurtbusjes geen locatie uitzenden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Jaa oké duidelijk!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Zenden de bussen van De Lijn op lijn 42 eigenlijk real-time informatie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

In ieder geval wel naar de computers van De Lijn. Als je bij De Lijn de realtime-vertrekstaat van Breskens Veerhaven opvraagt, zie je voor sommige bussen de tijd in aftelminuten staan en voor sommige bussen de geplande vertrektijd. Bussen die in verbinding staan met de computer van De Lijn worden in aftelminuten weergegeven, dus als die er tussen staan is er verbinding. Dus op dat deel van de vraag kan "ja" beantwoord worden.

Als de vraag echter is of de realtime-informatie van beide vervoerders, zowel de Lijn als Connexxion, op één plaats te bekijken is, dan vermoed ik dat het antwoord "nee" luidt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Ik bedoelde vooral of je op OVZoeker of OVinfo ook de bussen van De Lijn van lijn 42 kunt zien.
Maar dat zal dan wel niet.

In jouw link zie ik ook alleen geplande vertrektijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Op OVzoeker zie ik momenteel wel een "voertuig 5682" en die toont als label alleen "bus 42", terwijl de 5730 en 5736 gewoon "bus 42 richting Breskens veerhaven" tonen. Conclusie, die 5682 moet eentje van De Lijn zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Ik zat er toevallig net naar te kijken, De Lijn ritten staan als "andere-vervoerder" in de databestanden dus komen niet eens in OVinfo terug... Het OVzoeker verhaal wat je beschrijft klinkt meer als een De Lijn rit die toch door CXX wordt uitgevoerd.

De extra ritten zouden overigens vanaf zaterdag op de DRIS'sen appjes, moeten staan.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De 5682 is gewoon van Connexxion en rijdt tijdelijk vanuit de stalling in Oostburg.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

De 5682 is/was een 3 assige Volvo welke de afgelopen jaren diensten reed in IJsselmond. Ik dacht dat deze bussen (op de 5670 t/m 5674 na) al naar het buitenland waren afgevoerd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Nee hij rijdt de komende maanden in West-Zeeuws Vlaanderen rond. Ik ben zaterdag en zondag weer op de stalling in Oostburg ik zal dan foto's maken van alle bussen die er nu staan. Ik geloof dat het er 9 zijn.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Somoht schreef:Ik zat er toevallig net naar te kijken, De Lijn ritten staan als "andere-vervoerder" in de databestanden dus komen niet eens in OVinfo terug... Het OVzoeker verhaal wat je beschrijft klinkt meer als een De Lijn rit die toch door CXX wordt uitgevoerd.

De extra ritten zouden overigens vanaf zaterdag op de DRIS'sen appjes, moeten staan.
Heeft het registreren als 'andere vervoerder' niet ook te maken met het feit dat De Lijn op ovzoeker niet kan worden geselecteerd, waardoor de bus niet wordt herkend, terwijl het wel een lijndienst is?
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

datm schreef:Nee hij rijdt de komende maanden in West-Zeeuws Vlaanderen rond. Ik ben zaterdag en zondag weer op de stalling in Oostburg ik zal dan foto's maken van alle bussen die er nu staan. Ik geloof dat het er 9 zijn.
Ben benieuwd. Iemand enig idee of er nog meer Volvo's uit de 5600 serie rond rijden in Zeeland?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De Belgische bussen gebruiken waarschijnlijk hele andere communicatie systemen als de Nederlandse OV bussen. De Nederlandse bussen kunnen normaal gesproken ook niet communiceren met de Belgische bussen. Alleen de Belgische bussen die op lijn 42 worden ingezet hebben speciaal apparatuur hiervoor aan boord om wel te communiceren met de Nederlandse bussen. Maar ik denk niet dat er in die bussen een Nederlands GPS systeem is ingebouwd.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Ezra schreef:
Somoht schreef:Ik zat er toevallig net naar te kijken, De Lijn ritten staan als "andere-vervoerder" in de databestanden dus komen niet eens in OVinfo terug... Het OVzoeker verhaal wat je beschrijft klinkt meer als een De Lijn rit die toch door CXX wordt uitgevoerd.

De extra ritten zouden overigens vanaf zaterdag op de DRIS'sen appjes, moeten staan.
Heeft het registreren als 'andere vervoerder' niet ook te maken met het feit dat De Lijn op ovzoeker niet kan worden geselecteerd, waardoor de bus niet wordt herkend, terwijl het wel een lijndienst is?
Ik ken het systeem van OVzoeker niet echt, maar gok het wel gezien die mijn publieke exports gebruik waarin ritten-van-andere-vervoerder gefilterd worden. OVradar zit direct op de database.

Discussie over Nederlandse GPS systemen uhm, er is een soort van Europese standaard van (realtime) ov-data en zijn altijd genoeg mogelijkheden om te converteren maar het houdt allemaal op gezien De Lijn alleen statische data publiceert onder een licentie die ik niet blief en realtime in zijn geheel niet beschikbaar is.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Nee hij rijdt de komende maanden in West-Zeeuws Vlaanderen rond. Ik ben zaterdag en zondag weer op de stalling in Oostburg ik zal dan foto's maken van alle bussen die er nu staan. Ik geloof dat het er 9 zijn.
Toevallig een middagdienst ? Ga zondag met het boekenweekgeschenk denk ik richting Rotterdam & Zeeland.(deels afhankelijk van mijn reisgenoten)
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Wat zijn de eerste ervaringen van de nieuwe dienstregeling in Zeeland?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Wat is de meerwaarde van lijn 209 op 102 en 107/108?
Ik heb geen onderschrift
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

flipje schreef:De 5682 is/was een 3 assige Volvo welke de afgelopen jaren diensten reed in IJsselmond. Ik dacht dat deze bussen (op de 5670 t/m 5674 na) al naar het buitenland waren afgevoerd.
In een fotoreportage hier op het vorm zou de 5682 inderdaad een bus zijn van De Lijn.

Volgens een bericht op Facebook staat de hele Volvo serie uit IJsselmond nu in Waddinxveen om klaar gemaakt te worden voor export naar Ivoorkust :(.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

flipje schreef:
flipje schreef:De 5682 is/was een 3 assige Volvo welke de afgelopen jaren diensten reed in IJsselmond. Ik dacht dat deze bussen (op de 5670 t/m 5674 na) al naar het buitenland waren afgevoerd.
In een fotoreportage hier op het vorm zou de 5682 inderdaad een bus zijn van De Lijn.

Volgens een bericht op Facebook staat de hele Volvo serie uit IJsselmond nu in Waddinxveen om klaar gemaakt te worden voor export naar Ivoorkust :(.
Ik heb het al eerder aangegeven in mijn vorige post de 5682 is een Volvo bus van Connexxion en rijdt de komende paar maanden rond in Zeeuws-Vlaanderen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Wat is de meerwaarde van lijn 209 op 102 en 107/108?
Lijn 209 is eigenlijk gewoon de oude 609.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Busfoto.nl »

2958 zag ik net met ophaalapparatuur die soort van aan de buitenzijde was geplaatst.
Afbeelding
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Gister Ex- Ijsselmond 5729 gespot op lijn 19 in Breda. Hij was nog steeds in zijn Ijsselmond- kleur wat een aardig gezicht is tussen al dat wit en rood.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Oh die plek voor ophaalapparatuur is wel goed gevonden.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik begrijp de nut er niet van. Je kan dat apparaat alleen gebruiken als de bus stil staat bij een halte?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Nou stel, je hebt op de OV Chipkaart website een tegoed gekocht maar je saldo is negatief, dan kun je voordat je instapt het geld er snel op zetten en gewoon inchecken zonder gedoe.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten