Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door dennistd »

KM46 schreef:Fijn voor de hobbyfotograven :shock: :? :neg: .
Met Weekend Vrij heb ik nergens last van in het weekend (A)
Voor de rest gewoon even aan denken dat je binnen het uur even weer naar buiten gaat.
Op Rotterdam kun je ook na het inchecken even naar een paaltje op het perron lopen (voor internationale reizigers) en daar uitchecken. Voordat je het station wilt verlaten nog een keer daar langs om weer in te checken, om bij de poortjes vervolgens netjes uit te checken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:NS is een privaat bedrijf.
Maar om van dit flauwe gedoe af te zijn, het Museumplein is een plein voor evenementen en recreatie waaraan diverse musea gelegen liggen. Een stationshal is een hal dat onderdeel uitmaakt van een station en bedoelt is voor reizigers om zich naar/van de perrons te begeven. Omdat de reiziger doorgaans graag (te veel) geld wil uitgeven zijn er winkeltjes in gekomen maar daarmee verandert het doel van de stationshal niet.
Hoezo is een station dat? Op veel stations zijn de horeca/winkels veel langer open dan in de omgeving bijvoorbeeld. En wie heeft bepaald dat dat het doel is, jij?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Als we het specifiek over Rotterdam hebben, ja, die wisten voordat ze het contract voor huur van de ruimte tekenden dat zij binnen de poortjes zouden vallen. Bij andere situaties: Risico van ondernemen in een stationsruimte en bovendien hebben zij ruimschoots de tijd gekregen om (als ze er werkelijk zo tegen waren) een alternatieve winkelruimte te huren.
Een goede ondernemer pakt kansen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze achteraf gelijk krijgen ook al hebben ze getekend voor voorwaarden. Ik zeg; aanpakken die NS met hun manie om forten van stations te maken.
Dan zadel je de reizigers op met extra in/uitchecken als ze van perron wisselen. Bovendien zorgt het voor enorme opstoppingen terwijl het in/uitchecken bij in/uitgang van station veel geleidelijker gaat qua hoeveelheid (bij meeste stations).
Volgens mij valt dat in Amsterdam allemaal best wel mee.
Ik beweer helemaal niet dat dit werkt, Ik zeg alleen dat ik niet tegen het sluiten van poortjes ben en dat gemeentes niet moeten zeuren omdat een stationshal voor reizigers is en niet primair voor wijkbewoners die zo eerder aan de andere kant van het spoor komen of voor mensen die alleen willen shoppen.
Als iets twintig/dertig jaar zo is dan gaan die wijkbewoners daar vanuit. En dat is in dit geval niet eens een drogreden.
En om een goede omzet te halen richten de winkels op het station zich op de reizigers, doen ze dat niet, zijn ze binnen no-time failliet. En daar heb je niet eens poortjes voor nodig (A)
Dat hangt maar net van het soort etablissement af. Döner Company Almelo heeft gok ik zo een hogere omzet van niet treinreizigers dan van wel treinreizigers.
Non-argument.
Goed argument!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

dennistd schreef:
KM46 schreef:Fijn voor de hobbyfotograven :shock: :? :neg: .
Met Weekend Vrij heb ik nergens last van in het weekend (A)
Voor de rest gewoon even aan denken dat je binnen het uur even weer naar buiten gaat.
Op Rotterdam kun je ook na het inchecken even naar een paaltje op het perron lopen (voor internationale reizigers) en daar uitchecken. Voordat je het station wilt verlaten nog een keer daar langs om weer in te checken, om bij de poortjes vervolgens netjes uit te checken.
Je hoeft maar 29,- per maand te betalen om gratis langer dan 35 minuten op een perron te mogen verblijven WAUW WAT GAAF!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:Als ze zonodig poortjes willen dan plaatsen ze die maar onderaan de trappen, net zoals in Amsterdam.

Naast dat we in een andere bioscoop komen, komen we blijkbaar ook op andere stations. Al ga ik er dan toch maar van uit dat je met Amsterdam niet centraal bedoelt (voor ik weer beschuldigd word dat ik je woorden verdraai) want op die Amsterdam staan de poortjes ook bij de ingang van de tunnels.
deadlock schreef:En winkels richten zich niet op de reiziger, winkels richten zich op omzet.
En gelukkig is het overgrote deel van de winkelformules van NS-Retail & services (al dan niet als franchise formule) en laat dat nou net een onderdeel van NS zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:Je roept maar een eind weg, als kluizen iets zouden helpen tegen bankovervallen zouden bankovervallen al lang uitgebannen zijn en je houdt alleen het erge spul over als je die poortjes gaat sluiten. Symptoombestrijding en de reiziger (die op fucking 1, 2 en 3 staat) wordt samen met de omwonenden van de stations keihard anaal vernederd, harder dan 1 man 1 jar.
Niet zo stampvoeten deadlock! Is nergens voor nodig. Ik en heel veel reizigers met mij, zijn nog geen enkele keer anaal vernederd (of bevredigd) bij het passeren van een gesloten poortje.

We mochten allemaal gewoon onze broek aanhouden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Behalve dan die twee keer dat het poortje niet openging waardoor ik mijn trein miste. En behalve dan die reizigers die gewond raken. Maar dat boeit geen fuck want dat zijn er natuurlijk altijd nog minder dan die in elkaar geslagen conducteurs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hainje »

Waar blijft Tristan nou in dit verhaal? :?
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

Die hebben we niet nodig. Deadlock heeft zijn rol al overgenomen in dit topic.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:Behalve dan die twee keer dat het poortje niet openging waardoor ik mijn trein miste.
Volgende keer maar vaseline meenemen als je met de trein gaat!

En ik heb toch liever dat een deadlock 100 keer zijn trein mist, dan dat er 1 conducteur wordt bedreigd of erger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hainje »

Ennes schreef:Volgende keer maar vaseline meenemen als je met de trein gaat!
En ik heb toch liever dat een deadlock 100 keer zijn trein mist, dan dat er 1 conducteur wordt bedreigd of erger.
:')

Afbeelding
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Volgende keer maar vaseline meenemen als je met de trein gaat!

En ik heb toch liever dat een deadlock 100 keer zijn trein mist, dan dat er 1 conducteur wordt bedreigd of erger.
En dan vragen ze zich af waar die agressie jegens professionele sudokuspelers toch vandaan komt. I wonder.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Maar ik weet het goed gemaakt. De volgende keer dat er in de trein iets aan de hand is dan blijf ik zitten in plaats van dat ik met mijn iele lichaam de boel probeer te deëscaleren. Lekker wegkijken want dat is wat het hele fucking land doet natuurlijk. Het is de schuld van de reiziger. Scheelt ook weer een kwartier een verklaring afleggen waarna er natuurlijk geen NS medewerker aanwezig was die me kon vertellen hoe ik nog thuis kon komen.

Gefeliciteerd; je bent de eerste in jaren die me online kwaad heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door deadlock op ma 16 mar 2015, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:Hoezo is een station dat? Op veel stations zijn de horeca/winkels veel langer open dan in de omgeving bijvoorbeeld. En wie heeft bepaald dat dat het doel is, jij?
Als het primaire doel van een station, een winkelcentrum zou zijn geweest, hadden ze het wel een winkelcentrum genoemd.
deadlock schreef: Een goede ondernemer pakt kansen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze achteraf gelijk krijgen ook al hebben ze getekend voor voorwaarden. Ik zeg; aanpakken die NS met hun manie om forten van stations te maken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Als iets twintig/dertig jaar zo is dan gaan die wijkbewoners daar vanuit. En dat is in dit geval niet eens een drogreden.
Mijn vader is ook ruim 35 jaar er van uit gegaan dat hij op zijn 65e met pensioen kon, ook dat is veranderd.
Omdat iets zolang is geweest, hoeft dat niet voor eeuwig zo te blijven.
Dat hangt maar net van het soort etablissement af. Döner Company Almelo heeft gok ik zo een hogere omzet van niet treinreizigers dan van wel treinreizigers.
Dan kan die zaak net zo goed buiten het station een ruimte huren als die niet afhankelijk is van reizigers. Probleem opgelost.
Goed argument!
Station Rotterdam kan niet functioneren zonder stationshal, stationshal kan wel prima functioneren zonder winkels e.d.
Winkels op het station hebben zonder reizigers geen bestaansrecht, daar het grootste deel van de klanten reizigers zijn. Trekt zo'n zaak vooral niet-reizigers, kan die ook prima standhouden buiten het station.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Als het primaire doel van een station, een winkelcentrum zou zijn geweest, hadden ze het wel een winkelcentrum genoemd.
Dus de MediaMarkt is voornamelijk een markt waar ze media verkopen? :D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Net zo'n loze kreet als; Uitkeringstrekkers zijn bloedzuigers.
Mijn vader is ook ruim 35 jaar er van uit gegaan dat hij op zijn 65e met pensioen kon, ook dat is veranderd.
Omdat iets zolang is geweest, hoeft dat niet voor eeuwig zo te blijven.
Ik had je vader 35 jaar geleden kunnen vertellen dat dat onmogelijk betaalbaar zou zijn. En het is niet alsof economen toen zeiden dat het wel prima zou zijn, zelfs de politiek vertelde geen sprookjes. Maar Nederlanders willen niet luisteren schijnbaar. Tevens niet belangrijk voor de discussie.
Dan kan die zaak net zo goed buiten het station een ruimte huren als die niet afhankelijk is van reizigers. Probleem opgelost.
En veel minder omzet draaien? :D
Station Rotterdam kan niet functioneren zonder stationshal, stationshal kan wel prima functioneren zonder winkels e.d.
Winkels op het station hebben zonder reizigers geen bestaansrecht, daar het grootste deel van de klanten reizigers zijn. Trekt zo'n zaak vooral niet-reizigers, kan die ook prima standhouden buiten het station.
De NS kan niet functioneren zonder winkels dus Rotterdam Centraal ook niet. Dat de grootste hoeveelheid van de klanten reizigers zijn is een aanname die nergens op gebaseerd is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Als het primaire doel van een station, een winkelcentrum zou zijn geweest, hadden ze het wel een winkelcentrum genoemd.
Dus de MediaMarkt is voornamelijk een markt waar ze media verkopen? :D
Net zo min als AH een Albert is die Heijn verkoopt
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Net zo'n loze kreet als; Uitkeringstrekkers zijn bloedzuigers.
Of een loze kreet dat alle conducteurs sudoku maken (zweedse kruiswoordpuzzels zijn veel leuker)
Mijn vader is ook ruim 35 jaar er van uit gegaan dat hij op zijn 65e met pensioen kon, ook dat is veranderd.
Omdat iets zolang is geweest, hoeft dat niet voor eeuwig zo te blijven.
Ik had je vader 35 jaar geleden kunnen vertellen dat dat onmogelijk betaalbaar zou zijn. En het is niet alsof economen toen zeiden dat het wel prima zou zijn, zelfs de politiek vertelde geen sprookjes. Maar Nederlanders willen niet luisteren schijnbaar. Tevens niet belangrijk voor de discussie.
Waarom heb je dat 35 jaar geleden niet gedaan, dan waren heel veel mensen je heel dankbaar geweest.
Dan kan die zaak net zo goed buiten het station een ruimte huren als die niet afhankelijk is van reizigers. Probleem opgelost.
En veel minder omzet draaien? :D
Dat is een aanname die nergens op gebaseerd is
Station Rotterdam kan niet functioneren zonder stationshal, stationshal kan wel prima functioneren zonder winkels e.d.
Winkels op het station hebben zonder reizigers geen bestaansrecht, daar het grootste deel van de klanten reizigers zijn. Trekt zo'n zaak vooral niet-reizigers, kan die ook prima standhouden buiten het station.
De NS kan niet functioneren zonder winkels dus Rotterdam Centraal ook niet. Dat de grootste hoeveelheid van de klanten reizigers zijn is een aanname die nergens op gebaseerd is.
En dit zijn weer aannames dat het slechts aannames zijn. En ik kan je verzekeren dat daar heel goed onderzoek naar is gedaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Tristan »

Hainje schreef:Waar blijft Tristan nou in dit verhaal? :?
Hier ben ik ;)

De beste oplossing voir iedereen is de poortjes allemaal naar een handelaar in oud ijzer te brengen.

Reizigers/overstappers hebben dan geen last van onnodig omcheken, passanten kunnen eenvoudig passeren en winkels op de stations zien hun omzet niet dalen.

Als de omzet daalt van winkels die door NS uitgebaat worden, daalt dus ook de omzet van NS zelf. Dan kan men twee dingen doen: de prijzen in die winkeld nóg hoger maken, met het risico op klantverlies, waardoor de omzet alsnog niet stijgt of de ritprijzen onnodig verhogen, waardoor sommige reizigers op zoek gaan naar minder dure alternatieven, waardoor de omzet van NS alsnog niet stijgt.

Kortom: het sluiten van poortjes heeft ook negatieve gevolgen voor de groep reizigers die ze liever vandaag dan morgen gesloten zien worden.

Bovendien, de enige reden waarom de poortjes gesloten worden is om zwartrijders/agressievelingen tegen te houden, maar laat dat nou nèt de groep zijn die zich niet laat afschrikken door een paar kleine, makkelijk open te schoppen of overheen te springen deurtjes (in Rotterdam en Amsterdam CS zijn de poortjes zó laag dat je er met een klein aanloopje simpel overheen springt).

Met andere woorden: poortjes hebben dus alleen maar negatieve gevolgen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Net zo min als AH een Albert is die Heijn verkoopt
Ja, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Of een loze kreet dat alle conducteurs sudoku maken (zweedse kruiswoordpuzzels zijn veel leuker)
Oh. Nee. Dan.
Waarom heb je dat 35 jaar geleden niet gedaan, dan waren heel veel mensen je heel dankbaar geweest.
Nee hoor, ze luisteren niet namelijk.
Dat is een aanname die nergens op gebaseerd is
Nee, het is een vraag.
En dit zijn weer aannames dat het slechts aannames zijn. En ik kan je verzekeren dat daar heel goed onderzoek naar is gedaan.
Ja, en uit keiharde cijfers blijkt dat NS volledig kapot zou zijn als NS Retail/NS Poort/NS Stations niet zou bestaan. Jij hebt je baan bij de gratie van de SOV en de winkels op de stations.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

Tristan schreef:
Hainje schreef:Waar blijft Tristan nou in dit verhaal? :?
Hier ben ik ;)

De beste oplossing voir iedereen is de poortjes allemaal naar een handelaar in oud ijzer te brengen.

Reizigers/overstappers hebben dan geen last van onnodig omcheken, passanten kunnen eenvoudig passeren en winkels op de stations zien hun omzet niet dalen.

Als de omzet daalt van winkels die door NS uitgebaat worden, daalt dus ook de omzet van NS zelf. Dan kan men twee dingen doen: de prijzen in die winkeld nóg hoger maken, met het risico op klantverlies, waardoor de omzet alsnog niet stijgt of de ritprijzen onnodig verhogen, waardoor sommige reizigers op zoek gaan naar minder dure alternatieven, waardoor de omzet van NS alsnog niet stijgt.

Kortom: het sluiten van poortjes heeft ook negatieve gevolgen voor de groep reizigers die ze liever vandaag dan morgen gesloten zien worden.

Bovendien, de enige reden waarom de poortjes gesloten worden is om zwartrijders/agressievelingen tegen te houden, maar laat dat nou nèt de groep zijn die zich niet laat afschrikken door een paar kleine, makkelijk open te schoppen of overheen te springen deurtjes (in Rotterdam en Amsterdam CS zijn de poortjes zó laag dat je er met een klein aanloopje simpel overheen springt).

Met andere woorden: poortjes hebben dus alleen maar negatieve gevolgen.
Als je die inkomstenderving gaat afzetten tegen de derving die NS nu heeft door reizigers die denken dat ze hebben ingecheckt, of gewoon vergeten in te checken, die dan met gesloten poortjes wel inchecken, dan heft dat elkaar zeker op.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Als het primaire doel van een station, een winkelcentrum zou zijn geweest, hadden ze het wel een winkelcentrum genoemd.
Dus de MediaMarkt is voornamelijk een markt waar ze media verkopen? :D
MediaMarkt is een winkel. Hun primaire doel is om zoveel mogelijk omzet te halen doormiddel van spullen te verkopen. Hoe ze hun winkel noemen is hun zaak. Een stationshal is er zodat de reizigers zich van/naar de perrons kunnen begeven. Dat zo'n hal daarnaast ook de mogelijkheid biedt om winkels te herbergen en mensen een omweg tussen twee stads/dorpskernen is een leuke bijkomstigheid. Is dat nou zo moeilijk om dat te snappen?
Ik had je vader 35 jaar geleden kunnen vertellen dat dat onmogelijk betaalbaar zou zijn. En het is niet alsof economen toen zeiden dat het wel prima zou zijn, zelfs de politiek vertelde geen sprookjes. Maar Nederlanders willen niet luisteren schijnbaar. Tevens niet belangrijk voor de discussie.
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt en welke economen je volgt. Zoveel economen, zoveel meningen op dit gebied. Maar dit was enkel een voorbeeld om aan te geven dat als iets een lange tijd zo is, het geen garantie geeft dat het altijd zo zal blijven.
En veel minder omzet draaien? :D
Als de omzet voor het meerendeel afhankelijk is van niet-reizigers, hoeft de omzet niet veel minder te zijn op een andere plek. Wellicht boort die ondernemer weer een nieuwe doelgroep aan die de eventuele omzetderving door het sluiten van de poortjes ruimschoots compenseert. *Iets met ondernemen, kansen en risico's*
De NS kan niet functioneren zonder winkels dus Rotterdam Centraal ook niet. Dat de grootste hoeveelheid van de klanten reizigers zijn is een aanname die nergens op gebaseerd is.
We hebben het over de stationshal, de ruimte op zich, niet over het bedrijf NS. Daarnaast, zou NS daadwerkelijk de poortjes sluiten als ze wisten dat de winkels failliet zouden gaan? Je kunt er gerust van uit gaan dat er goed onderzoek is gedaan naar alle effecten die het sluiten van de poortjes met zich meebrengt. Als ze daarmee hun eigen winkels de nek om zouden draaien (en daarmee zichzelf) zouden ze die poortjes niet sluiten. Maargoed, alles wat jij onder dit kopje brengt, heeft niets met jouw opmerking te maken over werken voor geld ipv. plezier dus het is en blijft een non-argument en een loze kreet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef: We hebben het over de stationshal, de ruimte op zich, niet over het bedrijf NS. Daarnaast, zou NS daadwerkelijk de poortjes sluiten als ze wisten dat de winkels failliet zouden gaan? Je kunt er gerust van uit gaan dat er goed onderzoek is gedaan naar alle effecten die het sluiten van de poortjes met zich meebrengt. Als ze daarmee hun eigen winkels de nek om zouden draaien (en daarmee zichzelf) zouden ze die poortjes niet sluiten. Maargoed, alles wat jij onder dit kopje brengt, heeft niets met jouw opmerking te maken over werken voor geld ipv. plezier dus het is en blijft een non-argument en een loze kreet.
Ik vul je nog even aan:

Of ze hadden bij de nieuwe stations meer winkeltjes buiten de poortjes gehouden.

(En aan de enorme verpakkingsbergen in de treinen te zien, hebben de winkeltjes toch nog heel veel reizigers onder hun klanten)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Als je die inkomstenderving gaat afzetten tegen de derving die NS nu heeft door reizigers die denken dat ze hebben ingecheckt, of gewoon vergeten in te checken, die dan met gesloten poortjes wel inchecken, dan heft dat elkaar zeker op.
Ja, want met €35,- boete bovenop de ritprijs kan dat inderdaad niet uit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

OK, nu weten we wel dat het hele bestaan van deadlock zich verzet tegen poortjes op het station en dat anderen (zoals Ennes) daar geen last van hebben... :(
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Klaasje »

Naja, er zijn best wat argumenten tegen poortjes te verzinnen en de ergste categorie raddraaiers komen er toch wel door. Wat ik nogal frappant vind is dat ennes zo fel reageert alleen op basis van de kennelijke veronderstelling dat iemand die tegen poortjes is kennelijk voor aggressie is. Terwijl dat verschrikkelijk kort door de bocht is. Enig relativeringsvermogen is wel handig.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht

Bericht door Hendrik »

Daar heb je gelijk in. Hoewel ik het prima vind dat de poortjes dichtgaan, zie ik heel goed dat er genoeg tegenargumenten zijn. Maar het welles-nietes-spelletje dat nu in dit topic aan de gang is, leidt ook nergens toe. Maar dat is slechts mijn zeer bescheiden mening... (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten