mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen [19]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen [19]

Bericht door mb90 »

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens een tourtje gemaakt door het land en wel van Rotterdam via Zeeuws Vlaanderen naar de linkeroever in Antwerpen. In Rotterdam voor de tramvervangende bussen voor lijn 21, 23 en 24 door werkzaamheden op het Kruisplein, via Zeeuws Vlaanderen voor de tijdelijke bussen van Connexxion daar en naar Antwerpen voor de Connexxion bussen daar (en Belgische frieten :P ).

Ik begon dus in Rotterdam en wel op de vrijdagavond. Daar rijden tussen de stations Rotterdam Centraal en Marconiplein over o.a. de Middellandstraat. Hier kwam bijvoorbeeld tegen zes uur de Alliance 938 langs opweg naar het Marconiplein:
Afbeelding

Vanaf de Henegouwerlaan draaide de 919 als lijn 724 de Middellandstraat in:
Afbeelding

Om de haltes Kruisplein en Tiendplein alsnog te bedienen rijdt er ook nog een lijntje 721 die een rondje tussen die haltes en Rotterdam Centraal rijdt. Deze lijn rijdt echter niet met een grote bus, maar met een klein busje van de RMC:
Afbeelding

Als laatste vanuit Rotterdam de Alliance 931 die hier mooi in de scherpe bocht aan het einde van het busstation hangt:
Afbeelding

Voor de rit door Zeeland ging ik op zaterdag naar Zeeuws Vlaanderen. Nadat ik de Westerscheldetunnel uit kwam dook ik al meteen Terneuzen in. Op de Sloelaan kwam de eerste tijdelijke bus langs in de vorm van de Volvo 3545 als lijn 20 naar Hulst:
Afbeelding

Op de Scheldeboulevard kwam zo'n 20 minuten later de ingekorte lijn 10 naar Kloosterzande langs met een Lion's City. Dit was de 8876:
Afbeelding

Bij het busstation Westerscheldetunnel kwamen om 12:15 uur een aantal bussen tegelijk aan. Zo ook een van de tijdelijke blauwe Volvo's vanuit de concessie IJsselmond. Dit was de 5735 die inmiddels al in verschillende kleuren in veel hoeken van Nederland heeft gereden (Friesland, Nijmegen, IJsselmond en nu Zeeuws-Vlaanderen) en nu als lijn 1 vanuit Oostburg aankomt om daarna als lijn 6 verder te rijden naar Zelzate:
Afbeelding

Op de internationale lijn 42 reden er nog 2 blauwe Volvo's. De 5730 en 5736. De 5730 is hier in Schoondijke te zien als lijn 42 naar Brugge:
Afbeelding

Met niet veel later de volgende Volvo maar nu weer een grijze als lijn 1 vanuit Oostburg naar Terneuzen:
Afbeelding

Doordat lijn 42 een ommetje maakt door Oostburg en Sluis was het geen probleem om de 5730 zo weer in te halen. Daardoor kon ik hem in het Belgische Westkapelle nog een keer vastleggen en wel in de Dorpsstraat nabij de plaatselijke frituur:
Afbeelding

Bijna letterlijk op de grens tussen Belgie en Nederland kwam volgens OVzoeker de 5682 van Connexxion langs. In de praktijk was dit net als in de Veolia-tijd de rit die De Lijn op lijn 42 rijdt en wel met deze met een dikke +10 rijdende Van Hool, de 5506:
Afbeelding

Ook de volgende foto is een grensgevalletje, alleen is het nu wel duidelijker te zien dat de foto net aan de Belgische kant genomen is. Bij Zelzate kwam de Volvo 3511 langs als lijn 6 naar Zelzate Klein Rusland:
Afbeelding

Daarna ging ik verder naar Antwerpen, maar niet zonder tussenstop bij het gehuchtje Kijkuit, nabij Axel. Daar kwam een groene Lion's City, de 8877, langs als lijn 20 naar Hulst:
Afbeelding

Toen kwam dus Antwerpen in zicht. Vanaf deze kant rijd je zo de Linkeroever binnen en daardoor was vrij snel bij de halte Halewijnlaan. Daar kwam als eerste de stadslijn 36 naar de Rooseveltplaats langs:
Afbeelding

De volgende bus was deel 1 van mijn hoofddoel voor de rit naar Antwerpen, de Volvo 3543 als lijn 19 naar Breda:
Afbeelding

Naast de bushalte ligt ook de tramhalte en daar komen met 4 tramlijnen uiteraard genoeg trams langs. Lijn 2 hoort hier in theorie echter niet meer te komen. Dat gebeurde echter wel met 2 trams, waaronder deze die eigenlijk naar Hoboken zou rijden:
Afbeelding

Een aantal streekbuslijnen komt ook nog langs de bushalte hier, waaronder lijn 81 naar Sint-Niklaas met deze gelede Van Hool:
Afbeelding

De tweede bus voor lijn 19 volgde vrij snel na deze bus. Dit was een gas Lion's City, de 2968. Hier in tweevoud te zien:
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste nog een tram, de nieuwste van de Linkeroever, lijn 9 met een tram die overgegaan is naar een digitaal scherm voorop:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. (Y)
Die laatste tram is niet "overgegaan" naar een digitaal scherm, maar die tram behoort tot de laatste serie HermeLijnen die standaard met digitale schermen zijn uitgerust.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Etienne »

Leuke plaatjes *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Daniel »

Zeer fraaie platen met een leuke variatie!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Milco »

Leuke foto's! :)
In Antwerpen had ik trouwens wel een foto van een bus en een tram naast elkaar verwacht eigenlijk. :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door Visgraatmodel »

De volgende bus was deel 1 van mijn hoofddoel voor de rit naar Antwerpen, de Volvo 3543 als lijn 19 naar Breda:
Afbeelding
Ook echt geniaal dat ze het licht groene CXX-logo op het front hebben geplaatst. :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #80: Van R'dam door Zeeland naar Antwerpen

Bericht door waldo79 »

Leuk dat je ondanks die bovenleidingen, toch erin geslaagd bent een mooie zichtlijn te creëren in je foto (de OLV Toren is net te zien in de verte) :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten