OVer je reiservaringen in maart 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Ik had al zo'n vermoeden maar kan het niet controleren want ze staan niet op ovtijden, alleen die van Nijkerk..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Vinny »

De IC Den Haag - Leeuwarden viel uit te Schiphol (v. 13.33). Ik denk dat ik een uur extra reistijd heb, maar wellicht kan ik nog wat afsteken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Het was vanmiddag weer zeer gezellig in Rotterdam door twee defecte metro's in de avondspits (op de lijnen A en C). Gelukkig had ik er niet al te veel last van. Slechts vijf minuten vertraging.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Ardan »

Zonder vertraging, problemen of storingen door de Delftse tunnel gegaan. Reiservaring op zich :Y
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Etienne »

Vanochtend heeft de t2818 bij Nieuwerkerk a/d IJssel defect gestaan. Een flink aantal treinen hier rondom heen werd opgeheven, als een van de eerste mocht de t2831 weer gaan rijden. Maar die moest zoveel volk meenemen in de 10 bakken ICM, dat deze bij Gouda propvol was. De VIRM6 van de s1700 aan de andere kant van het perron vertrok overigens halfvol en had makkelijk nog wat volk mee kunnen nemen.

Wat ik ook vreemd vond was dat de s2000 tijdens de middagspits ineens wel kon rijden, terwijl deze daarbuiten opgeheven was door een gescheurd puntstuk van een wissel bij Den Haag Centraal. Overigens keerde hij volgens mij op zichzelf, want de trein van 17:14 uit Utrecht kwam pas om 17:16 binnen en vertrok daar weer om 17:21 achter de s500 aan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Was er dan vanwege dat gescheurde puntstuk geen afwijkend spoorgebruik in Den Haag ofzo? Allicht dat dat dan niet zo robuust gevonden werd, maar in de spits geaccepteerd werd om capaciteitsproblemen te voorkomen.
Een halfuur eerder was de situatie soortgelijk aan wat jij beschrijft: vertrek met iets van +8 uit Utrecht. Die trein reed overigens ook afwijkend met een DDZ-VI i.p.v. IV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door gliderfighter »

IC Roosendaal met trein 7650 om 10:20 in Den Bosch gepakt. Scherm was half kapot dus even gemeld.
Daarna met de auto naar Hengelo gereden om hem daar af te leveren. Bus naar Hengelo en daarna het dieseltje naar Zutphen. En wat bleek, daar kwam dezelfde 7650 aanrijden. Scherm was nog steeds kapot, mijn krantje lag er helaas niet meer..
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

Trein 7650?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daelea »

Ik gok treinstel m7650, een DDZ-VI.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

Aha, op die manier.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hainje »

gliderfighter schreef:Scherm was nog steeds kapot, mijn krantje lag er helaas niet meer..
Dat scherm fixen gebeurd denk ik vooral in de avond/nachturen. Als de trein op de opstel staat. Is niet te doen joh tijdens die korte keringen op stations tijdens de dienst.
🍉
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Anne »

Vandaag naar Scheveningen geweest. Auto bij P+R Hoorwijk gezet (dagkaart HTM stadsgebied is dan € 4).
Toen ik om 14:00 vanaf de Badhuiskade lijn 1 naar Den Haag Centrum wilde nemen zag ik op dat infokastje aan de halte paal staan dat die lijn niet reed tussen Rijswijk Herenstraat en 's-Gravenmade. Bleek te zijn vanwege een gaslek op de Haagweg (daar is men bezig met reconstructie van de weg).
In centrum uitgestapt om wat te eten en een paar winkels te bezoeken. Bestuurder riep daar om dat hij niet naar Delft reed om vervolgens de reizigers naar Delft het vreemde reisadvies te geven om over te stappen naar CS en daar de trein naar Delft te nemen :? (waarom ze niet gewoon meenemen naar HS?)

Daarna even ritje met lijn 4 naar Leyenburg en lijn 6 terug naar CS. Lijn 6 blijft een mooie klassieke tramlijn.
Gehoopt dat lijn 15 weer over de Hoorbrug zou rijden (heeft last van zelfde stremming als lijn 1) maar deze bleek nog vanaf de Herenstraat uit te wijken naar station Voorburg. Bestuurder gaf zowel bij CS als bij de halte Spui/centrum via de omroep de reizigers het reisadvies voor als ze naar Nootdorp moesten lijn 3 of 4 naar Leidschenveen te nemen en dan lijn 19. Bij Spui en later bij Rijswijk ook om mee te rijden naar station Voorburg en daar de trein naar Ypenburg. :pos:
Bij de Herenstraat nog 1 halte verder gereisd tot de Geestbrug en vanaf daar via Drievliet terug gelopen naar de P+R. Toen ik op het parkeerterrein naar mijn auto liep zag ik de eerste lijn 15 naar Nootdorp langskomen.

HTM heeft tijdens deze stremming (ca. 3 uur) niet voor vervangend busvervoer gezorgd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Het ICM dat in de t12554 reed was kennelijk stuk: in Utrecht werd deze op spoor 9 geparkeerd en vertrok van spoor 8 een ander setje ICM voor het vervolg als 312554 naar Rotterdam.
De aansluiting naar Den Haag zal daardoor wel wat aan de krappe kant geworden zijn, want die was nu niet meer cross-platform maar met een overstap naar 18A.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Het was vanmiddag erg gezellig in de t2265. Die reed namelijk met VIRM-4 i.p.v. VIRM-6. Niet zo handig, aangezien ook een groot deel van de reizigers van t1963 (die niet reed i.v.m. wisselstoring voorbij Dordrecht) met deze trein meewilde. Maar goed, met wat passen, meten en vooral een beetje proppen kon iedereen mee... Alhoewel ik me afvraag of iedereen in Rotterdam er nog in paste...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Fles »

Zoiets had ik donderdag ook, 6 bakjes ICM over de Veluwe. Lekker een half uurtje forenzenokselhaar staan bijten in het gangpad. Men heeft de materieelspaghetti weer lekker onder controle blijkt wel :roll:
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

t13641 kon vanmiddag niet vertrekken uit 's-Hertogenbosch door het ontbreken van een machinist. Na een tien minuten bleek hij gevonden en kon de reis vervolgd worden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door SLToilet »

Vanaf vandaag heb ik officieel alle bestaande tramnetwerken in Nederland aangedaan, nu ik ook de Utrechtse bezocht heb voor het eerst in mijn leven. :D
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Had net een omroep gehoord dat de t1718 met wat vertraging uit Amersfoort vertrok doordat door tekort aan personeel het achterste stel daar pas open ging, en toen las ik deze. Tja, na dat toeval schoot ik toch wel even in de lach...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Ronald »

SLToilet schreef:Vanaf vandaag heb ik officieel alle bestaande tramnetwerken in Nederland aangedaan, nu ik ook de Utrechtse bezocht heb voor het eerst in mijn leven. :D
Wanneer begin je met de niet-bestaande?
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef:Had net een omroep gehoord dat de t1718 met wat vertraging uit Amersfoort vertrok doordat door tekort aan personeel het achterste stel daar pas open ging, en toen las ik deze. Tja, na dat toeval schoot ik toch wel even in de lach...
Je hebt de Metro gehaald met je tweet, die min of meer hetzelfde was als dit bericht. Alleen ben je volgens Metro een vrouw... :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Ov-technisch is waterland een chaos door de stroomstoring. Dienstregeling is er nauwelijks, veel vertraging door niet werkende stoplichten. vondind het knap dat ik school haal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hainje »

Op school komen is nog niet zo moeilijk, de vraag is dan meer of je op tijd bent. :P
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Ik was op tijd. Maar verschillende klasgenoten hebben school niet gehaald :p
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Ik neem aan dat er heden voor laatkomers (of nietkomers) enige coulance geldt. We hebben het hier wel over een overmacht situatie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Jef400 »

Zeker in deze situatie, het ov ligt hier nog grotendeels plat. Onze grootste zorg is nu hoe we mensen naar oorden als Alkmaar, Hoorn, Haarlem, Leiden en Utrecht gaan krijgen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten