Ik kan me die aflevering nog wel herinneren, en volgens mij werd daarbij gekeken naar de effecten van een langsrazende trein op een bovengronds station. Ik kan me zo voorstellen dat de effecten ondergronds veel groter zijn, en er dus wel degelijk een vergroot risico ontstaat. Anderzijds lijkt me dat dan ook een teken van een slecht tunnelontwerp: daarin zou toch rekening gehouden moeten zijn met luchtstromen die veroorzaakt worden door snel rijdende treinen.Vinny schreef:Het is sowieso niet waar. In Mythbusters is dat geweest, en door de luchtstroom val je als volwassen persoon gewoon niet om, zelfs niet als de trein 200 km/h rijdt, en je er vlak naast staat.
Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Tja, dat is nog een goed merkbaar gevolg van het Fyra-debacle... Er is sindsdien weer een Beneluxtrein, maar die mag zo ongeveer het hele traject achter andere treinen aanhobbelen...groningen schreef:Alleen de Beneluxtrein niet. Ik vind het een prestatie om Den Haag HS - Rotterdam Centraal met en zonder stop in Delft in 18 minuten te doen. Zelfs een stop in Schiedam Centrum verlengd de reistijd maar met 1 minuut. Trouwens leuk dat die Beneluxtrein niet in Leiden stopt, maar vervolgens wel 5 minuten in Den Haag HS stil staat. Nog leuker is dat Schiphol - Den Haag HS bijna een half uur reistijd is. 15 jaar geleden deed de Thalys over dat stukje 21 minuten; dus niet over de HSL.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
In 1986 was de Beneluxtrein tussen Rotterdam CS en Den Haag HS trouwens 16 minuten.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Tot en met dienstregeling 2011 deed de s2100 ook 16 minuten over Rtd - Gv.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Die stopte toen ook niet in Dt, dus de vergelijking met vandaag de dag is scheef: de stop in Dt die er vandaag de dag is voegt weldegelijk iets toe.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dat die niet in Delft stopte was voor de voormalige 2200 (de sneltrein Amsterdam-Haarlem-Breda) ook een ramp, want die had daardoor dagelijks capaciteitsproblemen vanaf Delft in noordelijke richting (en vanuit noordelijke richting naar Delft), omdat er te veel mensen vanuit Delft richting Leiden en verder wilden (en v.v.).
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Hier een compilatie van treinen op het nieuwe ondergrondse Delft.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T7AXmHnKDCo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T7AXmHnKDCo[/youtube]
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Wow, niets werkt in geen enkele browser aan dat filmpje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ik kon hem gewoon bekijken hoor
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Doet het perfect bij mij!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Hier ook geen probleem.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Misschien werkt een directe link ?http://www.youtube.com/watch?v=T7AXmHnKDCodeadlock schreef:Wow, niets werkt in geen enkele browser aan dat filmpje.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ja, die doet het wel, thx. :pos:
Of AdBlocks uitschakelen voor de pagina/site, dan werkt het ook.
Of AdBlocks uitschakelen voor de pagina/site, dan werkt het ook.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Dat is nu ook al het geval.SuperGhost schreef:Daarom dus. In de toekomst moeten de intercity's en de sprinters ongeveer tegelijktijd stoppen in Delft, wil de intercity vlak voor/na de sprinter uit rijden ter hoogte van Delft Zuid.groningen schreef:Waarom hebben ze niet voor 2 sporen met en 2 sporen zonder perron gekozen. Maar ja; haast alles stopt in Delft.
Of bedoel je na de invoering van ETMET?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
De sprinters stoppen (ri. Rotterdam gezien) nu toch een paar minuten na de IC? Met ETMET wordt dat dan echt tegelijkertijd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Als straks Den Haag HS - Delft Zuid integraal viersporig is hoeven ze niet per se tegelijkertijd in Delft te stoppen.
Met de geplande 8 IC's en 6 sprinters per uur kan dat ook niet eens.
Met de geplande 8 IC's en 6 sprinters per uur kan dat ook niet eens.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ik dacht dat de planning 8 IC's en 8 sprinters waren, namelijk zowel voor de IC's als de sprinters 4x van/naar Den Haag C en 4x van/naar Leiden C
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Voorlopig is het 8/6.. http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lange ... _Eindhoven
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Ik vraag me af hoe actueel dat is, want is NS niet allang afgestapt van het idee om te stoppen met het alterneren van de treinen naar Groningen, Leeuwarden en Enschede?
Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft
Eind 2014, staan bronnen bij..
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten