Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Goeie afkorting dat OT, dat kan namelijk zowel OnTopic als OffTopic betekenen :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Aking »

Volgens mij wordt t meestal voor On Topic gebruikt...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Michael »

Toen ik gisteren naar het werk reed zag ik een Optare van Syntus Twente in Breda op het Chasséveld staan. Die was wel een beetje ver van huis. PV uitje soms? Het was die als Citybus bestickerde Optare.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MdJ »

Zit daar niet de dealer van die busjes iN de buurt? Hij reed donderdag en rijdt vandaag keurig op zijn eigen omloop (lijn 6 boekelo in de ochtend en 7 daarna.
Bij twijfel: gebruik beton.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

MdJ: in Twente rijden 7 van die dingen. Overigens reden alle 6 omlopen gewoon met Optare deze week. De 7e kon nog wel eens bij de importeur zijn geweest. Daarbij kan het ook zomaar een uitstapje van de een club van de PV zijn geweest. Om deze bussen kilometers te laten maken (zodat ze ook daadwerkelijk eind 2016 afgevoerd kunnen worden) willen ze nog wel eens voor het personeel ingezet worden.

Wil je de Optare nog zien rijden in Enschede, dan heb je nog tot 19 april de tijd. Vanaf 19 april gaat de route weer via het Van Heekplein en komt lijn 7 te vervallen. Daarmee zal de Optare terug gaan naar Goor voor de spitsritten op lijn 95.
When you're tired of London, you're tired of life
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Berk-24 »

Ik zag gisteren lijn 97 met Citea' s rijden, terwijl daar normaal Optares rijden. Op lijn 72 reed een van de vier omlopen met een Amba.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Wat is daar bijzonder aan? Op lijn 72 rijden structureel ook Amba's mee. Lijn 72 is altijd al een mengelmoes geweest van Optare's en Amba's.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef:Overigens reden alle 6 omlopen gewoon met Optare deze week. [...] Daarmee zal de Optare terug gaan naar Goor voor de spitsritten op lijn 95.
1x lijn 7, 3x lijn 10/50 en 1x lijn 95. Welkom Optare-omloop mis ik nu dan? Dan moet haast wel de spits-omloop op lijn 95 zijn.
Berk-24 schreef:Ik zag gisteren lijn 97 met Citea' s rijden, terwijl daar normaal Optares rijden.
Lijn 97 is sinds december gekoppeld aan lijn 59, dus daar zitten geen Optares meer op.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MdJ »

gkw1969 schreef:MdJ: in Twente rijden 7 van die dingen. Overigens reden alle 6 omlopen gewoon met Optare deze week. De 7e kon nog wel eens bij de importeur zijn geweest. Daarbij kan het ook zomaar een uitstapje van de een club van de PV zijn geweest. Om deze bussen kilometers te laten maken (zodat ze ook daadwerkelijk eind 2016 afgevoerd kunnen worden) willen ze nog wel eens voor het personeel ingezet worden.
Klopt. Maar zowel donderdag als op maandag reed de 3312 op lijn 7. Michael zegt dat ie in het weekend in Breda stond. Was dus een aanvulling; dat ie alweer terug was :)

@Dennistd: Op lijn 96 rijdt een van de drie omlopen met een optare. Tenminste.. gepland, in praktijk vaak een citea in de tijd dat ik heen en weer weer naar Nijverdal moest :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Jurre »

Op lijn 54 en 80 in Zutphen zag ik vanmorgen Irisbussen GX127, respectievelijk de 6032 en 6044. Wist niet dat die dingen tegenwoordig ook al in de Achterhoek reden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Zeker van de 6044? Dan zou er ook eentje in Dordrecht weg moeten zijn, dat was mij nog niet bekend (gezien ze voornamelijk veel van de streekwagens over hebben, 6044 is er eentje in stadsuitvoering)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Jurre »

100 procent zeker.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Er waren geloof ik inderdaad 2 Irisbusjes van de DAV-concessie naar de Achterhoek verhuisd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Dat er twee naar de Achterhoek gekomen waren wist ik, maar bij mijn weten waren het twee streekwagens dus vandaar de vraag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

MdJ schreef:@Dennistd: Op lijn 96 rijdt een van de drie omlopen met een optare. Tenminste.. gepland, in praktijk vaak een citea in de tijd dat ik heen en weer weer naar Nijverdal moest :)
Vandaag zat er wel een Optare op, in een Almelose omloop (3xx). Dat verklaart ook waarom er regelmatig een Optare op de stalling Almelo staat: die hoort dan op lijn 96 terecht te komen maar dan is daar een 12m-bus op ingezet.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

dennistd schreef:
MdJ schreef:@Dennistd: Op lijn 96 rijdt een van de drie omlopen met een optare. Tenminste.. gepland, in praktijk vaak een citea in de tijd dat ik heen en weer weer naar Nijverdal moest :)
Vandaag zat er wel een Optare op, in een Almelose omloop (3xx). Dat verklaart ook waarom er regelmatig een Optare op de stalling Almelo staat: die hoort dan op lijn 96 terecht te komen maar dan is daar een 12m-bus op ingezet.
Almelo heeft nu standaard 1 Optare. Ma-Vr rijdt deze op lijn 96 met omloop 306 ('s avonds 1 ritje 51-50).
Dit heeft te maken met dat er op zaterdag 4 Optares op de 10-50-51 combi moeten rijden en op zondag er 1 omloop op de 51-50 combi vanuit Almelo gereden wordt.

Overigens is het wel zo dat er regelmatig een 12-meter wagen op omloop 306 zit, vooral als er meerdere Optares defect zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Er reed gisteren een ex-Brabant ambassadeur op lijn 74 in Enschede. Helaas geen nummertje, maar er schijnen er 2 in de Achterhoek te zijn.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Michael »

Het zou de 8061 geweest kunnen zijn. Daar zag ik van de week een foto in Doetinchem van voorbij komen. Deze rijden daar omdat de normale Arriva bussen Albatros 2 krijgen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MdJ »

Op lijn 100 Zwolle-Nunspeet rijdt de 5404 (MAN CNG 12m). Normaal rijden die busjes rond Ede.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

marvinkok schreef:Er reed gisteren een ex-Brabant ambassadeur op lijn 74 in Enschede. Helaas geen nummertje, maar er schijnen er 2 in de Achterhoek te zijn.
Inmiddels zijn er al drie, de 8014, 8058 & 8061. Er zouden er nog twee bij moeten komen.

De 8061 ;)
Afbeelding
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Springer »

MdJ schreef:Op lijn 100 Zwolle-Nunspeet rijdt de 5404 (MAN CNG 12m). Normaal rijden die busjes rond Ede.
Die MAN aardgasploffers rijden door heel Gelderland, ook op de Veluwelijn en andere streekdiensten. Niet alleen vanuit Ede maar ook vanuit Apeldoorn.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ze krijgen nieuwe stoelen, dus ze moeten allen een voor een naar Zwolle voor de behandeling. Dan is het goedkoper om dat via een dienst te doen dan via een lange MAT rit.

Maar serieus, een MAN door mijn hometown en ik wist het niet??? :(
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door waldo79 »

Tja, je kunt niet alles hebben. De wereld vergaat er niet van ; )
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Michael »

busentrein schreef:
marvinkok schreef:Er reed gisteren een ex-Brabant ambassadeur op lijn 74 in Enschede. Helaas geen nummertje, maar er schijnen er 2 in de Achterhoek te zijn.
Inmiddels zijn er al drie, de 8014, 8058 & 8061. Er zouden er nog twee bij moeten komen.

De 8061 ;)
Afbeelding
In Brabant zijn ze nu vrijwel niet meer nodig. Inmiddels zijn de meeste 82** Ambassadors al van airco voorzien.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door NG²7²™ »

Springer schreef:
MdJ schreef:Op lijn 100 Zwolle-Nunspeet rijdt de 5404 (MAN CNG 12m). Normaal rijden die busjes rond Ede.
Die MAN aardgasploffers rijden door heel Gelderland, ook op de Veluwelijn en andere streekdiensten. Niet alleen vanuit Ede maar ook vanuit Apeldoorn.
De 5401-5410 zijn Edese bussen en rijden in principe alleen op lijnen die Ede rijdt. De 5404 is gisterochtend opgehaald vanuit Zwolle, inderdaad voor een andere chauffeursstoel, de 5202 is daarvoor terug gekomen (en zal weer gaan zwerven).
Groeten,
Nick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten