OVer je reiservaringen in maart 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Er was ook een wisselstoring nabij Harmelen aansluiting, misschien heeft die er mee te maken..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hainje »

Een s13600 vanaf Tbr om 16:06u rijdt niet. Reden, aanrijding met persoon, maar de volgende rijdt niet en op de app staat alleen vermelding van Bd - Rsd. De link met de 13600 ontgaat mij volledig.
🍉
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren besluit mijn s3300 van 07:32 uit Zaandam met slechts +3 te rijden. Niet genoeg om mijn aansluiting op Schiphol op de s700 om zeep te helpen, dus dat ging allemaal gesmeerd.
Vlak voor Leiden Centraal liep de HC plotseling om dat wegens een wisselstoring de trein niet verder zou rijden dan Leiden, en dat we konden overstappen op de Sprinter van 08:26. De trein werd geparkeerd op het puntje van 5a (ik zat helemaal voorin en het was nog een stukje tot uberhaupt de afdak van 5a werd bereikt), lekker klantvriendelijk dus. Er ontstond een hele snelle volksverhuizing naar spoor 9b, want daar stond de Sprinter van 10 minuten eerder nog gereed. Deze puilde echt helemaal uit, aangezien het volgens de HC weer de eerste trein naar Den Haag Centraal was. Bij Voorschoten kregen we nog een beetje vertraging wegens deurproblemen.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Hmm, in alle 4 de EBS-bussen waarmee ik vandaag gereisd heb, deed de wifi het. Dat is ook wat nieuws.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Er zat vanmiddag een SLT IV in de t9500 (gespot bij Waddinxveen).
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

Ondertussen zit de Benelux zo ruim in de rijtijd dat er extra gestopt wordt in Zlw. Het moet niet gekker worden.

En stoel A zat het beste in Rotterdam ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Etienne »

waldo79 schreef:Ondertussen zit de Benelux zo ruim in de rijtijd dat er extra gestopt wordt in Zlw. Het moet niet gekker worden.
Alle Intercity's stoppen zelfs in Lage zwaluw, er rijden namelijk geen Sprinters.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

En de s1900 is geknipt. Het Limburgse deel eindigt in Zlw.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag naar Hengelo geweest. :) Goed om te zien dat Syntus ook uit het stenen tijdperk is gekropen en twee piepjes laat horen bij het uitchecken. About bloody time!

Op de terugweg had ik de t1660 van 16:24 uit Hengelo. Wat ik niet snap, is dat één van die opties was een overstap op Amersfoort en Amsterdam Centraal met de s1500, terwijl Amsterdam Sloterdijk toch logischer is?
In ieder geval wares er een kudde kinderen in de trein die met z'n allen tegelijkertijd naar de WC moesten (vlak achter de stiltecoupe waar ik zat) en elkaar ontzettend zaten te treiteren op het balkon. Lekker irritant.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

De reisplanner geeft de overstap op Amsterdam Centraal doordat je er daar meer tijd voor hebt. Op Sloterdijk zit de IC naar Zaandam er immers korter achter doordat de s1500 lang op Centraal stilstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Somoht »

AFAIK is die NSreisplanner niet zo slim hoor, die pakt altijd de eerste overstap mogelijkheid. Zie ook de overstap tussen de IC naar Dordrecht en de Sprinter naar Breda als je naar Delft Zuid wilt. Die komt uit de reisplanner altijd op HS, waar je de overstap van 2 minuten vaak niet haalt. Dit terwijl de IC die Sprinter altijd gaat inhalen en een overstap op Delft (zeker nu) veel logischer is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door webguy »

Overstap is altijd de eerste inderdaad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

De overstap op Amsterdam Centraal is wel langer, maar je moet dan wel van 11 naar 8. Op Sloterdijk kun je crossplatform van 3 naar 4.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door webguy »

Die info gebruikt de reisplanner niet - er is gekozen om altijd de eerst mogelijke overstap te tonen. Heeft deels met stukje onderzoek te maken - klanten die stressen over een overstap stappen het liefst zsm over, maar is ook gewoon omdat je ergens een regel moet maken. Ik weet dat Hafas (van Bahn.de) wel kijkt wat het beste is qua comfort zoals je noemt
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Die info gebruikt de reisplanner niet - er is gekozen om altijd de eerst mogelijke overstap te tonen. Heeft deels met stukje onderzoek te maken - klanten die stressen over een overstap stappen het liefst zsm over, maar is ook gewoon omdat je ergens een regel moet maken. Ik weet dat Hafas (van Bahn.de) wel kijkt wat het beste is qua comfort zoals je noemt
Hm, dat ging een paar jaar geleden wel grandieus mis met de overstap van s2600 -> s3300. De reisplanner gaf vaak een onmogelijke overstap aan van iets van vijf minuten op Amsterdam Sloterdijk, van spoor 12 naar 9. :mrgreen: Heb de NS er meerdere malen op gewezen, en toen werd 'ie eruit gehaald.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Zo, eindelijk mijn eerste ronde van dit kalenderjaar achter de rug. Het werd vandaag de route Amsterdam - 's-Hertogenbosch - Arnhem - Delft - Amsterdam. Alleen bij Oss controle gehad vandaag, wel op elke trein een conducteur die door de trein liep. Ieder geval weer lekker wat treinkilometers gemaakt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

In alle 4 de treinen een HC gezien. Het viel me op hoeveel de meeste treinseries in de rijtijd zwemmen. t12557 ging met +3 weg uit Rtd om dan nog aan de vroege kant in Ut aan te komen. t6059 met +1 weg uit Ut en met -1 in Tl :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door marvinkok »

VIRM schreef:Vandaag naar Hengelo geweest. :) Goed om te zien dat Syntus ook uit het stenen tijdperk is gekropen en twee piepjes laat horen bij het uitchecken. About bloody time!
Trein of bus :p
Een deel van de bussen heeft namelijk oudere kaartlezers die piepen slechts 1 keer ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

De t12522 maakte vandaag een extra stop in (o.a.) Nijkerk.
Voor mij kwam dat goed uit, want daar stapte ik in. ;)
Ik had zelfs dubbel geluk, want precies toen ik aankwam op het station, kwam hij met +5 binnen.
(Het kan dus wel: een IC extra laten stoppen. ;) :pos: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Een IC extra laten stoppen kan altijd wel. Maarja of de wil er is dat is toch echt vraag twee. En het moet natuurlijk ook passen in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Suus »

Een extra intercitystop in Nijkerk! Schandalig, dat dit kan in Gelderland! OMGWTFBBQ!!1!!!1!11!111.

Wat moet je sowieso op dat tijdstip maandagochtend in Nijkerk :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Fijn dat dit in dit geval kon. Dit zouden de NS en Prorail vaker moeten doen (o.a. bij het weer opstarten van de dienstregeling na een verstoring).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Een extra intercitystop in Nijkerk! Schandalig, dat dit kan in Gelderland! OMGWTFBBQ!!1!!!1!11!111.

Wat moet je sowieso op dat tijdstip maandagochtend in Nijkerk :')
Sprinter Zwolle - Utrecht niet gereden, vreemde is dat de IC alleen te Nijkerk gestopt is..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Suus »

Er zal wel iemand die hoog in de organisatie zit iets geregeld hebben :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Een extra intercitystop in Nijkerk! Schandalig, dat dit kan in Gelderland! OMGWTFBBQ!!1!!!1!11!111.

Wat moet je sowieso op dat tijdstip maandagochtend in Nijkerk :')
Sprinter Zwolle - Utrecht niet gereden, vreemde is dat de IC alleen te Nijkerk gestopt is..
O, de HC had het over een aantal extra stops (dus ik vermoedde in elk geval ook Harderwijk).
De Sprinter van 8:03 (vanuit Nijkerk) werd rond 7:30 nog wel op Rijdendetreinen getoond (met 2x DD-AR).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten