Materieelwisseling in het Gooi

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Alhoewel, Amba's heb ik wel eens vaker zien rijden op 320, dus dat is niet echt nieuw.
Maar ja, misschien toch een beetje krapte in de 5700-serie dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jelmer »

en vroeger waren het natuurlijk ook HOV bussen in Brabant (Brabantliner/Volans)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Jelmer schreef:ik zie de 5838 op lijn 320 rijden.
zie: https://ovaub.nl/voertuig/CXX:5838
Moest net in Hilversum zijn. En ja, daar stond 'ie dan, 5838, met op de lijnfilm 320 Hilversum NS.
Uit te puffen van de jouw eerder aangegeven rit.

Heb verder onderweg geen vreemde 320-exoten gezien, wel 10 Citea's.

Verder viel me de nieuwe sorteerindeling op bij de Beatrix-tunnel, met nu een BUS-baan tussen Achterom en kruising, en in tegenovergestelde richting is de stop voor de verkeerslichten iets naar achteren gebracht. Daardoor kan het aanpalende woonverkeer een stuk gemakkelijker de rijweg op.

Het was nog wel duidelijk wennen voor de automobilisten, de auto's stonden schots en scheef door de nieuwe busbaan, die in het midden van drie sorteerstroken ligt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

isadora schreef:
Jelmer schreef:ik zie de 5838 op lijn 320 rijden.
zie: https://ovaub.nl/voertuig/CXX:5838
Verder viel me de nieuwe sorteerindeling op bij de Beatrix-tunnel, met nu een BUS-baan tussen Achterom en kruising, en in tegenovergestelde richting is de stop voor de verkeerslichten iets naar achteren gebracht. Daardoor kan het aanpalende woonverkeer een stuk gemakkelijker de rijweg op.

Het was nog wel duidelijk wennen voor de automobilisten, de auto's stonden schots en scheef door de nieuwe busbaan, die in het midden van drie sorteerstroken ligt.
Dit was al jaren een probleem, eerst was er een werkend verkeerslicht voor de doorsteek en dan nog voor de kruising. Omdat de buschauffeurs botweg de doorsteek blokkeerden is er nu eindelijk weer een werkend verkeerslicht voor die doorsteek gekomen.

Ben zelf een keer rebels geweest en heb een chauffeur die de doorsteek blokkeerde er op aangesproken, kreeg een grote bek terug (hoe creëer je geweld in het OV!), vervolgend kon een bus richting station er ook niet door omdat ik zijn rijweg weer blokkeerde. Verkeer is een samenspel en dat beheerste men kennelijk niet, nu dus eindelijk weer een stoplicht.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Jij zit fout Zonnig. Het buslicht vóór de doorsteek (al enkele maanden verwijderd) stond altijd op groen. Als buschauffeurs op die plek blijven wachten, krijgen ze geen groen bij het volgende buslicht. Kwam toevallig laatst tegelijk aan met een bus en werd toen voorgelaten, attent, maar snap de overweging van de chauffeurs wel.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

@Jurre, ik zat zeker niet fout. De doorsteek mag niet geblokkeerd worden (navraag bij politie). De gemeente had formeel daar nog een kruis op de weg kunnen plaatsen maar heeft dat niet gedaan.

Een vergelijking, bij groen licht mag je een kruising ook niet blokkeren al heb je 10 keer groen. Als het licht op rood staat MOET je de volledige kruising vrij kunnen maken.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Maar luister, als de bussen de doorsteek niet blokkeren zullen ze ook nooit groen krijgen omdat ze niet voor het stoplicht staan...

Enfin. De aanwezige bussen die al gemeld zijn in dit topic betreffen de 5811, 5813, 5818, 5819, 5825, 5826, 5827 en 5838. Ik zag gisteren ook nog de 5820, dus in totaal zitten we nu dus op zeker 9 afgeleverde bussen. Ook zag ik vanmorgen bij TSN in Apeldoorn enkele ex-Gooi Ambassadors staan, waaronder de 8486.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Moest snel kijken, maar meende busnummer 8442 (Ambassador) te zien.
Weer inferieur materieel op 320 dus, op knooppunt Eemnes richting Hilversum om 11:43 uur.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

8442 lijkt me sterk, het Gooi beschikt qua 8400'n alleen over 8458 en hoger.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Dank Jurre, kan heel goed hoor.
Ik moest heel snel kijken, want had me in eerste instantie op de filmrol geconcentreerd.
Toen ik aan het voertuignummer toe was, waren we hem al bijna gepasseerd.

Hoe dan ook, een Ambassador.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael »

Volgens het Wagenparkje is de 8442 niet meer van Connexxion.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jelmer »

voor de volledigheid de levensloop van de 8442 (BP-XG-44): CXX 8442, Breng 8442, Betuwe Express 8442, Van Mil Tours
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Bluearrow »

Toch wel weer grappig dat mensen nog steeds naar Het Wagenparkje terugwijzen. Het is een leuk blad om zo nu en dan even door te bladeren (ik ben er ook jaren lid van geweest en dingen aangeleverd), maar het is absoluut niet actueel. De gegevens die er in staan, zijn volledig achterhaald. Als je een wagenparklijst van 1 maart gaat publiceren in de maand september van het jaar, dan weet je gewoon dat er dingen gewijzigd zijn.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jelmer »

zie via OVzoeker de 5822 rijden op lijn 80 naar Amersfoort.
Dit is een lijn van Prov. Utrecht en niet van het Gooi.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jelmer »

Bluearrow schreef:Toch wel weer grappig dat mensen nog steeds naar Het Wagenparkje terugwijzen. Het is een leuk blad om zo nu en dan even door te bladeren (ik ben er ook jaren lid van geweest en dingen aangeleverd), maar het is absoluut niet actueel. De gegevens die er in staan, zijn volledig achterhaald. Als je een wagenparklijst van 1 maart gaat publiceren in de maand september van het jaar, dan weet je gewoon dat er dingen gewijzigd zijn.
De CXX lijst in het Wagenparkje 153 (maart 2015) is van 5 maart 2015, dus is geen oude lijst!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Suus »

Voor het eerst een ex-Veolia gezien in de vorm van de 5819 op lijn 202. Stoelbekleding is nog in Veolia-stijl en nog steeds oude CXX-logo's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Milco »

Het interieur wordt toch nooit veranderd. Zo hebben de ex-GVU geledes die in Almere rijden nog hun GVU-interieur, heeft bus 5760 van IJsselmond nog steeds het Randstadnet-interieur en ga zo maar door.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door OmniLezer »

Milco schreef:Het interieur wordt toch nooit veranderd. Zo hebben de ex-GVU geledes die in Almere rijden nog hun GVU-interieur, heeft bus 5760 van IJsselmond nog steeds het Randstadnet-interieur en ga zo maar door.
Thanx Milco voor het bevestigen van mijn theorie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Suus »

De R-NET bussen van AML hebben een nieuw interieur en nieuwe beeldschermen gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael »

En de Arriva bussen die vanuit de Achterhoek en Friesland naar Brabant zijn gekomen hebben ook een nieuw interieur gekregen (nou ja, de stoelen zijn opnieuw bekleed). Het is volgens mij maar net hoeveel moeite de vervoerder ervoor wil doen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Milco »

Ach ja, wat voor kleur een stoel ook heeft, als er plek is ga ik toch wel zitten. :p

En Bee: Randstadnet-wagens moeten voor zover ik weet van buiten en van binnen herkenbaar zijn als R-net; met gewone OV-bussen is dat niet altijd specifiek het geval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door OmniLezer »

OmniLezer schreef:
Erik1100 schreef:Worden de bussen alleen qua exterieur aangepast of ook qua interieur?
Ik denk dat ze het op de nederlandse manier doen (niet racistisch, ben zelf ook Nederlander en trots)
Ze passen alleen het exterieur aan en update het systeem met Infoxx. Misschien dat de displays worden vervangen.
Ze rijden daar toch voor een (economisch) korte tijd.
Hier is mijn theorie Milco. Nu zie je het.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jelmer »

ligt het aan mij of gaat de levering van de 5800-en echt zo traag. Ik heb er tot nu toe 9 gezien op OVZOEKER/OVAUB:

5811
5813
5817
5818
5819
5820
5825
5826
5838
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Etienne »

Op Facebook las ik een bericht dat de TD van Hilversum de levering tijdelijk stopgezet heeft, omdat de wagens om de haverklap met storingen op de brug staan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Michael »

Apart. Want bij Veolia hadden ze vrijwel geen storingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten