Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Dus?
Waarom heb ik een vervoersbewijs nodig als ik niet vervoerd wil worden. Perronkaartjes zijn tenslotte afgeschaft.
Zo zou je ook kunnen stellen: waarom moet ik een bioscoopkaartje kopen als ik voorbij de kassa alleen maar een emmertje veel te dure popcorn wil kopen, ik wil immers helemaal niet naar de film.

En zo kan je natuurlijk nog veel meer onzinnige redenen bedenken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Zo zou je ook kunnen stellen: waarom moet ik een bioscoopkaartje kopen als ik voorbij de kassa alleen maar een emmertje veel te dure popcorn wil kopen, ik wil immers helemaal niet naar de film.

En zo kan je natuurlijk nog veel meer onzinnige redenen bedenken.
Ik weet niet naar welke bioscopen jij gaat maar ik heb mijn bioscoopkaartje hier alleen nodig als ik een filmzaal in wil en niet als ik in de lobby een bak popcorn wil kopen.

Volgens mij is er ooit een rechtszaak geweest over de verplichting van vervoersbewijzen op stations en perrons maar is die onderhands geschikt ofzo, eens even kijken, mijn pa volgde dat ding.

En jij noemt het een onzinnige reden, dat is het natuurlijk niet. Je verplicht ook geen toegangskaart voor het Rijksmuseum voor mensen die op het Museumplein willen staan. Dan zou het hek van De Dam zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

Maar het Museumplein is dan ook geen eigendom van het Rijksmuseum maar van de gemeente Amsterdam. De stationshal is eigendom van NS/ProRail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die er gebruik van willen maken (mits dit binnen de wettelijke kaders blijft natuurlijk).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Daniel »

Nou lijkt het er bij sommige stationshallen wel op dat die, naast de functie voor reizigers, tevens zijn aangelegd als interwijkpassage. Niet voor niets worden bij diverse stations ook passagepassen verstrekt aan omwonenden om grote omwegen te voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

Nou dan is het hele "probleem" toch opgelost?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Ennes schreef:Zo zou je ook kunnen stellen: waarom moet ik een bioscoopkaartje kopen als ik voorbij de kassa alleen maar een emmertje veel te dure popcorn wil kopen, ik wil immers helemaal niet naar de film.

En zo kan je natuurlijk nog veel meer onzinnige redenen bedenken.
Ik weet niet naar welke bioscopen jij gaat maar ik heb mijn bioscoopkaartje hier alleen nodig als ik een filmzaal in wil en niet als ik in de lobby een bak popcorn wil kopen.

....
Ik ga helemaal niet naar de bioscoop, ik wil alleen popcorn! En dat is alleen te koop "voorbij" de kassa.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door baladid »

Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar in Duitsland hebben stations vaak ook een belangrijke winkelfunctie. in Hamburg of Hannover staat het in de supermarkt zondags zwart van de mensen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Daniel »

@Ronaldussen: Passagepassen werken natuurlijk alleen voor de omwonenden die 'm krijgen, da's niet persé de enige groep die het als verbinding wil gebruiken :wink:
Voorbeeldje: als je in Soest woont en op de fiets naar je werk in een kantoor aan het Amersfoortse Stationsplein gaat is het veruit het snelst die aan de achterkant van het station te parkeren en dan de hal door te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Ik ga helemaal niet naar de bioscoop, ik wil alleen popcorn! En dat is alleen te koop "voorbij" de kassa.
Manmanman, er staan in een bioscoop geen poortjes die je de toegang tot de rest van de bioscoop ontzeggen, die poortjes zijn er alleen bij de ingang van de zalen. Verdraai mijn woorden niet en lees wat ik zeg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Maar het Museumplein is dan ook geen eigendom van het Rijksmuseum maar van de gemeente Amsterdam. De stationshal is eigendom van NS/ProRail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die er gebruik van willen maken (mits dit binnen de wettelijke kaders blijft natuurlijk).
Zowel het Rijks als het Museumplein zijn eigendom van overheden. Ik snap niet wat je punt is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:@Ronaldussen: Passagepassen werken natuurlijk alleen voor de omwonenden die 'm krijgen, da's niet persé de enige groep die het als verbinding wil gebruiken :wink:
Voorbeeldje: als je in Soest woont en op de fiets naar je werk in een kantoor aan het Amersfoortse Stationsplein gaat is het veruit het snelst die aan de achterkant van het station te parkeren en dan de hal door te lopen.
Dan fiets je of een stukje om, of je investeert eenmalig € 20,- en je kan hem als passage pas gebruiken. Je hebt immers altijd een keuze.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Ennes schreef:Ik ga helemaal niet naar de bioscoop, ik wil alleen popcorn! En dat is alleen te koop "voorbij" de kassa.
Manmanman, er staan in een bioscoop geen poortjes die je de toegang tot de rest van de bioscoop ontzeggen, die poortjes zijn er alleen bij de ingang van de zalen. Verdraai mijn woorden niet en lees wat ik zeg.
Wat jij wilt... betwetertje!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Ennes schreef:Ik ga helemaal niet naar de bioscoop, ik wil alleen popcorn! En dat is alleen te koop "voorbij" de kassa.
Manmanman, er staan in een bioscoop geen poortjes die je de toegang tot de rest van de bioscoop ontzeggen, die poortjes zijn er alleen bij de ingang van de zalen. Verdraai mijn woorden niet en lees wat ik zeg.
Je mag bij Pathé ArenA pas de bioscoopsupermarkt in en daarna de (rol)trap op als je een geldig kaartje hebt en kaartjes kan je alleen kopen online of bij de verkoopautomaten bij de ingang. Zelfs bij de toiletten kan je niet komen zonder kaartje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Maar het Museumplein is dan ook geen eigendom van het Rijksmuseum maar van de gemeente Amsterdam. De stationshal is eigendom van NS/ProRail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die er gebruik van willen maken (mits dit binnen de wettelijke kaders blijft natuurlijk).
Zowel het Rijks als het Museumplein zijn eigendom van overheden. Ik snap niet wat je punt is.
Dan moet je verder lezen dan je neus lang is. De stationshal is geen eigendom van de gemeente maar van NS/Prorail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die van de stationshal gebruik willen maken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

baladid schreef:Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar in Duitsland hebben stations vaak ook een belangrijke winkelfunctie. in Hamburg of Hannover staat het in de supermarkt zondags zwart van de mensen...
In Nederland heeft het station die functie (nog) niet. Alleen station Utrecht heeft een winkelfunctie die echt van belang is, maar dat ligt buiten het station zelf en straks dus ook buiten de poortjes.

De winkels die nu op het station zitten weten al geruime tijd dat ze binnen de poortjes zouden komen te staan. Bovendien richten deze winkels zich tot de reiziger en die hebben allen een chipkaart op zak (okey, zwartrijders niet (voor de bijdehandjes onder ons)). Wil je niet-reizigers als klant hebben zijn er in de winkelcentra in de plaats van het station zelf genoeg mogelijkheden een winkeltje te openen. Er staan genoeg panden leeg...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

Klant: Mag ik van u een halfje wit en 2 krentenbollen?

Verkoopster: Alstublieft, anders nog iets?

Klant: O, ja doe er nog maar een retourtje Maastricht bij.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Dan moet je verder lezen dan je neus lang is. De stationshal is geen eigendom van de gemeente maar van NS/Prorail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die van de stationshal gebruik willen maken.
En van wie zijn ProRail en NS dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door dennistd »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Dus?
Waarom heb ik een vervoersbewijs nodig als ik niet vervoerd wil worden. Perronkaartjes zijn tenslotte afgeschaft.
Dan noemen we het inchecken dan toch gewoon het kopen van een perronkaartje? Die is gratis, maar er zit wel 20 euro statiegeld op die je terugkrijgt als je hem binnen een uur weer inlevert. En als je wilt reizen dan lever je hem in op je eindstation en wordt het statiegeld verrekend met de prijs van je reis. :6
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:In Nederland heeft het station die functie (nog) niet. Alleen station Utrecht heeft een winkelfunctie die echt van belang is, maar dat ligt buiten het station zelf en straks dus ook buiten de poortjes.

De winkels die nu op het station zitten weten al geruime tijd dat ze binnen de poortjes zouden komen te staan. Bovendien richten deze winkels zich tot de reiziger en die hebben allen een chipkaart op zak (okey, zwartrijders niet (voor de bijdehandjes onder ons)). Wil je niet-reizigers als klant hebben zijn er in de winkelcentra in de plaats van het station zelf genoeg mogelijkheden een winkeltje te openen. Er staan genoeg panden leeg...
Oh dus omdat het ze het eerder al weten moeten ze er maar vrede mee hebben? Wat is dat nou weer voor redenering van likmevestje. Als ze zonodig poortjes willen dan plaatsen ze die maar onderaan de trappen, net zoals in Amsterdam. En dan nog vind ik het een verbazingwekkend slecht idee en het is vooral symptoombestrijding. Wat jullie doen is beargumenteren dat three strikes wetgeving werkt terwijl dit soort dingen veel gecompliceerder liggen. En winkels richten zich niet op de reiziger, winkels richten zich op omzet. Jij werkt ook niet primair omdat het zo leuk maar om geld te verdienen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door ODRAIL »

Fijn voor de hobbyfotograven :shock: :? :neg: .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Fijn voor de hobbyfotograven :shock: :? :neg: .
Mensen van adel die graag hobby's fotograferen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Thom91 »

Ennes schreef:
deadlock schreef:
Ennes schreef:Ik ga helemaal niet naar de bioscoop, ik wil alleen popcorn! En dat is alleen te koop "voorbij" de kassa.
Manmanman, er staan in een bioscoop geen poortjes die je de toegang tot de rest van de bioscoop ontzeggen, die poortjes zijn er alleen bij de ingang van de zalen. Verdraai mijn woorden niet en lees wat ik zeg.
Wat jij wilt... betwetertje!
Het essentiële verschil tussen pathé en JT..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

deadlock schreef:
KM46 schreef:Fijn voor de hobbyfotograven :shock: :? :neg: .
Mensen van adel die graag hobby's fotograferen?
Nee, het droeve einde van de hobbyfoto's. (A)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Dan moet je verder lezen dan je neus lang is. De stationshal is geen eigendom van de gemeente maar van NS/Prorail en dus mogen zij voorwaarden stellen aan mensen die van de stationshal gebruik willen maken.
En van wie zijn ProRail en NS dan?
NS is een privaat bedrijf.
Maar om van dit flauwe gedoe af te zijn, het Museumplein is een plein voor evenementen en recreatie waaraan diverse musea gelegen liggen. Een stationshal is een hal dat onderdeel uitmaakt van een station en bedoelt is voor reizigers om zich naar/van de perrons te begeven. Omdat de reiziger doorgaans graag (te veel) geld wil uitgeven zijn er winkeltjes in gekomen maar daarmee verandert het doel van de stationshal niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:In Nederland heeft het station die functie (nog) niet. Alleen station Utrecht heeft een winkelfunctie die echt van belang is, maar dat ligt buiten het station zelf en straks dus ook buiten de poortjes.

De winkels die nu op het station zitten weten al geruime tijd dat ze binnen de poortjes zouden komen te staan. Bovendien richten deze winkels zich tot de reiziger en die hebben allen een chipkaart op zak (okey, zwartrijders niet (voor de bijdehandjes onder ons)). Wil je niet-reizigers als klant hebben zijn er in de winkelcentra in de plaats van het station zelf genoeg mogelijkheden een winkeltje te openen. Er staan genoeg panden leeg...
Oh dus omdat het ze het eerder al weten moeten ze er maar vrede mee hebben? Wat is dat nou weer voor redenering van likmevestje.
Als we het specifiek over Rotterdam hebben, ja, die wisten voordat ze het contract voor huur van de ruimte tekenden dat zij binnen de poortjes zouden vallen. Bij andere situaties: Risico van ondernemen in een stationsruimte en bovendien hebben zij ruimschoots de tijd gekregen om (als ze er werkelijk zo tegen waren) een alternatieve winkelruimte te huren.
Als ze zonodig poortjes willen dan plaatsen ze die maar onderaan de trappen, net zoals in Amsterdam.
Dan zadel je de reizigers op met extra in/uitchecken als ze van perron wisselen. Bovendien zorgt het voor enorme opstoppingen terwijl het in/uitchecken bij in/uitgang van station veel geleidelijker gaat qua hoeveelheid (bij meeste stations).
En dan nog vind ik het een verbazingwekkend slecht idee en het is vooral symptoombestrijding. Wat jullie doen is beargumenteren dat three strikes wetgeving werkt terwijl dit soort dingen veel gecompliceerder liggen.
Ik beweer helemaal niet dat dit werkt, Ik zeg alleen dat ik niet tegen het sluiten van poortjes ben en dat gemeentes niet moeten zeuren omdat een stationshal voor reizigers is en niet primair voor wijkbewoners die zo eerder aan de andere kant van het spoor komen of voor mensen die alleen willen shoppen.
En winkels richten zich niet op de reiziger, winkels richten zich op omzet.
En om een goede omzet te halen richten de winkels op het station zich op de reizigers, doen ze dat niet, zijn ze binnen no-time failliet. En daar heb je niet eens poortjes voor nodig (A)
Jij werkt ook niet primair omdat het zo leuk maar om geld te verdienen.
Non-argument.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten