Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

Nee, we moeten niet toestaan dat particuliere organisaties (in dit geval zelfs mede door de inzet van algemene middelen) in staat blijken (delen van) steden te isoleren of in elk geval de toegankelijkheid van hele wijken ernstig te frustreren. Ook niet als zij wel bereid zijn hun (geregistreerde) leden 'vrije' doorgang te verlenen. Of het nou om een station gaat of om een andere doorgang van vitaal belang voor de cohesie van de lokale gemeenschap. Onafhankelijk van de 'colors' waarin geparadeerd wordt door de betrokken 'organisaties'.
Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door waldo79 »

@webguy: Rotterdam Centraal heeft inderdaad een fietstunnel. Veel gedoe om niks lijkt het me (A)
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

We laten ons beter niet afsluiten of omleiden door deze organisaties. Dat geeft foute signalen af en schept verkeerde verwachtingen.
Kaart ongeldig err. 007
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

atbrg schreef:We ...... verwachtingen.
Je punt is duidelijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door waldo79 »

Ennes, het is redelijk een verspilling van energie om op zoveel paranoia nog in te gaan.
0318
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:47

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door 0318 »

Meltrain schreef: 30 april: Duivendrecht
Daar ben ik onlangs eens geweest. Netjes bij het paaltje op het perron uitgecheckt, vervolgens naar de uitgang gelopen. Daar kwam ik ineens poortjes tegen (waar ik gewoon door kon lopen). Hoe gaat dat straks, als al uitgecheckte reizigers bij dat poortje komen? Nog een keer piep doen, en er gebeurt verder niks ernstigs?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Suus »

De paaltjes op het perron zijn niet bedoeld om uit te checken, alleen om over te stappen tussen NS en GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Natorious »

0318 schreef:
Meltrain schreef: 30 april: Duivendrecht
Daar ben ik onlangs eens geweest. Netjes bij het paaltje op het perron uitgecheckt, vervolgens naar de uitgang gelopen. Daar kwam ik ineens poortjes tegen (waar ik gewoon door kon lopen). Hoe gaat dat straks, als al uitgecheckte reizigers bij dat poortje komen? Nog een keer piep doen, en er gebeurt verder niks ernstigs?
Dát moet je dus niet doen. Ik weet niet hoe de NS dat aanpakt, GVB geeft alleen een melding dat je al in/uitgecheckt bent.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Tochjo »

Je kunt het poortje passeren door je kaart voor de lezer te houden. Je wordt niet opnieuw uitgecheckt. Het scherm toont alleen "Tot ziens".
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door gliderfighter »

Ik kon station Amsterdam Amstel iig niet vinden op een lijstje dat ik zag. Er staan duidelijke borden dat de GVB en NS paaltjes naast elkaar staan om over te stappen, niet uitchecken.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

waldo79 schreef:Ennes, het is redelijk een verspilling van energie om op zoveel paranoia nog in te gaan.
Tijdens een moment van verveling, laat ik mezelf nog wel eens gaan :roll: :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Suus »

Gisteren trouwens voor het eerst undercover S&V-personeel gezien :o

Dat het S&V-personeel was werd wel vrij duidelijk toen ze boetes gingen uitschrijven aan zwartrijders (blijkbaar was de halfvolle coupé voor de helft gevuld met zwartreizigers, want ze bleven maar doorschrijven).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

Ennes schreef:
waldo79 schreef:Ennes, het is redelijk een verspilling van energie om op zoveel paranoia nog in te gaan.
Tijdens een moment van verveling, laat ik mezelf nog wel eens gaan :roll: :wink:
Er voelen zich blijkbaar ook genoeg mensen duidelijk wel op hun gemak met al die extra 'servicepunten' voor de lokale gemeenschap. Een stukje 'erkenning' voor en door 'gelijkgestemden' zullen we maar zeggen.
Kaart ongeldig err. 007
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Aking »

Bee schreef:Gisteren trouwens voor het eerst undercover S&V-personeel gezien :o

Dat het S&V-personeel was werd wel vrij duidelijk toen ze boetes gingen uitschrijven aan zwartrijders (blijkbaar was de halfvolle coupé voor de helft gevuld met zwartreizigers, want ze bleven maar doorschrijven).

Geen idee hoe dat tegenwoordig zit, maar vroeger waren er "blauwe treinen" met zowel Spoorwegpolitie en Proces Bijzondere Taken undercover.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Thom91 »

Ze zijn nog steeds blauw, maar tegenwoordig ook met wat geel!
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Aking »

:')
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Bartjk »

Wat ik wel erg veel zie is mensen die inchecken, op het scherm naar hun saldo kijken, ov kaart in de broekzak stoppen en dan pas door de poortjes willen lopen die inmiddels al weer dicht zijn om vervolgens niet meer naar binnen te kunnen want al ingecheckt. Ik snap waarom dat is gedaan om te voorkomen dat 1 kaart een hele groep binnen laat, maar ik zie het te vaak gebeuren.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door atbrg »

Ach, het is techniek waarvan al langer bekend is dat niet elke check in/uit feilloos verloopt. Dat valt gewoon binnen de vastgestelde tolerantiegrenzen. Deze met opzet treuzelende 'saboteurs' moeten nog maar wat extra geduld betrachten en rustig de komst van een servicemedewerker afwachten die de validiteit van de aangeboden kaart zal controleren. Mochten de poortjes beschadigd (geraakt) zijn dan kan e.e.a. meteen middels een administratieve sanctie worden afgehandeld.
Kaart ongeldig err. 007
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Bartjk schreef:Wat ik wel erg veel zie is mensen die inchecken, op het scherm naar hun saldo kijken, ov kaart in de broekzak stoppen en dan pas door de poortjes willen lopen die inmiddels al weer dicht zijn om vervolgens niet meer naar binnen te kunnen want al ingecheckt. Ik snap waarom dat is gedaan om te voorkomen dat 1 kaart een hele groep binnen laat, maar ik zie het te vaak gebeuren.
Volgens mij gaat het poortje pas dicht als er iemand gepasseerd is. Je moet wel heel lang wachten, wil het poortje gesloten zijn voordat je gepasseerd bent.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Het is een station. Op een station moet je gewoon in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. leuk dat je tot nu toe de stationshal ook als afsnijroute kan gebruiken, maar het is en blijft een station. Primair een plek voor treinen en reizigers dus, niet voor buurtbewoners die ff snel naar de andere kant willen.
Een klein probleem. Een station vervoert mij niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

Dus?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Tochjo »

Hendrik schreef:Volgens mij gaat het poortje pas dicht als er iemand gepasseerd is. Je moet wel heel lang wachten, wil het poortje gesloten zijn voordat je gepasseerd bent.
Een poortje sluit 8 seconden na het aanbieden van de OV-Chipkaart; als de klant binnen die 8 seconden door het poortje loopt, sluit het poortje direct na de klant (bron).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

Bartjk schreef:Wat ik wel erg veel zie is mensen die inchecken, op het scherm naar hun saldo kijken, ov kaart in de broekzak stoppen en dan pas door de poortjes willen lopen die inmiddels al weer dicht zijn om vervolgens niet meer naar binnen te kunnen want al ingecheckt. Ik snap waarom dat is gedaan om te voorkomen dat 1 kaart een hele groep binnen laat, maar ik zie het te vaak gebeuren.
Het voordeel is, doen ze dus (als het goed is) maar 1 keer, daarna weten ze het. :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Dus?
Waarom heb ik een vervoersbewijs nodig als ik niet vervoerd wil worden. Perronkaartjes zijn tenslotte afgeschaft.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

Je kunt nu wel lekker bijdehand gaan doen, maar dat doet niets af aan het feit dat een stationshal primair een plek is voor mensen die met de trein willen reizen. Dus mag je redelijkerwijs verwachten dat zij in het bezit zijn van een vervoersbewijs.
Een stationshal is niet aangelegd als afsnijroute voor een bepaalde wijk. Dat was een leuke bijkomstigheid maar daar komt dus nu een einde aan. Een soortgelijk voorbeeld speelt hier in de buurt bij een school. Het schoolplein grenst aan beide tegenovergestelde kanten aan een straat en kon mooi gebruikt worden om een stuk af te snijden met lopen (scheelde 5 minuten lopen). De school heeft onlangs besloten de toegangshekken gesloten te houden en doet deze alleen open wanneer de kinderen naar school gaan of uit school gaan en voor iedereen die op de school zelf moet zijn. Sommige in de buurt klaagden daarover maar ik geef de school gelijk. Het schoolplein is bedoelt voor iedereen die op de school zelf hoort te zijn, niet voor buurtbewoners die het als wandelpad gebruiken.

Perronkaartjes zijn dan wel afgeschaft, maar op de perrons dien je nog altijd in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs (staat ook vermeld op de bekende blauwe bordjes met de huisregels).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten