Ik dacht dat de eerste M5'en op de baan verschenen in juni 2013?n-evo schreef:NIET! Mogen we het meemaken na bijna 3 jaar?
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het eerste toestel was eind 2011 klaar en kwam ergens in april/mei 2012 aan in Amsterdam. Het is nu maart 2015.
Dus 3 jaar heeft het moeten duren voordat die softwarefout opgelost is. 3,5 jaar als je de testfase in Frankrijk meetelt. Dat moet een gigantische bug geweest zijn.
Dus 3 jaar heeft het moeten duren voordat die softwarefout opgelost is. 3,5 jaar als je de testfase in Frankrijk meetelt. Dat moet een gigantische bug geweest zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zulke grote bedrijven hebben vast niet 1 mannetje of afdeling die alles zelf moeten regelen.Hainje schreef:Of iets met prioriteiten stellen enzo.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat zal ongetwijfeld, maar denk eens na, wat is er nu belangrijker?
1) Een bordje/koersrol dat werkt
2) Een trein waar het GVB (en de reiziger) van op aan kan.
Dat sommige hobbyisten optie 1 belangrijker vinden zegt dan waarschijnlijk meer over hen dan over het GVB/Alstom. Deze treinen blijven immers maatwerk en je kunt de kinderziektes alleen ontdekken als je met de wagens op de betreffende plek rijdt.
1) Een bordje/koersrol dat werkt
2) Een trein waar het GVB (en de reiziger) van op aan kan.
Dat sommige hobbyisten optie 1 belangrijker vinden zegt dan waarschijnlijk meer over hen dan over het GVB/Alstom. Deze treinen blijven immers maatwerk en je kunt de kinderziektes alleen ontdekken als je met de wagens op de betreffende plek rijdt.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat is überhaupt die meerwaarde van die ouderwetse koersrol?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Weet jij of het software team zich op beide zaken moest richten?Hainje schreef:1) Een bordje/koersrol dat werkt
2) Een trein waar het GVB (en de reiziger) van op aan kan.
Nostalgie volgens hierzijnwij.nu. :') Zo'n beetje ieder andere normale instantie kiest anno 2015 voor digitaal. Ik hoop dat het de moeite waard was.paolie schreef:Wat is überhaupt die meerwaarde van die ouderwetse koersrol?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind een echte koersrol nog altijd prettiger lezen dan ledletterjes :Y
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Moet ie het wel doen. Vind het vooral raar dat de trapwagens uit de jaren '90 onlangs allemaal LED-displays hebben gekregen inclusief lijnsymboo, en dat ze vervolgens metro's bestellen die weer teruggaan naar koersrol.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ben blij dat het is opgelost. Zijn we tenminste van het onophoudelijke gezeur in dit topic af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het leven is zwaar. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Anderen het laatste woord gunnen ook, kennelijk...
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij is het GVB eindelijk aan het beseffen dat 2x Zilvermeeuw in de spits niet meer voldoende is, aangezien ik gisteren/vandaag alleen M5 en 3x Zilvermeeuw heb gezien (*˘︶˘*)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In Utrecht en Friesland meerdere malen meegemaakt dat de vervoerder dan ook nog het lettertype klein instelt. Dan is de koersrol dus pas leesbaar als de bus voor de halte gestopt is :XArdan schreef:Ik vind een echte koersrol nog altijd prettiger lezen dan ledletterjes :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zat net in een M5 waarbij de koersrol weer netjes 'M50' liet zien. :pos:
Denk dat ze door de instroom van de M5 eindelijk genoeg materieel hebben om dat vaker te doen. :Y Moet wel zeggen dat als er Zilvermeeuwen op de M50 reden het meestal een setje van 3 was. Op de M53/M54 ligt dat anders, I know.Natorious schreef:Volgens mij is het GVB eindelijk aan het beseffen dat 2x Zilvermeeuw in de spits niet meer voldoende is, aangezien ik gisteren/vandaag alleen M5 en 3x Zilvermeeuw heb gezien (*˘︶˘*)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Herstel route 62 stap dichterbij, aldus Stadsblad De Echo:
Het herstellen van de oude route van bus 62 door Buitenveldert is een stapje dichterbij. Er zit progressie in, aldus bestuurder Zuid, Paul Slettenhaar. Lees op pagina 3 het artikel: http://hchdc.blob.core.windows.net/epap ... index.html#
Het herstellen van de oude route van bus 62 door Buitenveldert is een stapje dichterbij. Er zit progressie in, aldus bestuurder Zuid, Paul Slettenhaar. Lees op pagina 3 het artikel: http://hchdc.blob.core.windows.net/epap ... index.html#
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik blijf het een onzinnige routewijziging blijven. Het omrijden en parallel rijden aan allerlei reeds bestaande verbindingen, alleen om St. Zuid te bedienen :')
In de vorige route bleef Buitenveldert fatsoenlijk ontsloten en kwam je zo op Zuid met een overstap op Metro (RAI/A'veenseweg) of "Snel"tram (v. Boshuizenstr.)
In de vorige route bleef Buitenveldert fatsoenlijk ontsloten en kwam je zo op Zuid met een overstap op Metro (RAI/A'veenseweg) of "Snel"tram (v. Boshuizenstr.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:')
Okee wie van hen is Rick Visser met zijn kleine individuele voertuigenfetisj? :D
Okee wie van hen is Rick Visser met zijn kleine individuele voertuigenfetisj? :D
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geen van de drie, Rick Visser zal waarschijnlijk niet uit zijn kamertje vol droomidee-schetsen komen joh!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bij het Houthavenveer zijn vandaag borden geplaatst dat dit vanaf 6 april vertrekt vanaf het Stenen hoofd :neg:
Weet iemand daar meer van?
Weet iemand daar meer van?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, ze gaan daar een pontgebouw en parkeergarage bouwen voor de veren. De omleiding voor de veren duurt maar vier jaar.
De nieuwe veerlocatie is vlakbij naast de bushalte Barentszplein op de overgang Van Diemenstraat en Westerdoksdijk.
De nieuwe veerlocatie is vlakbij naast de bushalte Barentszplein op de overgang Van Diemenstraat en Westerdoksdijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op de plaats van de huidige steiger zal de Pontsteiger worden gebouwd, een fors woongebouw. Uiteraard zal de bouw straks ook te volgen zijn op Skyscrapercity.
足元にご注意下さい
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten