Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Fles »

Thalys door het stof na 60.000 handtekeningen tegen homofobie

De Amsterdamse Mirjam van Heugten gaf op het station in Parijs haar vriendin Claire een afscheidszoen. Een medewerker van Thalys nam daar aanstoot aan en verbood het Mirjam en Claire elkaar te omhelzen, omdat zij twee vrouwen zijn. Van Heugten liet het er niet bij zitten: een petitie die Thalys oproept stelling te nemen is door 60.000 mensen ondertekend.

Bron en meer

:neg:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Hainje »

Nou ja, het lijkt er op dat ze in ieder geval maatregelen nemen om herhaling te voorkomen.
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Fles »

Nadat er eerst een lousy standaard-antwoordje kwam ja :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door JWM »

Het is me toch wat.

Er zijn zat mensen in de maatschappij die zo tegen homoseksualiteit aankijken dus heel vreemd is het niet dat het ook onder Thalys-personeel voor komt. Uiterst onprofessioneel van de medewerker natuurlijk.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door groningen »

Vanzelfsprekend ben ik tegen mishandeling van treinpersoneel, maar in dit geval maak ik toch een kleine uitzondering. Zoenen van man en vrouw is OK, maar met man en man of vrouw en vrouw heeft deze persoon in Parijs een probleem. Is die persoon ook lid van de moraalpolitie?!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Z2N »

Gelukkig is dit incident geen standaard voor Thalys, net in Brussel had ik twee mannen die nog een uitgebreide afscheidskus deden voordat de trein weer verder ging ri Amsterdam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door sirvinniei »

Wat ik me afvraagt is of die medewerker inderdaad er bij zei dat het is omdat het twee vrouwen zijn of dat dat zo door die gene geïnterpreteerd werd. Ik kan me namelijk ook soms best wel storen aan mensen die affectioniteit in het openbaar tonen ongeacht de geaardheid.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Vinny »

In Parijs? Daar struikel je toch over de zoenende paartjes...
Ik kan me namelijk ook soms best wel storen aan mensen die affectioniteit in het openbaar tonen ongeacht de geaardheid.
We leven in een vrije wereld. Daarnaast is een kus een tamelijk onschuldige vorm van tedere intimiteit. Ik vind dat dat echt zou moeten kunnen. Ook of juist op het station waar mensen afscheid van elkaar nemen of elkaar begroeten na een lange periode van afwezigheid. Je hoeft er niet naar te kijken als je het vies vindt. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Hainje »

Mja, maar d'r is natuurlijk wel een verschil tussen bescheiden zoen of elkaar af staan te lebberen als Lassie. :P
🍉
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door sirvinniei »

Vinny schreef:In Parijs? Daar struikel je toch over de zoenende paartjes...
Ik kan me namelijk ook soms best wel storen aan mensen die affectioniteit in het openbaar tonen ongeacht de geaardheid.
We leven in een vrije wereld. Daarnaast is een kus een tamelijk onschuldige vorm van tedere intimiteit. Ik vind dat dat echt zou moeten kunnen. Ook of juist op het station waar mensen afscheid van elkaar nemen of elkaar begroeten na een lange periode van afwezigheid. Je hoeft er niet naar te kijken als je het vies vindt. :roll:
Het ging om meer dan een kus, maar ja de bron is niet objectief genoeg om vast te stellen of het echt overdreven was.
Ondanks dat het een vrij land is mag een vervoeder wel gedragsregels opstellen.
Maar nu ik heb het artikel nog eens gelezen en het ging er inderdaad specifiek om dat het twee vrouwen waren. Dat zou dus wel degelijk discriminatie zijn. Vindt het toch erg bizar voor een land als Frankrijk.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Z2N »

Ach ja, in Frankrijk is het Homohuwelijk tegenwoordig ook legaal, betekent niet dat het ineens niet meer gevoelig ligt in de samenleving (dat ligt het namelijk wel, heel erg zelfs).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Mja, maar d'r is natuurlijk wel een verschil tussen bescheiden zoen of elkaar af staan te lebberen als Lassie. :P
Zolang dergelijke zoenen in films geen aanleiding vormen tot leeftijdsbeperkende kijkwijzericonen zou zoiets in de openbare ruimte gewoon toegestaan moeten zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Fles »

sirvinniei schreef:omdat het twee vrouwen zijn of dat dat zo door die gene geïnterpreteerd werd.
Ja, misschien LEKEN het alleen maar vrouwen :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Fles »

Z2N schreef:Ach ja, in Frankrijk is het Homohuwelijk tegenwoordig ook legaal, betekent niet dat het ineens niet meer gevoelig ligt in de samenleving (dat ligt het namelijk wel, heel erg zelfs).
Maar Frankrijk is gewoon een schijtland. Als Zlatan het zegt is het waar :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Z2N »

_O-

Mais pourtant c'est faux. :twisted:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door AppleMoose »

Ach, dit is niet typisch iets voor Frankrijk. Ook in Nederland zijn er genoeg mensen die zo denken/handelen.
Er is nog genoeg te doen wat dat betreft.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door n-evo »

Zo'n bekrompen vent zou een op staande voetje moeten krijgen. Je wilt echt niet als bedrijf dat zoiets je vertegenwoordigd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door sirvinniei »

Ronaldussen schreef:Ach, dit is niet typisch iets voor Frankrijk. Ook in Nederland zijn er genoeg mensen die zo denken/handelen.
Er is nog genoeg te doen wat dat betreft.
Er is een groot verschil tussen denken en doen. Iets verkeerds/gemeens/fout denken is niet verboden (gelukkig want anders zou er een gedachtenpolitie zijn)
Zo is het in Nederland bijvoorbeeld mogelijk om te vinden dat pedofilie goed is en kan je er zelfs een partij voor oprichten.
Zo gauw als je naar dingen die volgens de wet verboden zijn gaat handelen, dan is het pas illegaal.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door AppleMoose »

Alleen is de scheidslijn tussen denken en doen flinterdun en beïnvloed wat je denkt bewust danwel onbewust, en soms bijna onmerkbaar voor een ander, hoe je handelt.
En hoevaak hoor je een opmerking als "Ik heb niets tegen homo's, maar ze moeten wel "normaal" doen wel niet?
Of dat men toch wel van homo's verwacht dat zij "uit de kast" komen? Als je écht openminded bent, heb je die verwachting niet en zie je vanzelf wel of die persoon met een vriend of vriendin thuiskomt. :wink:

En ja, ik weet dat we in Nederland in een van de beste landen wonen qua homo-emancipatie maar dat wil nog niet zeggen dat er hier niets meer te doen valt op dit gebied :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Thalys: Gay-vriendelijk, maar ondertussen...

Bericht door Fles »

n-evo schreef:Zo'n bekrompen vent zou een op staande voetje moeten krijgen. Je wilt echt niet als bedrijf dat zoiets je vertegenwoordigd.
Getuige het feit dat er eerst een lauw standaardmailtje terug kwam hebben ze daar blijkbaar niet zo'n moeite mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten