Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ja, dat wordt een HOV-as.

De Stadsregio heeft een vijftal HOV-assen geformuleerd die tijdens de lopende concessie (uit)gebouwd zouden moeten worden:
1. Arnhem CS - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal - Malden (bestaat al op Arnhem-Heyendaal, namelijk lijn 300)
2. Velp - Arnhem CS - Elst - Nijmegen CS - Weezenhof (bestaat al: lijn 331)
3. Nijmegen CS - Beuningen (moet een verbeterde versie van de huidige lijn 5 worden)
4. Arnhem CS - Wageningen
5. Zevenaar - Elst of Nijmegen (is afhankelijk van doortrekking A15, dus kan men voorlopig nog niet aan beginnen)

Daarnaast is er natuurlijk ook Arnhem-Apeldoorn, waar men ook al mee bezig is, maar die gaat bij de Veluwe horen.

Wellicht dat ze 1 en 4 kunnen combineren, zodat er vanuit Wageningen ook een rechtstreekse busverbinding naar het centrum van Arnhem is.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Tijdens de meeting afgelopen augustus werd ons verteld dat de derde HOV-lijn, lijn 352, eind dit jaar zou gaan rijden.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Berk-24 »

Valt me wel op dat Hermes nu al probeert om BrengDirect bussen op lijn 52 in te zetten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Die Breng-direct bussen rijden volgens mij op alle lijnen wel rond. Ik kom ze hier ook regelmatig voorbij zien rijden op lijnen 11 t/m 15, terwijl er ook normale bussen op lijn 300 rijden (en de gelede bussen van lijn 10 zijn ook af en toe te vinden in lijnen 12 en 300).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Heb de gelede bussen nog nooit op 300 gezien, wel op 99 en 12. Volgens mij rijdt met die gelede op lijn 99 in de ochtendspits ook nog een aantal touringcars mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

In de middagspits rijdt er standaard een gelede bus op lijn 300 op 1 omloop van Heyendaal naar Bemmel Papenstraat.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Jelmer »

mocht iemand de Ambassadors 8648 en 8650 zoeken of missen, deze zag ik gistermiddag in Amsterdam staan bij GVB garage West.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Geen paniek hoor, ze zijn al weer terug in de Gelderse hoofdstad.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Tsja, ik zie ook heel vaak breng chauffeurs die verdwaald zijn in de provincie Utrecht :P
Ik heb geen onderschrift
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door levi »

Zag ik nou vandaag een nieuw soort buurtbus van breng op lijn 3?
Het was een mercedes sprinter met een led lichtkrant voor bovenop...
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Springer »

SuperGhost schreef:Die Breng-direct bussen rijden volgens mij op alle lijnen wel rond. Ik kom ze hier ook regelmatig voorbij zien rijden op lijnen 11 t/m 15, terwijl er ook normale bussen op lijn 300 rijden (en de gelede bussen van lijn 10 zijn ook af en toe te vinden in lijnen 12 en 300).
Ben in Apeldoorn ook regelmatig een Nijmeegse Breng Direct bus tegen gekomen op lijn 43, Arnhem - Apeldoorn vv
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Die Breng-bussen rijden ook zeer regelmatig op lijnen van de andere stad. Daar is weinig logica meer aan te vinden. Lijn 43 is deels Breng, dus logisch dat er op een gegeven moment ook 'Nijmeegse' Breng-bussen rijden. Zo rijdt op lijn 12 (Nijmegen-Druten) ook wel eens een 'Arnhemse' Breng-bus.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Een vraag uit januari:
Berk-24 schreef:Ben benieuwd: hoe is de bezetting van de nieuwe lijn 11?
De Arnhemse lijn 11 loopt erg goed. Zo goed dat er gisteren een versterkingsbus mee moest rijden.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom »

levi schreef:Zag ik nou vandaag een nieuw soort buurtbus van breng op lijn 3?
Het was een mercedes sprinter met een led lichtkrant voor bovenop...
Ik zag hem ook voorbij komen, geen idee of het structureel is.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Tom schreef:
levi schreef:Zag ik nou vandaag een nieuw soort buurtbus van breng op lijn 3?
Het was een mercedes sprinter met een led lichtkrant voor bovenop...
Ik zag hem ook voorbij komen, geen idee of het structureel is.
Waarschijnlijk is deze bus de vervanging van de taxibussen die regelmatig op lijn 3 rijden.
De reguliere bussen op lijn 3 (Fiat Trivas) zijn regelmatig defect.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Een Fiat blijft een Ford In Afgedankte Toestand hé?! Afbeelding
🍉
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Hainje schreef:Een Fiat blijft een Ford In Afgedankte Toestand hé?! Afbeelding
Anders kun je het inderdaad niet verwoorden :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Volgens mij rijdt met die gelede op lijn 99 in de ochtendspits ook nog een aantal touringcars mee.
Touringcarren rijden in ieder geval mee met de rit van 7:22 uit Uden. Deze is van Van Driel (of TCR, weet niet welk bedrijf nu in dit deel de spitsritten doet) die een bus in Brabo kleuren hebben. Er rijden twee touringcarren mee. De gelede bus rijdt al eerder want om 7:37 vertrek een 12-meter bus van Breng en de geledes moeten wel uiterlijk 8:15 op CS zijn om in de Heyendaalboemel te gaan meedraaien. Voor bussen die voor 7:22 vertrekken lijkt me touringcarversterking niet nodig als er geleed wordt gereden, 7:22 en 7:37 zijn de mega drukke ritten (en dat wat tussen 7:30 en 8:00 extra uit Grave vertrekt).

In de middagspits rijdt 1 rit geleed naar Uden en weer terug. Je kunt dan een gelede ook vinden op een rit van 331 van Plein 1944 naar Weezenhof, die rijdt volgens mij ergens rond 17:30 of 18:00, waarschijnlijk omdat dan veel winkelpersoneel naar huis gaat. Mogelijk is dat de genoemde rit die van Heyendaal naar Bemmel als lijn 300 rijdt (vanuit Bemmel dus leeg terug naar Plein 1944).

Wat betreft welke bussen op welke lijnen, dat loopt bij Breng allemaal door elkaar. Kleuren zeggen niets meer. Het enige wat je nooit zult aantreffen: een trolley in Nijmegen en een Citaro in Arnhem. Alle doorgaande ritten Nijmegen - Arnhem zijn altijd MAN-bussen. Wat ook niet zou mogen maar wel gebeurd: niet HOV-bus op een HOV-lijn (andersom "mag" wel). Met grote regelmaat zie je reguliere MAN-bussen op de 300 en 331 rijden terwijl op hetzelfde moment HOV-bussen op reguliere lijnen rijden. De regelmaat is zo groot dat het gewoon structureel is (zal wel iets met efficiënte omlopen te maken hebben). Hier geldt als enige constante dat je nooit een Citaro op een een rit tussen Arnhem en Nijmegen zult aantreffen en behalve de genoemde gelede rit zul je Citaro's op lijn 300 helemaal niet aantreffen. Op 331 rijden ze wel op de ritten Weezenhof - Plein 1944 v.v.

Ook maakt Breng geen onderscheid tussen stads- en streekbussen, dus in Nijmegen lopen Citaro's en MAN-bussen door elkaar, wederom met als enige constante geen Citaro naar Arnhem. Dat zou denk ik hooguit in grote uitzondering gebeuren als alle MAN-bussen defect aan de kant staan en ook de Ambassador's in de kroeg zitten.
Wolfje98 schreef:Waarschijnlijk is deze bus de vervanging van de taxibussen die regelmatig op lijn 3 rijden.
De reguliere bussen op lijn 3 (Fiat Trivas) zijn regelmatig defect.
Daar komt bij dat lijn 3 op bepaalde tijdstippen capaciteitsproblemen kent, volgens mij zet Breng daarvoor voortaan een tweede bus in, althans volgens tweets van reizigers die al sinds december (en eigenlijk al sinds bekend worden van deze wijziging) steen en been klagen.
"Een touringcar is geen bus"
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j-ason »

Weet iemand waarom er amba's op lijn 6 rijden? Omleidingen?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Zou handig zijn als je verteld welke lijn 6, maar ik neem aan dat je Arnhem bedoeld.
Ik geloof dat er aan de Johan de Wittlaan wegwerkzaamheden zijn. Wellicht dat daardoor de trolleylijnen daar tijdelijk niet beschikbaar zijn? Maar dan zou lijn 5 daar ook last van moeten hebben, ik weet niet of je daar ook gewone bussen op gezien hebt.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Het viel mij vandaag ook op dat er MAN CNG's reden/rijden op lijn 5 en 6 in Arnhem. Toen ik vanmorgen om 8:15 op Willemsplein was zag ik er zelfs twee vlak achter elkaar rijden op Lijn 6 rii Elsweide/HAN
Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Breng »

Beste OVInNederland-ers,
*bus* OPROEP: *bus*
Op Twitter is op vrijdag een strijd begonnen tussen Breng en Arriva. Het gaat om een station-raadspel. Enkele twitteraars posten een stationfoto en Arriva en Breng moeten die raden. check: https://twitter.com/AnneGarretsen/statu ... 5430703104
Vorige week vrijdag wisten we vrij gemakkelijk Arriva te verslaan 8-) , maar omdat Arriva een stuk groter is (en meer volgers heeft) vrees ik dat ze onze speltactiek (gebruik maken van de intelligentie van onze klanten/volgers) gaan kopieren en ons gaan verslaan. :6
Om dat scenario te voorkomen roep ik iedereen op die ons, de underdog, wil helpen. Morgen einde van de ochtend verwachten we dat de strijd weer losbarst. Wie helpt ons mee? We kunnen alle steun gebruiken.
Alvast hartelijk bedankt! *bus*
Webcareteam @BrengOV
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j-ason »

SuperGhost schreef:Zou handig zijn als je verteld welke lijn 6, maar ik neem aan dat je Arnhem bedoeld.
Ik geloof dat er aan de Johan de Wittlaan wegwerkzaamheden zijn. Wellicht dat daardoor de trolleylijnen daar tijdelijk niet beschikbaar zijn? Maar dan zou lijn 5 daar ook last van moeten hebben, ik weet niet of je daar ook gewone bussen op gezien hebt.
Inderdaad Arnhem, het was een mooie tombola van bussen. Gisteravond 14 naar Arnhem CS werd gereden met een Amba. En ook op lijn 2 Hoogkamp reed een Amba.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Ik weet wel dat er werkzaamheden aan een onderstation voor lijn 2 aan de gang zijn/waren.
Dit onderstation zou de hele lijn 2 moeten gaan voorzien van spanning.

Kan misschien ook uitwerking hebben op andere lijnen?
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door j-ason »

Dat is dan in ieder geval een goede reden dat lijn 6 ook deels met Lion's Cities werd gereden. Omdat de helft doorrijdt als lijn 2. Alleen het feit dat er weer Ambassadors rond reden snap ik dan niet helemaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten