OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

En hij is gewoon 'op tijd' vertrokken ook? =(
Heb het niet met eigen ogen gezien, maar zag dat ie was ingelegd vanaf Deventer, vlak voor zijn oorspronkelijke vertrektijd als 300241. Lijkt me sterk dat men een trein inlegt, om hem vervolgens met ruim een half uur vertraging weg te laten rijden. De t700 waar de reizigers in zaten, zou dat nooit meer halen, te meer omdat die ook ongeveer 10 minuten vertraagd was in Asdz. (vermoedelijk geen aansluiting in Amf meer voor die reizigers)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Justin »

Werkzaamheden Rsd/Bd-Zlw: heb reeds ergens vermeld dat het NMBS-personeel in t9257 redelijk laat was met de reizigers informeren. M'n eigen vriend wist het ook niet, maar heb hem alles verteld, en hij heeft een affiche op Brusn vanuit de trein ook mogen lezen en toen pas geloofde hij het. Veel reizigers echter niet (muv een vrouw die bij ons in TGV 9817 Marne-Brusz zat, die wist het dan weer wel), en hoorde vlak voor Rsd dat de reisplannen anders waren!

Te Rsd in de snelbus naar Zlw gereden, alwaar men kon kiezen uit t5178 en t692178, echter geen enkele hulp voor de mensen, en de HC's ter plekke moesten alles maar geleiden. Zodoende met een kleine +3 met de t5178 vertrokken, en op Ddr is dit opgelopen tot +9, omdat we richting Zwd via spoor 4 moesten gaan, terwijl de t692178 te Ddr ons dan maar ging inhalen :S. Logica achter dit snap ik niet echt, maar ik krijg steeds meer ellende op Ddr eigenlijk :\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Er werd vandaag (of eigenlijk gisteren) geen woord gerept over dat de s5100 volgens totaal andere tijden rijdt door de werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal / Breda. Dat zal een leuke verrassing geweest zijn voor sommige reizigers... :neg:

IC t140 kreeg vanaf Hengelo al direct +6 aan zijn broek, omdat een vertraagde s7900 ervoor gegooid werd. Als toppunt van klantvriendelijkheid reed toen ook de s3600 van 21:44 uur op tijd weg vanuit Deventer, terwijl deze even zou wachten volgens de conductrice in de t140. :? Zij was ook niet zo blij met treindienstleiding. De +5 werd tussen Apeldoorn en Amersfoort ingelopen tot zelfs -2, zodat de aansluiting in het beruchte Amersfoort tenminste niet in gevaar kwam. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Totaal andere tijden voor de s5100???????? Na een snelle blik zie ik alleen afwijkingen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe (vertrek uit Dordrecht in het s1900-pad zodat er een mooie kwartiersdienst met de s2200 is).

Aankomst in Dordrecht vanuit Den Haag is 1 minuut later, dat zal geen groot probleem geweest zijn neem ik aan. De andere kant op rijdt 'ie van Dordrecht naar Den Haag gewoon in z'n gebruikelijke pad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Ik zag gisteravond op de AV's van Rotterdam Centraal namelijk 23:49 uur als vertrektijd van de 5100 naar Den Haag en 23:36 uur als Stoptrein naar Lage Zwaluwe. Nu zie ik alleen nog maar dat de stoptrein naar Lage Zwaluwe wat later rijdt.

En wat gisteravond ook wel leuk om te zien was, was een Thalys op kopspoortje 16 van Rotterdam Centraal, namelijk de Ski-Thalys om 6:26 uur. :) De enige Thalys die wel overal stopte en daarna via een flinke omleiding naar Belgie en Frankrijk ging. Het paste maar net een een foto-tje volgt nog. Deze Thalys mocht overigens vertrekken op de officiele vertrektijd van de t20521 naar Utrecht Centraal, dus die had tot Utrecht een kleine plus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Justin »

De s5100 vertrekt al dik 2 maanden in de avond om .19 en .49 vanaf Rtd richting Den Haag Centraal, waarom weet ik alleen niet.... Men zegt steeds onderhoud, maar verder ook geen ene informatie. Staat ook niet op de vertrekstaten aangegeven....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Oke, dat wist ik niet. Normaal gesproken kom ik rond dat tijdstip ook niet meer op Rotterdam Centraal. :wink:

Hier dan de foto van de Ski-Thalys op spoor 16 van Rotterdam Centraal, genomen vanaf het perron van spoor 13/14:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Ik zag gisteravond op de AV's van Rotterdam Centraal namelijk 23:49 uur als vertrektijd van de 5100 naar Den Haag en 23:36 uur als Stoptrein naar Lage Zwaluwe. Nu zie ik alleen nog maar dat de stoptrein naar Lage Zwaluwe wat later rijdt
Hmm, wellicht rijdt 'ie wat later om aan te sluiten op de aankomende s2100 die niet meer naar Lage Zwaluwe doorgaat ofzo? In ieder geval is die van 23.32 zowiezo al afwijkend op de rest van de late avondtreinen die allen afwijken van het patroon overdag: die ervoor gaat om 23.05 en de twee erna om 0.06 en 0.35.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Nou Vinny, als je dit nou eens wilt uitzoeken, dit is daadwerkelijk jouw post:
Waarom sta ik al 10min op Asdz op de IC naar Es van 13:58 te wachten, zonder een enkele omroep???
Hoe moeilijk is het bedienen van Hfdo??
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Wisselstoring Hoofddorp opstel.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Ja. Post Asd is de nieuwe Amf. Kunnen het allemaal niet aan als iets niet volgens planning loopt. En wie roept er zo slecht om, de jongen kwam niet eens uit zijn woorden!!
Ik zit nu in het ding naar Gn met +40 wat zo dus +60 gaat worden, vanwege overstap...
Het is kennelijk nog te moeilijk een trein later op tijd van Hfdo te krijgen ook al weet je dat je daar 30min extra voor hebt?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Er werd vandaag (of eigenlijk gisteren) geen woord gerept over dat de s5100 volgens totaal andere tijden rijdt door de werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal / Breda. Dat zal een leuke verrassing geweest zijn voor sommige reizigers... :neg:
Dat was gisteren op Rottedam Centraal - Delft niet het geval hoor. Ik had 's ochtends gewoon om 8.02 uur die trein te pakken naar Delft.

Wat wel jammer was, was dat door die werkzaamheden er nu maar vier treinen per uur reden tussen Rotterdam Centraal en Delft (normaal in het weekend zes en doordeweek acht) en dat die om .08, .15, .37 en .45 reden dus niet heel mooi gespreid. Het was nu echt ff opletten welke trein ik moest halen en niet zomaar een gokje wagen.

Verder weinig last gehad van die werkzaamheden. Ben 's avonds naar Laan van NOI gereisd ipv naar Den Haag Centraal zodat ik ook niet extra over hoefde te stappen op Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

Justin schreef:De s5100 vertrekt al dik 2 maanden in de avond om .19 en .49 vanaf Rtd richting Den Haag Centraal, waarom weet ik alleen niet.... Men zegt steeds onderhoud, maar verder ook geen ene informatie. Staat ook niet op de vertrekstaten aangegeven....
Enige wat ik kan verzinnen is dat het de tijden van de s5000 zijn die 's avonds niet rijdt en dat het dan in plaats daarvan is ofzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:Nou Vinny, als je dit nou eens wilt uitzoeken, dit is daadwerkelijk jouw post:
Waarom sta ik al 10min op Asdz op de IC naar Es van 13:58 te wachten, zonder een enkele omroep???
Hoe moeilijk is het bedienen van Hfdo??
Ik vind de behandeling van de internationale reizigers van de t241 schandaliger. Die kunnen helemaal niet meer dezelfde dag thuiskomen. De trein had gewoon zijn route moeten afmaken. Liever een uur vertraging dan helemaal niet meer thuiskomen lijkt mij...; ik denk erover om dit maandag nog even intern te melden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Ik zou me eerst afvragen of er iets geregeld is voor die mensen uit de t241, in plaats van zomaar aan te nemen dat dat niet is gebeurd. Ik ben namelijk al heel veel gewend bij NS Hispeed, maar ik ken geen verhalen van laatste verbindingen die zonder vervangend vervoer zijn uitgevallen. Hoogstens van gemiste laatste aansluitingen op internationale treinen, maar dat is dit zeker niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Ik ga eens kijken of ik iemand van Hispeed te pakken kan krijgen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Dan hebben we het over de t241 van vrijdag?? Een vriend van mij zei dat er omgeroepen werd dat hij vanaf Bentheim zou rijden en dat er verder niets vervangends reed.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Humor in de t12723: na de omroep van Rotterdam Alexander viel me al op dat er een hoop gerommel uit de luidsprekers bleef klinken. Even later was een oproep van de machinist over de porto te horen gevolgd door deze reactie van de HC waar heel de trein mee mocht meegenieten: "ja ik weet 't, maar hoe hard ik ook op het knopje druk ik krijg 'm niet uit" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

In de tuin van Rotterdam Centraal stond vanmiddag rond 17.45 uur een GTW 2/8 aan de kant, waarvan de gevolgen in Dordrecht duidelijk te zien waren: de t32567 reed met een losse GTW 2/6... de ramen stonden zowat bol, zo vol zat dat stelletje :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Het gebruikelijke slagje Lw - Amf - Lw duurde qua zuivere rijtijd precies even lang als de DRGL voorschrijft. De verdeling was vandaag alleen wat anders...

De t12526 vanmorgen had een defecte ICMm in het midden. Die moest dus even weggerangeerd worden. Hierdoor vertrok de 12526 met +9 uit Lw. Door goed meewerken van de TRDL (chapeau) werden er geen obstakels in de vorm van stoptreinen en treinen uit Gn er voor gegooid. De mcn had er ook wel zin in en daardoor was de aankomst in Amf keurig -2!

De t12763 terug was een ander verhaal. Tot Zl geen problemen en ook het vertrek uit Zl was pünktlich. Echter of de mcn had compleet geen wegbekendheid, of de mcn was compleet andere dingen aan het doen dan ie zou moeten. Extreem vroeg remmen voor stations, meestal maar accelereren tot 110km/h en in Lw al voor de brug 40 gaan rijden (en ja het sein stond gewoon op groen). Hierdoor aankomst met +11 in Lw en konden de mensen fluiten naar hun busaansluitingen.

Verder veel treinen die niet de goede samenstelling hadden op de Noordoost. Onder andere de t12558 schijnt wat gekrompen te zijn. Op Ut werd omgeroepen dat mensen geadviseerd werden een trein later te nemen in verband met de krappe samenstelling.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Op Ut werd omgeroepen dat mensen geadviseerd werden een trein later te nemen in verband met de krappe samenstelling.
:idea:

Ik zou een GtbV inschoppen. Zou dat toegekend worden? :?:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Nee want je hebt dan +15 :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Nee want je hebt dan +15 :P
Niet als je verder dan Amfs moet
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Ik zou een GtbV inschoppen. Zou dat toegekend worden?
Ja :wink: Heb er ervaring mee namelijk, al was dat wel 4 jaar geleden ondertussen. Toen sneeuwde het als 'n gek rond deze tijd van het jaar en reed alleen de 20500/20700 naar Rotterdam en alleen de 2000 naar Den Haag, maar was in Zwolle ook niet gecombineerd en reden de treinen dus op normale lengte wat veel te krap was. Heb destijds een keer een GTBV ingediend omdat ik niet meer in de trein paste in Utrecht en gewoon uitbetaald gekregen.

Over onjuiste samenstellingen vandaag: de t2856 was juist heerlijk rustig aangezien die uit ICM-IV + III + IV bestond i.p.v. de gebruikelijke 3x ICM-III. Onderweg echter slechts treinen bestaande uit twee stelletjes zien kruisen terwijl er daar toch zowiezo eentje tussen hoort te zitten met 12 bakken ICM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
JeePee schreef:Nee want je hebt dan +15 :P
Niet als je verder dan Amfs moet
De t12558 rijdt naar Rotterdam Centraal en daarnaartoe is vanaf Utrecht een kwartiersdienst. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten