Het grote computertopic! #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Ik denk dat ik het onderscheid wel kan maken tussen malware en iets wat wel kan..

inb4 Deadlock2k: ja ik weet dat je gaat zeggen dat ik dat niet kan..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door isadora »

Maar weet jij, waar jij die malware wel en niet op kan lopen?
Erg handig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Natuurlijk, elke site kan malware/virussen/etc. bevatten. Maar in de duistere hoeken van het internet (met illegale zaken enzo) is de kans daarop wél veel groter dan op bijvoorbeeld een nieuwssite.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

isadora schreef:
Thom91 schreef:En zolang je weet wat je doet op het internet dunkt het me dat het voldoende afweer biedt..
Maar weet je dat altijd? Ik durf wel te beweren, dat 90% van de internetgebruikers geen idee heeft, wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.
Ik zit op dit moment op een conferentie met alleen maar ICT'ers en ik denk dat minstens 70% van de mensen hier het niet eens weet en dit zijn de knapste koppen op het gebied van identity en security management in het onderwijs van Europa.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Er was een presentatie waar ik inhoudelijk niet veel over kan zeggen maar de titel was; "How to recover from a crypotlocker attack" en een tweede genaamd; "Virusses on Linux"

Aan de hand daarvan bleken er enkele vrij hoog aangeschreven universiteiten, waaronder een uit het Verenigd Koninkrijk die ruim tien eeuwen bestaat toch stiekem geïnfecteerd te zijn met dit soort malware....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Ik ben al jaren erg tevreden over Kaspersky Anti Virus. Niet al te duur en maakt geen slak van je PC.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

De Nederlandse helpbestanden van Excel 2011 zijn werkelijk bezaaid met fouten. Niet echt handig als je even snel de werking van iets wil opzoeken omdat ik mijn Excelvaardigheden moet aantonen voor een baan :')

Voorbeeld in de pagina over celnamen:
Afbeelding

Merk ook op dat bij stap zes van het voorbeeld opeens wordt teruggevallen naar het Engels, terwijl die knop ook gewoon een Nederlandse naam heeft (Financieel).

Oja, en ik kan geen gebruik maken van een Engelse Excel, blijkbaar is de licentie van het programma dusdanig dat je maar één taal kan gebruiken. Terwijl ik voor 95% zeker weet dat het bedrijf waar ik de test moet afleggen een Engelse Excel zal gebruiken, ze hebben niet eens een Nederlandse website :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Dat is altijd zo, office kent alleen de taal waarmee het geïnstalleerd is en je kan geen talen aanpassen..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Ik heb bij twee werkgevers gewerkt waar je de taal van Office kon veranderen, maar blijkbaar is dat niet standaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Dat is altijd zo, office kent alleen de taal waarmee het geïnstalleerd is en je kan geen talen aanpassen..
Fout.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik heb bij twee werkgevers gewerkt waar je de taal van Office kon veranderen, maar blijkbaar is dat niet standaard.
Klopt, het kan niet bij Premium Plus, alleen bij Professional Plus, je kan wel de proofing tools voor de goede taal installeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Excel is trouwens een vervelende met meerdere talen - de functienamen zijn erg taalafhankelijk. SOM wordt SUM etc.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Aking »

Ik heb vroeger met zo'n taalpakket ook wel eens gehad dat de helft van de menu's en dingen Engels bleef, en de rest Nederlands werd :')
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

webguy schreef:Excel is trouwens een vervelende met meerdere talen - de functienamen zijn erg taalafhankelijk. SOM wordt SUM etc.
Inderdaad erg lastig ja... Als je een voorbeeldformule in het Engels vindt, moet je eerst de Nederlandse functienamen erbij gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

webguy schreef:Excel is trouwens een vervelende met meerdere talen - de functienamen zijn erg taalafhankelijk. SOM wordt SUM etc.
Breek mij de bek niet openen. Ik heb een lijst van Wikipedia naast het toetsenbord liggen met daarop de Nederlandse en Engelse namen van formules naast elkaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Fles »

god god wat een drama. Of je kiest een taal of je leert een taal extra. Het laatste is sowieso aan te bevelen want geen enkele buitenlander spreekt Nederlands, op anderhalver belg en een kwart zuid-afrikaan na :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Excel is trouwens een vervelende met meerdere talen - de functienamen zijn erg taalafhankelijk. SOM wordt SUM etc.
Nou gaat dat nog wel goed als je een bestand uit de Nederlandse versie in de Engelse opent. Vaak genoeg gedaan, want sommige apparaten op m'n werk hebben een oude Nederlandse versie van Excel op de PC staan terwijl verder alles Engels is. Alleen even op letten bij data importeren dat je de komma's door punten laat vervangen enzo.
Aking schreef:Ik heb vroeger met zo'n taalpakket ook wel eens gehad dat de helft van de menu's en dingen Engels bleef, en de rest Nederlands werd :')
Ken ik :P Op m'n PC op het werk de datum/tijd op Nederlandse volgorde en notatie staan, maar blijkbaar kan Office dan ineens ook alleen nog maar alles in het Nederlands tonen. En dan krijg je bij een afspraak in Outlook iets als "Accepted on vrijdag 13 maart 2015. Occurs every second vrijdag".

Een Engelstalige PC met een Nederlands toetsenbord vereist trouwens ook wel even goed opletten hoe je het instelt om te zorgen dat alles overeen komt. Om nog maar te zwijgen over het Nederlands in SAP trouwens, de webinterface daarvan heb ik weleens op Engels gezet omdat ik van de Nederlandse vertalingen geen chocola kon maken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Nou gaat dat nog wel goed als je een bestand uit de Nederlandse versie in de Engelse opent.
Heb je niet veel aan als je het ene gewend bent en het andere gebruikt :P

In ander nieuws - waar zijn bedrijven mee bezig als je Excel zo goed moet kennen. Lijkt me nuttiger om te weten of je enig oplossend vermogen hebt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Nee okee, maar was wel erg vervelend geworden als dat niet compatible geweest zou zijn.

Ik zou in de Nederlandse versie ook wel aardig moeten zoeken, maar de geavanceerde functies gebruik ik toch meer op 't werk dus die ken ik meerendeels alleen in het Engels. Maar ondanks de hindernissen kan je best mooie dingen met Excel, heb er al behoorlijk geavanceerde dingen mee in elkaar gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:
Bee schreef:Ik heb bij twee werkgevers gewerkt waar je de taal van Office kon veranderen, maar blijkbaar is dat niet standaard.
Klopt, het kan niet bij Premium Plus, alleen bij Professional Plus, je kan wel de proofing tools voor de goede taal installeren.
Ok, Office for Mac kan het niet. Aldus de website van Microsoft..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Zo zie je maar, wéér een beperking van een Mac! :mrgreen:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Dat valt best wel mee, kwestie van opnieuw installeren. Peanuts met Office 365..

Verder leer je de belangrijke vaakgebruikte functies snel genoeg uit het hoofd..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Ik heb nog geen Office 365, dat hadden ze nog niet toen ik eind 2010 Office kocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:
KM46 schreef:Even een vraagje tussendoor: Binnenkort verloopt mijn licentie van mijn antivirussoftware. Ik ben aan het kijken voor een nieuw programma. Welke is er goed en welke slecht?
ESET komt wel vaak goed uit testen. Bevalt mij tot op heden ook wel, vooral doordat ´ie veel sneller is bij het opstarten dan de antivirussoftware die ik eerst had.
Het is uiteindelijk Norton geworden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Het was toch Panda geworden?

Kassa zijn volgens mij afgelopen zaterdag dat GData en ESET de beste prijs/kwaliteitverhouding hadden, dat Avira door de prijs de beste koop was maar Kaspersky en Bitdefender de beste bescherming boden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten